On valittavissa kaksi 1.6 moottoria, perinteinen ja FSI, kumpi on parempi pitkällä aikavälillä, onko 6-vaihteisessa ollut ongelmia?
Lämpiääkö nuo paremmin talvella kuin TSi ?
Tarkoitus olis siis ostaa n. 100tkm ajettu, ensautoksi nuorelle.
Hintaa on kuitenkin noin 8-11te, niin ihan huonoa ei viitsi ostaa.
Golf 04-06 käyttöautoksi
10
3777
Vastaukset
- uusi poloilija
Volkswagen Golf 1,6 FSI Comfortline valittiin Tekniikan Maailman vuoden 2005 talviautoksi, mutta sai silti moitteita lämmityslaitteestaan. http://www.ts.fi/teemat/auto ja liikenne/1074025449/VW Golfista vuoden talviauto
Myös Tuulilasin kestotestissä moitittiin: "Joka tapauksessa muutkin FSI-Golfit ovat olleet kylmiä." http://www.tuulilasi.fi/kestotestit/kestotesti-30-000-km-volkswagen-golf-16-fsi-comfortline-5-ov
Ilman käyttökokemusta voisi veikata, että TSI-moottorit tuottavat pienemmän kokonsa vuoksi määrällisesti vähemmän hukkalämpöä. Todellinen lämmityskyky riippuu kuitenkin myös muista asioista, joten en voi tuomita TSI:tä kylmemmäksi. Niin tai näin, arvaisin perinteisen 1,6:n lämmitysratkaisun olevan FSI:tä toimivampi, ja senhän pitäisi irrota pienemmällä rahallakin, kun hintaero uutena oli tonnin verran.
Oma kokemukseni on perinteistä 1,6-litraista enemmän muistuttavasta 1,4 55 kW:n koneesta edellisen IV-sukupolven korissa. Kyseinen kone söi öljyä niin paljon, että longlife-huoltovälistä ei sen suhteen ollut hyötyä. - autoillut
Olen ajellut -06 mallisella Golfilla jossa 1,6 l moottori jo muutaman vuoden. Lämpiää
ihan mukavasti, ja voi käyttää 95E10 bensaa ( FSI vaatii 98:n ).Itselläni kuusilovinen
"vanhanaikainen ( mehumaija ) " momentinmuuntimellinen automaatti joka on pelittänyt mainiosti.- uusi poloilija
Tuo FSI:n polttoainevaatimus vaatinee tarkennuksen? Volkswagenin sivu asiasta väittää, että E10 on kielletty vain siinä Golf V:n 1,6 FSI-moottorissa, jonka tunnus on BAG ja vuosimalli 2004. http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_news.nsf/0/BCF9B44ECCFB273DC2257680003A7829?OpenDocument&db=vw5.nsf
Muita vuosimalleja ei mainita, ja 1,6 FSI.tä on tehty myös BLF/BLP-tunnuksilla: http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_V#Bensiini - vnb gngn
uusi poloilija kirjoitti:
Tuo FSI:n polttoainevaatimus vaatinee tarkennuksen? Volkswagenin sivu asiasta väittää, että E10 on kielletty vain siinä Golf V:n 1,6 FSI-moottorissa, jonka tunnus on BAG ja vuosimalli 2004. http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw_news.nsf/0/BCF9B44ECCFB273DC2257680003A7829?OpenDocument&db=vw5.nsf
Muita vuosimalleja ei mainita, ja 1,6 FSI.tä on tehty myös BLF/BLP-tunnuksilla: http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Golf_V#BensiiniTuo 1.6 FSI BAG taisi olla se alkuperäinen kerrossyöttöä käyttänyt moottori, josta luovuttiin aika pian. Kerrossyötön tekniikka ei ollut valmis vaan moottori nykäisi aina siirryttäessä täydelle seokselle. Vuosimallin 2005 FSI:hin voi tankata 95E10 bensaa.
1.6 FSI koneesta menevät ainakin sytytyspuolat hyvin suurella todennäköisyydellä vaihtoon. Jotain muitakin pieniä murheita on mutta ei se ole yhtä arveluttava kuin vuosien 2007-2010 1.4 TSI:t.
- VW kuski 16 vuotta
Ota mieluummin vanhempi 1,6 16 V,kuin mitä FSI.Vanhempi on varma toimisempi
ja halvempi huoltaa/ylläpitää.Tiedän yli 400 000 ajettuja 1,6 16 V moottoreita (vm 2001-2004) - golffailijafsi
Kävin koeajaa 2006 mallisen 1.6 FSin, jolla ajettu noin 100tkm. Ihan tuntui jämäkältä ajossa ja pirteältä, tehoja lienee hieman ilmoitettua enempää? Alla oli vielä nastarenkaat, ei mielestäni hirveän meluisa edes 100 nopeudessa, vaikka jossakin moitittiin melutasoa. Tuossahan on ketjukone, ei siis hihnan vaihtoa, mutta olisi kiva tietää millaisia korjauksia on ollut 100-200tkm välillä käyttäjillä?
Myyjä kyllä sanoi että 98 polttoainetta on käytettävä. Sitä on tosin tullut käytettyä muissakin ajopeleissä, joten ei ongelma. Onko talvilämpenemiseen korjausvinkkejä?- huomioon otettavaa
Se mikä paha vika tuossa FSI:ssä on niin pakokaasun takaisinkierrätys lyö kokoajan moskaa imuventtiilien lautasille koska polttoainesuihku ei niitä huuhtele (suoraruisku kun on). Karstoittuvat todella pahasti. Varaudu siihen.
- vwgolffailija?
Tuonko takia tekevät niitä Forte huuhteluja VAGin koneisiin? Tuo longlife huoltosysteemi taitaa olla enemmän shortlife -huijausta kuin säästöä. Tosin noihan on suunniteltu vain 10-12v kestäviksi Saksassa, ja sitten paaliin.. Suomessa sen verran kallista autoilu, että halutaan pitää huolta autoista ja niiden kestävyydestä. Lienee siis parempi vaihtaa öljyt useammin ja jotain muutakuin LL-litkuja?
- Ongelmia kerrakseen
Forte on ihan asiallinen aine lievittämään oireita jotka johtuvat rakenteellisesta heikkoudesta. Tuolle suoraruiskutuksen ja pakokaasun takaisinkierrätyksen muodostamalle ongelmalle ei oikein ole mitään tehtävissä. Korkeintaan välttää ajotilanteita missä pakokaasua kierrätetään mutta käsittääkseni ajaminen menisi silloin älyttömäksi. Eikö se juuri tapahdukin kovassa kuormituksessa? Miten sitä välttää?
- Ölpästä vielä
Ei öljynvaihto FSI koneessa tiheämmin ole mikään pelastus. Toki öljysihti tukkiutuu ja kondessivettä muodostuu Suomessa LL-vaihtoväleillä mutta onneksi FSI:ssä ei ole sitä turboa jonka öljykanaviin kertyy pakosarjan kupeessa öljykarstaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1871399Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231198- 49931
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51798- 56782
- 102764
- 33712
- 60709