Kriisien hyväksikäyttö uskonnossa

Toisessa ketjussa lainattiin seuran kirjoituksia seuraavasti:

"Sellainenkin, joka ei ole ilmaissut haluavansa keskustella Raamatusta, voi kuunnella raamatullista rohkaisua ollessaan sairaalassa tai kohdatessaan vakavia terveysongelmia." (Valtakunnan palveluksemme marraskuu 2010 s. 5, 6)

Muistelen myös että seura on kehoittanut menemään suht nopeasti sellaisen ihmisen luokse jonka tiedetään menettäneen läheisensä lähiaikoina. ( jos joku muistaa paikan, voi laittaa sen tähän ketjuun).

Tälläinen toiminta mihin seura kehoittaa on hyvin laskelmoivaa ja käyttää hyväkseen ihmisten heikkoja hetkiä uskontonsa levittämiseen. Varsin outoa sekin että seuran oppiin kuuluu se, että vain järjestöön kuuluvat voivat pelastua. Kuinka siis omaisensa menettänyttä voisi lohduttaa vt-seuran uskonnon opit? Tietenkään kysyttäessä tätä asiaa todistajilta, he eivät ensimmäisenä ole vastaamassa että kyllä meidän uskontoon kuuluu se että vain järjestöön kuuluva voi pelastua.

Tälläinen valhellinen uskonnon levittäminen jossa vielä tietoisesti käytetään hyväksi ihmisten kriisejä oman uskonnon levittämiseen on kieroa toimintaa. On turha puhua mistään rakkaudestakaan kun vt-uskonto hylkää ihmisen joka alkaa ajatella toisin. Se on siis ehdollista "rakkautta".

Väitän että jokainen jehovan todistaja tietää sisimmässään että hänellä tulee eteen paljon tilanteita missä hän joko suoraan valehtelee kyseisen uskonnon tavoista tai kirjoituksista, tai jättää kertomatta jotain hyvin olennaista.

Sain itse kohdata ovityötä tehneen todistajan suoranaisen valehtelun kun hän kielsi ettei vt-seura ole koskaan ennustanut harmagedonin alkua vuodelle 1975.

Koska entiset todistajat kertovat ko.uskonnosta rehellisemmin ja avoimemmin asioita, pyydänkin että he kertoisivat sellaisia tyypillisiä valheita joihin todistaja ollessa olitte pakotettuja.

0

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
        Ikävä
        27
        1528
      2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
        Sinkut
        39
        1389
      3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
        Ikävä
        12
        1335
      4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
        NATO
        339
        1291
      5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
        Ikävä
        68
        1245
      6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
        Ikävä
        12
        978
      7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
        Ikävä
        7
        921
      8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
        Ikävä
        20
        919
      9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
        Ikävä
        7
        861
      10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
        Ikävä
        71
        796
      Aihe