Olen ensin saanut, ja sittemmin kerännyt kirpputoreilta Arabian astiastoa, jossa on kaunis ruusukuviointi. Ruusu varsineen ja lehtineen. En tiedä, mutta luulisin, että saamani astiat ovat hankittu ehkä joskus -60 - -70 luvulla. Haluaisin tietää tästä sarjasta ainakin nimen, ja miksei muutakin.
Arabian ruusuastiat
5
2646
Vastaukset
- Sini
Minullakin on joku leipälautanen ruusuineen. Ruusu on selkeä ja aivan valkealla pohjalla, varsikin on melko pitkä. Saattaa olla, että astioiden nimi on Ruusu.
Jollen muista väärin, niiden suunnittelija on nainen, olisiko ollut Anneli Queflander. Kuitenkin joku harvinaisempi tällä alalla.
Olen käsittänyt, että astioilla on arvoa.
Jos löydät tarkempaa tietoa, kerro minullekin, please!- edelleen Tietämätön
Juuri tätä astiastoa tarkoitan. Kaikki tieto siitä vain on jossakin muualla kuin netissä...
- Sini
edelleen Tietämätön kirjoitti:
Juuri tätä astiastoa tarkoitan. Kaikki tieto siitä vain on jossakin muualla kuin netissä...
Kävin tässä joskus Arabiassa katsomassa Ester Tomulan näyttelyä ja poikkesin museonkin puolella.
Siellä näin tämän tarkoittamani ruusulla koristellun (yksi pitkällä varrella varustettu, vihreitä lehtiä mukana) kupin ja totesin, että se on nimeltään RUUSU - Ulla Procope'n malli 1960-69 - Anneli Qveflander (nimen kirjoitustavasta on eri versioita) on koristellut, kuten viimeksi muistinkin. Hän on harvinaisempi nimi astioiden
koristelun puolella taisi olla ennemminkin pukusuunnittelija.
Ruusuja on kyllä monenlaisia, se ISORUUSUkin on olemassa, mihin välillä eksyin. Siitä on kelta-vihreitäkin versioita, tästä RUUSUsta en muista koskaan nähneeni muuta kuin punavihreää.
- Sini
Korjaan vähän edellistä viestiä - nimi on varmaan Isoruusu.
- Sini
Ruusuista aina vaan
Kirjoittanut: Sini 16.12.2004 klo 11.32
Kävin tässä joskus Arabiassa katsomassa Ester Tomulan näyttelyä ja poikkesin museonkin puolella.
Siellä näin tämän minun tarkoittamani ruusulla koristellun (yksi pitkällä varrella varustettu, vihreitä lehtiä mukana) kupin ja totesin, että se on nimeltään RUUSU - Ulla Procope'n malli 1960-69 - Anneli Qveflander (nimen kirjoitustavasta on eri versioita) on koristellut, kuten viimeksi muistinkin. Hän on harvinaisempi nimi astioiden
koristelun puolella taisi olla ennemminkin pukusuunnittelija.
Ruusuja on kyllä monenlaisia, se ISORUUSUkin on olemassa, mihin välillä eksyin. Siitä on kelta-vihreitäkin versioita, tästä RUUSUsta en muista koskaan nähneeni muuta kuin punavihreää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111668Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411425- 541153
- 591087
- 721025
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55940- 106932
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31784