Mitäs mieltä olette tästä, arvoisat länkyttäjät ? ;))
Tekniikan Maailma:
"Itävallan pääkaupungissa Wienissä paikallinen taksiyhtiö on ajanut Toyota Priuksella miljoona kilometriä.
Kun ensimmäiset hybridit tulivat myyntiin, kukaan ei epäillyt niiden pientä kulutusta tai vähäisiä päästöjä, mutta kestävyyden suhteen oltiin epäileväisiä. Etenkin akkujen arvioitiin menettävän puhtinsa ajan mittaan. Mutta ainakin Wienissä toimivan taksiyhtiön mielestä epäröintiin ei ole syytä.
Wieniläisen taksiyhtiön nimi on EcoTaxi ja sillä on yli kaksisataa Toyota Priusta päivittäin ajossa. Yksi ensimmäisistä on vuonna 2007 hankittu yksilö, jonka matkamittariin tuli täyteen miljoona kilometriä. Yhtiön edustajan mukaan autossa ei ole ollut mitään vikaa, mikä olisi vaatinut toimenpiteitä normaalin huolto-ohjelman ulkopuolella.
Melkoisesta ajomatkasta huolimatta tuo Toyota Prius ei pääse eläkkeelle, vaan se jatkaa edelleen taivaltaan. EcoTaxin omistajat odottavat auton saavuttavan tulevaisuudessa seuraavan kahden miljoonan kilometrin virstanpylvään."
Miljoona kilometriä Toyotan hybridillä
58
2238
Vastaukset
- Anonyymi
Mersuilla ei ole enää mitään sarkaa taksi businekseen!
- Hybridguru
Hieno juttu, mutta haters gonna hate.
Ihan sama mitä faktaa niille pöytään lyö.. - 8+12
Johonkin muuhun merkkiin verrattuna Toyota on ollut määräaikaishuolloissa 33 vuorokautta enemmän. Se on huono homma bisneksen kannalta.
- Hybridguru
Minun autoni käytän Toyotan pikahuollossa. Esim. Priuksen kaikki määräaikaishuollot tehdään odottaessa.
15tkm huolto kestää noin 1 tunnin ja 30tkm huolto noin 1,5 tuntia.
Näin ei tarvitse leikki sijaisautojen kanssa. Todella hyvää palvelua!
En muutenkaan ymmärrä miksi auto pitäisi jättää koko päiväksi tavalliseen määräaikaishuoltoon. Siellä ei vaihdeta kuin öljyt suodatin, isommassa huollossa lisäksi ilmansuodatin, sekä sytytystulpat. Jarrunesteidenvaihto on nopea homma, sehän tehdään koneellisesti. - 6+6
Toyotan luotettavuus perustuu juuri tiheimpiin huoltoihin, mikäli muut merkit huollettaisiin yhtä hyvin niin luotetttavuustilastoissa olsiivat samoissa tojon kanssa.
Parempi näet huoltaa ennakkoon kuin ryssiä koko auto. - väh. 4 tuntia huollossa
Hybridguru kirjoitti:
Minun autoni käytän Toyotan pikahuollossa. Esim. Priuksen kaikki määräaikaishuollot tehdään odottaessa.
15tkm huolto kestää noin 1 tunnin ja 30tkm huolto noin 1,5 tuntia.
Näin ei tarvitse leikki sijaisautojen kanssa. Todella hyvää palvelua!
En muutenkaan ymmärrä miksi auto pitäisi jättää koko päiväksi tavalliseen määräaikaishuoltoon. Siellä ei vaihdeta kuin öljyt suodatin, isommassa huollossa lisäksi ilmansuodatin, sekä sytytystulpat. Jarrunesteidenvaihto on nopea homma, sehän tehdään koneellisesti.Onkos nuo pikahuollot miten kalliita vai ovatko samanhintaisia kuin puolipäivää kestävät huollot?
- Anonyymi
Hybridguru kirjoitti:
Minun autoni käytän Toyotan pikahuollossa. Esim. Priuksen kaikki määräaikaishuollot tehdään odottaessa.
15tkm huolto kestää noin 1 tunnin ja 30tkm huolto noin 1,5 tuntia.
Näin ei tarvitse leikki sijaisautojen kanssa. Todella hyvää palvelua!
En muutenkaan ymmärrä miksi auto pitäisi jättää koko päiväksi tavalliseen määräaikaishuoltoon. Siellä ei vaihdeta kuin öljyt suodatin, isommassa huollossa lisäksi ilmansuodatin, sekä sytytystulpat. Jarrunesteidenvaihto on nopea homma, sehän tehdään koneellisesti.Kyllä kaikkien autojen tehdään odottaessa. Ei odottaminen ole kiellettyä missään.
- Anonyymi
Hybridguru kirjoitti:
Minun autoni käytän Toyotan pikahuollossa. Esim. Priuksen kaikki määräaikaishuollot tehdään odottaessa.
15tkm huolto kestää noin 1 tunnin ja 30tkm huolto noin 1,5 tuntia.
Näin ei tarvitse leikki sijaisautojen kanssa. Todella hyvää palvelua!
En muutenkaan ymmärrä miksi auto pitäisi jättää koko päiväksi tavalliseen määräaikaishuoltoon. Siellä ei vaihdeta kuin öljyt suodatin, isommassa huollossa lisäksi ilmansuodatin, sekä sytytystulpat. Jarrunesteidenvaihto on nopea homma, sehän tehdään koneellisesti.Todellisuudessa tuo 15tkm pikkuhuolto kestää 15-20 minuuttia, riippuu tupakkitauon pituudesta.
- Anonyymi
6+6 kirjoitti:
Toyotan luotettavuus perustuu juuri tiheimpiin huoltoihin, mikäli muut merkit huollettaisiin yhtä hyvin niin luotetttavuustilastoissa olsiivat samoissa tojon kanssa.
Parempi näet huoltaa ennakkoon kuin ryssiä koko auto.N ei todellakaan perustu. Toki osaltaan. Toyotan kestävyys perustuu ennen muuta sen laadukkaisiin materiaaleihin ja huippusunnitteluun ja on aina perustunut. Mikään ei ole alimitoitettua.
Afrikassa on vanhoja Toyota Hi-Ace pakuja joista on pellit lähes syöpyneet ja ovat niin kulahtaneita ettei tosikaan niin tekniikka toimii loistavasti. Vaihteistoa ja moottoria ei saa rikki ajamalla.
- realistin sananen
Entäpä nykyiset mallit, eiköhän japanilainen ole ne keventänyt normaalille tasolleen. Viisastahan se on kun tekee alkupään uutuustekniikat hyvin jotta saadaan niille mainetta ja sitten palataan taas samaan kuraan kuin muutkin.
Mutta surkeitahan nuo ovat käyttöautoina. - C180 Kompressor
Volvoilla ja Mersuilla ajettiin paria miljoonaa kilometriä jo 1980 ja 90-luvuilla. Se että Toyota saavuttaa saman matkan 30 vuotta myöhemmin on tietysti uutinen.
Hyvää joulua vaan kaikille tasapuolisesti.- HSD -10
Se uutinenhan on se että tämä miljoona kilometriä tuli täyteen hybridillä, jokohan kymmenen vuoden päästä tulee miljoona kilometriä Nissan Leafillä.
- kannattavuus!
Miljoona kilometriä priuksella säästää pelkästään bensaa yli 50000 (viisikymmentätuhatta) litraa miljoonalla kilometrillä verrattuna 80- ja 90 luvun bensamersuihin. Dieselmersuihin verrattuna vähintään 35000 litraa.
Kokonaiskustannukset, johon sisällytetään pääomakustannukset, huollot ja vakuutukset sekä polttoainekulut, ovatkin sitten melkein 3 kertaa pienemmät priuksessa verrattuna keskimääräisiin mersuihin.
Melko merkittävää, ainakin niille jotka ymmärtävät hyötyä pienistä kustannuksista. - 1+20
Hyvää joulua valopää! Mietipä eläkeläisautossasi istuessa asiaa. Lienee vertailun vuoksi järkevämpää kuitenkin miettiä, että milloin eläkeläis-mesenaatin hybridiversio pääsee tuohon 1000000 kilometriin. Huom en omista mersua, enkä Toyotaa.
- remsu
minkähän takia em. autoilla ei ajeta enää miljuunia???
- C180 Kompressor
remsu kirjoitti:
minkähän takia em. autoilla ei ajeta enää miljuunia???
Nettiautossa on useita 90-luvun Mersuja, joilla on ajettu 750.000km
. - mufsda
C180 Kompressor kirjoitti:
Nettiautossa on useita 90-luvun Mersuja, joilla on ajettu 750.000km
.Silläkös sinullakin on Mersu kun olet saanut alle tonnilla 750tkm ajetun auton.. Osta hyvä mies jo uusi, ei noilla enää mitään tee.
- hihnakoneella ei
Ei ole pari miljoonaa mikään tavallinen. Ja se yksi 60-luvun pyhimys ja kreikkalainen taksi ei tee noista kahdesta mitenkään erikoisen kestävää. Työvälineen korjaus on itsestään selvää, toisin kuin yksityiskäytössä.
- 17+5
hihnakoneella ei kirjoitti:
Ei ole pari miljoonaa mikään tavallinen. Ja se yksi 60-luvun pyhimys ja kreikkalainen taksi ei tee noista kahdesta mitenkään erikoisen kestävää. Työvälineen korjaus on itsestään selvää, toisin kuin yksityiskäytössä.
Vastaavasti Toyotat on sellaisia 150000-200000km autoja. Yksi taksi 6-8 krt vuodessa huollettu taksi ei tee siitä erityisen kestävää autoa.
- Anonyymi
BUT BUT.....Enää volvolla ja mesellä
- Anonyymi
Niinhän on ajettu tuon ajan diesel Toyotillakin. Vanhemmat Land Cruiserit, jne. menee miljoonan ihan helposti.
Itseasiassa 70 - 80-luku oli ehkä se huippuaika tässä mielessä. Sen jälkeen mm. moottorikannet meni useissa autoissa alumiinisiksi ( halkeaa ennenpitkää ), myöhemmin tuli monimutkaisemmat kalliit pumput, turbot, kaksoismassavauhtipyörät, jne. Näihin se loppui miljoonan ajo diesel autoilla ilman ongelmia. - Anonyymi
Niin ajettiin mutta sinä aikana paikattiin kaikki helmat, hitsattiin pohja, maalattiin auto, vaihdettiin moottori viiteen kertaan, vaihteisto meni uusiksi, kaikki pyöränripustus härpäkkeet ja laakerit. Penkit olivat kuin riippumattoja. Mutta kyllä ajettiin.
- PeraAm
Hivenen yläkanttiin nuo lukusi?
Oma Opelini näyttäisi kuluttavan 12000 litraa miljoonalla kilometrillä. Tuosta nopeasti viidellä kertomalla saadaan Priuksen kulutukseksi 62000l/1Mkm.. Säästöä lienee tullut se 10000l/1Mkm Diesel mersuun nähden ja euroopan polttoainehinnoilla ei juuri eroa euromääräisesti laskettuna.- 941hg9t1ngfx6
1000000km / 100km = 10000km
Priusten keskikulutus noin 5 litraa / 100 km joten
5 (l/100km) x 10000 (km) = 50000 (litraa / miljoona km).
Bensamersuilla 80 ja 90 luvuilla yleisesti noin 10 litraa / 100 km. Eli tuplasti joten todellakin miljoonalla kilometrillä säästää noin 50000 (viisikymmentätuhatta) litraa bensaa verrattuna moneen muuhunkin kuin vain bensamersuun.
Ja tuolla suhteellisen luotettavaa tietoa kulutuksista:
http://www.spritmonitor.de/en/
PeraAm omistaa maailman piheimmän ooppelin kun menee vain 1,2 litraa / 100km!
Tästä voinee vetää johtopäätöksen, että kaikki autot vievät aikanaan 1,2 litraa / 100km sillä vanhan sanonnan mukaan kaikista autoista tulee iän mittaan ooppeleita.
Ps. Ettei totuus unohtuisi niin kyllähän noita pihejä autoja on ollu ennenkin ja nykyään useitakin, mutta nykyään monilla polttoainepiheillä autoilla on jopa mukavaa ja kaikilla vähintään siedettävää sekä turvallista liikkua. - PeraAm
941hg9t1ngfx6 kirjoitti:
1000000km / 100km = 10000km
Priusten keskikulutus noin 5 litraa / 100 km joten
5 (l/100km) x 10000 (km) = 50000 (litraa / miljoona km).
Bensamersuilla 80 ja 90 luvuilla yleisesti noin 10 litraa / 100 km. Eli tuplasti joten todellakin miljoonalla kilometrillä säästää noin 50000 (viisikymmentätuhatta) litraa bensaa verrattuna moneen muuhunkin kuin vain bensamersuun.
Ja tuolla suhteellisen luotettavaa tietoa kulutuksista:
http://www.spritmonitor.de/en/
PeraAm omistaa maailman piheimmän ooppelin kun menee vain 1,2 litraa / 100km!
Tästä voinee vetää johtopäätöksen, että kaikki autot vievät aikanaan 1,2 litraa / 100km sillä vanhan sanonnan mukaan kaikista autoista tulee iän mittaan ooppeleita.
Ps. Ettei totuus unohtuisi niin kyllähän noita pihejä autoja on ollu ennenkin ja nykyään useitakin, mutta nykyään monilla polttoainepiheillä autoilla on jopa mukavaa ja kaikilla vähintään siedettävää sekä turvallista liikkua.EU kulutus 8,6l/100km luokassa 90 luvun bensa mersulla ja 6,7l/100km Dieselillä. Ei taksi mersuun kuitenkaan oteta sitä 500hp konetta vaikka sellainen olikin saatavilla. Ja taksi mersuissa käytetäänkin pääsääntöisesti sitä diesel konetta, jolloin eroksi voidaan laskea tuo 1.7l/100km. Rahallinen säästö voidaan sitten pohtia tuon bensa/diesel hintaeron ja kulutuseron mukaan noiden käyttövuosien ajalta. Ei liene kummoisesti.
Ja PeraAm todellakin omistaa maailman bensapiheimmän Opelin, keskimäärin 1.2l/100km kuluttavan Amperan. Tosin PeraAm ajelee sillä toki pääsääntöisesti sähköllä. - 5364hjdgfh
PeraAm kirjoitti:
EU kulutus 8,6l/100km luokassa 90 luvun bensa mersulla ja 6,7l/100km Dieselillä. Ei taksi mersuun kuitenkaan oteta sitä 500hp konetta vaikka sellainen olikin saatavilla. Ja taksi mersuissa käytetäänkin pääsääntöisesti sitä diesel konetta, jolloin eroksi voidaan laskea tuo 1.7l/100km. Rahallinen säästö voidaan sitten pohtia tuon bensa/diesel hintaeron ja kulutuseron mukaan noiden käyttövuosien ajalta. Ei liene kummoisesti.
Ja PeraAm todellakin omistaa maailman bensapiheimmän Opelin, keskimäärin 1.2l/100km kuluttavan Amperan. Tosin PeraAm ajelee sillä toki pääsääntöisesti sähköllä.Tuo Ampera lienee hyvä hankinta jos pääsee hyödyntämään latausmahdollisuutta koko ajan ja ajaa keskimääräistä selvästi enemmän. Kelpaisi itsellekin samoin kuin ladattava prius. Kuitenkin hankintahinta yhdistettynä omaan keskiluokkaiseen ajomäärään vuodessa tiputtaa nuo vaihtoehdot pois pääomakulujen noustessa suuriksi.
Kyllä kaikki nuo bensamersut mitä itsellä, tutuilla ja tutun tutuilla on ollut 80 ja 90 luvuilla ovat kuluttaneet 10 litraa / 100km sekalaisessa ajossa niin 100 kuin 300 sarjalaiset. Kolmesatanen 80-luvun diesel mersu vei manuaalivaihteisenakin sen 7,5-8 litraa sataselle matka-ajossa ja 9,5 litraa sekalaisessa ajossa.
Ilmeisesti sillä 70 heppasella 190 mesellä on päässyt noihin lukemiin.
- HybridiOnHyvä
Tuohan on todella hyvä uutinen meille Hybridien omistajille. Ostin juuri uuden Auriksen ja ajan noin 6000km/v. Ensimmäinen miljoona kilometriä tulee ajetuksi 166 vuoden kuluttua, vuonna 2179. Tosin saattaa olla, että en näe tuota vuotta, kun vuosia on jo takana 75.
- ehts745tr5hstr
Olisi kannattanut ostaa mielummin se vanha mersu! Tai mikä vain itseä miellyttävä vanha 10-15v auto ja ajella loput ajot sillä. Pääomakulut 1000-3000€ kun taas uudessa 30000€ autossa noin 5 vuodessa vähintään 15000€.
SIllä 12000-14000€ erotuksella maksaa polttoainekulutuksen 2000€ ja kalliimman ajoneuvoveron yht.500€/5v ja rahaa jää vielä noin 10000€ vaikka lavatansseihin ja viagraan.
Niin ja uuteen tietysti täyskasko kun vanhaan ei tartte kuin se liikennevakuutus eli vähintään 350€/vuosi joten siitäkin olis tienannut 1750€.
Joo, voihan se vanha hajota, mutta riski on melko pieni muutaman tonnin autoilla varsinkin kun niitä voi laitta / laitattaa edullisesti (riippuu toki vauriosta). Kokemuksella voi sanoa, että vähän ajavan kannattaa hankkia itseä miellyttävä vanha auto kunhan ei kajoa erikoisuuksiin. - ainauusimielummin
ehts745tr5hstr kirjoitti:
Olisi kannattanut ostaa mielummin se vanha mersu! Tai mikä vain itseä miellyttävä vanha 10-15v auto ja ajella loput ajot sillä. Pääomakulut 1000-3000€ kun taas uudessa 30000€ autossa noin 5 vuodessa vähintään 15000€.
SIllä 12000-14000€ erotuksella maksaa polttoainekulutuksen 2000€ ja kalliimman ajoneuvoveron yht.500€/5v ja rahaa jää vielä noin 10000€ vaikka lavatansseihin ja viagraan.
Niin ja uuteen tietysti täyskasko kun vanhaan ei tartte kuin se liikennevakuutus eli vähintään 350€/vuosi joten siitäkin olis tienannut 1750€.
Joo, voihan se vanha hajota, mutta riski on melko pieni muutaman tonnin autoilla varsinkin kun niitä voi laitta / laitattaa edullisesti (riippuu toki vauriosta). Kokemuksella voi sanoa, että vähän ajavan kannattaa hankkia itseä miellyttävä vanha auto kunhan ei kajoa erikoisuuksiin.Kuka haluaa ajaa 10-15 vuotta vanhoilla katiskoilla jos voi ajaa uudella? Olkoon mikä mersu tai mikälie... vanha on aina vanha ja kulahtanut... yök. Sama kun ottaisi itselleen loppuun poljetun kulahtaneen naisen ;)
- mietis sitä
ainauusimielummin kirjoitti:
Kuka haluaa ajaa 10-15 vuotta vanhoilla katiskoilla jos voi ajaa uudella? Olkoon mikä mersu tai mikälie... vanha on aina vanha ja kulahtanut... yök. Sama kun ottaisi itselleen loppuun poljetun kulahtaneen naisen ;)
sitten kun olet ollut saman naisen kanssa 15 vuotta.
- 14+7
ainauusimielummin kirjoitti:
Kuka haluaa ajaa 10-15 vuotta vanhoilla katiskoilla jos voi ajaa uudella? Olkoon mikä mersu tai mikälie... vanha on aina vanha ja kulahtanut... yök. Sama kun ottaisi itselleen loppuun poljetun kulahtaneen naisen ;)
Jaahas, autotuojien lobbarikin sai sitten muutaman rivin veisteltyä uuden auton ilosanomaa.
- killujillu
ainauusimielummin kirjoitti:
Kuka haluaa ajaa 10-15 vuotta vanhoilla katiskoilla jos voi ajaa uudella? Olkoon mikä mersu tai mikälie... vanha on aina vanha ja kulahtanut... yök. Sama kun ottaisi itselleen loppuun poljetun kulahtaneen naisen ;)
Ei järvi soutamalla kulu!
- Toyota rules!
Nyt oli Prius tippunut Ruotsin katsastustilastoissa 3 vuotiaissa epäluotettavimpien joukkoon, miten on mahdollista keskimääräiset kilometrit Priuksella oli olleet silti vain alle 67 tuhatta?
- Astian maku
Uutisen mukaan on tuolle miljoona-Priukselle tehty Toyotan normaalin huolto-ohjelman mukaiset huollot.
Ulottuuko Toyotan normaali huolto-ohjelma mijoonaan asti? MItä siihen kuuluu?Moottorin vaihto? Akuston vaihto? MItä muuta pientä laittoa?
Taksifirma pitää auton sen taloudellisen käyttöiän loppuun. Tässä tapauksessa vaikuttaa kovasti siltä, etä taloudellista käyttöikää on jatkettu Toyotan suosiollisella tuella.- Anonyymi
Tottakai Toyotassa ulottuu.
750 000 km huollossa on mm. takapenkin tuhkakuppien vaihto ja öljynpainevalon tarkistus.
- Anonyymi
Omistan tuollaisen Toyotan enkä iki kuuna päivänä palaisi enää pelkkään polttomootttoriautoon. Onse niiiiin loistava auto ajaa ja omistaa.
- Anonyymi
Jos tykkää sen kamalasta ohjauksesta, täristävästä jousituksesta ja kovasta melusta. Ei taatusti tee mieli ajella kovaa.
- Anonyymi
Jos kori pysyy kasassa, autolla voi ajaa tekniikkaa korjaamalla vaikka loputtomasti. Suomen oloissa se kyllä aika vaikeaa.
- Anonyymi
Omistan tuollaisen Toyotan vm 2005 ja joka vuosi on mennyt leimasta läpi ihan vaan näyttämällä. Ei tarvitse korjailla ja pelätä, että jättääkö tielle. Sain pitkällä matkalla kulutus lukemaksi 4,7 l/100 km. Verraton auto pitkillä matkoilla koska penkit ovat vaan niin hyvät. Ei puudu jalat eikä selkä.
- Anonyymi
Toyotan hybridiä parempaa autoa ei olekkaan. Kyllähän sitä ajaa miljoona kilometriä noilla mersuillakin mutta kaikki osat on vaihdettu neljään kertaan siihen mennessä ja pohjat ja helmat hitsattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan hybridiä parempaa autoa ei olekkaan. Kyllähän sitä ajaa miljoona kilometriä noilla mersuillakin mutta kaikki osat on vaihdettu neljään kertaan siihen mennessä ja pohjat ja helmat hitsattu.
Näytähän mistäpäin Suomea löytyy edes yksi lähellekään miljoona kilometriä ajettu Toyota Hybrid.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytähän mistäpäin Suomea löytyy edes yksi lähellekään miljoona kilometriä ajettu Toyota Hybrid.
Miksi sellainen pitäisi löytyä nimenomaan Suomesta? 🤔
- Anonyymi
Toyota Prius on paras.
- Anonyymi
Montako miljoonan kilometrin Tojoa on Suomessa)
- Anonyymi
Mitä sinä sellaisella tiedolla teet?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä sellaisella tiedolla teet?
Tojon moottori kestää kuulemma helposti miljoona kilometriä mutta kori antautuu jo 300 tkm jälkeen, joten siksi vaan kyselen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojon moottori kestää kuulemma helposti miljoona kilometriä mutta kori antautuu jo 300 tkm jälkeen, joten siksi vaan kyselen.
Eihän korin kestävyys ole mikään auton ominaisuus. Auton kori kestää kun se ruostesuojataan kunnolla ja pohja massataan kunnolla. Rauta ruostuu. Se on kemiallinen reaktio.
- Anonyymi
Minulla on sama auto. Ei ole ollut koskaan rikki mistään. Vuomimalli 2005. Leimasta läpi joka vuosi ilman huomautuksia.
- Anonyymi
No varmasti oli ajettu jotenkin väärin nuo kilometrit. Ja ainakin oli selkä kipeä. Ruostetta. Meteliä. Joku oli varmasti tuossa väärin, ei noin saa tehdä.
Ja oliko edes linkkiä.- Anonyymi
On toki linkkiä. Tosin linkki on jo vuodelta 2013, joten saattaa olla priuksessa kilsoja jo tuplasti enemmänkin...😆
https://tekniikanmaailma.fi/miljoona-kilometria-hybridilla/
- Anonyymi
TROOOOOLLL TRÖÖÖÖÖL TROLLITEHTAAN AVAUS ! ! ÄLÄ KOMMENTOI ! ! ÄLÄ RUOKI AUTISTI NARSU KEHARI TROLLIA ! !
- Anonyymi
Eiköhän Toyota ole pitänyt tuon auton kunnossa ja liikenteessä ihan mainoksen voimalla, eli vaihtanut osaa ja korjannut tarpeen mukaan.
Mikä auto tahansa pysyy hengissä kun sitä korjataan ja huolletaan. - Anonyymi
IL: "Kuljetusliike SE Mäkisen Volvo 245 -diesel on varmasti yksi Suomen ajetuimmista henkilöautoista kautta aikojen. Kilometrejä on kertynyt matkan varrella yli 2,65 miljoonaa."
- Anonyymi
Kauppalehti: "Yli viisi miljoonaa kilometriä samalla Pyhimys-Volvolla – "Siitä ei ollut milloinkaan minkäänlaista murhetta".
- Anonyymi
Autobild: "Usko tai älä: Tällä Mercedes-Benz E 200 CDI:llä on ajettu jo yli miljoona kilometriä – siinä on edelleen alkuperäinen moottori, männät, jakoketju ja tehtaan akku!"
- Anonyymi
Onhan noita miljoonan kilometrin autoja ollut kautta aikojen, mutta jos se on yksityisen auto, niin silloin se on merkittävä.
- Anonyymi
Kun mersun mittarissa on 300 000 kilsaa niin siihen on jo tehty kaikki remontit. Pakoputket ja helmat hitsattu. Penkit aivan kulahtaneita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881419Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231208- 50948
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51808- 56792
- 102774
- 69748
- 33712