Husky? Onko se sopiva minulle?

huskylover

Hei!
Haluaisin oman siperianhuskyn, mutta onko se sopiva minulle vaikka sen luonne on juuri samanlainen kuin minulla?

Mun äiti sano et saan huskyn jos pidän huoneeni siistinä puolvuotta ja mähän pidän mut en tiiä onks husky mun vaik oon lukenu niistä eri netti sivuilta ja kennelien sivuilta ja koirakirjasta. Tiedän et se tarvitsee jokaiselta lenkiltä vähintään 5km ja et se haukkuu ku sillä on eroahdistus tai ahdistus ja et sitä tarvitsee vedättää.
Ja oon lukenut itse huskyn omistajan blogista että se sopii ihan hyvin kerrostaloon mutta ainut ja "vähäisin" ongelma kerrostalossa on naapurit.

Olen siis 13 vuotias tyttö ja harrastan cheeriä (cheerleding) ja asun kerrostalossa.

Husky sopii täydellisesti mulle luonteeltaan ja se on vähän mun "näköinen" kaveri. Mut en tiedä ku mulla on kuitenkin pitkät päivät (pisin päivä kun olen koulussa kestää 6 tuntia) . Ja mun harrastus on hieman tiellä mutta jos otettaisin huskyn niin tekisin sille tilaa esim. en olisi kavereiden kanssa niin paljoa (en ole kyllä melkein yhtään) ja kun menen isälleni (kaksi peräkkäistä viikonloppua en aina mene) ottaisin sen mukaan.

Rakastan huskyja niin paljon (vaikka en omistajiaan omaa) että tuntuu siltä et se on mun mut mitä mieltä te olette?

6

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huskylover

Oho tuli kirjoitus virhe

• huskylover

Oho tuli kirjoitus virhe omistakkaan*

• luomuhurtta

en suosittelisi. Söpöhän se husky on, mutta koira on arktinen rotu, haluaa siis olla pakkasella ULKONA. Ei hauku paljoa, mutta ulvoo, vinkuu ja ulisee kuin susi. On erittäin seuranhaluinen, eli tarvitsisi oikeastaan KAKSI huskyä, eikä 5 km ole kuin verryttely lenkki 15 km alkaa olla huskyn juoksumatka, nimenomaan juoksu, siis polkupyörällä, tai mieluumin kelkalla, potkurilla tai kesäisin ratasvehkeellä (pitkän mallin rollaattori)jossa koira vetää ja ohjaaja juoksee perääs, seisoo jalaksilla
      luepa alla oleva kirja, kertoo huskyista. Jalue ajatuksella, siis että miten koirat todella haluavat elää
      Thomas Elizabeth Marshall, Koirien salainen elämä | Hinta: 8,00 ...

salpakirja.net/42958/koirien-salainen-elama/‎

Thomas Elizabeth Marshall, Koirien salainen elämä | Hinta: 8,00 €. Kuvaus: Kustantaja: Tammi. Kieli: Suomi. Painovuosi: 1995. Painos: 2. Sivumäärä: 152 sivua.

• huskylover

No on meillä täällä pururadat ja asutaan aika metsässä ja kyllä se pääsis ulos ja olis sil sit pupu (varmaan ei olla vielä varmoja saako se mun sisko sitä) seurana ja ei se ulvonta nyt mikään kauheen kiva ois mut sillä se osottaa mieltänsä

• lue lisää koirista

juu, pupu on hyvä makupala koiralle. Koiralla voi olla hauskaa pupua haukkuessa, mutta pupun hauskuus on kaukana kuolaavaa kitaa katsoessa.
      Hyskylla on myös saalistusvietti, joten kani on koiran mielestä syötävä, ei kaveri

• huskylover

No oon lukenu näin: huskylla on metsästysvietti mutta jos sen punnusta asti tutustuttaa kaniin tai kissaan se oppii ettei ne ole riista jota syödään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      911
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60