Noniin, kuten otsikkokin sanoo, olen ostamassa ensimmäiseksi autoksi neloskorin golffia. Mistään ei selkeää tälläistä keskustelua löydy, että mikä moottori olisi kannattavin.
Mieli tekisi hieman suurempaa konetta kuin 1.6, että johonkin se myös liikahtaisi. Ykskutosia löytyy neljää eri mallia, joista 8 venttiiliset ovat ainakin parempia kuulemani mukaan.
Onko 1.6 ja 1.8 erona lähestulkoon muu, kuin bensankulutus? Tuoko suurempi kone mukanaan ongelmia? Hieman hevosia näyttää olevan enemmän, mutta mitenkäs käytännössä? Olettaisin ainakin että vääntö on lisääntynyt alakierroksilta, mutta onko se oikeasti näin?
1.8T on turbokone, joka tuo tämän ikäisessä ja ~300tkm ajetussa autossa yhden huolen aiheen lisää. Olen kuullut ja kysellyt, on kuulemma kestänyt 500tkm ajetussa passatissa vakioturbo ongelmitta.
Eli kunkin moottorin hyviä ja huonoja puolia haetaan.
Kahta vaihtoehtoa olen tässä katsellut. 270tkm ajettua 1.8 koneellista -99 Gti:tä sekä -00 1.8T Gti:tä jolla ajettu 300tkm. Kumpi olisi teidän mielestänne kannattavmpi hankinta? Budjetti liikkuu alle kolmessa tonnissa, ja autolla olisi tarkoitus päästä vuoden verran ilman suurempia rahanmenoja.
Tuokaa rohkeasti mielipiteenne ja kaikki kokemukset julki. Kaikki tieto on hyvä kuulla. :)
Golf IV 1.6, 1.8 vai 1.8T koneella?
4
1564
Vastaukset
- nero keisari
osta ennemmin paketti golf mailoja ja kattele toyotaa. onneton vakio turbo ei vaikutusta tehoon, koristeeksi laitettu koneen kylkeen ja nää on loppuun ajettuja linttoja.
- remontti reiska
Jos hommaat klonksvagenin autoksesi, niin hommaa myös verstas työkaluineen samalla. Ja olethan kaiketi remonttitaitoinen?........
- Nyt herätys
Joudut ostamaan varalle toisen auton jolla a) ajat silloin kun ykkösauto on ehjäämöllä b) saatavilla varaosilla ehjäät itse ykkösautoasi. Toden sanoakseni, Volkkarista et saa luotettavaa käyttöautoa. Vain runsaasti vähemmän mukavia kokemuksia ja teknistä tietämystä asioista josta et haluaisi tietää.
1.8T on jo aivan entinen 300 tkm, aivan turhanaikaista että edes mietit mokomaan vaihtoehtoa. Sitäpaitsi noita GTI:tä on Suomessa todella mitätön määrä olemassa ja kaikki on koko ikänsä saaneet kenkää niin paljon kun kuski ilkeää antaa.
1.6 8-venttiilinen on ainut mitä voisi oikeastaan tarjota, muut on todensanoen susipaskoja. 8v tuonti loppui v. 2000 - 1,9/2,0 tdi
1,6 16 venttiniä toiminut moitteetta, ilman moottoripuolen vikoja jo 240 tkm. Alavääntö on olematon, eli vähän hengetön tuonne 2000rpm asti. Kulutus maantiellä n 6litraa ja ihan seka-ajossa n 7l / 100 km. Ei käynti tai käynnistysongelmia eikä vaihdelatikko-ongelmia. Öljyä pitää lisätä 10000 km jälkeen n ½ l että pääsee 15000 km vaihtovlinja määrä pysyy puolessavälissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774