Loisteputkiasiaa

Teen itse

Missäpä vika, kun kahdesta peräkkäin (sarjassa) olevista loisteputkista toinen on tuommoiset 30...40% himmeämpi kuin toinen ja sen valo värisee häiritsevästi.

Sähkäri kävi, vaihtoi kuristimen ja sytyttimen siiheen sairaaseen putkeen.

Siitä ei ollut vähäisintäkään apua, ilmiö on yhtä paha kuin ennen.

13

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+6

Oliskohan jo aika aika vaihtaa ne putketkin.

• Jokke, kodin s-mies

Putket ovat uusia ja testattu vaihtamalla valaisimesta toiseen.

Kiitos kommentista, on sentään joku hereillä!

"Sähvö on sitä, mitä tulee kahdesta reiästä seinässä"

• 19+6
        Jokke, kodin s-mies kirjoitti:

Putket ovat uusia ja testattu vaihtamalla valaisimesta toiseen.

Kiitos kommentista, on sentään joku hereillä!

"Sähvö on sitä, mitä tulee kahdesta reiästä seinässä"

Siis sinulla on valaisin jossa on kaksi loisteputkea (18W), kaksi sytytintä ja yksi kuristin?
        Ei siihen oikein muuta vikamahdollisuutta jää, jos kuristin on ehjä ja oikean tehoinen, putket uusia ja saman tyyppisiä, sytyttimet toimivia ja oikeaa tyyppiä (sarja).

• valaisinmies
        19+6 kirjoitti:

Siis sinulla on valaisin jossa on kaksi loisteputkea (18W), kaksi sytytintä ja yksi kuristin?
        Ei siihen oikein muuta vikamahdollisuutta jää, jos kuristin on ehjä ja oikean tehoinen, putket uusia ja saman tyyppisiä, sytyttimet toimivia ja oikeaa tyyppiä (sarja).

Tämä virke ei oikein sovi 2x18W:n valaisimeen 40W:n kuristimella:
        "Sähkäri kävi, vaihtoi kuristimen ja sytyttimen siiheen sairaaseen putkeen".
        Tuosta ei nyt oikein voi päätellä mitään.

• On se mahdollisuus,että johdin on löysässä .joskus kun sopivasti löystyy,ei saa täyttä jännitettä,ja värisee,ja palaa himmeästi.Olen lähes varma että vika löytyy liitoksista,ruuvit löysällä.
      Loisteputket toimii vajaallakin jännitteellä mutta himmeämmin.

• käämi

Kun putket ovat sarjassa niin huono kosketus vaikuttaisi molempiin putkiin samalla tavoin.
        Joten vika on putkessa tai sen sytyttimessä.

• A2 sähkäri
        käämi kirjoitti:

Kun putket ovat sarjassa niin huono kosketus vaikuttaisi molempiin putkiin samalla tavoin.
        Joten vika on putkessa tai sen sytyttimessä.

Mistä päivästä lähtien on valaisimia kytketty sarjaan,muita kuin joulukuusen kynttilöitä.

• 1+2
        A2 sähkäri kirjoitti:

Mistä päivästä lähtien on valaisimia kytketty sarjaan,muita kuin joulukuusen kynttilöitä.

Tässä ketjussa sanotaan loisteputkien olevan sarjassa, ei valaisimien.

• Ihan äsken sama

Jos ketjun viimeinen valaisin temppuilee,se on saletisti löysä liitos.On kokemuksensyvä rinta ääni,kun puhuu,
      Mutta jos se on ensimmäisenä,joka temppuilee,on muuvika.

• A2 sähkäri

Helppo testata liitokset ,Valot päälle ja vähän heiluttelee johdotusta kärkipihtien avulla.Ei ole edes harvinaista nykyajan perus loisteputki valaisimissa,että on huonoja kontakteja johtimissa.
      Ne on niin muovi rimpuloita ne liittimet.

• pöhvö

Jokke kodin S-mies. Päljonko sinun "sähvölasku" oli viimme laskutuskaudelata?

• suurinpiirtein just

Se oli muistaakseni hiukan vajaa, mutta ei ollut maksettu edellistäkään.

• Baba
        suurinpiirtein just kirjoitti:

Se oli muistaakseni hiukan vajaa, mutta ei ollut maksettu edellistäkään.

Kaikille nolla pistettä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      2026
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1396
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1211
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      942
    Aihe