Jotain elokuva tai kirjoja jotka olisivat Harry Potterin,Twilightin,Varjojen kaupungin,Nälkäpelin,Tarusormusten herran ja Narnian tyylisiä. Olisi hyvä jos ne olisivat fantasia kirjoja/leffoja.
Harry Potter,Varjojen kaupungit,Twilight jne.
4
108
Vastaukset
- Lepinkäinen
Ursula K. Le Guinin Maameren Tarinat on yksi mun omista suosikeista.
- jotainnyvvaa
Percy Jackson -kirjasarja ja sitä jatkava Olympoksen sankarit -kirjasarja ovat mahtavia.
Hei FantasiaFriikki!
Esimerkiksi yksi kirja voisi olla Robin Hobb - Salamurhaajan oppipoika.
Stardust on fantasia elokuva ja siitä saatta löytyä myös kirja.
Terry Pratchet on yksi kirjailija jonka kirjat ovat suosittuja. Voisit myös kysyä kirjastovirkailijalta neuvoa! :)
Terveisin Nettisaapas!- Nimimerkki1
Minkä ikänen oot? Noi Robin Hobbin kirjat sopii ehkä lukiolaisille tai aikuisille, tai tietenkin menee nuoremmillekin jos tykkää. :) Ne on mun lemppareita, mutta luin ekan kerran joskus lukiossa. Tommosia pidempiä ja aikuisempaan makuun on myös esim. Game of Thrones ja sen jatko-osat, mistä pyörii tv-sarjakin.
Mutta jos oot vähän nuorempi, niin ootko lukenut Artemis Fowleja? Tykkäsin ite niistä tosi paljon yläasteella (ja vieläkin kyllä). Toinen lemppari on Taru ja Tarmo Väyrysen kuusosainen sarja, jonka eka osa taitaa olla Kuuman tuulen aika.
Onko teidän kirjastossa fantasiahyllyä? Meillä taitaa olla sekä nuorten fantasia että aikuisten fantasia erikseen. Ainakin nuorten fantasiasta oikeestaan kaikki, mihin oon tarttunut, on olleet hyviä! Aikuisten hyllystä on sit osunut pitkäveteisiäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806