Pakko selvittää ajatuksiani tänne, kun en voi tätä kellekään kertoakaan. Tajusin juuri, että olen oksentanut noin 1-2 viikossa jo noin 9kk ajan. En kuulu siis päivittäin oksentaviin bulimikkoihin, vaan oksennan noin kerran viikossa, kun hallitsematon makeanhimo iskee ja jonka jälkeen olen jo niin syvällä suossa, että yleensä jatkan jollain suolaisella päälle. :( Pysyn kohtuudessa muiden seurassa, mutta olen yksin kotona toimettomana, iskee usein tätä syömisvimma!
Tämä satunnainen oksentelu sai alkunsa halusta laihtua, vaikka normaalipainossa olenkin ollut koko ajan. En kuitenkaan useimpina päivinä näe itseäni viehättävänä ja näen kasvoni aina liian leveinä, sillä kasvoihin ja mahaan rasva kertyy ensimmäisenä. Phjimmiltaan on kyse varmasti ajoittaisesta huonosta itsetunnosta ja arvottomuuden tunteesta. Tarkkailen itseäni hirveästi ja pyrin miellyttämään muita. Pienenä ja nuorena yläasteikäisenä olin hieman pyöreä, jolloin koin olevani todella epämiellyttävän näköinen ja välttelin ihmisten katseita. Tosiasiassa en ollut sen rumempi, kuin muutkaan, tai jopa ihan kaunis, mutta jostain syystä ajatuskuvioni ovat olleet kieroutuneita jo pitkältä lapsuudesta.
Haluaisin todella eroon tästä tavasta ja oppia normaalin suhteen ruokaan. Oksennuksen jälkeen olo on aina kamala ja itsetunto laskee vielä enemmän. 80% syön todella terveellisesti ja nautin terveellisestä ruuasta. Pidän myös liikunnasta ja harrastan liikuntaa säännöllisesti. Haluaisin olla tyytyväinen itseeni ja uskoa omiin kykyihin ja "viehätysvoimaan" ilman "täydellistä" vartaloa, joka on ilmeisesti osa syy oksenteluun. Miten siis oppisin oikean tavan syödä ja saada lopetettua tämän ahminnan/ oksentelun?
Kiitos kaikille, jotka jaksoivat lukea! Tsemppiä muille vaivasta kärsiville!
Eroon satunnaisesta oksentelusta
frou
0
111
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111648Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401404- 541143
- 581053
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva53926Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774