Säästämisestä yleensä.

Kr. Pennonen

Miksi säästää? Jospa kuluttaisi vain tarpeidensa mukaan niin loppu jäisi säästöön?
Kyse ei ole edes tulojen suuruudesta/pienuudesta.

Viimeeksi säästin opiskeluaikana kesätöistä 1960-luvulla.
Ei ollut mitään opintorahoja tms. mutta töitä sai tehdä kaikki lomat ml. joulu ja pääsiäinen.

Sen jälkeen on jäänyt kuluttamatta se mikä on jäänyt. Talovelkojen alkuvuosina ei jäänyt juuri mitään mutta koskaan ei ollut viimeiset pennit kourassa. Sitä ennen pantiin murekkeeseen puolet sientä.

Emme ole koskaan säästäneet eläkkeisiinkään.

Ensimmäisen ja miljoonannen €uron ostovoima on täsmälleen sama vaikka ihmisten käyttäytymisestä voisi muuta päätellä.

2

159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kr. Pennonen

Perkele! Tuli huomaamatta toistoa. Sorry!

• 172172

Kirjoituksessa on kyllä juonta.

Kun riittävän varallisuuden saavuttaa, asioiden ostamisen "tarve" vähenee, tulee harkinneeksi huomattavan paljon pitempään taikka enemmän että tarvitseeko juuri nyt vaikka uutta autoa.

Sekin muuttuu, miten arvostaa tavaroita, jonkin pienen saunamökin arvostus kasvaa, ison hienon auton arvostus hiipuu.

Siirtelen omaisuutta lapsenlapsille, sinnehän se on kannattavinta siirtää.
      Suomi ryssii tämänkin varallisuuden siirron veroillaan, kohtuullisesti verotettuna suomikin saisi tästä veroeuroja, järjettömällä ahneudellaan saa vain 0.5% veroeuroina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60