Meillä 60l akvaariossa yksi kääpiöpallokala (oli ennen kaveri mutta se kuoli :(. )
Tämä on ollut aina vähän nirso ruoan suhteen, mutta surviaistoukat on silti saatu annettua.
On elänyt jo kolme vuotta ja nyt on ongelma:
Kun annan ruokaa, se ottaa sen suuhun ja imee sitä, sylkäisee ja imee vielä, sylkäisee uudelleen ja kun mato on maassa, niin sinne se jää. Olen ajatellut että onkohan kalassa jotain vikaa kun ei ruoka mahdu suuhun? madot näyttävät olevan liian paksua tavaraa. Näyttää siltä että se yrittää syödä mutta ei saa nieltyä matoa. Nyt alkaa olla jo todella laiha ja apua tarvitaan!
Kääpiöpallokala-ongelma nyt pikaista apua!
Ewwije
2
196
Vastaukset
- Shiohiuhi
Kokeile kevyempää ruokavaliota, se saattaa auttaa. Voi olla esim myös jokin sairaus, kuten jotain loisia. Kysy apua lähimmästä akvaariokaloja myyvästä liikkeestä.
- huonosti hoidettu >:(
Pallokalojen suussa on hampaita jotka kasvaa koko ajan ja se tarvitsee kovaa purtavaa esim. kotiloita. Luultavasti kalas hampaat ovat kasvaneet liian pitkiksi joten niitä pitää lyhentää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911446Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231228- 50968
- 70910
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56802
- 102784
- 82780
- 32725