Olisikohan kannattava ostos hankkia vuoden 2005 farmari golf. Autossa 1,6 bcb moottori ja kilometrejä 133tkm. hintaa autolla 6500€. Vai kannattaako sijoittaa reilusti uudempaan autoon? Tarkoitus hankkia käyttöauto työmatkoihin.
Ostamassa golf variant 2005
9
311
Vastaukset
- golffman
Osta mieluummin vaikka 2009 mallinen, on paljon nykyaikaisempi auto. Ja paljon reippaampi kulkemaan, pienempikulutteinen. Nettiautossa on paljon vähän ajettuja tarjolla.
- Aasinkorvantaittaja
Älä osta uudempaa mallia ovat Meksikon tekeleitä.
2005 malli on kaiketi tehty vielä Saksassa ei ruostu niin pirusti kun Meksikossa tehtyt romut.
Tuo kone on kestävä moottori vaikkakin hieman lussu.
Jakoremmi kannattaa olla vaihdatettuna. ( 5v tai 90tkm)
- 1+14
2005 on tosiaan vanhahtavaa tekniikkaa, tehoton tussari. Seuraavan korimallin Golfin ovat paljon nykyaikaisempia ja ripeämpiä liikkumaan. Huonosti pidetyt autot ruostuvat lähes kaikki.
- IVGolffin-koeajanut
Neloskoriset ei ruostu niin äkkiä, kuin kolmos-koppaset, mutta tekniikka on vikaherkempää.. Säännölisesti huolletuna, ovat kuitenkin kestäviä käyttöautoja.
Gof IV koeajossa kannattaa huomioida mm. seuraavia asioita.
- Vaihteiston kunto. (toimiiko kaikki vaihteet, ilman "kangertelua".)
- Sähköikkunat
- mittaristo
- alusta (kuuluuko kolinoita kuopissa)
- Moottori. (tasainen tyhjäkäynti, kiihdytettäessä ei nykimistä)..
ym. kuluvien osien kunto .. - 3 kertaa omistanut
IVGolffin-koeajanut kirjoitti:
Neloskoriset ei ruostu niin äkkiä, kuin kolmos-koppaset, mutta tekniikka on vikaherkempää.. Säännölisesti huolletuna, ovat kuitenkin kestäviä käyttöautoja.
Gof IV koeajossa kannattaa huomioida mm. seuraavia asioita.
- Vaihteiston kunto. (toimiiko kaikki vaihteet, ilman "kangertelua".)
- Sähköikkunat
- mittaristo
- alusta (kuuluuko kolinoita kuopissa)
- Moottori. (tasainen tyhjäkäynti, kiihdytettäessä ei nykimistä)..
ym. kuluvien osien kunto ..Golf IV vaihteisto oli uutenakin erittäin kankea. Lisäksi vaihdekeppi liikkui moottorin kuormituksen mukaan itsekseen jo uutena. Vuonna 2004 oli kampanja vaihteistoöljyn vaihtamiseksi tehtaan piikkiin. Skodassa oli sama vaihteisto ja samat ongelmat. Vuosikymmenen alun yksilöissä uhkana vaihteiston täystuhon niitin katketessa. Noissa 2004- ei juuri havaittu.
- junan vessa
3 kertaa omistanut kirjoitti:
Golf IV vaihteisto oli uutenakin erittäin kankea. Lisäksi vaihdekeppi liikkui moottorin kuormituksen mukaan itsekseen jo uutena. Vuonna 2004 oli kampanja vaihteistoöljyn vaihtamiseksi tehtaan piikkiin. Skodassa oli sama vaihteisto ja samat ongelmat. Vuosikymmenen alun yksilöissä uhkana vaihteiston täystuhon niitin katketessa. Noissa 2004- ei juuri havaittu.
Allekirjoittaneen -05 farkku on kulkenut 415tkm. Ilman suurempia murheita, nuo farkut on kyl kaikki tehty Meksikossa vaan vähävikainen tuo on ollut. Suurin murhe tähänmennessä ilmastoinnin kompuran kinnileikkaaminen (korjaamatta edelleen, pyörii vapaalla) korjauskustannukset tähän mennessä vajaat 2000€. Maalivikaa alkaa olla sieltääl vaan ehkä sen noilla kilometreillä voi hyväksyä. Näillä näkymin meinasin naputtaa tuohon vielä parisataatonnia lisää jos ei suurempaa.. Toistaiseksi ei ainakaan oireita ole. Hyvä ostos.
- vw asent. 32vuotta
junan vessa kirjoitti:
Allekirjoittaneen -05 farkku on kulkenut 415tkm. Ilman suurempia murheita, nuo farkut on kyl kaikki tehty Meksikossa vaan vähävikainen tuo on ollut. Suurin murhe tähänmennessä ilmastoinnin kompuran kinnileikkaaminen (korjaamatta edelleen, pyörii vapaalla) korjauskustannukset tähän mennessä vajaat 2000€. Maalivikaa alkaa olla sieltääl vaan ehkä sen noilla kilometreillä voi hyväksyä. Näillä näkymin meinasin naputtaa tuohon vielä parisataatonnia lisää jos ei suurempaa.. Toistaiseksi ei ainakaan oireita ole. Hyvä ostos.
"Allekirjoittaneen -05 farkku on kulkenut 415tkm"
taitaa olla dementia, tai itsetunnon puutetta. - korjaus tuohob
junan vessa kirjoitti:
Allekirjoittaneen -05 farkku on kulkenut 415tkm. Ilman suurempia murheita, nuo farkut on kyl kaikki tehty Meksikossa vaan vähävikainen tuo on ollut. Suurin murhe tähänmennessä ilmastoinnin kompuran kinnileikkaaminen (korjaamatta edelleen, pyörii vapaalla) korjauskustannukset tähän mennessä vajaat 2000€. Maalivikaa alkaa olla sieltääl vaan ehkä sen noilla kilometreillä voi hyväksyä. Näillä näkymin meinasin naputtaa tuohon vielä parisataatonnia lisää jos ei suurempaa.. Toistaiseksi ei ainakaan oireita ole. Hyvä ostos.
Älä puhu puutaheinää. Varianteja tehtiin Euroopan markkinoille Meksikossa 2007-2012. Neloskoppanen tuli aina Saksasta. Jenkkeihin vietiin Meksikosta Varianteja Bora/Jetta maskilla ja 2.5 bensakoneilla. Seiskavariant tehdään taas Saksassa.
Meksikon Golf kuuluu sarjaan "välttele vahvasti".
Erittäin ruosteherkkä, etenkin takaluukku ja etulokasuojat.
- peloittelija
tinki ainakin hintaa, pian on hihnanvaihto,
tai jos on vaihdettu ota selvää että VARMASTI on oikeat paperit ja takuu.
Kysy asiaa vaihdon tehneestä liikkeestä ja jos on ite vaihdettu, ÄLÄ OSTA, monella ei ole vaihdettu kaikkia osia, ei kestä kuin 5 000-30 0000 km.
eiks noissa ollut juuri sitä sytytyspuolaongelmaa, meillä vaihdettiin ainakin 12 puolaa. Kerran jätti tielle kun tultiin matkoilta kotiin, mitäs jos olis jättänyt 100 km ennen kun mentiin lentoasemalle.
Kerran jätti kaveri perheellä pimeään ja pakkaseen, lähin taksi 40 km päässä ei meinannut lähteä yöllä 4:00.
on kuitenkin tosi hyvä ajaa, jos alusta on kunnossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699