Olen 15-vuotias tyttö.
En tiedä mikä mulla on, kaikki on ihan paskamaisesti, kaikki tulee päin kasvoja, ilman syytä.
Omaa poikaystävää ei ole, jonka voisin murheisiini hukuttaa.. selvittävä yksin.
Monina iltoina on sekava, tyhjä (masentunut) olo, vaikken tiedä syytä. Nykyään, kun viikonloppu alkaa, kellahdan sänkyyn vaatteet päällä enkä jaksa liikkua minnekään. Öisin aina herään hikisenä ja hermostuneena, ilman syytä. Valvon useita tunteja, jonka takia nukun aina myöhään tai olen aivan rättiväsynyt, mikäli aikaisemmin pitää herätä esim. kouluaamuina.
Olen lähes aina jännittynyt, stressaannun kaikesta, enkä jännitystä saa millään lievitettyä ! En osaa nauttia mistään, kun jännitys asuu sisälläni.
Olen joutunut myös koulukiusaajien uhriksi. Monet haukkuvat selkäni takana. Naureskelevat, kuiskuttelevat, tuijottavat. Muutamia kavereita minulla on, mutta oloni on yksinäinen, en tiedä mitä teen.
Vanhemmilleni en voi kertoa, en osaa ! En muillekaan mahdollisille auttajille, joten haen lohdutusta täältä, maailman huonoimmasta paikasta.
Kukaan ei voi todistaa tätä, ammattiapua en pyydä, mutta epäilen itselläni jotain stressihäiriötä, masennusta, mitä kaikkea voi ollakaan.. Masennus on voinut kehkeytyä mummini kuolemasta, ajatuksistani, jotka eivät sisällä enää muuta kuin kuolemaa, en jaksa tehdä enää mitään, voimavarat vähissä..
En tiedä, mitä teen..
Tyhjä, paskamainen olo
3
88
Vastaukset
- Hiemanjärkeä
Oletko puhunut ystävillesi ? He voisivat auttaa.
Hei hukassaainiaan
Hyvä kun kerroit että sinun on paha olla. Kaikki huolet tuntuvat yksin suurilta joten jos vain mitenkään mahdollista on niistä hyvä puhua jollekulle. Usein vaikuttaa siltä että ihmisillä on liian kiire pysähtyä kuuntelemaan mutta on silti tärkeää puhua omista huolistaan koska kukaan ei kykene ajatuksiasi lukemaan. Vaikka se tuntuukin oudolta, ovat vanhemmille hyvä kertoa jos voi pahoin vaikka ei osaisi tai tahtoisi kertoa tarkemmin.
Jos vanhemmille puhuminen tuntuu vaikealta voisit kirjoittaa heille vaikka kirjeen. Olet yllä tuonut hyvin esille ajatuksiasi ja uskon että jos kerrot samat asiat heille saat varmasti tukea. Myös muut auttajat, ystävät, koulukuraattori, opettaja ja terveydenhoitaja kuuntelisivat mielellään mikä sinua painaa. Ei ole häpeä hakea apua, me olemme täällä sinua varten.
Joonas/Saapas- Juttelu auttaa
Eli oot aina ja kaikkialla iha menkkane? Pyydä lääkitystä ja juttelee jollekki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969