Olen ollut sairauslomalla yli kolme kuukautta ja työnantaja ei maksa minulle koko sairauspäivärahaa. Kertoi, että on oikeus pidättää palkasta 33,33 %. Nyt KELA on maksanut työnantajalle enemmän kuin minä olen saanut bruttopalkkaa. Onko tämä oikein, että työnantaja vetää sairauspäivärahoistakin välistä itselleen?
Työnantaja veti sairaupäivärahoja itselleen
3
153
Vastaukset
- kuintiedän
Eiköhän bruttopalkkasi ylittävä osa sairauspäivärahasta kuulu sinulle. Jossain vaiheessa palkanmaksu loppuu, jos sairausloma jatkuu pitkään, ja silloin koko sairauspäiväraha kuuluu sinulle.
- Menikö vaikeesti
Kuulin vataavasta tapauksesta, jossa työnantaja luuli että sairauspäiväraha kuuluu heille.
Oikeasti se osa kelan sairaspäivärahasta maksetaan, joka on enemmän kuin palkka, niin se kuuluu sairaallle - Paranemisia
Kenenkään sairauspäiväraha kuukaudessa ei ole suurempi kuin normaali kuukauden bruttopalkka. Toivottavasti työnantajasi on maksanut sinulle normaalia palkkaa sairauslomalla ollessasi niin pitkään kuin tessssä on sovittu. Joillakin aloilla palkkaa saa joitain viikkoja, joillain toisilla useita kuukausia tessistä riipuen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690