Pohditko avaruuden suuruutta ja maapallon mitättömyyttä siellä. Siittiön pienuutta ja silti valtavaa tietomäärää mikä siinä on. Ihmisen ajan lyhyyttä miljoonien vuosien ketjussa, vain sattumaa, että olemme tässä ja nyt?
Oletko älykäs?
7
135
Vastaukset
Pohdin.
- 23-1
Erehdyit palstasta. Jeesustelijat kokoontuvan helareitten saitilla.
- pancho1
Kyllä tuota tulee pohdittua aikalailla. Aika kurjaa sinänsä, mut noin asiat nyt vaan on.
- Hyvin älykäs.
En pohdi. Mutta olen silti älykäs. Ja nimenomaan sen takia. Ymmärrän että täällä ei olla sattumalta ja pelkkä evoluutio ei meitä selitä vaan tällä kaikella on merkityksensä. Muutenhan tässä ei olisi mitään järkeä kun ajattelee ihan kaikkea kokonaisuutena.
- pancho1
Jos tätä kokonaisuutena katsoo, niin hullua on ajatella, että ihmisellä on merkitystä. Aika egoisti saa olla tai sitten ei ymmärrä maailmankaikkeuden mittakaavoja.
- pancho1
pancho1 kirjoitti:
Jos tätä kokonaisuutena katsoo, niin hullua on ajatella, että ihmisellä on merkitystä. Aika egoisti saa olla tai sitten ei ymmärrä maailmankaikkeuden mittakaavoja.
Saati kuvitella ihmisen olevan muuta kuin ihmisapinoiden kehityksen kärki.
- 5+10
Ihminen on tulosta päämäärättömistä sattumista; mikään intohimo, sankaruus, älyn innostus tai tunteiden palo ei voi kantaa yksilön elämää hautaa pitemmälle ja ihmisen saavutusten temppeli on hautautuva maailmankaikkeuden raunioihin. (Bertrand Russel)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541143
- 551025
- 721005
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52913Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774