Mitä tehdä kun itsetunto riekaleina?

Nainen24

Minua kiusattiin koko peruskoulun ajan ja vielä ammattikoulussakin. Se on jättänyt minuun jälkensä ja sen huomaa. Olen nyt 24-vuotias nainen.

Laitan kysymyksen tänne, kun se on liittynyt ulkonäköön. Kaipaisin siis vinkkejä, miten saisin riekaleisesta itsetunnosta ehjemmän?

PS. Ei vittuilijoille. En välitä enää kommenteistanne.

337

3498

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen24

Unohdin kertoa, että kävin kerran psykologin juttusilla, mutta siitä ei loppujen lopuksi ollut hirveästi apua. Se ei vain ollut minun juttuni, ja ajattelin nyt seuraavaksi kokeilla, josko teidän kirjoittamista vinkeistä/ajatuksista olisi apua.

• keväät - ZÄÄ

zain älyän viihtyä cuurissa ihmismassooissa uskonto illat ja lymyillä ... rukoilen paljon itsekseni, so. olen olevinani Jude ja Kansallinen ja rukouskirja ja tärkeimmät UUtiset MAilmalla --- so. paljon sanoja tai vähän liikkuu tunteita, mutta ilmasto muuttuu, kyllä ihminenkin muuttuu .............

• Lewinsky on ihana nainen, menee asetelman sarjaan, josta tässä kertomus, kuin myös sanotaan ohimennen ............... jooooooooooooooooooooooooooo

• Nainen24

Vain asiallisia vastauksia sitten, kiitos.

• tervehtyvä

Jos itsetuntosi on vallan riekaleina, suosittelen kyllä ehdottomasti ammattiapua.

Oma itsetuntoni on roimasti alentunut viimeisen 2 vuoden aikana kohtuuttomien toimien seurauksena kanssaihmisten suhteen. Sitä kokoilen, ja terpia on se eka ja vika juttu, mistä usko olevan apua -

Onnea tevehtymisesi tiellä!

• Psykologi4
        tervehtyvä kirjoitti:

Jos itsetuntosi on vallan riekaleina, suosittelen kyllä ehdottomasti ammattiapua.

Oma itsetuntoni on roimasti alentunut viimeisen 2 vuoden aikana kohtuuttomien toimien seurauksena kanssaihmisten suhteen. Sitä kokoilen, ja terpia on se eka ja vika juttu, mistä usko olevan apua -

Onnea tevehtymisesi tiellä!

Asiat eivät juuri koskaan ole vain kahden eri tekijän välisiä reaktioita vaikka perinteisesti tarkastellaankin vain loukatun ja loukkaajan välistä yhteyttä. Ilman ulkopuolisia tekijöitä on siis mahdotonta ratkaista mitään.

Mitä isompi persoona, sitä herkemmin se loukkaantuu. Eli kyseessä on siis liiallisen roolin ylläpito, josta aiheutuu henkilölle itselleen pelkkää harmia.

Tästä tiedosta voi olla apua ehkä joillekin jotka miettivät vain miksi kaikki kiusaa, eikä henkilö huomaa miettiä asiaa siltä kantilta, miksi minä loukkaannun helpommin kuin muut?

Ansaitsetko siis parempaa? ja jos ansaitset, niin selvitä miksi ansaitset ja kenen mielestä ansaitset? Sieltä löytyy loukkaantumisesi syyn kolmas osapuoli.

Ainoastaan noiden kolmen eri tekijän avulla voi löytyä tasapaino.

Tälläinenkin apu voi olla joidenkin kohdalla ratkaisu, ei kaikkien.

• sorge:
        Psykologi4 kirjoitti:

Asiat eivät juuri koskaan ole vain kahden eri tekijän välisiä reaktioita vaikka perinteisesti tarkastellaankin vain loukatun ja loukkaajan välistä yhteyttä. Ilman ulkopuolisia tekijöitä on siis mahdotonta ratkaista mitään.

Mitä isompi persoona, sitä herkemmin se loukkaantuu. Eli kyseessä on siis liiallisen roolin ylläpito, josta aiheutuu henkilölle itselleen pelkkää harmia.

Tästä tiedosta voi olla apua ehkä joillekin jotka miettivät vain miksi kaikki kiusaa, eikä henkilö huomaa miettiä asiaa siltä kantilta, miksi minä loukkaannun helpommin kuin muut?

Ansaitsetko siis parempaa? ja jos ansaitset, niin selvitä miksi ansaitset ja kenen mielestä ansaitset? Sieltä löytyy loukkaantumisesi syyn kolmas osapuoli.

Ainoastaan noiden kolmen eri tekijän avulla voi löytyä tasapaino.

Tälläinenkin apu voi olla joidenkin kohdalla ratkaisu, ei kaikkien.

Etpä taida psykologi olla.

Tilanteesta tietämättömänä ei kannata yritä arvailla asioita, jotka menevät vain pieleen. Jokainen ihminen on oman elämänsä asiantuntija, joten se siitä.

Ihmisissä on herkkyyseroja, ja itse olen higly sensitive person. Ne, jotka eivät ole niin herkkiä, eivät myöskään omaa niin suuta empatiakykyä toisia kohtaan, ja kiusaavat juurikin tuosta puutteestaan johtuen. Kun ei oikein tunnu mikään missään. Ja on sitä vallan- ja kunniantavoittelua.

Näin se vaan on. Kun nyt tiedostaisivat edes sen!

• nainen54

Voi ystäväiseni, maailmassa on aina ikäviä ihmisiä. Mikään muu ei auta kuin kasvattaa paksu nahka ja keskittyä omaan elämäänsä.

Jos et saanut yhdeltä psykologilta apua, kannattaisi kokeilla toista psykologia tai edes soittaa auttaviin puhelimiin ja keskustella vapaaehtoisten kanssa.

Paras neuvo itsensä kanssa selviämiseen on arvostaa itse itseään. Rupea itsellesi parhaaksi kaveriksi. Muistaa olla armollinen puutteidesi suhteen ja kehua hyviä puolia. Hoida itseäsi hyvin.

Kehitä myös älyäsi ja luonnettasi. Opettele hyvät käytöstavat -- niiden avulla selviää usein monista ikävistä tilanteista. Opettele myös tarvittaessa puolustamaan itseäsi, sanomaan vastaan kohteliaasti ja rauhallisesti, mutta napakasti. Käy vaikka päässäsi läpi vanhoja kiusaamistilanteita, ja keksi mitä sun olisi pitänyt sanoa (muttet silloin saanut sanottua).

Menneisyyttä et voi muuttaa, voit vaan elää päässäsi nuo tilanteet uudestaan ja kuvitella kuinka olisit ottanut ne haltuun paremmin.

Suunnittele itsellesi parempi tulevaisuus eli koita järjestää elämäsi juuri sellaiksi kuin sinä haluat. Tarkoitus on että löydät asioita, joista pidät, eikä niin kuten monet kiusatut tekevät, että haluavat vain "näyttää" kiusaajilleen --- siinähän annat edelleen kiusaajien määrätä elämääs, sen sijaan että eläisit omaa elämääsi.

Mene vaikka mukaan johonkin vapaaehtoistoimintaan, johonkin missä sinä autat muita, saat ottaa vahvan roolin. Opit huomioimaan muita ja olemaan sosiaalinen etkä vaan jää junnamaan omiin juttuiisi ja tuijottamaan omaan napaasi, kuten monet tilanteessasi tekevät.

Koita myös mennä tilanteisiin, joita yleensä välttelet. Jos et koskaan uskalla mennä pois mukavuusalueeltasi, jäät jumittamaan samaan tilanteeseen.

Toivottavasti tästä oli apua.

• Nainen24

Lisää vinkkejä, yritän poimia ne parhaat.

• jostjuuheippadeippa

Ota kossua, se auttaa aina.

--Wagner-- (hesarissa taannoin)

• Tuure 3
        jostjuuheippadeippa kirjoitti:

Ota sinä alkoholisti kossua vaan,kun et muuten pärjää elämän tyrskyissä.Säälittävä tapaus olet.Taidat olla itse kiusattu?

• hgfhgfjhgf
        Tuure 3 kirjoitti:

Ota sinä alkoholisti kossua vaan,kun et muuten pärjää elämän tyrskyissä.Säälittävä tapaus olet.Taidat olla itse kiusattu?

Riippuvaisuudesta kiusaaminen on säälittävää. Taidat olla itse koulukiusaaja?

• renttu ja ruusunen
        jostjuuheippadeippa kirjoitti:

Kiusaaminen on kierros Kiusaajia. Auttakaa minua kierroksesta ... sukupuoli elinten hierroksesta

• minä
        hgfhgfjhgf kirjoitti:

Riippuvaisuudesta kiusaaminen on säälittävää. Taidat olla itse koulukiusaaja?

Taisi olla läppä tuo, taidatte molemmat olla väärällä palstalla?

• Niin aina
        minä kirjoitti:

Taisi olla läppä tuo, taidatte molemmat olla väärällä palstalla?

Läppäähän se aina on sille joka haukkuu, ei kuitenkaan sille johon se osuu.

Näyttää joillain olevan aina se etuoikeus siihen hyveellisenä ihmisenä olemiseen.

Mietippäs sitä.

• Nainen25

Vaikka se mun aivovamma ei niinkään vaikuta tekstiin, mutta se vaikuttaa kokoajan elämässä ja käytännössä.

• vammako vai mikä?

Vähän epäselvää settiä kirjoitat. Vaikuttaako se vai eikö se vaikuta?

• Nainen25

Voin tietenkin tehdä sillai, että jos tässä palstassa ei oo mitään järkeä, niin luotan ennemmin tätini neuvoihin. Häntäkin on kiusattu paljon, mutta ei välitä enää siitä. Voisin ottaa sen itselleni. Se on kyllä aika hyvä vinkki.

• Nainen25

Ja sekin vielä, että vaikka oisi kuinka oikeassa, niin aina kaikkia nokitellaan. Ei tämä maailma ole oikeudenmukainen paikka. Sen olen tullut huomaamaan. Yksin täällä meistä jokainen loppujen lopuksi on.

• filosofiyläviiksi

Oon itse nuori aikuinen ja vaikka ikää ei ole vielä edes koleakymmentä, niin ymmätrystä on tullut viime aikoina lisää ja sitä tulee joskus vielä, vielä enemmän ja taas uusia ongelmia rennompi käsitellä ;)

• Nainen25

Ja yksi toiveeni ois myös se, että lukekaa mun aikasemmat viestit ennen ku rupeette kommentoimaan.

• Nainen25

Tietenkään en tiedä, mitä tällä kiusaamisasialla ajan takaa, mutta vähän vaikuttais siltä niin kun mulla ois joku tarve jutella jonkun kanssa asioista...

• Tri.koistinen

Jaahah, jaahan. Ai ihan viisi viestiä peräkanaa. Mitä, jos rauhoitut vähän ja juot vaikka lasin vettä?

• alapartadD

sama täällä, tekee mieli pohtia.

• Nainen25

Minulla (onneksi!) kuitenkin on aina joku, jolle voin puhua asioistani. Eli en ole ihan toivoton tapaus.

• uskoaonse

Ei se puhuminen pelkästään auta vaan että tunnet ja tiedät että jos teet jotain väärää, menetät ihmisen joka välittää sinusta.

• DDalaparta

Mulla tuli isot itkun kyyneleet, kun mies jota en edes tuntenut, rutisti mua lujaa ja toisti mulle sanat: sä olet oikeesti Loistava tyyppi! sillon, ehkä tajusin, että se, että rakastaa itseään ei ole egoismistä.

• Sannnnnnni

Uskonnosta riippumatta tai sitä ilmankin, ihminen on arvokas jos on hyvä eikä paha. Osallistu ihmisoikeuskampanjaan tai sellaiseen, ja tiedät että olet ollut paljon arvokkaampi kuin kukaan kiusaaja tai väkivaltainen. Kiusaajat ovat säälittäviä paskiaisia; tee hyvää pienimuotoisestikin (pelasta eläinsuojelueläin, kirjoita Amnestyn vetoomuskirje); tiedät että olet omalta osaltasi parantanut maailmaa ja olet ihan vaan parempi ihminen.

• anna anteeksi

Ihminen on arvokas, oli kyseessä hyvä tai paha. Tietty ihmisarvo on ihan jokaisella, myös mainitsemillasi säälittävillä paskiaisilla. Tottakai olisi mukavampaa ja hienompaa, jos kaikki olisivat hyviksiä.

Totuus on kuitenkin se, että jokainen on sekä hyvä että paha, kykenee molempiin tekoihin. Täysin objektiivisesti ei voi mitään tilannetta nähdä, pyrkimys omien reaktioiden ja tunteiden sekä samoin sen vastapuolen reaktioiden ja tunteiden ymmärtämiseen on ainoa, mihin kannattaa tähdätä.

Anteeksi antaminen auttaa kiusattua enemmän kuin jatkuva viha. Sen jälkeen voi keskittyä itseensä, omaan elämäänsä eikä vain muistella pahalla kaikkea menneisyyden julmuuksia.

• arkiparta
        anna anteeksi kirjoitti:

Ihminen on arvokas, oli kyseessä hyvä tai paha. Tietty ihmisarvo on ihan jokaisella, myös mainitsemillasi säälittävillä paskiaisilla. Tottakai olisi mukavampaa ja hienompaa, jos kaikki olisivat hyviksiä.

Totuus on kuitenkin se, että jokainen on sekä hyvä että paha, kykenee molempiin tekoihin. Täysin objektiivisesti ei voi mitään tilannetta nähdä, pyrkimys omien reaktioiden ja tunteiden sekä samoin sen vastapuolen reaktioiden ja tunteiden ymmärtämiseen on ainoa, mihin kannattaa tähdätä.

Anteeksi antaminen auttaa kiusattua enemmän kuin jatkuva viha. Sen jälkeen voi keskittyä itseensä, omaan elämäänsä eikä vain muistella pahalla kaikkea menneisyyden julmuuksia.

pidän paljon kirjoituksestasi, koska olen samaa mieltä kanssasi, pyrkimyksistä ymmärtää toisen tunnetilaa.

• Nainen25

Mutta, mulla ei silti ole huono itsetunto ainakaan ulkonäön perusteella, vaikka monet niin luulee. Uskaltaisin laittaa kuvani tänne, mutta kun tämä on julkinen, niin en halua sitä kaikkien levitettäväks.

• Nainen25

Ja mitä tuohon sosiaalisuuteen tulee, niin sekin on sellainen asia, että sekin riippuu niin monesta seikasta. Esim. ite en oo koskaan viihtyny isoissa/isossa porukassa, on jotenkin vaikeaa seurata keskustelun kulkua, kun kaikki kälättää yhtäaikaa isoon ääneen. Ja monesti siinä aina juorutaan. Minä haluan pitää yksityisyytenikin. Minulle riittää, kun mulla on vain 3 hyvää ystävää.

• Nainen25

Muista paikoista en osaa sanoa, mutta täällä käpykylässä ainakin porukka on just semmosta, että herkästi juorutaan ja luottamus puuttuu. Olen monesti joutunut pettymään sen vuoksi.

• uskoaonse

Siinähhän se ongelma sitten onkin minä minä minä-vaurioinen. Itse olen viihtynyt isoissa porukoissa ja nyt alan viihtyä yksikseni ja se ei kyllä ole hyvä asia, kun vertaa keskenään. Sitä vain haluaa sulkeutua omaan kuoreensa ja laittaa suoja muurin. Ihminen on lauma eläin. Kannattaisiko ottaa itse juoruamisessa hyvät asiat esille, kyllä ne todelliset ystävät sieltä tulee erottumaan vai kannattaisiko hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ovat?

• Nainen25

Oikeastaan oon tottunu niin kaikkeen tällaseen, että ei se mua enää säikäytä. Mutta eihän se juoruilu oo koskaan kivaa... joku raja vedettävä aina johonkin.

• Nainen25

Kaikenlaisia kirjottajia tänne mahtuu. Keskustelut eivät mene mun mielen mukaan, joten lopetan tähän. En taho oikein jaksaa, kun yks sanoo toista ja toinen taas toista. Eipä sitä oikee voi toisen puolesta elää, ihan ite kyl saan päättää mitä teen.

• Nainen25

Keksin kyllä vallan hyvin itse tavan millä unohtaa koko menneisyyden jutut, ei siihen tarvita mitään tällasia.

• Nainen25

Menen juttelemaan asiasta tiistaina ja se käsitellään kertaalleen, toista kertaa ei tule enää sen jälkeen, se jää siihen yhteen kertaan. Juttelen sen yhden työntekijän kanssa selväksi.

• Nainen25

En sen jälkeen enää mieti sitten sitä.

• yksi vaan

Valitettavasti tämä ei toimi näin, että kerran käyt juttelemassa ja asia ok. Vaatii usein monta käyntejä ja monta keskustelua ammattiihmisen kanssa ennen kuin jotain alkaa tapahtumaan. Varsinkin kun sinulla näyttää olevan ne traumat aika syvällä.

• Nainen25

Kersana se kiusaaminen on siis tapahtunu, että luulis, et sen vois koittaa unohtaa. Vois jotain tekemistä keksiä itelle.

• Voimia!

Anna anteeksi kiusaajillesi. Heidän tekojaan ei tietenkään tarvitse hyväksyä, mutta anteeksiantaminen tulee vapauttamaan sinut.

• Nainen25

Hmph, niidenhän ois kuulunu antaa anteeks käytöstää. Ne toiset on ollu typeriä, en minä. En syyllistä itseäni! Sitä paitsi, miten ne voi enää antaa anteeks, ku en edes nää niitä nykyään enää missää.

• uskoaonse

Voitko sinä antaa anteeksi niille. Ei tietenkään pidä unohtaa heidän tekojaa. . Minä itse pyydän anteeksi, kun tajuan tai haluan viestittää että tein väärin ja viestittää että ei ole ongelmaa.
        Kun pyydämme anteeksi niin todellisuudessa me pyydämme itse itseltämme anteeksi, emmekä kiusatulta.
        Murehditko kiusaajien murheita vaatimalla anteeksi antoa?

• Nainen25

Niitten ois pitäny jo ajat sitte antaa. Ei se anteeks antaminenkaa oo monelle helppoa.

• Nainen25

Joten ei jää paljoa muita vaihtoehtoja kuin unohtaa koko hemmetin asia. Ei tälle voi oikee enää mitää.

• Nainen25

Täytyy jatkossa ja tulevaisuudessa harkita tarkkaan, keiden seurassa liikkuu...eihä sitä tarvi kaikkia vinkuintiaaneja päästää lähellee.

• uskoaonse

Olisiko vaan parempi hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ne ovat?
        Tietenkin jos huomaat elämäsi menevän alamäkeä niin ei sun niiden kanssa tarvi liikkua, riittää kun pidät viholliset lähellä ja tervehdit heitä kun näet.

• Nainen25

Asia on nyt käsitelty loppuu, voin huokaista helpotuksesta.

• Nainen25

Sain sen käsiteltyä eilen työntekijän kanssa.

• Kokemuksella kerron

Kauneudenhoitovinkkiä en osaa antaa mutta hanki joku harrastus mistä pidät ja jossa olet muiden ihmisten kanssa. Mielellään joku harvinaisempi. Näiden kanssa kun pyörit niin unohdat nuoruuden traumat.

• kiusattu

MIKÄ EI TAPA SE VAHVISTAA.

• noita3

Aluksi noin, muutta ...sitten. Mikä ,ei Tapa ,se Ahdistaa! Kaikella rajansa.

• komeata

muuten vaan huulien välistä kutittaa. munan puutetta. saatanan pillukuttura

• 7+7

Heikoksi tuo kiusaus tekee tai v-mäiseksi aikuiseksi. Sitten ihmetellään kun porukka tekee itsemurhia tai sekoaa ja tulee uskoon.

• kaunista
        komeata kirjoitti:

mikä sua vaivaa?

• puhtaus
        komeata kirjoitti:

älä sano noin rumasti . ole kiltti ja käyttäydy asiallisesti älä nimittele elimiä, joita on ihmisen kehossa. anteeksi.

• pentoikk2
      • uskoaonse

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Jumala on antanut meille kaiken tarvitsevamme tänne.
        Se että uhataan jos et usko jeesukseen jumalana joudut helvettiin on pelkkää uhkailua ja aivopesua ja epäjumalan palvontaa.

• ajatuksia tästä

En tiedä, mikä juuri sinun kohdallasi auttaisi, mutta poimi se mitä voit käyttää ja heitä se mitä et, laitan tähän vaan yleisesti ajatuksia ja toivon että ehkä niistä joku auttaa!

- Et ole yksin. Kiusattuja on monta, ja meitä, joiden elämä on vaikeaa ja elämä runnoo itsetunnon. Itsetunto runnoutuu usein, koska ihminen ajattelee että hänessä on joku ratkaiseva vika, mikä tämän aiheutti, että loppujen lopuksi, se onkin todella omaa huonoutta. Mutta muista, että et ole yksin, vika ei voi olla sinussa! Kaikissa meissä on siis epätäydellisyyksiä ja vikoja, mutta me kaikki olemme myös erilaisia. Joten ei ole yhtä yhteistä nimittäjää, vikaa joka sen aiheuttasi.

- Kiusaajat on aina idiootteja, ajattelemattomia, laumasieluja jne. Osa heistä kasvaa aikuisiksi, mutta osa, säälittävää kyllä, jäävät sinne yläastetason "kovan tyypin" rooliin - ja se jos mikä on säälittävää kun he ovat 35-vuotiaita. Usko pois!!
      Osa heistä tarkoitti sitä: niillä on persoonallisuushäiriöitä ja luonnevikoja. Ei oikeutusta.
      Osa heistä seurasi mukana: he ovat lampaita jotka seuraavat johtajaa, ei omia itsejään.
      Osa heistä on niin tyhmiä, etteivät tajua mitä tekevät: onko tyhmyys muka siunaus?
      Kuten huomaat, kiusaajasi eivät ole onnekkaita ollenkaan.

- Kiusaamiseen ei ole siis oikeutusta. Voit ajatella sen ikävänä sattumuksena, koettelemuksena, elämäsi haasteena, väkivaltana joka nyt kohtasi sinua. Maailma on väkivaltainen paikka, se on totta - ja ikävää. Mutta sinä voit myös selvitä siitä, kuten monet muutkin joiden on pakko.

- Apua saa psykologilta tai ehkä ystävältä tai ehkä joltain luottoihmiseltä? Etenkin aikuistuessaan ihmiset usein (eivät aina) fiksuuntuvat ja yllättävän moni onkin empaattinen. Etsi omat auttajasi, puhu, selvitä tunteesi ja heitä menneisyyden taakkasi pois.

- Menneisyys ei määrittele nykyisyyttä: olet nyt 24-vuotias aikuinen, et kiusatttu pikkutyttö. Voit alkaa rakentaa itseäsi harrastamalla, opiskelemalla, opettelemalla, menemällä ja tekemällä. Nyt voit miettiä miten pidät puolesi (koska joudut senkin vielä tekemään), miten kehität itseäsi (sinun ei taritse jumittua), miten saavutuksiesi kautta voisit saada hyvää oloa (on se sitten kudotut villasukat tai maisterin tutkinto: se mikä on Sinulle tärkeää on tärkeää)....
      Nyt voit aikuisena käsitellä asioita ja kääntää ne sitkeydeksi, selviämiseksi ja lopulta voitoksesi.

- Sosiaalisuutta, rohkeutta ja uskallusta voi ja pitää opetella: älä siis pelkää arkuutta tai ujoutta, älä anna pelon estää. Itsekin olen opetellut kaiken, vuosien mittaan pikku hiljaa. Se on joskus hidasta ja vaatii epäonnistumistenkin kestämistä, mutta kyllä se siitä.

- Ulkonäöllinen itsetunto vahvistuu myös sisäisten asioitten kautta!!!
      Et voi koskaan leikellä etkä meikata itseäsi riittävästi, jos et ensin vahvistu sisäisesti. Onnellinen ja tyytyväinen ihminen on myös tyytyväinen itseensä ulkoisesti. Siksi kehotan sinua ensisijaisesti kehittämään ja korjaamaan itseäsi henkisesti. Ja opiskelemaan jne. saavuttamaan. Koska kun koet itsesi monella tapaa riittäväksi, riittää ulkonäkösikin. Jos korjaat vain ulkonäköäsi, ei vika alunperinkään ollut siellä, niin et saa vikaa pois. Hetkellinen helpotus ei korjaa sisäisiä ajatuksiasi.

- Itsensä hoitaminen ON kuitenkin tärkeää! Siksi, että se on itsensä rakastamista. Se että etsii itselleen sopivan ja kiva tyylin, ITSELLEEN, ei muille. Laittautuu sen verran mikä itsestä tuntuu hyvältä niin, että voi katsoa peiliin yhtälailla ilman ehostumista kuin ehostuksen kanssakin.
      Itselleen kauniisti puhuminen, kannustaminen ja itsensä aito arvostaminen on tärkeää myös tekojen kautta. Tyylivinkkejä voi kysellä muiltakin, mutta itsetuntoa tuo OMA tyyli. Meikkauksia voi kokeilla, mutta tyytyväisyyden tuo OMA asenne.

- Itsetunto paranee myös ajan kanssa. Nyt nuo kaikki asiat ovat liian lähellä, joten suret niitä ja koet kipua. Mutta ne laimenee ja menee kyllä lievemmiksi, kun 10 vuotta kuluu ja vaan elät kuten uskot ja haluat. Etsi omaa tietäsi ja luota siihen, että sinä pystyt kääntämään menneisyyden vaikeudet voitoksi.
      Ulkonäkö ei lopultakaan ole niin tärkeää. Olet nyt 24-vuotias, mutta kaikki meistä tulee olemaan myös 44- tai 84-vuotiaita. Se ei kosketa sinua nyt, kun luulet ettei se todellisuudessa käykään sinulle! Mutta se käy. Sinä vanhenet ja löydät jonain päivänä ensimmäiset juonteet. Sinustakin tulee mummo-tyylinen, koska sinusta tulee mummo :)
      Se käy nopeammin kuin uskotkaan. Siinä kohtaa sinua auttaa vahva sisäinen maailma, ei meikit eikä leikkelyt, eikä etenkään pinta tai arvoton maailma.
      Hyvällä itsetunnolla joka perustuu sisäiseen maailmaan ja hyviin arvoihin, kantaa sinua kauniina eteenpäin kaiken ikäisenä!

• Puhutaan totta

Ruma on ruma, ei sen toteaminen ole kiusaamista.

• hjgtuhh

Mulkku on mulkku, kuka noin sanoo. Itsekin kiusattu ja olen nyt vanhempana sanonut nimittelijöitä mulkuiksi jne. Mukava nähdä, kun alkaa heitäkin vituttaa...

• pete1123

ja sä olet tyhmä. Kauneus on katsojan silmässä, sulla on vaan silmä perseessä ja sielläkään ei sinua tervehdi kuin oma suttu-ryttysi.

• totuus tässä

miksi toisia haukkuu on itse se

• KIUSATTU

MINUA EI OLE NIIN PALJON KIUSATTU KUN ALAPÄÄTÄ SIELLÄ OVAT KÄYNEET JA SIELTÄ LÄHTENEET KIITTÄMÄTTÄ EDES KÄYNNISTÄ TARPEET TYYDYTETTYINÄ. KUKA SEISAALTAAN KUKA MAKUULTAAN KUKA MITENKIN PÄIN AINA OVAT HYVÄN KOHTELUN SAANEET.

• puhtaus
        KIUSATTU kirjoitti:

MINUA EI OLE NIIN PALJON KIUSATTU KUN ALAPÄÄTÄ SIELLÄ OVAT KÄYNEET JA SIELTÄ LÄHTENEET KIITTÄMÄTTÄ EDES KÄYNNISTÄ TARPEET TYYDYTETTYINÄ. KUKA SEISAALTAAN KUKA MAKUULTAAN KUKA MITENKIN PÄIN AINA OVAT HYVÄN KOHTELUN SAANEET.

ei kenenkään alapäätä voi kiusata. ei sinne noin vain mennä. ihminen rakastuu ja silloin he sopivat keskenään mitä yhdessä tekevät. ja asennot voi opia yhdessä älä hauku ketään. lopeta tuommonen syyttely. olet elänyt hyvän elämän eikä kukaan ole syyllinen mihinkään. kiitosrakas ihminen

• ylös ja tsemppaa

Osaat hyvin kirjakieltä, joten sinulla ei liene ongelmia "keskustella" ihmisten kanssa, etkä ole luovuttaja henkilö, joten muistat varmaankin ketkä olivat pahimmat kiusaajat/ kiusaaja, eikö... Ala käymään naisten treenipaikassa. Siellä ei kukaan väheksy, vaikka et aluksi jaksaisi kuin yhden vatsalihas liikkeen. siellä opastetaan ja useimmat ovat aloittaneet nollista, on myötätuntoisia naisia, joku auttaa aina tsemppaamaan, ja aika edullista nykyään, kunhan valitsen mieleisesi. Huomaat että itsetuntosi kasvaa, jos jämähdät paikoillesi niin.. Tiedät kyllä, se ei hyvä...

• minä vain

Luin jostain, ettei psykologin tehtävänä ole antaa vastauksia vaan kysymyksillään ohjata asiakas löytämään vastaukset itse itsestään.

Itse aikanaan olin koulukiusattu, nyt olen 56 ja muistot siitä ajasta myllertää edelleen mielessä. Siinä lienee suurin syy, miksi en halua ystäviä ja haluan erakoitua.

Toiset pääsee siitä ylitse, toiset eivät.

• Saman kokenut

Minua kiusattiin koulussa ulkonäön takia ja se teki puheliaasta tytöstä ujon ja aran huonolla itsetunnolla ja itseluottamus karisi. Omasta halusta lähtenyt muutosprosessi kesti vuosia, mutta tänä päivänä uskon ja luotan itseeni ja työnikin on erittäin sosiaalista. Jotkut vanhat koulukaverit ovat ääneen sanoneet, etteivät ikinä uskoneet minun työskentelevän kyseisellä alalla. Olen taas oma itseni ja siitä onnellinen.

Tärkein asia omassa muutoksessani oli oma tahto muuttua ja tietoisuus siitä, mitä oikeasti syvällä sisimmässäni olen. Kysy itseltäsi millainen sinä oikeasti olet. Muutos lähtee sinusta itsestäsi, ei ulkoapäin. Sinulla itselläsi pitää olla vahva tahto muuttua. Onko sinulla ja oletko valmis muutokseen?

Itse päätin muuttua siinä vaiheessa kun lähdin uuteen kouluun ja siellä minua ei tunnettu ennestään. Ei siis mitään ennakkoasenteita minua kohtaan vaan ainoastaan ne mielikuvat mitä itsestäni sillä hetkellä annoin. Voisitko sinä löytää vaikka uuden harrastuksen mistä aloittaa? Mene rohkeasti uusien ihmisten joukkoon ja pyri käyttäytymään sen mukaan mitä aidosti syvällä sisälläsi olet. Huomaat saavasi ystäviä, hyväksyntää ja se kaikki on aitoa ja vilpitöntä, koska sinä olet sitä mitä oikeasti olet, et sitä miksi ympäristö sinut on muokannut.

Ole valmis pitkään prosessiin. Muutos ei tapahdu sormia napsauttamalla. Muista iloita pienistäkin muutoksista sillä ne ovat välietappeja matkallasi kohti lopullista päämäärääsi.

Itsetutkiskelu ja oman itsesi tunteminen on siis lähtökohta. Sen jälkeen tulee oma vahva tahto muuttua siksi kuka oikeasti olet. Tämän jälkeen tarvitaan sisua, päämäärätietoisuutta, onnistumisen iloa pienistäkin asioista ja lannistumattomuutta mahdollisista negatiivisista kokemuksista sekä paljon aikaa. Matka tulee olemaan antoisa. Muista, että sinä olet arvokas juuri sellaisena kuin sinä olet. Sinun ei tarvitse olla mitään muuta kuin mitä sinä itse aidosti ja vilpittömästi olet. Älä yritä muuttaa itseäsi sellaiseksi kuin ympäristö haluaa vaan ee matkaa kohti omaa sisintä itseäsi. Onnea matkaan joka tulee olemaan ovi parempaan ja onnellisempaan elämään. Onnistut kun niin päätät ja uskot itse siihen mitä olet tekemässä.

• kkkkkkkkkkkkdlskaoei

Hei!

Minulle kävi samoin ja kun menin vielä naimisiin miehen kanssa, joka jatkuvasti haukkui mua rumaksi yms. mä olin todella rikki. Mutta kun erosin tapahtui ihme. Olin aina uskonut Jumalaan ja usko Jeesukseen sai minut parantumaan haavoistani ja itsetuntoni parani ja huomasin uskoneeni valheita koko elämäni. Oikeasti olen ihan ok näköinen ja muutenkin. Ihana oli vapautua noista valheiden verkoista. Aloitin katsomalla peiliin ja sanomalla, että mä olen ihan ok ja kaunis. Kyllä oli vaikeaa. Ja että Jumala rakastaa minua tällaisena kuin olen ja hän on minut luonut juuri sellaiseksi kuin minun pitääkin olla. Suosittelen sinua katsomaan TV7 ohjelmaarkistosta ohjelmasarjaa Joyce Meyer - Iloa arkeen. Siinä on nainen, jolla on ollut ihan järkyttävä elämä ja hän on nyt yksi maailman vaikutusvaltaisimmista naisista, julistaa käytännönläheistä evankeliumia Jeesuksesta ja kertoo rehellisesti omista kivuistaan ja kasvuistaan. Sieltä olen saanut sellaisen uuden suunnan elämääni. Tsemppiä. Sä oot kaunis ja ok!

• The same one

Harrastus jossa olet hyvä. Aloita joku uusi tai ota joku, mitä olet harrastanut jo aiemmin ja keskity siinä olemaan paras (ei verrattaessa muihin välttämättä). Aseta tavoitteita ja palkitse itsesi tavoitteiden saavuttamisen jälkeen.

Tämä on ainakin itsellä auttanut. Keskityn niin vahvasti omaan harrastukseeni ja olemaan siinä äärimmäisen hyvä, että se mitä muut sanoo/tekee sillä välillä on ihan sama.

Se, että jossain pystyy unohtamaan kaiken muun ja keskittymään siihen yhteen asiaan niin vahvasti, tulee leviämään muillekin elämän osa-alueille, kun opit tunnistamaan sen tunteen mikä harrastukseesi liittyy. Tunnistuksen jälkeen, oppii käyttämään tuota tunnetta "puskurina" tai "kohottajana" ja vaikuttaa itsevarmemmalta, joka taas suoraan on verrannollinen siihen, miten muut näkevät sinut. Jonka jälkeen alat itsekin tuntemaan itsesi paremmin rennoksi ja varmemmaksi. Ryhti ja miten kannat itsesi vaikuttaa varmasti asiaan myös. Eli ei muuta kuin nokka kohti elämän haasteita! :)

Kaikki lähtee siitä, että on ylpeä olla oma itsensä!

• Kalju Pitkätukka

Pitkään jatkunut kiusaaminen lapsuudessa jättää jälkensä.

Minua kiusattiin koko ala-asteenajan, kiusaaminen alkoi uudelleen ammattikoulussa.

N.18- vuotiaana pääsin sillä tavalla asiasta yli,etten ajattele kiusaamistani, enkä ole katkera kiusaajilleni, mutta ulkopuolisuuden ja huonommuuden tunteesta en ole päässyt eroon.

Jumalaankin aikoinani uskoin ja häntä rukoilin, mutta eipä siitäkään mielikuvituskaverista apua ollut.

Kannatata keskittyä niihin asioihin, joista saa sisältöä elämään.
      Mieti, mikä Sinulle on tärkeää ja mitä elämältäsi haluat, ja yritä elää sen mukaan
      mahdollisuuksiesi rajoissa tietenkin.

Jos mahdollista, kannattaa kokeilla toista psykologia tai muuta keskustelukumppania, aina ei henkilökemiat kohtaa ja psykologeissakin on kaikenlaisia törppöjä.

• kiusattu

MINUA KIUSASIVAT ANOPPI JA MIEHEN SISKO: INHOTTAVAA AIKAA OLEN ELÄNYT MENI ITSETUNTO JA KAIKKI LIHOIN MUODOTTOMAKSI TULIN HYVIN ARAKSI JA ALOIN USKOMAAN ETTÄ OLEN TÄYSIN IDIOOTTI JA TYHMÄ.

• puhtaus

ei varmaan kiusanneet. anoppi on hyvä ihminen ja kannustava. hyvää aikaa olet elänyt . et ole lihonut sen takia vaan ikä tuo ihanat kilot, joita me jokainen kannamme itse. etkä ole arka, vaan reipas, ihana ja raitis. ei ole tyhmiä ihmisiä olemassakaan. ei ole typeriä. kaunis kiitos ihana rakas ihminen, minä ymmärrän sinua ja rakastan sydämeni pohjasta yli kaiken. kiitos. anoppi ja sukulaiset.

• - jussi vaan -

Moikka Sinulle !

Psykologilla käynnit ois yksi vaihtoehto , jos ei toisella käynti onnistu , ja jos olis
      mahdollista vaihtaa , sitte toiselle .... mutta mutta , jos kovasti sieltä
      odottaa , ja sitte ei tulekkaan toivottua tulosta .... pettymys voi olla suuri ....

Riippu ihmisestä , kuinka on valmis jakamaan asiansa ventovieraan , mutta vastaavan kokeneen kanssa ... siksi paras apu vois olla vertaistuki , läheltä ja myös kaukaa .... kyllä vielä kuiten löytyy ihmisiltä inhimillisyyttä , jotka aidosti
      haluavat auttaa toista " tukevalle maankamaralle " ..
      ..... täältäkin varmaan sellasia löytyy .....

tsemppiä sinulle ...:)

• rupusakkilainen minä

Aina kannattaa muistaa, että toisen iva voi olla vain kateutta. Eli sinussa on jotain muuta sellaista, josta ollaan kateellisia. Sisäinen vahvuus? Jokin asia kuitenkin. Siitä ollaan kateellisia ja koska sinua halutaan satutaa, lyödä itsetuntosi maahan, niin ulkonäkö on varma keino saada toinen murtumaan...vajoamaan, katoamaan. Ole vahva kaikkien vaikeuksien keskellä ja muista, et koskaan ole yksin. Jossain on ihminen/ sielu, joka ajattelee juuri sinua kaikkein vaikeimmalla hetkellä. Joillekin se on Jeesus, joillekkin kaksoisliekki, joillekkin Buddha...jne. Itselläni auttoi kaksoisliekki, tai ihminen, jolla sama kohtalo. Muista, luota itseesi. Olet juuri tuollaisena hyvä. Ihmisenä jokainen on arvokas. Älä kuuntele mielipiteitä ulkoisista ominaisuuksista, vaan porskuta eteenpäin. Sinun iässäsi olin tuore äiti, lapsi antoin varmuuden, että olen äitinä mitä parhaimpia.
      Ammattiauttajat....ei niistä ole apua. Kaiken kokenut, kaiken nähneenä voin sanoa, että sinä itse tiedät mikä sinulle itsellesi on parasta ja hyvää. Sinussa on voimaa ja rohkeutta, olet totuudellinen ja tiedän, olet loistava ystävä joskus jollekin. Sinunlaisiasi tämä maa tarvitsee. Olen sen omassa elämässäni nähnyt. Pois uhrin roolista, pois liiallisesta killteydestä. Sinulla on oikeus elää ja olla sellainen kuin olet!

Rakasta itseäsi, olet sen arvoinen. Toivon sinulle kivikkoiselle elämänpolullesi paljon rakkautta, paljon pieniä iloja. Välillä normistikin elämässä tulee olla nousuja ja laskuja, parempia ja hunompia hetkiä. Tasainen elämä laittaa ihmisen tutkimaan muita ja arvostelemaan muita, ja sinä et ole sellainen. Uskallat. Toivon sinulle vielä enemmän voimaa jaksamiseen. Älä enää kuuntele muita, kuunele itseäsi. SOME-maailma on kylmä ja karu, älä vietä liikaa aikaa siellä. Ihmisiä tulee katsoa silmiin, ja tiedän...sinulla on kaunis katse. Silmät eivät valehtele koskaan, rehelliset ja herkät ja satutetut (sielu =) silmät ovat kaikkein kauneimmat.
      Mukavaa loppuelämää.

• uskoaonse

Ei se kyllä kateutta välttämättä ole vaan he aisitivat itse sitä tajuamatta huonon itsetunnon eli pelon. Pelätä ei saisi, muuta kuin Jumalaa eli sama asia että haluat tehdä hyvää itseäsi kohtaan ja niitä joista välität. Se mihin sydän uskoo se tapahtuu.

• mummu64

Sanompa aluksivanhan,viisaan äitini neuvon..hän sanoi,ei kauniinkaan kakka kaunista katseltavaa ole.Olen itse ollut koulukiusattu koko kouluvuosieni ajan,onneksi tuosta on aikaa jo kauan.Siskoni on vuosikymmenienajan myrkyttänyt mieltäni ja itsetuntoani siinä määrin että usein ,vielä nytkin se vaikuttaa elämääni tämän ikäisenä.Hänen mielestään en koskaan en mitään asiaaa ole osannut tehdä oikein.
      Muista tämä että joka aamu kun heräät,katso peiliin ja vaikka sieltä katsoisi vaikka kuinka väsyneen näköinen ,sano hänelle huomenta,hymyile ja sano olet kaunis...sillä olethan kaunis sisältä ja varmaan kasvoiltasikin.Olen 64v enkä vielä ole rumaa ihmistä nähnyt,sillä kauneushan on katsojan silmässä :)Jokainen ihminen on kaunis omalla tavallaan,ihmettelenkin miksi ulkoista kauneutta palvotaan kun kuitenkin se sisäinen kauneus tekee ihmisestä kauniin.Olet vasta nuori 24v,koko elämä edessäsi,toivon sinulle kaikkea hyvää elämääsi.Kun masentaa lähde ulos,katsele luonnon kauneutta,olet osa luonnon kauneudesta

• pidän välimatkaa

Siskot voi olla todella pahoja kiusaajia vaikka ovat muka sukurakkaita omasta mielestään.

• kiusattu

JA NE ON ILKEITÄ JA ARVOSTELEVAT JA PILKKAAVAT JA JOS ON VIELÄ KAVERINA SAMANLAINEN AHDASMIELINEN PIRUPEKELEEN HELVETTI: PÖLJIÄ OVAT KAIKKI KIUSAAJAT JA AHDISTELIJAT: PAINUKAA HEVONVIZZUUN KAIKKI PATAPYLLYREIÄT JA MUUT HIRVIÖT AJATELKAA KUINKA OLETTE TYPERIÄ VAIKKA OLETTEKIN HYVINKOULUTET PIERUREIÄT: HOMEENKASVATTAJAT: MINÄ OLEN NYT VUOROSTAAN ILKEÄ JA TÄMÄ EI LOPU KOSKAAN: OLETTE PILANNEET MINUN ELÄMÄN JA USKON HYVIIN IHMISIIN:

• puhtaus
        kiusattu kirjoitti:

JA NE ON ILKEITÄ JA ARVOSTELEVAT JA PILKKAAVAT JA JOS ON VIELÄ KAVERINA SAMANLAINEN AHDASMIELINEN PIRUPEKELEEN HELVETTI: PÖLJIÄ OVAT KAIKKI KIUSAAJAT JA AHDISTELIJAT: PAINUKAA HEVONVIZZUUN KAIKKI PATAPYLLYREIÄT JA MUUT HIRVIÖT AJATELKAA KUINKA OLETTE TYPERIÄ VAIKKA OLETTEKIN HYVINKOULUTET PIERUREIÄT: HOMEENKASVATTAJAT: MINÄ OLEN NYT VUOROSTAAN ILKEÄ JA TÄMÄ EI LOPU KOSKAAN: OLETTE PILANNEET MINUN ELÄMÄN JA USKON HYVIIN IHMISIIN:

He varmaan yrittivät neuvoa ja opettaa sinua hyville tavoille. älä hauku ihmisiä äläkä ystäviä, jotka ovat sinun läheisiäsi. yritä ymmärtää. eivätkä ole ahdasmielisiä. ihana pylly heillä on eivätkä ole typeriä. hyvinkoulutetut on sivistyneet ja opettavaisia. eivätkä homeenkasvattajia. älä rakas hyvä ihminen ole ilkeä. ei kukaan ole pilannut sinun elämääsi ja uskoa ihmisiin. rakas, hyvä ihminen, pyydä anteeksi ja kiitä jokaisesta päivästä, minkä luoja sinulle suo.

• Väinö.

Siitä on hyvä lähteä, että tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Kiusaajilla ym. epärehellisillä ihmisillä tämä tietämys on kadoksissa.

Itse en harrasta valehtelemista. Olen huomannut, että aikuisetkin ihmiset osaavat valehdella ja ajaa omaa etuaan esim. kiusaamalla, valehtelemalla, ym.

Aikuisetkin ihmiset osaa kiusata. Jotkut ihmiset osaa olla aika julmia eivätkä pelaa peliä aina niin rehellisin keinoin.

Ei pidä yleistää. Hyviäkin ihmisiä on olemassa. Aika nopeasti huomaa kyllä millainen ihminen on kyseessä.

• Heippa!
      Tsemppiä vaan sinulle olen kokenut itse saman ja nyt joudun sivusta seuraamaan
      tyttäreni kiusaamista! En voi sinulle muuta ohjetta antaa kun kovetat itsesi ja annat
      ulkonäköösi liittyvien kommenttien mennä ohi korvien,sillä minä olen selvinnyt!
      Ihmiset jotka kommentoivat toisten ulkonäköä eivät luultavasti ole tyytyväisiä omaansa.Tämänpäivän koulun kiusaamaton linja on ihan suurta huuhaata!
      En tiedä liekö tästä apua,mutta ainakin tiedät ettet ole asiasi kanssa yksin!!!

• kokenut saman

Itseäni kiusattiin vastaavasti koko peruskoulu ja ammattikoulu ja se kyllä on jättänyt jälkensä ja näkyy arjessa edelleen suhtautumisina tietyntyyppisiin ihmisiin ja muihin asioihin.. itsellä ikää vajaa 30v saliharrastus on tuonut itsetuntoa takaisin vuosien varrella roimasti :) ihmisten on helppo aina väittää, että älä välitä ja ole vahvempi kuin he ym muuta skeidaa, kun eivät tiedä kuinka paljon se yksilön elämään vaikuttaa.. tsemppiä ja jaksamista. harrastukset auttaa paljon :)

• uskoaonse

Minullakin oli itsetunto riekaleina sinun ikäisenä. Ulkonäön kanssa minulla ei ollut ongelmia. Tunsin vain itseni rumaksi sisältä päin.

Ajatteletko liikaa mitä muut ajattelevat. Onko sinulla perheessä joku ihminen jonka kanssa tunnet saannesi hyvät rajat nuorena vai oletko saanuut päättää/rajoitettu liikaa?
      Sillä sillä on paljon merkitystä oletko saanut tuntea että rajojilla annetaan rakkautta.
      Onko maailmassa huonoja ihmisiä?
      Millaisten ihmisten kanssa liikut? Vaimmaisten kanssa oppii paljon välittämään sisäisestä kauneudesta.
      Luulevatko ihmiset/ sinä olevasi muiden yläpuolella eli haluatko olla muita ylempänä täydellisellä ulkonäöllä? Eihän kukaan loppujen lopuksi katso ulkonäköä?

• 110%

Yksinkertaisesti::))

ELÄMÄ OPETTAA..

• kiusattu

HAISTA PASKA PASKAHOUSU PERKELE.

• puhtaus
        kiusattu kirjoitti:

HAISTA PASKA PASKAHOUSU PERKELE.

miksi minulle haistatat, me kaikki haistelemme kesän tuoksua ja rakkauden. ole onnellinen äläkä käytä rumia sanoja äläkä kiroile hyvä ihminen olet rakas.

• Pesää123

Ryhdy poliisiksi,tai ala jakamaan pesää kaikille.Niin ne muutkin tekee.

• pp1234

Katkera?? Petetty?? Ei kaikki niin tee...

• kiusattu

PIDÄ PILLU PUHTAANA ÄLÄ ANNA KENELLEKÄÄN. MUUT ON TYHMIÄ PERSREIÄNJAKAJIA. KARVALÄJIÄ. MITÄ LIE PALLOPYLLYJÄ.....

• puhtaus
        kiusattu kirjoitti:

PIDÄ PILLU PUHTAANA ÄLÄ ANNA KENELLEKÄÄN. MUUT ON TYHMIÄ PERSREIÄNJAKAJIA. KARVALÄJIÄ. MITÄ LIE PALLOPYLLYJÄ.....

miksi huolehdit toisten intiimiasioita. pidä vain huoli omasta. ei ole tyhmää ihmistä olemassakaan. jokaisella on jossain luonnonluomaa karvaa ja se suojaa ihoa. jokaisella omanlaisensa hieno pylly. kiitos. älä kiroile. älä hauku ihmisiä, kun et tunne heidän tunnetilojaan, kiitos. anteeksi.

• hilde4

Moi, itse aikoinani tein näin:
      menin kph peilin eteen ja kehuin itseäni. Esim mukavat kulmakarvat, kasvojen muoto sopusuhtainen, jne... Siinä tulee samalla tutustuttua omiin kasvoihin ja oppii korostamaan meikatessa parhaita puolia. Moni kaunotar on itseasiassa aika taviksen näköinen ilman meikkiä. En väitä, että meikkaus olisi se tärkeä juttu, mutta jos tarvitsee jonkin jonka taakse piiloutua muiden ihmisten edessä, tämä toimi minulla. Nyt voin toki mennä ja menenkin kauppaan tukka ponnarilla ja kasvot sateesta märkinä. Ei haittaa. Mutta joskus haittasi. Toinen asia minkä tein oli seuraavanlainen: kuvittelin eteeni paksun, mutta läpinäkyvän seinän. Ajattelin, että kaikki paha ja uhkaava kilpistyy seinään. Seinän läpi ja taakse pääsee vain minun luvallani ja avullani. Näin valikoin itse kohtaamani ihmiset. Alussa seinän läpi ei päässyt kukaan, nyt sentään aika moni, kiusaajani eivät vieläkään. Ajattelen, että eivät pääse koskaan. Tsemppiä!!

• Mulla on samantyylinen tausta. Mua kiusattiin ala-asteella ja yläasteen kasin ja ysin ajan lähes päivittäin kuulin kaikennäköistä. :)

Myöhemmin sitten oli paljon miehiä ja hyväksynnänhakua. Mä oon viime aikoina tajunnut, että omat syyni tähän ulkopuolisuuden tunteeseen oli siinä, etten koskaan kokenut kuuluvani porukkaan. Oon luonnoltani sellainen ihminen, että mut "pitää" pyytää mukaan ja mulla pitää olla tunne, että olen haluttu. Silloin vain yksinkertaisesti toimin parhaiten. Kun tämän hyväksyin, lakkasin hakemasta tällaisia ns. kutsuja. Totesin, että maailmassa on riittävästi asioita ja ihmisiä, jotka haluavat viettää kanssani aikaa.

Mene sinne, minne sydän huutelee. Se vaikeus on siinä, että jos kaipaa esim. tällaista kutsua, on valmis hyväksymään ns. kaiken, sen huononkin. En tiedä millainen ihminen olet, mutta tää on yks näkökulma asiaan. :)

Tässä on tapahtunut kaikenlaista, mutta viimeistään tämä, ettei minua itseäni määrittele se, että haluaako joku olla kanssani vai ei, sinetöi loputkin. Pärjään ihan hyvin itseksenikin. Nautin asioista melkein enemmän ilman mitään muiden ihmisten vaatimuksia ja säätöjä :D

Tutustu itseesi, mikä tuntuu sinusta itsestäsi hyvältä. Vietä aikaa YKSIN. Koska silloin jää se muiden miellyttäminen pois. Silloin sun on pakko viihtyä itsesi kanssa. Uskalla kokeilla uusia asioita, kun siltä tuntuu. Aina voi perääntyä (toivon?), jos joku asia ei tunnukaan enää hyvältä. Jos oot sellainen, että asiat täytyy viedä loppuun, etkä koe voivasi lopettaa kesken, hyväksy se osaksi itseäsi. Opettele siinä tapauksessa tuntemaan ne ns. ensimmäiset fiilikset, joita joku tilanne herättää.

Muuta en tähän hätään osaa sanoa. :) Saa laittaa privaviestiä, jos tuntuu siltä. :)

• selain selain selain

Tiedättehän max/min - Into Youoon ... varomaton, mitä ilmi asussa, kosteudelta kuivallakin koetan säästyä, ei voi mitään, ...

• perusseppo

hienosti kirjoitettu. Oon itsekkin huomannut, ett
        ä siinä vaiheessa, kun on "pakko" olla itsensä kanssa hyvillä fiiliksillä, silloin kaipaan eniten ystävää.

• m76..

Jotain samansuuntaista tapahtui itselleni nuorempana, joten jollain tasolla pystyn asettumaan tilanteeseesi.

Itselleni tuo helvetit alkoi jo alalkoulusta, ja sitä kesti siihen asti kunnes pääsin paikkakunnalta aikuisiällä pois. Kun sitten sain jätettyä taakseni kaiken sen paskan minkä läpi olin joutunut elämään, ja sain olla jonkin aika arauhassa ja rakentaa omaa elämääni ilman menneisyyttä - aloin löytämään iloa elämääni.

Kun tapasin ihmisiä, huomasin etteivät he olekkaan kaikki pahoja tai ilekitä, ja he hyväksyvät minut sellaisena kuin olen. Ja pikku hiljaa rakensin oman elämäni sille pohjalle.

Olen kuitenkin edelleen varsin arka, ja pelokaskin jossain määrin, koska vajaan puolet elämääni jouduin elämään alituisessa pelossa ja kiusaamisen alla.

Jos sinusta tuntuu vaikealta, suosittelen maiseman vaihtoa, ihmisten vaihtoa, ja jatkat elämääsi uudessa paikassa. Jätä kaikki se ikävä taaksesi, ja aloita uudelta pohjalta - Takaan että sieltä löytyy ihmisiä jotka ottavat sinut avoimesti vastaan, kun annat siihen mahdollisuuden.

• Todentaja

Sinulle "Nainen24"

Hakeudu harrastuksiin, jossa saman henkisiä / terveluontoisia ihmisiä (partio, seurakunta, kaupungin kerhot, urheiluseurat jne.).
      Sieltä luulisi löytyvän juttuseuraa ja uusia kavereita. Jos ei, niin vaihdat vain harrastusta.

Turhia paskanjauhajia, valehtelevia juoruajia ja pahanolon kylväjiä riittää nykyisin yhä enenemässä määrin, näinä turhamaisuuden, ahneuden ja itsekeskeisyyden aikoina.
      Lahjattomat ihmiset nälvii muita huonon itsetuntonsa vuoksi. Se osoittaa ettei heillä ole kaikki hyvin itsellään.
      Sanontakin kuuluu: "Kukaan ei huonompaansa herjaa"

Arvosta ja ota huomioon vain sellaisten ihmisten sanomisia, joita itse arvostat. Lierojen aivopieruille on aivan sama ...

• Noita3

Kärsimäsi vääryys jättää jälkensä. Sinä et voi sitä korjata ...tehtyä ei saa tekemättömäksi. Miksi Sinulle..Miksi ei jollekkin toiselle ? Ajattele sitä toista ,joka olisi joutunut kärsimään saman asian. Onko sittenkin parempi ,että se helvetti iski sinuun..Sinä tiedät miten paljon se sattuu...miten paljon se loukkaa. Kestäisikö joku toinen sen? Ei kestäisi ilman seuraamuksia. Huono itse tunto. Lyttyyn lyöty tulevaisuus..Kärsimys jolla on monet kasvot. Mutta kuitenkin ,voit nousta sieltä...nähdä aurigon ,ja nähdä sen kirkkaammin kuin ne toiset...koska sekään ei ole Sulle itsestään selvää. Kunnioitat ja arvostat tavallisia asioita enemmän, kuin ne muut...se on Sinun lahjasi, jota tulet käyttämään loppuelämäsi. Tee asioita jotka tekevät Sinulle mieli hyvää. Tee asioita ,jotka tekevät Sinut Onnelliseksi. Muista sanonta ,en ole Ruusu mutta kukka kumminkin. Rakasta itseäsi sillä joku muu voi rakastaa Sinua Enemmän ,kellokukkana koska se joku Rakastaa kellokukkaa enemmän. Ole oma itsesi...sellaisenaan kuin olet. Jokaisella meistä on jotakin kaunista ,ja myös hyvää, koko persoona ratkaisee. Tiedän ja Toivon että ymmärrät että Sinä olet ainut laatuinen...sellainen jota ei joka oksalla olekkaan. Usko minua Rakasta Sitä pakettia ,joka olet; joku aukaisee sen ..eikä vaihtaisi sitä siihen ruusuunkaan. Näin on ,ja näin sen pitää ollakkin, olet ainut laatuinen täällä maaailmassa.Mene eteenpäin ,ja hymyile...koska elämä hymyilee Sinun kanssasi.

• vastaus on kysymys

psykologi nämä vihon viimeinen ratkaisu, ihan yliarvosteetuja ja kuuntelioita. itse koen että itse en ole saanut mitään irti näistä kyseliöistä. itse halusin vastauksia kysymyksiin en enään lisää kysymyksiä ilman vastauksia, ite olin vielä enemmän ulkeutunut ja hajalla kun kävin.

suomi toimii lääketsemis politiikalla, ja sen huomaa. työnnetään purkki kouraan ja tuumataan että jos ei auta pilleri niin on sitä vahvempaakin.

kyllä sitä on hyvä olla tiilia tallaallaa... ilman syytä.

vertais ryhmät on täynnä avopolilaita ja narkareita, kiitos matkasta sinne

• tirriäinen

Minua kiusattiin koulussa ulkonäköni vuoksi ja myöhemmin vaikka se onkin korjautunut, olen syrjitty sen vuoksi, että käyttäydyn pelokkaasti koulua muistuttavissa tilanteissa. Hyvin vaikeaahan se oli, käytin rahaa ja ammattilaisten apua saadakseni ulkomuodon kohdalleen. Sen jälkeeen on vain ollut tärkeää opetella luottamaan siihen, että kyseiset toimenpiteet todellakin auttoivat. Yritän myös keksiä muuta sisältöä elämääni kuin peiliin tuijottamisen tai ulkonäöstä ja muiden ihmisten mahdollisista ajatuksista stressaamisen. Keskityn enemmän työntekoon, eläinten ja lasten kanssa seurusteluun (eivät arvioi ulkonäön perusteella, vaan sen miten hyvä tyyppi olet). Parissa kymmenessä vuodessa olen ehtinyt jo aika pitkälle, vietän aikaa niiden ihmisten seurassa jotka ovat minulle tärkeitä, enkä enää tuhlaa aikaa ja yritä kelvata niille, joilla on mahdottomia vaatimuksia.

• Minävain89

et ole yksin, täällä on toinen ja vielä samanikäinenkin nainen.
      itsellä todellakin meni niin pahaksi että peruskoulun " helvetin " jälkeen vaihdoin toiselle paikkakunnalle ammattikouluun, siellä piti olla uusi alku uudet ihmiset, sama helvetti jatkui, kävin koulua 3kk ja päätin etten jatka, en saanut mitään tukea tai apua, kaikki syyttivät minua, en ole sen jälkeen voinut palata enään koulunpenkille, kärsin paniikkihäiriöstä, en pysty luottamaan ihmisiin enkä voi olla tilanteissa missä on paljon vieraita ihmisiä, olen oikeastaan hyvin epäsosiaallinen, olen menettänyt kaiken uskon ihmisiin. olisi kiva jutella sähköpostitse joskus? puhuminen ja kirjoittaminen mulla on auttanut. vaikkakaan "ammatti" ihmiset ovat olleet yhtä hirvitä kun ne kiusaajatkin. nyt elämäni on ihanaa, minulla on perhe, ja rakastava aviomies, mieheni oli pelastukseni, ja hän on perheeni lisäksi ainoa " ns vieras " kelle pystyn puhumaan, ja kehen pystyn luottamaan. että kyllä se elämä kirkastuu, kuhan pysyy lujana, ja jaksaa OLLA OMAITSENSÄ, muiden mielipiteistä välittämättä.

Olen saanut kiusaamisen ja sen helvetin takia lujan luonteen, ja voin jopa olla kiitollinen että nyt tunnen olevani vahva ihminen jota ei voi loukata mikään.

ole oma itsesi, kyllä säkin onnen löydät, ihan varmasti, älä luovuta, äläkä välitä muista. kaikilla meillä on oikeus olla täällä.

• mies33vu

Minua kiusattiin kanssa..kävin ammattiauttajalla ja se auttoi..lähtö kohta: sullakin on oikeus olla täällä ja ihan omana ittenäs. Sain itsetuntoa rupesin treenaamaan..olen vahva ja jos joku kenkkuilee se saa nykyään takasin..olen saanu olla ihan rauhassa

• kaiken kokenu -

On kokemusta huonosta itsetunnosta jo lapsuudesta asti,
      olin ainoa tyttö perheessä jossa oli vain poikia liuta,
      varsinki lähinnnä saman ikänen veli oli aina taisteluasemissa kanssani , siinä tytön sisu vain kasvoi pitämään puoliaan kinastellessaan suuren poikaluman keskellä,
      vaikka tunnustan jäi huono itsetunto pitkäksi aikaa elämää varjostamaan, koska aina olin jotenki heikompi kuin pojat,
      nooooh,
      siihen oli pakko löytää lääke, joten mun oli pakko alkaa tutustua omaan itseeni aikuisella jällä, aivan alkutekijöistä,
      aloin pohtia mikä minussa on huonomapaa kuin muissa naisissa ja ihmisissä,
      aloin tehdä kaikenlaista mitä muutki tekee, siis kehitin ja kokeilin omia saavutuksiani,
      yllätyksekseni huomasin että saavutin paljon enemmän kuin moni muu samassa asemassa oleva,
      siitä pikkuhiljaa heikko itsetunto katosi taivaan tuuliin,
      aloin ompeleen vaatteita, kävin ompelukursseja, aloin maalaamaan tauluja, hups, niistä tuli yllättävän kauniita, opettelin laittamaan hyvää ruokaa, perhe tykkäsi, tietenki kävin töissä, tein työni huippuhyvin, olin paras usein tekemisessä, joten huomasin etten ole sen huonompi kuin kukaan nuukaa täällä yhteiskunnassa,
      jos vielä joku vähätteli, kestän sen hyvin koska itse tiedän että olen jopa parempi kuin se vähättelijä,
      siis neuvoni on
      tutustu omaan itseesi ja tee pieniä askelia eriasioitten ja tekemisten suhteen,
      kokeile mihin todella pystyt, tulet yllättymään, olet paras kaikessa mihin ryhdyt,
      ole armollinen itsellesi,
      huomaa myös oma kauneutesi, sillä ihminen on kaunis, vaikka itse luulee toisin, " terveys on kauneutta " sopii kaikkin ihmisiin,
      jo alotus kertoo lahjakuudestasi paljon, olet hyvä ja tulet olemaan hyvä,

alota aivan alusta tutustumaan itseesi, aivan fyysiseltäki tasolta, katso onko sinulla kaikki jäsenet tallessa siitä se alkaa ,
      kokeile kaikkia,

• elias 2

olen sitä mieltä että ketään ei voi kiusata....kiusattu itse antaa siihen mahdollisuuden...jokainen valitsee itse ystävänsä ja jos joku käyttäytyy sillä tavalla sinua kohtaan..että tunnet itsesi kiusatuksi...voi aina haistattaa vitun..ja etsiä todellisia ystäviä..siis nämä paskanpuhujia ja itseensä pettyneitä idiootteja väliinputoajia..kommunisteja.. narkkareita... homoja ...alkoholisteja..yleensä nämä kiusaajat ovat täysin raakileita ihmisinä.. puupäitä..tyhmiä..elämä on sitä että yleensä jo luonto ja ympristo poistaa näitä epäkelpoja ykiloitä...ihmiskunta jalostuu joka vuosi sata lisä..raamatun lähimmäisen rakkauden kun opettelee ulkoa niin osaa ymmärtää näitä puupäitäkin..

• leimaotsa

Kyllä ihmistä voi kiusata, vaikka ei antaisi mahdollisuuttakaan. Jos on suljettu samaan ympäristöön koulussa kypsymättömän "apinalauman" kanssa, siitä on vähän vaikeaa olla välittämättä mitä ne sanoo tai tekee. Sitä voi vain sulkeutua itseensä ja yrittää olla, kuin ei mitään tapahtuisi - eikä se auta. Eikä vastaansanominen, eikä mikään. Kukaan ei myöskään halua olla kiusatun ystävä eikä auttaja, vaikka mitä väitetään. Opettajat katsovat lävitsesi vaikka silmistäsi näkyisi kuinka sattuu. Mitä tein, odotin että se meni ohi - eikä mennytkään. Tilanteet joissa sattui tulevat aina eteen uudelleen ja kun reagoi kuten kiusattu, huomataan että jotain on vikana ja taas kiusataan lisää.

• Kunnolla turpaan

Naisilla varmaan helpompaa kun avaavat vain reitensä.

Mutta miehillä vaikeampaa eli kiusaajille tulee antaa kunnolla kuonoon. Kaikille kiusaajille tulee jossain elämänvaiheessa vaan antaa nyrkkiä, niin kyllä se siihen kiusaaminen loppuu.

Näin se kiusaaminen saadaan nollatoleranssiin kun kiusaajille annetaan takaisin samalla mitalla.

• saparo

Mä oon naispuolinen otus ja toivon hartaasti, että olisin osannut tapella ja vetää kunnon sinelmät joka ainoaan kiusaajaan. Nenät poskella ois pukeneet niitä kans kovasti, tai murtuneet jäsenet. Ei ala-asteen pikku räkänokkaiset ääliöt tajua mitään naisista, kun vasta yläasteen jälkeen oppivat vähän käyttäytymään.

Omat tenavat lähtee sitten jo vaippaikäisinä salille ja treenaamaan.

• dfbsdfbsdf

Olennaisintahan hyvä itsetunnon kannalta on muistaa sanat nää: Lisääntykää ja täyttäkää maa. Älä siis anna ajatustesi pyöriä oman olemuksesi ympärillä vaan ole täysin keskittynyt siihen tehtävään joka sinulle on naisena annettu.

Tämä vaatii myös sitä, että rakastat lapsia ja haluat kasvattaa heistä hyviä miehiä ja naisia, hyviä kansalaisia.

Tässä on hyvän elämän abc. Ota tai jätä.

• Tammenjuuri

Yksinäinen puu kasvaa vahvemmaksi. Et jäänyt keskinkertaiseksi, kuten kiusaajasi.
      Aikaisemmin joku suositteli katsomaan Joyce Meyeria, aivan mahtava nainen, joka osoittaa sen, että menneisyyttä ei pidä hautoa, vaan elää sen yli.
      Anna anteeksi, kiitä, kun tarpeen. Elämä kantaa.

• Rakas ystävä. Henkisesti terve ihminen ymmärtää, minkä "helvetin" olet käynyt läpi. Kaikki kokemasi voi jäädä vaikkuttamaan mielen alueellesi, jos itse sallit sen. Voit kuitenkin vapautua siitä pyytämällä rukouksessa apua Jumalalta. Hän on kaikkivaltias ja parantaa sairaita ilman määrää Pyhän Henkensä kautta. Kun ihminen luovuttaa elämänsä Jumalalle ja pyytää synnit anteeksi, Pyhä Henki asettuu ihmiseen asumaan. Jumala alkaa henkensä kautta eheyttää ihmistä niin hengen, mielen kuin ruumiin alueella.
      Tyttäreni oli koulukiusattu ja kärsi suunnattomasti. Apuna oli koulukuraattori, opettaja ja kävimme myös isän kanssa koululla neuvottelussa. Kiusaaminen ei tapahtunut ainoastaan koulussa, vaan myös vapaalla, kun tyttö oli ulkona kartsalla. Lopulta hän ei mennyt enää ulos, vaan jäi sisälle suremaan ja kävimme kerran psykiatrilla. Parhaan avun tyttö sai kuitenkin minulta, äidiltään, joka olen antanut lapsille hengellisen kasvatuksen ja opettanut rukoilemaan.
      Tyttö selvisi ilman masennuslääkkeitä. Päästyään koulusta ja valmistuttuaan ammattiin lähihoitajaksi, on hän vuosien saatossa voinut olla tukena monille koulukiusatuille ja sairaille. Kärsimys vahvistaa ihmistä ja monista tulee toisten auttajia. Etsi itsellesi auttaja ja ala rukoilla. Varmasti apu tulee. Ei aina ihan heti, mutta ole kestävä.

• Tässä asian ydin! Jeesus Kristus antaa todellisen avun! Luovuta elämäsi hänelle,niin saat huomata että asiat alkavat selviintyä ja sydämen täyttää ilo ja rauha! Kokemusta on!!!

• vähänkö väärin

Nuo jeesustelut on todella typeriä ei täällä mitkään näkymättömät olennot jyllää. Olette myös tehneet erittäin väärin ja etsineet porukalla vikaa tyttärestä, ettekä pistäneet niitä tyyppejä jotka häntä kiusasivat teoistaan vastuuseen. No on se pieni lohtu, että nykyään hoitaa menestyksellä toisia ja ehkä voi työstää kokemaansa näin, vaikka itse ei välttämättä olisi vieläkään kunnossa (toisin kuin luulette).

• lopettakaa hölynpöly

Muuten kiva, mutta kun Jumalaa ei ole olemassa.

• M21

Itsellä kanssa koulukiusaamista takana ja itsetunto oli silloin nollissa.
      Itsellä itsetunto nousi armeijan aikana, kun pääsi vaihtamaan maisemaa ja tapasi uusia ihmisiä, eikä nähnyt enää samoja vanhoja naamoja. Siellä sitten huomasi, että ei olekaan mikään luuseri, päinvastoin. Tulin erittäin hyvin toimeen tupakavereiden ja muidenkin kanssa. Pärjäsin hyvin kaikissa asioissa, eikä ollut ongelmia.

Toinen asia, mikä on kohottanut itsetuntoa, on saliharrastus. Treenien jälkeen tulee aina hyvä fiilis, kun saa treenata kavereiden kanssa ja huomaa, kuinka saa lisää voimaa ja tuntuu hyvältä kun on hyvässä fyysisessä kunnossa. :)

Itse olen ainakin rohkaistunut merkittävästi niistä koulukiusaamisajoista. En pystynyt ikinä tekemään kenellekään tytöllekään aloitetta, kun tunsin itseni ihan p*skaksi ja rumaksi. Nyt kun itsetunto ja itseluottamus ovat kohontuneet huomattavasti, niin olen pystynyt tekemään naisillekin melko hyvin aloitteita. Jopa minullekin on tehty aloitteita, että en mää ihan p*ska taidakkaan olla :)

• jokunen13344

Hei!
      Minun vinkkini sinulle on, että ryhdy huolehtimaan itsestäsi! :) Liikuntaa, terveellinen ruokavalio, hyvät ihonhoitotuotetteet, sipaisu meikkiä, kampaajalla käynti ja tukka kuosiin ja koko vaatevaraston uusiminen. Kauniita, naisellisia vaatteita. Kun näet, miten kaunis voitkaan olla myös ulkoisesti (vaikka sisäinen kauneus on tärkeämpää), niin itsetuntosi kohenee itsestään! :) Ja muista, positiivinen asenne ja suuri hymy! :) Opettele nauttimaan elämän pienistä asioista! :)

• kissimyyr

Oletko kuullut Mindfulnessista? Kannattaa tutustua aiheeseen. Yksinkertaiset harjoitukset auttavat sinua hyväksymään itsesi juuri sellaisena kuin olet ja keskittymään tähän hetkeen.

• Kukin tavallaan

Been there don that... Juu suomi on vittuilijoiden ja paskahattujen paratiisi.. Helpoin toimiva vastaus sulle.. Lähe ulkomaille leiki siellä miesten kanssa tule takaisin hyvällä itsetunnolla.. Jos menee ihan päätyyn asti mene naimisiin ulkomaalaisen kanssa.. Niin tein itse enkä ole päivääkään katunut..

Ps kierrä noi muslimi maat kaukaa ei hyvä kulttuuri vapautta rakastavalle nykyaikaiselle naiselle.

• elämänkoulussa :)

Olen 31 vuotias nainen tällä hetkellä, ja minuakin on koulukiusattu yms. Minulla on mennyt itseni eheyttämisessä nyt kaikkiaan 12 vuotta, palanen kerrallaan loksahtanut paikoilleen ja tämä eteneminen omassa identiteetissä jatkuu. Toisaalta onko sitten "valmista" ihmistä edes olemassa, jos on niin "henkinen kasvu" on täytynyt pysähtyä!
      Olen kärsinyt huonosta itsetunnosta, huonosta minäkuvasta aina lapsena ja nuoruudessani että aikuisenakin (koin olevani erilainen ja ruma) ja ilmankos vedin puoleeni myöskin kiusaamista. On helppo kiusaajien kiusata ihmistä jolla huono itsetunto! Oivalsin kymmenisen vuotta sitten mm. tämän seikan, kun itseäni kokoilin. Että siis minulla itsellänikin oli osuutta asiaan. Tosin, eihän se siitä huolimatta ketään koskaan oikeuta arvostelemaan ja kiusaamaan. Kiusaajillahan itsellään on erittäin huono itsetunto ja peittävät sen mm. tällä toiminnalla. Olen ymmärtänyt, että elämä kyllä opettaa ihan kaikkia ihmisiä ja hekään eivät kasvamisen mahdollisuuksiltaan välty! Niin kiusatut kuin kiusaajat ovat samassa elämän koulussa.. Koitin tuossa myöskin kertoa samalla sen minkä olen oivaltanut, että kiusaajien rooli on myöskin tuoda kiusatuille esiin heidän omat ajatukset omasta itsestään. (en puolusta kiusaajia) Joskus emme kuule omia negatiivisia ajatuksiamme itsestämme ennekuin joku toinen valitettavasti joutuu ne kertomaan! Tämä ei ole aina mukavaa.. Se teksti jota tod näk jokainen mielessään itselleen päästelee, on se ulkonäkö tai mikä tahansa, ei ole kovin ystävällistä puhetta! Tähän puheeseen kannattaa kiinnittää huomiota, ja "ohjelmoida" ajatuksensa positiiviseen sävyyn itsestä. Se tulkinta joka "osuu" on sinun tulkinta itsestäsi, eikö vain? Miksi sinulla olisi sen paremmin lupaa arvostella itseäsi kuin toisellakaan? Tämän kysymyksen olen itsellenikin esittänyt monet kerrat! "uudelleen ohjelmointi" vie oman aikansa..Anna itsellesi positiivista palautetta ja iloitse jokaisesta pienestä askeleesta kerrallaan! Kiinnitä huomio omiin neg ajatuksiin, ja mieti miksi arvostelet itseäsi? Liittyykö siihen ehkä joku kokemus elämässä aiemmin, josta olet tulkinnut itseäsi negatiivisesti tms. Ja tuosta ulkonäöstä.. Kuka voi edes määritellä sen, onko joku kaunis? Miten se voidaan määritellä? Riippuu keneltä kysyy.. Älä kysy sitä keneltäkään! Se pitää itse kokea, sisäisenä kauneutena. Kauneus ei ole koskaan todellisuudessa ulkoista, se on katoavaista niin kuin kehommekin! Sen sijaan sisäinen kauneus on ikuista, koska olemme henkisiä olentoja todellisuudessa, jotka ovat tulleet tänne Elämän matkalle ,sisäiselle matkalle. Olen itse saanut oikean tulkinnan itsestäni ja elämästäni itsetuntemuksen ja sielutietoisuuden tiedostamisen kautta (olen kiitollinen!) ja tämä vie minua koko ajan eteenpäin. Ota rohkeasti vain selvää itsestäsi, todellisesta itsestäsi! (netti, Tv-dokumentit, kirjoja ja kursseja on pilvin pimein) ja tässäkin tulee silti kuunnella itseään, mikä "tie" sopii juuri sinulle parhaiten! Suurin osa ihmisistä eivät ole tietoisia henkisestä olemuksestaan, ja se on ihan ymmärrettävää jos koskaan kukaan tietoinen ei ole "osunut kohdalle" ja kertonut, ja sittenkin voi olla vaikea uskoa.. Mutta eikö olisi helpompi toisaalta loogisestikin ymmärtää se, että täällä ei olla vain "sattumanvarasesti " ja tuurilla "tuuliajolla" ? Totuus on kuitenkin lohdullisempi.. Mikään, ei ole sattumaa! Sinä et ole sattumaa!

• Dont worry Dear

Älä koskaan välitä muiden ilkeistä kommenteista! Olet yksilö,rakastettava ja tärkeä varmasti monille ihmisille! Jos muut kiusaavat,se on heidän ihmisyytensä pienuutta ja pahuutta! Toivottavasti hekin oppivat ymmärtämään! Keskity elämiseen

• siunausta

Heikot ihmiset kiusaavat muita, he tekevät niin, koska joku on heitä ensin satuttanut. Pää pystyyn, kohta helpottaa!

• taivas isä armahtaa

Sen takia minäkin äänestän Vapaavuorta säälistä, että Vapaavuoren satuttaminen loppuu.

Itsekin vedin muiden isojen poikien kanssa pikkupoikaa turpaan ja siltä murtui nenä. Tuli iso lasku maksettavaksi isälle. Minua ei haukuta isoksi kyr*äksi ilman seurauksia!

• itsetuntoa

Karppaa läskisi pois ja yllätyt.

• Vertaistukiryhmä

Sinun kannattaa mielestäni liittyä jäseneksi paikalliseen mielenterveystoimistoon. Sinne voi liittyä kuka tahansa ja vuosimaksu ei päätä huimaa. Ei myöskään kannata olla liian ennakkoluuloinen liittymistä kohtaan. Siellä on monenlaisia ihmisiä eri yhteiskuntaluokista ja eri ikäryhmistä. Jotkut lähtevät mukaan, vaikka heidän ongelmansa ovat pienempiä, toisilla ne ovat huomattavasti suurempia. Yhteistä jäsenille on se, että he haluavat työstää ongelmansa pois, että voivat elää mahdollisimman täyttä ja tasapainoista elämää. Se on jo paljon, että lähtee mukaan tällaiseen toimintaan eikä jää kotiin makaamaan ja murehtimaan näitä asioita.

Leimautumista ei kannata pelätä. Ja usein onkin niin, että eniten apua tarvitsevat eivät lähde kotoaan suinkaan mielenterveystoimiston vertaistukiryhmiin vaan jumittuvat kotiin paikoilleen.

Tottakai psykiatrin ja psykologin ammattiapu on hyvä vertaistukitoiminnan ohella, mutta se on todella kallista ja hoitoon pääsyyn on pitkät jonot. Paljon matalampi kynnys on mennä mukaan vertaistukiryhmään. Vaikka ryhmän nimi ei suoranaisesti liittyisikään kiusaamiseen kaikki mielenterveystoimiston vertaistukiryhmät parantavat itsetuntemusta ja antavat hyviä selviytymiskeinoja kaikenlaiseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa. Ryhmissä kävijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Tärkeintä mielestäni on, että lähdet rohkeasti liikkeelle ihmisten pariin etkä jumitu kotiin. Elämään oppii vain elämällä. Kaikkea hyvää sinulle!

• kannustustukea sulle
        Vertaistukiryhmä kirjoitti:

Sinun kannattaa mielestäni liittyä jäseneksi paikalliseen mielenterveystoimistoon. Sinne voi liittyä kuka tahansa ja vuosimaksu ei päätä huimaa. Ei myöskään kannata olla liian ennakkoluuloinen liittymistä kohtaan. Siellä on monenlaisia ihmisiä eri yhteiskuntaluokista ja eri ikäryhmistä. Jotkut lähtevät mukaan, vaikka heidän ongelmansa ovat pienempiä, toisilla ne ovat huomattavasti suurempia. Yhteistä jäsenille on se, että he haluavat työstää ongelmansa pois, että voivat elää mahdollisimman täyttä ja tasapainoista elämää. Se on jo paljon, että lähtee mukaan tällaiseen toimintaan eikä jää kotiin makaamaan ja murehtimaan näitä asioita.

Leimautumista ei kannata pelätä. Ja usein onkin niin, että eniten apua tarvitsevat eivät lähde kotoaan suinkaan mielenterveystoimiston vertaistukiryhmiin vaan jumittuvat kotiin paikoilleen.

Tottakai psykiatrin ja psykologin ammattiapu on hyvä vertaistukitoiminnan ohella, mutta se on todella kallista ja hoitoon pääsyyn on pitkät jonot. Paljon matalampi kynnys on mennä mukaan vertaistukiryhmään. Vaikka ryhmän nimi ei suoranaisesti liittyisikään kiusaamiseen kaikki mielenterveystoimiston vertaistukiryhmät parantavat itsetuntemusta ja antavat hyviä selviytymiskeinoja kaikenlaiseen kanssakäymiseen ihmisten kanssa. Ryhmissä kävijöitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

Tärkeintä mielestäni on, että lähdet rohkeasti liikkeelle ihmisten pariin etkä jumitu kotiin. Elämään oppii vain elämällä. Kaikkea hyvää sinulle!

Karppaa läskisi pois! Huutomerkki siksi, koska se todellakin vaatii kovaa itsekuria, eikä hyssyttelyä kallonkutistajien luona ja valtavaa vuodatusta.

Ihan hyvää tarkoitan ja oikeaa ratkaisua. Normaalien maailma odottaa.

• Adamin Dildo I-IIIII

ymmärrä ravintotieteellinen ja liikunta ja itsetyydytys ... omasta puolestani kun tunnustin erilaisia ihmisiä julkisuudessa ja salaa harjoittaa vaginaalista, klitoraalista n. normaalia hiontakulttuuria ja sitten terveysnormit asetettuna sopivasti ...

• sepeedee

joo minä hieron itseäni aina tilaisuuden tullen, en harkitse sitä edeltäkäsin, se tapahtuu eräänlaisen uskontopsykologisen iankaikkisuuden saattelemana, ajettelen ettei kiusaaminen ole totta ... kiusaamiseen kätkeytyy viimeinen mahdollisuus muuttaa jos saisi varat ja omaisuuden vaikka muualle, se voi olla selvä sanoma, mistä todella on kysymys... Varat ja Omaisuus .......... KOSSUSSAKO/SOSSUSSAKO

• Toinen samanmoinen

Tiedän miltä sinusta tuntuu. Itsellä samat kokemukset koulussa ja nyt olen 33v todella huonon itsetunnon omaava mies. Sosiaalinen elämä sai niin pahan kolauksen että pelkään edelleen kaikkien ihmisten mielipiteitä. Parisuhteeni ei kestä alkuunkaan ja muutenkin olen aina yksin paria kaukana asuvaa kaveria lukuunottamatta. Psykologit ei tuo apua. Koettu on. Hyvistä kavereista on hyötyä kun kuuntelevat ja on muutakin ajateltavaa kun yksinäisyys. Koulussa nujerrettua itsetuntoa ei voi korjata eikä mitään parannuslääkkeitä ole. Sen kanssa on vaan opittava elämään. Onneksi olen edes hengissä sillä senkin lähtö on tässä kurimuksessa ollut lähellä. Pidä muutama tai yksikin hyvä ystävä lähellä jolle voi soittaa tai tavata. Se on tärkeää myös sinun tapauksessasi.
      Aina parempaa tulevaa kesää sinulle!!!

• samanhankiset

Noilla kiusaajilla ja nälvijillä se ongelma itsellä.Avuksi kiusatuille niin tee jotain missä hyvä olkoon se mitä vaan ja ihan pienikin juttu auttaa.Kavereista sen verran että etsiä vertaistukea niin siitä tulee voimaa.

• Niin pitkään kun itsestäsi luopumatta voit, pysy väleissä kaikkien ihmisten kanssa.
      Kerro oma totuutesi tyynesti ja rauhallisesti. Kuuntele myös tyhmiä ja tietämättömiä heilläkin on oma tarinansa kerrottavana. Vältä äänekkäitä ja hyökkäileviä henkilöitä. He ovat piina sielulle.
      ....
      Kasvata ja vahvista henkeäsi suojaamaan sinua äkillisen epäonnen kohdatessa mutta älä masenna itseäsi kuvittelemalla. Monet pelot ovat uupumuksen ja yksinäisyyden synnyttämiä. Terveellistä itsekuria unohtamatta ole lempeä itseäsi kohtaan.

• Opettele luottamaan

Jos kiusaaminen rajoittaa sitä, kuinka paljon liikut ihmisten ilmoilla (kuten minulla), niin kannattaa vaikka ottaa joku harrastus, jossa "pakosta" tapaa ihmisiä ainakin kerran pari viikossa. Tai ota tavaksi käydä kirjastossa tai leffassa tai jossain missä liikkuu ihmisiä ja saa edes lyhyitä kontakteja ihmisiin. Vähä vähältä olen minäkin oppinut suhtautumaan taas "normaalisti" ikäisiini: kaikki eivät halua pahaa, vaikka omien kokemusten perusteella näin on helppo vajota uskomaan. Tässä hieman yli parikymppisenä on ollut ihana huomata, kuinka ikätoverit ovat aikuistuneet ja osaavat suhtautua kypsemmin (tai voihan olla että olen vain sattunut löytämään hyvän porukan...).

Tsemppiä, sulla on koko elämä aikaa löytää onnesi :)

Ps. Olisi myös helpompi neuvoa, jos kertoisit tarkemmin millaisia nuo jääneet jäljet ovat: sosiaalisten tilanteiden pelkoa? Masennusta? Heikko minäkuva? Jotain muuta?

• selekärangaton

Hei sinä nainen 24: minä olen 49 vuotias mies ja olen kokenut saman.olen miettinyt asiaa koko elämän ja tullut siihen tulokseen että minun kiusaajilla oli kotona tosi kurjaa.Surullista oli että jouduin kiusatuksi heidän omien ongelmien takia.yksi kiusaajani meni hirteen armeija iässä .toinen kuoli humalassa autolla kolmannen lapsi käveli junan alle.he ovat saaneet tosi kovat rangaistukset tosi kautta.koululla kukaan ei aikuinen ei puuttunut.eikä kysynyt miksi näin tapahtuu kiusaajat olisi pitänyt ottaa hoitoon.itse tuntoni on vahvistunut ja puutun heti jos nään kiusaamista esim.kadulla

• tulen toimeen -

huonon itsetunnon kanssa nyt vanhana,

On harmi monen ihmisen kohdalla kun lapsena jo joutuu vähätellyksi ja liian suuten vaatimusten kohteeksi,
      usein juuri eroperheitten lapset kärsii eniten, usein äitipuoli tai isäpuoli on toisen lastakohtaa aivan liian julma ja vaativa,
      ei ihme jos ihminen saa huonon itsetunnon jo lapsuudesta lähtien,
      on ainoa keino tutustua itseensä
      ihminen voi olla oikeesti kaunsi sitä iste huomaamatta, voi olla lahjakas opinnoissaan, ja kaikessa muussaki elämän sarallaan,
      mutta huono itsetunto kumoaa kaiken,
      kun on vähätelty, lyöty lyttyy ihmisenä,
      siksi on tärkeää pikkuhiljaa askel askeleelta tehdä asioita missä huomaa itse onnistuvansa verratessaan muihin ihmisiin,
      siitä itsetunto kohenee
      vahetessaan ikää kun tulee heikko itsetunto katoaa jokseeki kokonaan, ainakaan pienet tuulet ei sinua enään kaada,
      totta on omalta kohdaltani, jos sattuu kohtaamaan samaa vähättelyä kuin nuoren lapsena se haavoittaa vielä vanhanaki,
      mutta jostain syystä mä toivun aina haavasta, ajattelemalla että tämä on nyt sitä mitä joskus olen saanu kokea,
      ja huomenna on taas parempi päivä,
      suomessa on paljon, varsiki naisia, on tietysti myös miehiä joilla on huono itsetunto,
      oliskohan se jotenki kansan tauti tai meidän geeneissä lyödä toinen ihminen lyttyyn, hymmm,
      olemme sairas kansa,

• Nainen 43 v

En jaksa lukea koko viestiketjua, joten en tiedä oletko jo näitä neuvoja saanut.

Itse olin koulukiusattu, sitten työkiusattu ja päädyin väkivaltaiseen avioliittoon.Nyt olen 43-v. Kouluna kiusattiin juuri ulkonäöstä ja "lihavuudesta", vasta nyt eheydyttyäni olen huomannut, että olin ihan nätti ja normaalipainoinen tyttö. Nyt olen ehyt aikuinen hyvällä itsetunnolla.

Kiusaajat löytävät ne heikot yksilöt ja pönkittävät huonoa oloaan näiden kautta.

Meissä kaikissa on jotain hyvää. Mieti missä olet hyvä ja etsi esim. harrastus, jossa saat onnistumisen kokemuksia, ne kasvattavat itsetuntoa. Pukeudu niin,miten tunnet olevasi kaunis. Hyväksy se, jos sinua kehutaan (huonolla itsetunnolla on vaikea uskoa kehuja).

Aika parantaa haavat. Etsi mies, joka arvostaa sinua. me kiusatut olemme helppoja uhreja narsisteille. Lähde suhteesta heti jos sinua kohdellaan huonosti.

Kiusaaminen ei olekoskaan kiusatun syy. Te asioista joista saat hyvän mielen. Toivotan sulle hyvää loppuelämää :)

• saa jos saa

Naisten alusvaatteet ... saa seudun kierrätyksestä ... Naisten alusvaatteet saa ---- tä

• taivaan ja maan

olen mies kiusattu aina väkivaltaa uskoa kiihottavuudessa ja köyhä ... soisin näin jälkeenpäin eläinrautoihin paljon ihmisiä, minua sillä silmällä katsastaneita, eipä heillä itselläänkään ja vaikka olisikin ...

• puhtaus

EI SAA. HAISEVAT VANHALLE. TIPPURIN SAA:

• ihana mies
        taivaan ja maan kirjoitti:

olen mies kiusattu aina väkivaltaa uskoa kiihottavuudessa ja köyhä ... soisin näin jälkeenpäin eläinrautoihin paljon ihmisiä, minua sillä silmällä katsastaneita, eipä heillä itselläänkään ja vaikka olisikin ...

voi sinus minäpä katsahdan myös sinua sillä silmällä ihan punastun ja kuola valuu housuihin millä kuivaisin.

• puhtaus
        ihana mies kirjoitti:

voi sinus minäpä katsahdan myös sinua sillä silmällä ihan punastun ja kuola valuu housuihin millä kuivaisin.

älä puhu noin ihmiselle, joka on uskonut hyvään ja ehkä pettynyt, ole ymmärtäväinen. kaikilla meillä on joskus huonot päivämme ja uskomme hyvään ja mahdolliseen ihanaa, kiitos ja anteeksi kaunis. rakas hyvä ihminen.

• Työtä,palkkaa&arvoa?

Nykyinen kilpailuyhteiskunta syö ihmisen itsetunnon jo varhaisessa vaiheessa kun ihmisiä tai toisin sanoen planeettamme viisaimpia tuotantoeläimiä ruoskitaan tuottamaan vain tulosta isojen herrojen lompakkoihin niin pieninkin vastoin käyminen riittää kompastumaan suoritusyhteiskunnan rattaisiin!

• bandidos

Moottoripyöräjegiläiset eivät kiusaa. Hommaa kone ja liity porukkaan.

• Nainen25

Sorry, mutta minulle kyllä ainakin riittää jo. En ihmettele ollenkaan, miksi monet sanovat, että tästä sivustosta on nykyään tullut sellainen herjauspaikka. En vastaa enää teille.

• mies ja yksin vanha

Eurowiisut, ne on euroviisut, mitähän tapahtuu jännittävien vaatekappaleiden ja elastaasi tasolla, kysymmepä vain, jaa

• musiikki-ihmine

Venäjä veti joukkonsa heti pois kun niitten viisulle buuattiin. Mielenkiintoista.

• Viestin aloittaja

Ei tarvitse enempää pommittaa, RIITTÄÄ JO. Minä olen JO PÄÄSSYT EROON SIITÄ ASIASTA. En vain välitä enää. Kaikista varmin konsti.

• monitaitoinen3

Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Mutta tämä wanha viisaus on useamman sukupolven takaa. Ehkei se aukene nykynuorelle.

Kiusaaminen on muuten kohtuullisena myös karaisemista. Siihen pitäisi osata reagoida jotenkin. Joku hommaa nyrkkeilyhanskat, joku hyvän koulutuksen. Tuo koulutujuttu onkin erikoinen. Alisuoriutujat jäävät alle todellisen suoritustasonsa ja ovat kuitenkin keskiverron yläpuolella. Tuollaiset huomataan ja yritetään lytätä maan rakoon. Korkea koulutustaso turvaa nälvijöiltä osoittaessaan nokkimisjärjestyksen oikein ilman selittelyjä ja nyrkkejä.

• tirriäinen

Terve viestin aloittaja nainen 24 tai 25 jompi kumpi. Muutama höpötys tässä välissä oli, mutta enimmäkseen olet saanut todella myötätuntoisia ja hyvää tarkoittavia vastauksia ihmisiltä jotka ovat kokeneet oikeasti samaa kuin sinäkin. Kannattaa lueskella ne ajatuksella. Eikä täällä sinua kukaan voi kiusata jos et omaa nimeäsi ja muita tietoja paljasta kenellekään.

• saa-mari
        monitaitoinen3 kirjoitti:

Joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Mutta tämä wanha viisaus on useamman sukupolven takaa. Ehkei se aukene nykynuorelle.

Kiusaaminen on muuten kohtuullisena myös karaisemista. Siihen pitäisi osata reagoida jotenkin. Joku hommaa nyrkkeilyhanskat, joku hyvän koulutuksen. Tuo koulutujuttu onkin erikoinen. Alisuoriutujat jäävät alle todellisen suoritustasonsa ja ovat kuitenkin keskiverron yläpuolella. Tuollaiset huomataan ja yritetään lytätä maan rakoon. Korkea koulutustaso turvaa nälvijöiltä osoittaessaan nokkimisjärjestyksen oikein ilman selittelyjä ja nyrkkejä.

Kiusaaminen ei ole karaisemista vaan kidutusta, ja ne jotka sen jatkumisesta viimekädessä ovat vastuussa katsovat läpi käsien tai lykkäävät syyn kiusatun harteille. Koulutukset tai väkivalta eivät suojaa pientä lasta, jota kiusataan vaan opettajan tehtävä se olisi, mutta useimmat suomalaiset opet ovat täysin kykenemättömiä virkoihinsa vaikka osaisivatkin lukea ja laskea oikein.

• isompi parempi

Ota silikonit.

• Elämä-on-lahja

Huono itsetunto on valitettavan yleistä naisilla. Minulla on aina ollut huono itsetunto ja sen vuoksi olen kärsinyt siitä koko ikäni. Asiaa ei kuitenkaan helpota se, että läheiset ja muut tutut yrittävät lohduttaa sinua. Kiusaaminen jättää ikuiset arvet ja se ei jätä hetkeksikään rauhaan, jos on muutenkin herkempää tyyppiä.

Minulla huono itsetunto vaikutti kaikkeen, etenkin siihen, miten näen itseni. En voinut katsoa itseäni peilistä kolmeen vuoteen. Lopulta heikko itsetunto sai minut niin huonoon kuntoon, etten voinut nauraa hyvin pitkään aikaan.

Suosittelen sinulle, että otat sen tärkeimmän ja samalla myös vaikeimman askeleen, psykologin tai terapeutin kanssa jutteleminen helpottaa tuskaasi ja he kuuntelevat, koska heitä kiinnostaa vointisi. Minä olen ikuisesti kiitollinen psykiatriselle sairaanhoitajalleni, joka otti minut vastaan kun olin hyvin heikko ja nyt tilanne on päinvastoin. Se on ärsyttävää, kun ihmisillä on tietyt ennakkoluulot ihmisistä, jotka tarvitsevat terapeuttipalveluja. Mutta tärkein neuvo, jonka voin antaa sinulle on se, että kuuntele itseäsi, et ole tehnyt mitään väärin ja nyt sinulla on oikeus nauttia elämästäsi. Tie on pitkä, mutta oletko valmis taistelemaan onnellisuutesi puolesta?

Tsemppiä, kaikki kääntyy vielä hyväksi.

• kiusattu

minä ainakin painun jo naimaan, ehtoopuolelle käntyy tämäkin päivä ja aamulla saa herätä naineena ja saaneena. oh. miten elämä onkin näin antoisaa ja laadukasta. hyvää yötä ja kauniita unia ja jumalan siunausta kaikille. nukkukaahan hyvin ja levollisesti. kiitos kauns ihana.

• puhtaus

miksi kerrot kaikille omat intiimijuttusi, jokainen alióittaa päivänsä, kuka mitenkin. elämä on ihanaa ja miten sen itse muodostaa, käyttäytymällä ja sanomisillaan. älä viitsi loukata toisia, ei kaikki ole rakastuneet, yritämme päivä kerrallaan. pyydä anteeksi. ihana ihminen kiitos kaunis sinulle rakastan sinua.

• Viestin aloittaja

EN TARVITSE enempää vinkkejä, herranjumala! Ainoastaan tämä vain toimii, etten välitä enää. Ajattelen kaikkia niitä julkkiksia, joita haukutaan päivät pitkään lehtien palstoilla. Se vain oikeasti toimii minulla.

• 14+12

Hei viestiketjun aloittaja! Ketjusi on päässyt suomi24 top-listoille, siksi monet vielä kirjoittelevat tähän. Jos sinusta tuntuu, ettet enää tarvitse neuvoja, niin ehkä joku toinen kiusaamisen läpikäynyt löytää vielä tästä ketjusta itsellensä vinkkejä ja apua. Tsemppiä sinulle elämääsi!

• Viestin aloittaja

Ilmoitan tämän poistettavaksi, sillä en tarvitse enempää vinkkejä enkä jaksa lukea enää viestejä.

• joopajoo3

menepä vaikka punttisalille ja tee itsestäs voimakkaanpi samalla alat luottaa itseesi kun tiedät että pystyt tekemään selasta mitä jotkut muut ei pysty. vaikkakin vaan nostamaan isonpia painoja. katsopas salipojuja kävelevät maailman vahvinpana ihmisenä vaikka ei ole käyny kun kolme kertaa puntisalilla . niin nopeesti se toimii ajatteles jos vaikka vuoden jaksaisit käydä nostelemassa.

• pajunköysi

Voi ap kun tietäisin mitä vastata.. :(

Mutta en tiedä mitä sanoa.. Olen kohta 30-vuotta täyttävä nainen, ja kärsin pahoista itsetunto-ongelmista. Minulla ei ole kiusaamistaustaa, mutta nuoruuden mielenterveysongelmista löytyy syitä sitäkin enemmän, ja tähänhän ei auta ne perinteiset: "sähän olet kaunis nainen ja kiva tyyppi yms.," tai vaihtoehtoisest: i "ota itseäsi niskasta kiinni, ja.."- tyyppiset kommentit... Jos esim. kehun kuulee kaverilta, niin tottakai sitä pitää vaan kaverien suomina kehuina, joita ei voi ottaa todesta, koska olettaa "että siinä se kaveri vaan sanoo tuollaista minun mielikseni..".

Helvetin surkea tilannehan tämä on sinällään, ainakin minun omalta kannaltani, koska itsetunto on nollissa, niin jätän hakematta esim. minua kiinnostavia työpaikkoja, yms., ja oletan että miehet eivät voisi minusta ihan oikeasti kiinnostua noin niinkuin pidemmällä tähtäimellä.. Ironisintahan tässä on se, että jollain (todella oudolla tavalla..??pajunköysi) tiedän olevani aika kivannäköinen ja hauska nainen, mutta kiinnostuneenoloisia miehiä kohdatessani mieleni kusettaa minua, ja sanoo: "sinä et kelpaa kuin korkeintaan kertapanoksi, ei miehet näe minua kiinnostavana, edes ulkonäöltäni..". Tosin jossain sinkku-keskustelupalstoillahan naisen ihannekriteereiksi mainitaan juuri esim. hyvä itsetunto, (ja ei ne miehet toki mielisairastakaan halua.. ;D ) Kuitenkin tiedän, että huonon itsetunnon vuoksi minulla jää elämässä paljon mahdollisuuksia käyttämättä... :(

Ja kyllä, käyn terapiassa, koska tästä tilanteesta on päästävä eroon, tiedän että olen kuitenkin tavallaan ihan kiva ihminen, jolla voisi olla kykyjä monenlaisinkiin asioihin...

• leuka pystyyn muru

nämä kiusaajat ja toisten ihmisten arvostelijat kärsivät todella huonosta itsetunnosta ja purkavat pahaa oloaan muihin.hymyä huuleen niin kiusaajia vituttaa vielä enemmän.t.m47

• fdafdasdfsa

Helpoin juttu on tietysti et rupeet kantaan puukkoa aina mukana!!!!!

• meolemmematoja

Älä välitä muiden sanoista, vaikkei se helppoa olekaan. Äläkä yritä antaa anteeksi heille, jotka sinua ovat tietoisesti loukanneet. He ovat tienneet loukanneensa sinua, miksi siis sääliä heitä? Ihmisarvo on merkityksetön, jota on turha käyttää moraalin oppina.

Universumin kannalta ulkonäkösi/ajatuksesi ovat yhdentekeviä. Tämän ymmärtäessä oppii nauttimaan elämästä niin paljon, että toivoo muidenkin tajuavan, että miksi pilata toisten elämää, kun oma elämäkin on vähäpätöinen asia.

• turpakiol

Hanki itsellesi uskottavia tauointeja. Pääkaalojoa piruja alastomia naisia käärmeitä ym. Tatuoi itsellesi hihat kasvata itsellesi pitkä parta aja a-kortti osta itsellesi mp liity johonkin paikalliseen moottoripyörä seuraan.

Vapaa-ajan voin viettää aamusta iltaa kyläsesi kapakassia missä on hämäriä tyyppejä. Lyöttäydyt niiden seuraan. Tarjoilet niille juotavat. Ja kerrot että tekisi käydä vetämässä sitä ja sitä turpaan ja kun olette täysin sei niinn saattaa käydä.

• sallisilli

Kaikki jotka kehotatte karppaamaan tai menemään salille, tai mitä nyt tahansa liikuntaan liittyvää - oletteko varmoja että ap kärsii ulkomuotonsa vuoksi juuri siksi, että hänellä olisi ylipainoa tai vastaavaa? On niitä muitakin "vikoja". Lakatkaa ahdistelemasta.

• Äidin riivaus

Minua vaivaa äidin riivaus. Samat pikkupojat kun ovat kiinni äidissäni ovat kiinni minussa. Helpottaisi jos niitä asioita toimittaisi nainen naisen keinoilla, eikä mies naisen välityksellä.

• Voimia, minulla aibvan sama homma, eikä meno ole paljoa parantunut...olen nyt 35 :(

• mulla ei ole ystäviä olluit koskaan, ei tukiverkoa, opinnot meni persiilleen kun kiusasivat tuntienkin aikana, ei ketään jota pyytää kahville.

ensimmäisen seurustelun aloitin elämässäni 8 kuukautta sitten, mutta pelimies oli sekin :(
        jättää ja matelee takaisin...
        miten elämä voi olla tällaista :'(

tuntuu että kaikki epäonnistuu kun yksin pitää kaikesta selvitä aina ja elämä on samnlaista päivästä toiseen raskasta ja masentavaa, minulla ei ole lapsia , ja tunnen ettei elämälläni ole tarkoitustakaa...kun kuolen surisiko kukaan...

• vanha/uusi
        hunajainen79 kirjoitti:

mulla ei ole ystäviä olluit koskaan, ei tukiverkoa, opinnot meni persiilleen kun kiusasivat tuntienkin aikana, ei ketään jota pyytää kahville.

ensimmäisen seurustelun aloitin elämässäni 8 kuukautta sitten, mutta pelimies oli sekin :(

tuntuu että kaikki epäonnistuu kun yksin pitää kaikesta selvitä aina ja elämä on samnlaista päivästä toiseen raskasta ja masentavaa, minulla ei ole lapsia , ja tunnen ettei elämälläni ole tarkoitustakaa...kun kuolen surisiko kukaan...

joo sää sikäli mikäli kello näyttää ja imitaattori on oikeassa olet hyvä nainen ... nainen

• tilaisuus tekee ...?

jooooo sää oot hyvä ...

• yx - six

tiäx se yx tutruux uskos mitä tekke, mä ainainan kuppittaa, tai en six

• lintutorni sepe
        hunajainen79 kirjoitti:

mulla ei ole ystäviä olluit koskaan, ei tukiverkoa, opinnot meni persiilleen kun kiusasivat tuntienkin aikana, ei ketään jota pyytää kahville.

joo se on nyt menoo ajatteles jos oot vielä täällä suomessa ja jäätkin katsomaan suomen nyt kesän tultua ja ... se on oikein, näes olen jo vanha mies ja naimatta paras mutta missä voisi olla nainen, tehdä kesästä n...aimisen täyteinen ... tietääkö yksikään, kukaan, olen impullssi... pidetään yhteyttä saas näsmiäs naisiss

• Pikkuhiljaa

Ymmärrän hyvin, itseäni kiusattiin koko peruskoulun ajan. Sen jälkeen se onneksi loppui, kukaan kiusaajista ei tullut samaan kouluun.

Ehkä voisit käydä tyylikonsultilla, jos olet epävarma ulkonäöstäsi ja tyylistäsi. Tai voisit hemmotella itseäsi antamalla ammattilaisen meikata ja laittaa hiuksesi? Ostat uusia vaatteita, joissa viihdyt. Mieti mitkä ovat parhaat puolesi ja korosta niitä. Toisaalta ei kannata ajatella liikaakaan ulkonäköä.
      Ehkä joku harrastus voisi auttaa? Onnistumisen tunteet nostaa itsetuntoa ja harrastuksen parissa voi tulla sosiaalisemmaksi.

Ihmisiähän voidaan kiusata ulkonäön takia vaikka oikeasti vikaa ei olisi ulkonäössä.Ja lisäksi kauneus on katsojan silmässä. Itse en ole mikään huippuhyvännäköinen, mutta olen saanut kehuja ulkonäöstäni koulun jälkeen. Ja kouluaikana joltain tuntemattomilta. Ja kun katson luokkakuviani, niin en nyt mielestäni mitenkään erityisen ruma ollut. Eikä luokalla ollut kuin yksi oikein nätti tyttö. Kiusaajilla itsellään oli ylipainoa, pullonpohjasilmälasia ym. Ei todellaan mitään hurmuripoikia. (Yksi oli vähän paremman näköinen) He olisivat voineet hyvin joutua itse kiusatuksi. Mutta minun kohdalla kiusaamiseen oli muitakin syitä.

Ajattele niin, että vika ei ole sinussa vaan kiusaajissa. Itsetunnon palautuminen kestää aikansa, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa. Toivon mukaan löydät kavereita ja mukavia ihmisiä ympärillesi!

• mummi *

Rakkaudella !

voi voi
      syliin sinut sulkisin
      pietelisin kuin pientä lasta,
      puhaltaisin pipin poissa
      sydänmestä riippi tuo
      tuska pahan maailman
      älä rakas sure
      minä rakastan sinua
      olet hyvä ihminen
      vierelläsi kuljen aina
      turvaa annan
      lohdutan
      yhdessä me selvitään
      maailman murheet unohtuu
      tule rakas kotiin
      huomenna on parempi päivä
      muista ain
      aurinko paistaa myös risukasaan,

• täysi elämä

Toivottavasti et ole vielä lakannut seuraamasta tätä palstaa. Haluaisin auttaa.... Itsekin olen kiusattu ja siitä eheytynyt. Vaikken terveydenhuollon ammattilainen olekaan, mutta minulla on oma lähestymistap asioihin. Anteeksi on mahdollista antaa eikä tarvitse unohtaa mitään. Sinun on mahdollista tuntea olosi hyväksi, ilman tyhjyyttä. Tämä voi kuulostaa oudolta, mutta jos haluat jutella vaikka sähköpostilla niin kerro siitä.

• ei katkeruudelle

Sinä katkeruuden täyttämä ihminen joka miinustit tätä postia: siitäkin voi vapautua. Ei ole pakko elää elämäänsä vankilassa.

• Älä kerro

Vinkki numero yksi ap:lle : Kun tapaat uuden ihmisen/uusia ihmisiä, älä kerro heille, että sinua on kiusattu. Älä ainakaan heti alkuun, vasta ehkäpaljon myöhemmin. Se, ettei uudet ihmiset tiedä, että olet kiusattu, asettaa sinut jo valmiiksi arvostetumpaan asemaan. Ikävän kuuloista, mutta totta.

• jensku1

minuakin on koulussa kiusattu mutta kerroin opettajalle sitten kiusaaminen loppui hetkeksi. Sano heille suorat sanat ei sinunkaan vaatteet oo yhtään hienommat kuin omani jokaisella on oma tyylinsä.

• kiusattu

rupea harrastamaan jotain budolajia,ja käymään punttisalilla nousee itsetunto auttoi ainakin minua,

• Viestin aloittaja.

En ole enää lukenu näitä viestejä, kun keksin jo sen keinon, miten pystyy olee välittämättä näin pienestä asiasta, jolla ei oo enää mitään tekemistä mun nykyisessä elämässä. Tuskin ne tyypit enää muistaa, mitä ovat sanoneet/tehneet, en itekään muista, mitä olen joskus sanonut. En välttämättä edes tiedä, mistä he ovat puhuneet. Minuun ei onneksi koskaan käyty mitenkään fyysisesti käsiks/lyöty/potkittu/tönitty. Olen säästynyt siltä kokonaan. Mielestäni asiaa ei tarvitse enempää veivata, kun ei siinä oo käyny mitenkään kellekään, ei niille tyypeille eikä minulle itselleen ole käynyt mitenkään, joten asia on siltä osin selvä.

• Tallaaja

Tosi hyvältä kuulostaa, mutta jos totta puhutaan niin kyllähän siinä kävi yhtä jos toista itse kullekin varmasti. Kaikesta jää jälki sieluun, mutta myös sielussasi voit niistä vapautua. Asioita kieltämällä et pääse niistä eroon. Vaikutat päässeesi hyvään alkuun tielläsi ja aivan varmasti pääset asiasta eteenpäin. Rauhaa ja rakkautta.

• Viestin aloittaja
        Tallaaja kirjoitti:

Tosi hyvältä kuulostaa, mutta jos totta puhutaan niin kyllähän siinä kävi yhtä jos toista itse kullekin varmasti. Kaikesta jää jälki sieluun, mutta myös sielussasi voit niistä vapautua. Asioita kieltämällä et pääse niistä eroon. Vaikutat päässeesi hyvään alkuun tielläsi ja aivan varmasti pääset asiasta eteenpäin. Rauhaa ja rakkautta.

Enhän minä mitään kieltänyt ole, vaan sanon asiat suoraan. Jos ette usko minun päässeeni eroon tuosta asiasta, niin se on teidän ongelmanne. Mitä järkeä on repiä aina vanhoja haavoja auki uudestaan ja uudestaan?

• Viestin aloittaja
        Viestin aloittaja kirjoitti:

Enhän minä mitään kieltänyt ole, vaan sanon asiat suoraan. Jos ette usko minun päässeeni eroon tuosta asiasta, niin se on teidän ongelmanne. Mitä järkeä on repiä aina vanhoja haavoja auki uudestaan ja uudestaan?

Menkää ite psykologille kun kerta jaksatte veivata.

• Viestin aloittaja
        Tallaaja kirjoitti:

Se kyllä sitten on monesti niin, että jos jotain asiaa aletaan veivaamaan, niin sille ei näytä tulevan loppua sitte millää, jos ei ite älyä sanoa, että kiitos, riittää, voisitteko ystävällisesti lopettaa. Mulle on nykyään iha se ja sama mitä musta aatellaan. En ole koskaan yrittänykkää miellyttää ketää. Olen vaan ollu oma ihteni, ehkä se ärsyttää niitä. Jos rupeen kuluttaa aikaa negatiivisiin asioihin, niin huonosti menee. Parempi vaa keksii jotaki tekemistä sen tilalle. Elän vaan yhen kerran täällä.

• Viestin aloittaja

Se kyllä sitten on monesti niin, että jos jotain asiaa aletaan veivaamaan, niin sille ei näytä tulevan loppua sitte millää, jos ei ite älyä sanoa, että kiitos, riittää, voisitteko ystävällisesti lopettaa. Mulle on nykyään iha se ja sama mitä musta aatellaan. En ole koskaan yrittänykkää miellyttää ketää. Olen vaan ollu oma ihteni, ehkä se ärsyttää niitä. Jos rupeen kuluttaa aikaa negatiivisiin asioihin, niin huonosti menee. Parempi vaa keksii jotaki tekemistä sen tilalle. Elän vaan yhen kerran täällä.

Paljon helpompi kun unohtaa vaa tommoset kiusaamisjutut. Eikö se muka riitä jollekki?

• Viestin aloittaja

Monella näyttää olevan täällä jo valmiiks sellanen asenne, että oon joku surkea luuseri, vaikka olen nyt vahva.

• Viestin aloittaja

Menkää ite psykologille kun kerta jaksatte veivata.

Mä lenkkeilen joka päivä, kuuntelen hyvää musaa, katon leffoja, pelaan pelejä, käyn kylillä, leffoissa, luen lehtiä, katon televisiota...jo pelkästää noista oon kiitollinen. Ei tarvi miettiä mitään paskajuttuja.

• Täysi elämä

Monella näyttää olevan täällä jo valmiiks sellanen asenne, että oon joku surkea luuseri, vaikka olen nyt vahva.

Kenellä sellainen asenne on? Ei kai kukaan ole luuseri sen takia, että kiusataan. Kiusaajilla itsellään on paha olla, siksi ne sitä tekevät. Eikä sinun kaikille tarvitse vastata, et ole kenellekään velkaa. Voithan vastailla kollektiivisesti ja yleisesti.

Ei ole pakko elää katkeruudessa. Anteeksi voi antaa ja päästä asioista yli. On hyvä keskittyä nimenomaan niihin positiivisiin asioihin. Negatiiviset asiat kuitenkin vaan muodostavat sellaisia solmuja, että niitä on parempi avata. Enkä nyt tarkoita asioiden vatvomista, vaan sellaista itsensä kuuntelua.

• Viestin aloittaja
        Täysi elämä kirjoitti:

Kenellä sellainen asenne on? Ei kai kukaan ole luuseri sen takia, että kiusataan. Kiusaajilla itsellään on paha olla, siksi ne sitä tekevät. Eikä sinun kaikille tarvitse vastata, et ole kenellekään velkaa. Voithan vastailla kollektiivisesti ja yleisesti.

Ei ole pakko elää katkeruudessa. Anteeksi voi antaa ja päästä asioista yli. On hyvä keskittyä nimenomaan niihin positiivisiin asioihin. Negatiiviset asiat kuitenkin vaan muodostavat sellaisia solmuja, että niitä on parempi avata. Enkä nyt tarkoita asioiden vatvomista, vaan sellaista itsensä kuuntelua.

Mua ihteäni vaa rasittaa tää aihe niin paljon, etten mä halua siitä enää puhua. Kun olen jo saanut käsiteltyä sen kokonaan loppuu. Piste.

• Viestin aloittaja

Mua ihteäni vaa rasittaa tää aihe niin paljon, etten mä halua siitä enää puhua. Kun olen jo saanut käsiteltyä sen kokonaan loppuu. Piste.

Ja jos joku vielä luulee, etten ole sanonut niille tyypeille suorat sanat, niin kyllä olen saanut sanottua, niin, että olen siitä ärähtänyt heille. Eivät taatusti enää uskalla tulla lähellekää mua.

• Viesti aloittaja
        Täysi elämä kirjoitti:

"Ei ole pakko elää katkeruudessa."

Häh? Minusta tuntuu, että sanot noin siksi, koska et tunne minua oikeasti. Sitä on sillo hyvä puhuu kaikkee. En minä ole katkera mistään.

• Viestin aloittaja
        Viesti aloittaja kirjoitti:

"Ei ole pakko elää katkeruudessa."

Häh? Minusta tuntuu, että sanot noin siksi, koska et tunne minua oikeasti. Sitä on sillo hyvä puhuu kaikkee. En minä ole katkera mistään.

Tuo justaan mua sitten ärsyttää, että yritetään keksiä musta kaikenlaisia juttuja ja pelotellaan.

• Viestin aloittaja.

Korjaan: Joten asia on tällä selvä.

• Viestin aloittaja.

Vaan enough of niistä menneistä jutuista!

• Viestin tekijä.

Meni 10 vuotta päästä tämän asian yli, no, se yleensä varmaan vie sen. Onneks ei sen pitempään kestäny, että hyvä, että pääsin nyt.

• Viestin lopettaja.

Aika on monesti hyvä haavojen parantaja.

• Viestin aloittaja

Mä en edes viiti enää miettiä niitä paskoja. Mulla on paljon tärkeempiäki asioita elämässä.

• Viestin aloittaja

Mä en edes viiti enää miettiä niitä paskoja. Mulla on paljon tärkeempiäki asioita elämässä.

Keksin tästä lähtien aina tekemistä! Iha sama mitä musta sanotaan, saatana.

• Viestin aloittaja

Mua rupee sitten vituttaa tää jatkuva veivuu, että tee sitä, tee tätä, mee sinne ja tänne ja tonne. Vittu, mitä pompotusta. Nehän saa pompottaa vaikka maailman loppuun asti, jos ei ite älyä, että riittää jo, kiitos. Oon jo monta kertaa ilmottanu tän ketjun poistettavaks, kun en tarvitse enempää neuvoja, mutta eipä näytä ihan heti katoavan. En millään enää jaksais vastata jokaiselle erikseen.

• Viestin aloittaja

En tiiä, mut tuli vaa mielee, ett vaikka oon ulkoisesti kaunis, mutta en taia olla sitä oikee sisäisesti...mä en tiiä, et johtuuks tästä mun aivovammast, ett mä oon sellanen äkänen aina...et vaikuttaako se aivovamma sit siihe.

• Viestin aloittaja

Oon kyl yrittäny saaha sen äkäsyyden pois, mut ei se vaa lähe pois.

• Täysi elämä

Äkäisyys kertoo sisäisistä ongelmista, joista puhuin. En tarkoita mitenkään keksiä sinulle mitään ominaisuuksia tai ongelmia. Puhun kokemuksesta ja ymmärryksestä. Olet varmasti käänteentekevässä vaiheessa elämässäsi. Se, että sanot päässeesi yli tästä, on hyvä merkki, mutta uskon, että matkaa vielä on. Tätä voi olla todella vaikea ymmärtää, mutta se ottaa aikansa. Tällaisissa ongelmissa usein löytää pisteen, jossa ajattelee päässeensä/uskottelee itselleen päässeensä yli jostain, mutta todellisuudessa kieltää asian vielä vaikuttavan itseensä. Annat tällaisia merkkejä, mutta uskon, että olet hyvällä tiellä tähän sisäiseen kauneuteen, josta puhut.

Pahoittelen jos koet viestini töykeiksi. Haluan vain auttaa. En vain tiedä onko vielä oikea hetki... Rauhaa sinulle.

• Viestin aloittaja
        Täysi elämä kirjoitti:

Äkäisyys kertoo sisäisistä ongelmista, joista puhuin. En tarkoita mitenkään keksiä sinulle mitään ominaisuuksia tai ongelmia. Puhun kokemuksesta ja ymmärryksestä. Olet varmasti käänteentekevässä vaiheessa elämässäsi. Se, että sanot päässeesi yli tästä, on hyvä merkki, mutta uskon, että matkaa vielä on. Tätä voi olla todella vaikea ymmärtää, mutta se ottaa aikansa. Tällaisissa ongelmissa usein löytää pisteen, jossa ajattelee päässeensä/uskottelee itselleen päässeensä yli jostain, mutta todellisuudessa kieltää asian vielä vaikuttavan itseensä. Annat tällaisia merkkejä, mutta uskon, että olet hyvällä tiellä tähän sisäiseen kauneuteen, josta puhut.

Pahoittelen jos koet viestini töykeiksi. Haluan vain auttaa. En vain tiedä onko vielä oikea hetki... Rauhaa sinulle.

No joo ihan sama. Itse kuitenkin tiedän täsmälleen, millainen ihminen olen.

• Viestin aloittaja

Tiedätkö mistä ne ongelmat johtuu? Siitä mun aivovammasta. Minulla on aivovamma, usko tai älä.

• Viestin aloittaja

Ja se ei auta yhtään mitään vaikka sitä kuinka vähättelis.

• Viestin aloittaja

Ehkä mä ärsyynnyn sen takia, kun sitä ei tunnu kukaan tajuavan. Ja ei varmaan tajuakaan.

• Täysi elämä

Mitä haluaisit ihmisten tajuavan?

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Mitä haluaisit ihmisten tajuavan?

No sitä hemmetin vammaa!!!

• Viestin aloittaja

En voi ite mitään sille vammalleni.

• Viestin aloittaja

Ja siks ihmiset varmaan sitte aattelee, että oon jotenkin "vajaa", "tyhmä" jne. Kun jos ne ei tiedä tuosta vammasta.

• Viestin aloittaja

Vois sanoa niin, että se mun vamma on ikään kuin eräänlainen suojakilpi, että toisaalta se suojelee mua mut toisaalta sit taas se on riesa. Vähän hankala selittää. Mutta en mä kuitenkaan voi vaatia sellasta, että sitä muut ymmärtäskää sillai. Pahoittelen, että jos en osaa ilmaista itseäni niin kuin pitäisi. Ja vaikuttaa se mun vamma vähän kaikkeen muuhunkin.

• täysi elämä

Mikä tämä vamma on? Oikeasti?

Ei tarvi tänne kirjoittaa, kunhan itse mietit sitä.

• Viestin aloittaja
        täysi elämä kirjoitti:

Dysfasia!

• Viestin aloittaja

Dysfasia!

Mut se ei vaikuta ainakaa tekstii mulla... sitä dysfasia-vammaa on niin monenlaista...ei se oo kaikilla samanlainen!

• Viestin aloittaja
        täysi elämä kirjoitti:

Pitäs mun näyttää vammaselta, että mua uskottas vammaseks?

• Viestin aloittaja

Pitäs mun näyttää vammaselta, että mua uskottas vammaseks?

Siis pitäskö?

• Täysi elämä

Dysfasia!

Meillä kaikilla on erilaisia kykyjä ja heikkouksia. Älä anna tuollaisen asian määritellä sinua tai estää sinua tekemästä asioita. Äläkä varsinkaan piiloudu sen taakse tai esitä sitä jonkin muun ongelman verukkeena.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Meillä kaikilla on erilaisia kykyjä ja heikkouksia. Älä anna tuollaisen asian määritellä sinua tai estää sinua tekemästä asioita. Äläkä varsinkaan piiloudu sen taakse tai esitä sitä jonkin muun ongelman verukkeena.

No niin, mut pakkohan sen on näkkyyki jossain!!!

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Sä vähättelet mua kokoajan.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Mut kun mä en pysty tekee sellasia asioita, joita mä haluaisin!!!

• Viestin tekijä
        Viestin tekijä kirjoitti:

Mut kun mä en pysty tekee sellasia asioita, joita mä haluaisin!!!

Mun vamma vaikuttaa niin paljon kaikkeen. MÄ EN VOI SILLE ITE MITÄÄN.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

En mä mitää estä itteeni.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Sulla on siis sellane asenne, että tää vamma juttu on vaa mun korvien välissä? Ei tod. oo!

• Viestin aloittaja

Haluan, että tää keskustelu loppuu nyt tähän. En tarvitse apua, en muutenkaan luota täysin ventovieraitten ihmisten kommentteihin. Parempi luottaa sellasii, jotka oikeesti tuntee. Tuskin täällä kukaan kovin hyvin tuntee mua. Jos tuntisitte mut hyvin...nii teiän pitäs sillo ymmärtää. Mä en oikeesti jaksa enää tästä puhua!

• Viestin aloittaja

Ja toinen mitä oon huomannu, tai saanu sellasen käsityksen, ett tyypit kuvittelee nyt täällä, ett mä en oo omaan ulkonäkööni tyytyväinen. Ei oo siitä kyse. Kyllä mä hyväksyn ihteni sen näkösenä ku oon. Mut en vaa tajuu, miks mua on siit kiusattu, vaik siin ei oikeesti oo mitää vikaa.

• Viestin aloittaja

Siitä oli kyse. Mut eipä tuo enää mua vaivaa. Olishan sitä voinu niillekki vittuilla vaikka mistä.

• Viestin aloittaja

Siitä oli kyse. Mut eipä tuo enää mua vaivaa. Olishan sitä voinu niillekki vittuilla vaikka mistä.

Toiset haukkuu vaikka mistä, varmaan jos ei oo haukuttavaa, nii sit haukkuu vaikka luomesta.

• Viestin aloittaja

Mut voihan se olla vaan niinki, että mussa on jotain sellasta, mitä niillä itellää ei oo.

• Viestin aloittaja

Mutta ei se mun vamma tee musta vajaata tai mitään muutakaa, olin minkä ikänen tahansa.

• Viestin aloittaja

Tein sen virheen, että aloin valittaa tästä kiusaamisasiasta, vaikka se mua enää vaivaa.

• Täysi elämä

Asioilla on tarkoituksensa ja tämäkin varmasti tuli pintaan syystä. Ehkä sinun pitää käsitellä se...

• Viestin aloittaja
        Täysi elämä kirjoitti:

Asioilla on tarkoituksensa ja tämäkin varmasti tuli pintaan syystä. Ehkä sinun pitää käsitellä se...

Oon käsitelly jo!

• ...
        Täysi elämä kirjoitti:

Nyt rupee käymään kohta sillai, ette Te alatte ahistelee kokoajan!

• ...
        ... kirjoitti:

Nyt rupee käymään kohta sillai, ette Te alatte ahistelee kokoajan!

*että

• Viestin aloittaja

Ja sitä paitsi, se on mun oma asia, miten pidän hiuksiani ja miten tykkään pukeutua. Meikkiä en käytä, koska en tarvitse, ei ole mitään syytä.

• Viestin aloittaja

"Meikkiä en käytä, koska en tarvitse, ei ole mitään syytä."

Taisiis tarvetta.

• Viestin aloittaja

Olen saanut monelta kuulla, että olen maailman kaunein. Niin miehiltä kuin naisiltaki.

• Viestin aloittaja

Tai siis että ehkä olen maailman kaunein.

• Viestin aloittaja

Mutta koskaan en saanut kuulla perusteluja, sanottiin vain niin.

• Viestin aloittaja

Ilmotan ylläpidolle tän poistettavaks, mua ihan selvästi aletaan ahistelee tästä.

• Viestin aloittaja

Ilmotin jo, haluan, että tää poistetaan täältä. Johan nyt on saatana kummallista, kun ei uskota, vaikka sanon, että mua ei vaivaa enää se kiusaamisasia.

• Täysi elämä

Kyllä tää nyt hieman näyttää olevan sulla tapetilla tämä asia. Ja itse otit tämän puheeksi, niin yritän auttaa. Ilmeisesti ei vielä ole oikea aika. Ymmärrän kyllä. Hyvää jatkoa sinulle.

• Viestin tekijä

Aha.

• Viestin tekijä

Miten sä kuvittelet osaavas auttaa mua?

• Viestin tekijä

Tiiätkö miks mua vituttaa? Ehkä en jaksa kuunnella noita sun auttamisjuttuja.

• Viestin tekijä

Ite et tajuu mistään mitään.

• Täysi elämä

Niin, voihan olla etten tajua mistään mitään. Voisin kuitenkin yrittää auttaa monella tapaa. Esim voisit kertoa vähän itsestäsi ja taustastasi ja sitten kun on vähän selvinnyt, että missä mennään, voisin yrittää kehittää sinulle joitain harjoituksia ja asioita, joita voisit miettiä. Ohjata kuuntelemaan itseäsi jne. Ihan perusjuttua. En tosiaan ole mikään ammattilainen, mutta olen käynyt paljon asioita läpi ja saanut ymmärrystä tästä maailmasta. Haluan oppia auttamaan ihmisiä tämän ymmärryksen kautta.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Niin, voihan olla etten tajua mistään mitään. Voisin kuitenkin yrittää auttaa monella tapaa. Esim voisit kertoa vähän itsestäsi ja taustastasi ja sitten kun on vähän selvinnyt, että missä mennään, voisin yrittää kehittää sinulle joitain harjoituksia ja asioita, joita voisit miettiä. Ohjata kuuntelemaan itseäsi jne. Ihan perusjuttua. En tosiaan ole mikään ammattilainen, mutta olen käynyt paljon asioita läpi ja saanut ymmärrystä tästä maailmasta. Haluan oppia auttamaan ihmisiä tämän ymmärryksen kautta.

Mua ei oikeesti enää kiinnosta koko asia!

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Kannattasko sun perehtyä enemmin siihen dysfasiaan ennen ku rupeet tekee yhtää mitää päätöksiä?

• Viestin tekijä

Kannattasko sun perehtyä enemmin siihen dysfasiaan ennen ku rupeet tekee yhtää mitää päätöksiä?

Ku sehän on se ongelma tässä kokoajan.

• Viestin tekijä

Ku sehän on se ongelma tässä kokoajan.

Tarkotan sitä vammaa kokoajan.

• Täysi elämä

Kyllä tiedän mitä dysfasia on. Eikä se nyt näytä ainakaan otsikon perusteella olevan se todellinen ongelma.

Itse uskon, että auttaminen ja parantuminen lähtee aina ihmisestä itsestään. Eikä sitä voi toiselle pakottaa. Pahoittelen jos olin tungetteleva.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Kyllä tiedän mitä dysfasia on. Eikä se nyt näytä ainakaan otsikon perusteella olevan se todellinen ongelma.

Itse uskon, että auttaminen ja parantuminen lähtee aina ihmisestä itsestään. Eikä sitä voi toiselle pakottaa. Pahoittelen jos olin tungetteleva.

No sano sitte, jos niin kerta väität tietäväs.

• Viesitn tekijä

No sano sitte, jos niin kerta väität tietäväs.

Niin? Mitä se dysfasia on? Tiiätkö muka oikeesti? En usko.

• Viestin tekijä
        Viesitn tekijä kirjoitti:

Niin? Mitä se dysfasia on? Tiiätkö muka oikeesti? En usko.

Ethän sä voi tietää miltä musta tuntuu, jos et ite kärsi dysfasiasta.

• Viestin tekijä

Ethän sä voi tietää miltä musta tuntuu, jos et ite kärsi dysfasiasta.

Tajuatko sä muuten, miten sä rasitat mua tällä kiusaamisasialla? Puhut siitä edellee mulle, vaikka se mua enää vaivaa.

• Viesitn tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

"Kyllä tiedän mitä dysfasia on."

Niin oot vaa jostai kirjasta/netistä vähän lukenu, mutta sulla ei takuuvarmana oo mitää käytännön kokemusta siitä.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

"Kyllä tiedän mitä dysfasia on. Eikä se nyt näytä ainakaan otsikon perusteella olevan se todellinen ongelma."

Hoh, no ku se justaan on se ongelma!

• Viesitn tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Mä oon saanu JO apua ja asia on käsitelty!

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

"Kyllä tiedän mitä dysfasia on. Eikä se nyt näytä ainakaan otsikon perusteella olevan se todellinen ongelma."

Ja se ei oo sun mielestä yhtää mitää, vaikka mulla ei pää kunnolla pelitä?

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Minä vaan tiiän millasta on olla kipee. En oo koskaan tervettä päivää nähny. Olen aina vammanen.

• Viestin tekijä

Painu sinä takas sinne mistä tulitki.

• Viestin tekijä

Mä en pysty, kykene, tän mun dysfasiani takia vastaamaan noihin sun kysymyksiin! Tajuatko?

• Viestin tekijä

Mutta itse tiedän, että olen päässyt kiusaamisasioista yli!

• Viestin tekijä

Mä en vaa pysty ilmasee sulle, että oon siitä kiusaamisasiasta päässy yli!

• Viestin tekijä

Mä en halua itelleni enempää kavereita. Kolme riittää.

• Viestin tekijä

Olen varma, että muhun ihastuneet on ollu vain ihstuneita mun ulkonäköön.

• Täysi elämä

Ei mulla tietenkään mitään lähempää kokemusta ole dysfasiasta, joskin lähipiirissä sen suuntaisia asioita on. Halusin vain rohkaista... Mielestäni ilmaiset itseäsi oikein selkeästi. Enkä siis tarkoittanut, ettei se ole todellinen ongelma, vaan, ettei se ole se ongelma johon sinun tulisi keskittyä.

Aloituksessasi sanoit, että itsetuntosi on riekaleina, ja tiedän, että se ottaa aikansa parantuakseen, enemmän kuin tämän puolitoista viikkoa. Sairaus on jotain ihan muuta kuin dysfasia. Onko pyörätuolissa halvaantumisen takia istuva ihminen mielestäsi automaattisesti sairas?

En halua mitenkään ahdistaa. Tämä ei nyt tosiaan ollut oikea aika tälle. Elä elämääsi ja rauhoitu. Keskity sinulle positiivisiin asioihin. Kaikkea hyvää sinulle.

• Viestin tekijä

Voitko ystävällisesti lopettaa kirjottamisen? ei oikeasti kiinnosta. Kiitos.

• Viestin tekijä

"Mielestäni ilmaiset itseäsi oikein selkeästi."

No ilmase ku ilmasen, ei se oo kaikilla samanlainen...mutta mulla on silti vaikeaa.

• Viestin tekijä

KUN SE VAMMA VAIKEUTTAA mun elämää.

• Viestin tekijä

Mutta ei mua oikeasti se kiusaamisasia enää vaivaa, vaikka kuvittelet kokoajan niin. Niin voisitko ystävällisesti lopettaa sen pommittasen?

• Viesitn tekijä

Ilmotan susta kohta ylläpidolle, jos et jätä mua rauhaan!

• Täysi elämä

Ilmotan susta kohta ylläpidolle, jos et jätä mua rauhaan!

Tuossa viimeisessä viestissäni yritin tehdä selväksi, että annan asian olla kun et selkeästikään nyt ole sellaisessa tilassa. En puhunut kiusaamisesta vaan huonosta itsetunnosta. Yritin jättäytyä pois jo jonkin aikaa sitten, mutta sinäkin pommitit minua, joten vastasin vain. En enää laita viestejä, jos et halua.

Hyvää jatkoa. :)

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Tuossa viimeisessä viestissäni yritin tehdä selväksi, että annan asian olla kun et selkeästikään nyt ole sellaisessa tilassa. En puhunut kiusaamisesta vaan huonosta itsetunnosta. Yritin jättäytyä pois jo jonkin aikaa sitten, mutta sinäkin pommitit minua, joten vastasin vain. En enää laita viestejä, jos et halua.

Mistä sinä tiedät että minulla muka huono itsetunto on?

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Olen saanut kuulla useilta, että olen todella nätti tyttö. Ja niin olen omasta mielestäniki.

• Viesitn tekijä

Huvittavaa, kun ihmiset arvostelee toisia täällä, vaikka ne ei tunne niitä oikeasti.

• Viesitn tekijä

Tuskin tiedät millanen ihminen ylipäätään olen. Haluat vaan leikkiä asiantuntijaa.

• Täysi elämä

Tuskin tiedät millanen ihminen ylipäätään olen. Haluat vaan leikkiä asiantuntijaa.

Vastaan nyt vielä...

En minä sinua tietenkään tunnekaan henkilökohtaisesti. Tunnistan tilanteesi ja siihen liittyviä asioita. En arvostele ketään, enkä leiki mitään. Puhun ihan sen pohjalta mitä sinä itse sanot (viittaan tuohon huonoon itsetuntoon, josta todellakin itse kerroit, siksihän aloitit koko ketjun) ja ymmärrykseni sekä intuitioni. Edelleen, haluan vain auttaa, mutta sitä ei voi pakottaa, joten parempi lopettaa tämä tähän.

• ...
        Täysi elämä kirjoitti:

Vastaan nyt vielä...

En minä sinua tietenkään tunnekaan henkilökohtaisesti. Tunnistan tilanteesi ja siihen liittyviä asioita. En arvostele ketään, enkä leiki mitään. Puhun ihan sen pohjalta mitä sinä itse sanot (viittaan tuohon huonoon itsetuntoon, josta todellakin itse kerroit, siksihän aloitit koko ketjun) ja ymmärrykseni sekä intuitioni. Edelleen, haluan vain auttaa, mutta sitä ei voi pakottaa, joten parempi lopettaa tämä tähän.

"En minä sinua tietenkään tunnekaan henkilökohtaisesti."

Minusta se on yks tärkein seikka, että tuntee toisen ihmisen henkilökohtasesti. Muute ei tuu mistää mitää. Mä huomaan, että tää keskustelu ei etene just sen takia, ku oon täysin tuntematon.

• Viestin tekijä
        Täysi elämä kirjoitti:

Vastaan nyt vielä...

Pyydän myös, että et vastaa enää. En kaipaa tuntemattomien apua.

• Antsku85

Pyydän myös, että et vastaa enää. En kaipaa tuntemattomien apua.

Miksi sitten kysyt apua Suomi24:ssä?! Kysyt apua, joku koittaa auttaa sinua, muttet haluakaan apua. Ehkä tosiaan parempi, että lopetatte tämän ja haet apua jostain muualta esim ammattilaiselta.

• Viestin tekijä
        Antsku85 kirjoitti:

Miksi sitten kysyt apua Suomi24:ssä?! Kysyt apua, joku koittaa auttaa sinua, muttet haluakaan apua. Ehkä tosiaan parempi, että lopetatte tämän ja haet apua jostain muualta esim ammattilaiselta.

"Miksi sitten kysyt apua Suomi24:ssä?!"

Koska täällä kukaan ei mua oikeasti tunne!!!

• Viestin tekijä

"Miksi sitten kysyt apua Suomi24:ssä?!"

Koska täällä kukaan ei mua oikeasti tunne!!!

En siksi kysy enää, koska se ei ole järkevää!!!

• Viestin tekijä

En siksi kysy enää, koska se ei ole järkevää!!!

Te ette osaa!!!

• Viesitn tekijä

Te ette osaa!!!

...puhua mistään asioista! Tää paikka on täynnä jotai täysiä idiootteja jotka ei tajuu mistää mitään!

• Viestin tekijä

...puhua mistään asioista! Tää paikka on täynnä jotai täysiä idiootteja jotka ei tajuu mistää mitään!

Sori, mutta mä en yksinkertaisesti jaksa enää tätä paikkaa...mua on kiusattu tällä sivustolla niin paljon, että mua kiinnosta enää yhtää olla täällä! Tää Suomi on paska paikka elää!

• Viestin tekijä

Sori, mutta mä en yksinkertaisesti jaksa enää tätä paikkaa...mua on kiusattu tällä sivustolla niin paljon, että mua kiinnosta enää yhtää olla täällä! Tää Suomi on paska paikka elää!

Haluan lopettaa täällä käymisen nyt tähän päivään! En tule enää lukemaa enkä kirjottamaa mitää! Ei kiinnosta! En koe tästä olevan mitää iloa.

• Viesitn tekijä

Haluan lopettaa täällä käymisen nyt tähän päivään! En tule enää lukemaa enkä kirjottamaa mitää! Ei kiinnosta! En koe tästä olevan mitää iloa.

Täällä suomi24:sessa oleminen vaan masentaa mua!

• Viestin tekijä

Täällä suomi24:sessa oleminen vaan masentaa mua!

Kyse on siitä, että olen vain niin masentunut ja pettynyt tähän suomi24:seen, että puran kaiken paskan ulos itsestäni tähä ketjuun! En minä oikeasti mitään apua tarvitse! Vituttaa vaan niin paljon tämä sivusto! Siitä oli kyse eikä mistää muusta. Ja nyt lopetatte sen jauhaamisen ITE. En kirjoita takaisin, jos ette vastaa mulle. Kiitos.

• Viestin tekijä

Kyse on siitä, että olen vain niin masentunut ja pettynyt tähän suomi24:seen, että puran kaiken paskan ulos itsestäni tähä ketjuun! En minä oikeasti mitään apua tarvitse! Vituttaa vaan niin paljon tämä sivusto! Siitä oli kyse eikä mistää muusta. Ja nyt lopetatte sen jauhaamisen ITE. En kirjoita takaisin, jos ette vastaa mulle. Kiitos.

Parempi kun pysyn poissa tältä sivustolta, niin ei tule mulle lisää ongelmia. Tältä sivustolta ne mun ongelmat on lähtösinkin. Ja ne loppuu nyt siihen, kun en enää tunge tänne!

• -Viestin tekijä

Kyl se on nii tehtävä, että mun pitää lopettaa. Muute tästä ei tuu ikinä loppua.

• Viestin tekijä

Kaikille nyt siis tiedoksi, että olen eheytynyt kiusaamisasioista. En tarvitse enempää vinkkejä. Kiitos.

• Viestin tekijä

En koskaan tekisi sellaista, että satuttaisin itseäni muiden mielipiteitten takia.

• Antsku85

Otapa kuule heti aamulla yhteyttä mielenterveystoimistoon, sieltä saat apua.

• Viesitn tekijä
        Antsku85 kirjoitti:

Ota kuule ite. Teillä ei nyt muuta tekemistä oo jatkaa tätä, vaikka mitää syytä ei enää ole.

• Viestin tekijä

Ota kuule ite. Teillä ei nyt muuta tekemistä oo jatkaa tätä, vaikka mitää syytä ei enää ole.

Lopettakaa jo se ahistelu, oikeasti.

• Viesitn tekijä

Lopettakaa jo se ahistelu, oikeasti.

Erikoista, että ei voi uskoa, vaikka kuinka monta kertaa oon jo tehny asian selväks. Hemmetti teiän ääliöitten kanssa.

• Viesitn tekijä

Erikoista, että ei voi uskoa, vaikka kuinka monta kertaa oon jo tehny asian selväks. Hemmetti teiän ääliöitten kanssa.

Vammasta ihmistä jaksatte sitte ahistella. Hyi teitä.

• Viestin tekijä
        Antsku85 kirjoitti:

En ota ihteeni enää kenenkää sanomisista!

• Viestin tekijä

En koskaan.

• Viestin tekijä

Ei ne nyt loppujen lopuks nii pahoja ollu.

• Viestin tekijä

Voisitteko nyt olla kirjottelematta enää tänne, nii saa tän joskus poistettuaki. En todellakaan enää tarvitse mitään vinkkejä, riittää jo. Tää veivaaminen samasta asiasta vaa rasittaa mua.

• Viestin tekijä

Haluan unohtaa nyt vaa kaiken mitä muut on musta sanonu.

• Viestin tekijä

Tää mun ärtyneisyys johtuu pms:stä. Mulla on menkat tällä hetkellä. Älkää kovin ärsyttäkö mua nyt. Mä en tiedä mikä tähän pms:ään auttaa, mutta yritän päästä siitä eroon.

• Viestin tekijä

Siihen pms:ään pitää käydä lääkärissä. Koska se on tässä taustalla!

• Viestin tekijä

Haluan nyt sanoa mielipiteeni tästä paikasta. Tämä ei ole ehkä asiallisimpia keskustelusivustoja, paljon fiksumpiakin on. Täällä on enempi ikäviä ihmisiä, sellasia, joiden ei kuuluisi kirjoitella anonyymilla palstalla. Tuntuu, että monet "kilpailee" täällä siitä, että kuka laittaa hurjimman viestin, niin on kingi. Eivätkä moderaattorit jaksa valvoa näitä keskusteluita, kun nää on nii lapsellisia. Mä en oo koskaan välittänyt/provoisoitunu netissä kenenkään viesteistä. Koska se on turhaa. Ne ihmiset vaa haluaa pelleillä, kun niillä ei oo muutakaa tekemistä, tai sitte ne tosiaan on nii aivottomia apinoita. Monetkaan täällä todellisuudessa tunne ketään oikeasti.

• Viestin tekijä

En käy enää lukemassa näitä viestejä, jos tänne niitä tulee. Odotan vain, että tämä poistuu täältä.

• Viestin tekijä

En käy enää lukemassa näitä viestejä, jos tänne niitä tulee. Odotan vain, että tämä poistuu täältä.

Tämä oli viimenen niitti multa.

• Syvä ongelma?

Pyydät apua, mutta sitä saatuasi et enää haluakaan sitä. Vaikuttaa myös siltä, että syytät monia asioita, jotka eivät ole se todellinen ongelma. Välillä on hyvä ottaa etäisyyttä ongelmiinsa, mutta pakenemalla ne eivät parane.

Voit miettiä hartaasti itseksesi, mikä on syvin ongelmasi tai solmusi. Mikä aivan aikuisten oikeasti risoo ja estää sinua elämästä. Sitten kun olet sen selvittänyt, vaikka edes sen osasen, ja oikeasti, siis aivan aikuisten oikeasti haluat siitä parantua, suosittelen ottamaan yhteyttä mielenterveystoimistoon.

Tässä tuli nyt suoraa tekstiä mutta olkoon. Toivottavasti se liikuttaa jotain.

• Viestin tekijä

Sori, mutta en enää välitä. Haluan unohtaa tommoset murheet. Keksin tästä lähtien aina tekemistä.

• ...

Olkaa itekin aikuisia ja lopettakaa moiset veivaamiset ja junnaamiset!

• Viestin tekijä

En jaksa kun vevaatte kokoajan :D Ihan sama mitä teille sanon, nii ei auta yhtään mitään. En käy täällä enää, oon saanu tarpeekseni tästä paikasta!

• Viesitn tekijä

Ilmotan kohta poliisille, jos ette ny lopeta tätä veivaamista. Oikeesti nyt rajaa tän asian kanssa!

• Viestin tekijä

Tää menee liian henkilökohtaisuuksiin!

• Viesitn tekijä

Mua RASITTAA tää junnaaminen!

• Viesitn tekijä

Ehkä täällä ei voi puhua mistään asioista teiän kanssa!

• Viestin tekijä

Minä olen vammanen ihminen!

• Viestin tekijä

Minä olen vammanen ihminen!

ETTEKÖ sitä nyt tajua!

• Viestin tekijä

ETTEKÖ sitä nyt tajua!

Mitä te oikein puhutte mulle!? Mä oon vammanen ihminen!

• kokeile tätä
    • Oikea syyllinen?

Nyt alat syyttää tätä sivustoa ongelmistasi? Anna tulla kaikki vaan. Tänne voit kirjoittaa mitä vaan, eikä kukaan tuomitse.

• Mekkohemuli
    • runo off

Ihan ensimmäiseksi, ei kyse ole ulkonäöstäsi. Kiusaajat valikoivvat tietoisesti uhrinsa. Jos vikaa ei löydy ulkonäöstä, löytyy vaatteista, jos ei vaatteista, niin puheesta.
      Vaikka kiusatun oma mielipide olisi oikea, kiusaajat väittävät kuorossa, että se on väärä.
      Kiusaajat purkavat omaa pahaa oloaan, vaikka se ei oikeutakkaan kiusaamiseen.

Psykologin tehtävänä ei ole antaa asiakkaalle oikeita vastauksia, vaan omalla tavallaan opastaa löytämään vastaukset itsestään omilla päätelmillään.

• ...

Anteeks nyt vaan, mutta mä kyllä puhun ihan normaalisti. Niin kun kaikki muutkin ihmiset.

• ...
        ... kirjoitti:

Anteeks nyt vaan, mutta mä kyllä puhun ihan normaalisti. Niin kun kaikki muutkin ihmiset.

Kyllä mulla ihan normi puheääni on. Ja miks tätä ei oo vieläkään poistettu? Vaikka oon siitä kuin monesti ilmottanu ylläpidolle...

Mulla oikeesti palaa kohta hermot, kun tähän vastaillaan jatkuvasti, vaikka oon sanonu jo aika monta kertaa, että miks en kaipaa enää vinkkejä...

Tyypit vaan vastailee täällä mulle, vaikka ne ei edes tunne mua oikeasti...

• ...
        ... kirjoitti:

Kyllä mulla ihan normi puheääni on. Ja miks tätä ei oo vieläkään poistettu? Vaikka oon siitä kuin monesti ilmottanu ylläpidolle...

Mulla oikeesti palaa kohta hermot, kun tähän vastaillaan jatkuvasti, vaikka oon sanonu jo aika monta kertaa, että miks en kaipaa enää vinkkejä...

Tyypit vaan vastailee täällä mulle, vaikka ne ei edes tunne mua oikeasti...

Täytyy yrittää suoraan pistää sähköpostin kautta viesti ylläpidolle, että poistavat tän viestin, kun tää alkaa käydä rasittavaks...siis tää on pakko poistaa, kun ettehän te muuten usko mitään puhetta...

• ...
        ... kirjoitti:

Täytyy yrittää suoraan pistää sähköpostin kautta viesti ylläpidolle, että poistavat tän viestin, kun tää alkaa käydä rasittavaks...siis tää on pakko poistaa, kun ettehän te muuten usko mitään puhetta...

Kaikkia ihmisiä on joskus kiusattu, ja voiha olla, että mun kohalla siihen ei välttämättä oo ollu mitää järkevää syytä. Mun mielestä on ihan turhaa miettiä jotai kiusaamisjuttuja...vittu, eteenpäin vaan.

• ... kirjoitti:

Eivät kiusaajat siitä välitä puhutko normaalisti vai et. Heille riittää ihan mikä tahansa tekosyy kiusaamiseen ja 100 % on niistä keksittyjä.

Terveisin koti-, koulu- ja työpaikkakiusattu.

• ...

Minusta itsestäni rupee tuntuu siltä, että täällä Suomi24:sessa oleminen ei oo mulle hyväks. Kun mä nyt oon nähny, miten mulle täällä vittuillaan jne. Nii oon miettiny, että onko mun ylipäätään mikään pakko käydä täällä, jos tää on aina tämmöstä.

• S24 on kiusaajien paratiisi, ei tarvitse kirjautua, saattavat saada parin päivän eston ja taas mellastavat.

• ...

Ja mitä ite oon joskus seurannu muitten viestiketjujen kirjotuksia täällä, niin kaikissa niissä on aina jollekin herjattu, et en oo ainoa, jollekka täällä on herjattu. Mä en varmaan osaa kirjottaa näitä asioita täällä yhteen viestiin, vaan ne tulee tällai peräkkäi...

Toisaalta ei mua kyllä enää kiinnosta netissä kirjottelu...oon alkanu kyllästyy...enkä mä kaipaa lisää tuttuja mun kaveripiiriin, kun uusiin ihmisiin on nykyään niin vaikeaa luottaa, ellei oo ennestää jotakin kautta tuttu.

• ...

Ja mun mielestä kaikilla on oikeus elää ja elämään, oli vammanen tai ei.

• ...

Ei se mun vamma kyllä livenä musta ulospäin näy mitenkää, mutta ehkä se tulee sit herkästi esille tässä kirjotetussa jutskassa...

• ötökkäfani

Et ole ainoo ketä on kiusattu.. Mua on kiusattu yli yheksän vuotta koska olin erilainen kun muut. Itsetunto pienryhmäkotiin joutumisen jälkeen nolla. Olen siis 22w. Olin sulkeutunut, teennäinen, loin suojamuurin ympärilleni ettei kukaan pääsis lähelle. Se kostautui nykyisen mieheni kanssa joka näki lävitseni.. Ehkä suurin asia mikä vaikutti oli menneisyyden hyväksyminen ja sitäkautta myös itsensä. Tajusin jossain vaiheessa etten ole niin kamala tai ruma kun itse väitin. Pukeudun edelleen niinkun haluan ja olen muutenkin aika räväkkä persoona ja kaikki ei sitä oikein sulata, mutta itsetunto koheni kun minua kehuttiin nätiksi ja unohdin kokonaan toisten mielipiteet itsestäni. En välittäny enää jos joku ei tykkääkkään, omapahan on henkinen helvettinsä jos ei toimeen tuu, osaan nykyään kääntää kaikki omaksi eduksi ja heitän vastaan täysin odottamattoman kommentin esim. vittu et oot ruma-> minä: niin oonki mut mitäs väliä sillä on, mieluummin tän näkönen ja ylpee itestäni ku tommone joka tuhlaa ebergiaansa olemalla urpo! Monella menee sanat solmuun ku käännän solvaukset kehuks. Älä välitä muista anna niiden olla mitä on ja oo ylpee itestäs! Mulla ei oo isoja tissejä eikä laihaa kroppaa, mut mulla on hyvä perse ja en oo ainoo kuka siitä tykkää. Tää ajattelutapa on auttanu paljon. Tsemppii!

• ...

Näköjään tää viestiketju vielä täällä kummittelee, vaikka oon tästä jo ilmottanu muutaman kerran ylläpidolle. Nyt taidan tietää syyn, miksi minua on kiusattu. Se johtuu luonteesta. Olin koko kouluajan melko hiljainen, mutta nyt kun olen alkanut sanomaan vastaan, ja suojaamaan muutenkin rajojani, niin kiusaaminen on vähentynyt. Tämä on auttanut paljon. Saan nykyään olla rauhassa kaikilta kiusaajilta.

• ...
        ... kirjoitti:

Näköjään tää viestiketju vielä täällä kummittelee, vaikka oon tästä jo ilmottanu muutaman kerran ylläpidolle. Nyt taidan tietää syyn, miksi minua on kiusattu. Se johtuu luonteesta. Olin koko kouluajan melko hiljainen, mutta nyt kun olen alkanut sanomaan vastaan, ja suojaamaan muutenkin rajojani, niin kiusaaminen on vähentynyt. Tämä on auttanut paljon. Saan nykyään olla rauhassa kaikilta kiusaajilta.

Siis se on loppunut nyt kokonaan, ei ainoastaan vähentynyt.

• ...
        ... kirjoitti:

Siis se on loppunut nyt kokonaan, ei ainoastaan vähentynyt.

Toivosin nyt, että tästä asiasta puhuminen loppuis. En jaksa enää kantaa menneisyyden haamuja harteillani. Ei oo mitään järkeä. Vaan haluan elää tässä hetkessä mikä nyt on!

• 22:25
        ... kirjoitti:

Toivosin nyt, että tästä asiasta puhuminen loppuis. En jaksa enää kantaa menneisyyden haamuja harteillani. Ei oo mitään järkeä. Vaan haluan elää tässä hetkessä mikä nyt on!

Kun antaa viestiketjun vaan olla, eikä kirjoita siihen, niin se painuu itsestään alaspäin ja unohtuu pikkuhiljaa arkistoihin.

Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1548
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1529
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      998
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      961
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe