HALKOMAKONE

TORNIONLAAKSOS

TURHAN KALLISTA NOIN 20 EUR TUNTI SAA PITÄÄ VARMAAN HALKOMAKONEEN TUOMMOISELLA HINNALLA

35

746

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uyiguyftyf

Haeppa halvempi käyttöösi

• törkeetä

törkeetä! sika kallista! törkeetä! sikamaista rahastusta! törkeetä!

• km.

Minkä koneen saat tuolla hinnalla käyttöösi, ehkä lekan.

• km.

Päivä hintana alkais olla sopiva.

• K:M.
        km. kirjoitti:

Päivä hintana alkais olla sopiva.

Kukahan se käyttää tuota km. nimimerkkiä koeta jännittää sitä tyhjää nuppias jospa keksisit ihan oman nimimerkin.

• urkoitsija

Eihän se kallis ole,kun työmes tulee matkaan.kävin halkomakoneen kans kaulirannassa halkomassa,sellaiset 4 kuutiota tunnissa haloin ja pinosin halotut puut

• Late Lapista.

Uusi halkomakonen maksaa Euro Cityssä sellaiset 150 euroa!
      8 tunnin vuokralla saa oman koneen ja jää vielä kymppi sähköönkin !

Late Lapista.

• mottimiess

Niin ja kirveen kympilä,saapi kirveet tuntihinnala kumpaankin käteen,tehokkuutta peliin

• Puinenpää

Kaksi työntekijää halkomakoneella=2x8h =16h ja sitten TES:n mukainen palkka vaikkapa vain 10€/h tekee 160€ sotu x1,70 tule hinnaksi jo 272€/päivä. Tähän lisätään työntekijöiden kilometrikorvaukset halkomakoneen kuljetuksineen, niin summa alkaa olemaan n.300€/päivä.
      Miksi muutamille metsänomistajalle ja muille pitäisi ilmaiseksi kunnan tehdä puut, joita perikunta teettää vanhuksia keppihevosenaan käyttäen.
      Hinnaksi pitäisi laittaa ainakin tuo 300€ päivässä.
      Saimaan Lassen vaalivankkureita ei pidä vetää kunnan rahoilla ja kunnan sekä yrittäjien hankkimalla laitteella.

• Puuton ja maaton

Edellä on kerrottu faktat, just näin. Metsänomistajat tekevät halkonsa millä haluavat.....mutta eivät verorahoilla

• ihmetellen

eikö koneen mukana kulkevat miehet ole työttömiä henkilöitä joten tuskin heille tuleva palkka ainakaan kokonaan tulee kunnan pörssistä

• Puistanpäätä
        ihmetellen kirjoitti:

eikö koneen mukana kulkevat miehet ole työttömiä henkilöitä joten tuskin heille tuleva palkka ainakaan kokonaan tulee kunnan pörssistä

Myös tukityöllistetyille maksettu palkka maksetaan kunnan kassasta ja sama mistä maksetaan, niin yhteiskunnan rahoja ne ovat. Eikä niitä kuulu siirtää metsänomistajille tai muillekaan ilman vastiketta. Itse koneestakin on vielä huoltokuluja, eikä "Puinenpää" nimimerki ollut niitä edes huomioinut sinänsä oikeassa laskelmassaan. Eli pikkuisen lisää vielä 300 euron päivähintaan.
        Kysykääpä millä hinnalla yrittäjä tekisi nämä työt - ei riittäisi edes tuo edellä mainittu summa sillä summaan lisättäisiin koneen kuoletus- ja huoltohinnat sekä yrittäjän oma tulo ALV 24%.

• Mottimies.
        Puistanpäätä kirjoitti:

Myös tukityöllistetyille maksettu palkka maksetaan kunnan kassasta ja sama mistä maksetaan, niin yhteiskunnan rahoja ne ovat. Eikä niitä kuulu siirtää metsänomistajille tai muillekaan ilman vastiketta. Itse koneestakin on vielä huoltokuluja, eikä "Puinenpää" nimimerki ollut niitä edes huomioinut sinänsä oikeassa laskelmassaan. Eli pikkuisen lisää vielä 300 euron päivähintaan.
        Kysykääpä millä hinnalla yrittäjä tekisi nämä työt - ei riittäisi edes tuo edellä mainittu summa sillä summaan lisättäisiin koneen kuoletus- ja huoltohinnat sekä yrittäjän oma tulo ALV 24%.

kyllä se öljylämmitys tulee jo halvemmaksi kun tuollaisa hintoja maksaa.

• ihmetellen
        Mottimies. kirjoitti:

kyllä se öljylämmitys tulee jo halvemmaksi kun tuollaisa hintoja maksaa.

lauri s vappu on ollut ja mennyt odotellaan lupaamaasi asiaan palaamista

• ostakaa iso kirves

Joilekki se ei ole mikhään hyä se pitäs maksaa heile että saapi käyä tekemässä töitä, net on niin hyäle tottuhneet että ei ossaa arvostaa mithään minkä saavat.

• HOX HUOM

älkää valittako lasse on maailman kovin jätkä, se tekee mitä huvittaa, sitä nääs ei kiinnosta mikään, koska se on niin rautainen MIES, ylitornion MIES! "Minulla on valtaa" tämän lauseen olen kuullut hänen suustan monesti.

• Kapuna
        HOX HUOM kirjoitti:

älkää valittako lasse on maailman kovin jätkä, se tekee mitä huvittaa, sitä nääs ei kiinnosta mikään, koska se on niin rautainen MIES, ylitornion MIES! "Minulla on valtaa" tämän lauseen olen kuullut hänen suustan monesti.

lassen ranta sixpackiä ei voita mikään muu sixpack. vaikka moni luuleeki että se on vain sellainen kuutti joka syö ja juo epäterveellisesti, mutta asia ei ole näin! lasse on kuulkaa poijjat kovassa iskussa joten älkää vain missään nimessä menkö suuta soittaan hälle, Sadan metrin kilpauinnissa häntä ei voita edes venäläinen sukellusvene!

• KYLLÄ LASSE ON UKKO
        HOX HUOM kirjoitti:

OLET SÄÄLITTÄVÄ .JA LASSELLA ON VALTAAAAAAAAA.MUUTAMA VUOSI SITTEN TANSSIPAIKALLA PAHOINPITELIN YHEN SEN ANSAINNEEN MULKUN KUKAAN EI NÄHN Y MITÄÄN KU LASSE SANO ETTÄ SOKEUS TULKOON JA SOKEUS TULI. .YSTÄVÄLLISIN YERVEISIN IHMEEN KOKENUT

• lyyser

Voii vi... samanlainen tallaaja ku me kaikki muutki. Mikään iso herra hän ei oo..

• jovain on

On se semmonen mies että meneppä sanomaan naamalleen jossaki nurkala.

• Mulle kans

Minä voisin ottaa työttömiä naisia yläosattomissa tissit heiluen töihin sillä halokomakonneella.
        Kahvit keitän ja koneet rasvaan mutta en muuta. Eli pakotetaan karenssilla naiset myymään itseään
        .....hytisen unelma on toteutunut!

• fhhtrttytet
        Mulle kans kirjoitti:

Minä voisin ottaa työttömiä naisia yläosattomissa tissit heiluen töihin sillä halokomakonneella.
        Kahvit keitän ja koneet rasvaan mutta en muuta. Eli pakotetaan karenssilla naiset myymään itseään
        .....hytisen unelma on toteutunut!

Tissit hikisenä heiluu Ylitornion tytöllä halko konneen vieressä.

• Stiili040
        fhhtrttytet kirjoitti:

Tissit hikisenä heiluu Ylitornion tytöllä halko konneen vieressä.

Mites ne turva pöksyt ja muut lakisääteiset jutskat? Mutta jos on homo jonka serkkutyttö
        ajelee transitilla. Tervetuloa halkomaan...

• no hui

Pelottaapa vain..

• LASSE ON ÄIJÄ
        no hui kirjoitti:

Pelottaapa vain..

NO EI VARMAAN PELOTA VITUN ÄÄLIÖ ,MUTTA MENEPPÄ LASSEN NAAMAN ETEEN JA TAPPELE.

• ALARM infarkti
        LASSE ON ÄIJÄ kirjoitti:

NO EI VARMAAN PELOTA VITUN ÄÄLIÖ ,MUTTA MENEPPÄ LASSEN NAAMAN ETEEN JA TAPPELE.

saapi pian syrärin jos haastaa kaksin taisteluun, joten annetaanpa vanhusten olla.

• TOP TOP

Älkääpäs menkö henkilökohtaisuuksiin. Koneen vuokrahintaa ja kunnan osuutta siihen voi kritisoida, mutta ketään ei nimeltä kyllä piä mainita, ylläpito poistaa koko ketjun jos äityy kovin henkilökohtaiseksi.

Asiaa voipi fundeerata vaikka niin, että mitä haittaa sinulle on tuosta. Jos ei ole haittaa eikä mielestäsi tapahdu muuta vääryyttä kuin mitä katteuven piikki ihossasi pistelee, ole kirjoittamatta.

• Partnarri

Mutta minä voisin ottaa kaksi isotissiä kumikengät keltaiset jalassa halkokoneen viereen tanssimaan, aivan sama jos halkoja ei koneesta tule mutta kun teetoimisto maksaa ja mulla
        on vaahtopää ruottin olut kädessä molemmissa...

• KP47
        Partnarri kirjoitti:

Mutta minä voisin ottaa kaksi isotissiä kumikengät keltaiset jalassa halkokoneen viereen tanssimaan, aivan sama jos halkoja ei koneesta tule mutta kun teetoimisto maksaa ja mulla
        on vaahtopää ruottin olut kädessä molemmissa...

JES mutta mie halajan sitä et toisella on mustat kumpparit ja pitsipöksyt. Ja kumpparin numero
        on herra numerö 47. Mie maksan kyllä käteisellä.

• Tunturin tyttö
        KP47 kirjoitti:

JES mutta mie halajan sitä et toisella on mustat kumpparit ja pitsipöksyt. Ja kumpparin numero
        on herra numerö 47. Mie maksan kyllä käteisellä.

Töihin tullaan kunhan tuntipalkka on 55 euroa tunti.

• sairaseläkeläinen

40 m3 rankaa oottelee noita LS lupauksia. Pitäisi saada vähän klapia myyntiin

• ei ym

Ok, miksi myynti puita pitää tehdä

• jhyuillllll
        ei ym kirjoitti:

Ok, miksi myynti puita pitää tehdä

Helpompihan se on säkittää klapina ko rankoina,helv.soikooooon

• mikä on totuus

Saapi nähdä ottavatko yrittäjät tuon klapikoneen takaisin kunnalta, kun se ei suostunut ilman tuota vaalimainontaa tekemään? Halusivatkohan kaikki yrittäjät todellakin tuota vaalimainontaa tehdä, kunnanverorahoilla?
      Olisi mukava jos joku oikea yrittäjä vaikka vastaisikin, vai onko jo kaikki liittyneet persuihin?

• heko...heko

LS käski lehdessä odottelemaan. Käy puille yhtä huonosti kuin persuksille. Puut sinistyy......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe