Narsistin ominaisuuksia

................

Kirjasta "Naamiona terve mieli", narsisti on usein seuraavia asioita (kukaan narsisti ei ole kaikkea alla olevaa):

-Sopeutumaton
-Yhteiskunnanvastainen
-muista riippuvainen
-itsekeskeinen
-passiivinen
-epävakaa, eli holtiton
-usein hauskannäköinen, puoleensavetävä, jopa hurmaava
-pukeutuu huolitellusti tai huomiota herättävästi
-ulospäinsuuntautunut
-älykäs
-monipuolisesti kyvykäs ja hyvin voimakas
-kontaktikykyinen
-ystävällinen
-puhelias ja viljelee huumoria
-moni nainen rakastuu luonnehäiriöiseen mieheen etäältä tai läheltä
-erinomainen esiintyjä
-hyvä näyttelijä ja laulaja
-hallitsee asiansa ja ottaa yleisönsä
-hyvä keskustelija, väittelijä ja myyjä
-määrätietoinen, urhoollisen peloton ja varma
-pyrkii johtavaan asemaan
-ei ole kiinnostunut näkymättömistä tehtävistä
-esiintyy auktoriteettina
-menestyy hyvin koulutuksellisesti, ammatillisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti
-enemmistö ihmisistä pitää hänestä
-statussymbolit ja muoti tärkeää
-saa paljon aikaan
-ei ole estynyt ja pelokas
-ei ole ahdistunut ja masentunut, eikä kärsi aiheuttamastaan kivusta
-ei pyydä anteeksi olemassaoloaan
-hallitsee ympäristöään suvereenisti
-kateellinen
-mustasukkainen
-ei taivu mihinkään kritiikkiin, esittääpä sitä kuka tahansa
-tuntee vetovoimaa kaltaisiaan narsisteja kohtaan
-ei kadu eikä häpeä
-muuttaa taktiikkaansa tilanteen mukaan
-vaikeuksiin joutuessaan ajautuu helposti käyttämään alkoholia ja huumeita
-kiivas hillitön inttäjä ja oikuttelija, haihattelija
-leimaa itselleen vastenmielisiä ihmisiä narsisteiksi
-luonnehäiriöisessä on lapsen suloisuutta ja viehättävyyttä mutta myös kakaramaisuutta eli kypsymättömyyttä

28

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai kukaan narsisti

Ai kukaan narsisti ei ole kaikkea tuota... paitsi minun narsisti-psykopaattini.

Ainoastaan tuo menestys täytyy laittaa omaan kulttuurikontekstiinsa, niin sitten sekin pitää paikkansa.

"-menestyy hyvin koulutuksellisesti, ammatillisesti, taloudellisesti ja sosiaalisesti"

Kuten myös laitan älykkyyden kulttuurikontekstiin, pyrkii kyllä olemaan sitäkin ja kaikessa kavaluudessaan pystyykin olemaan hämäämisen mestari. Perustuu kuitenkin vain siihen, että muut käyttävät erilaisia menetelmiä elämässä. Narsisti on niin poikkeuksellinen, että muut eivät ole ikään kuin samalla radalla.

• Tuokin hän on

"-usein hauskannäköinen, puoleensavetävä, jopa hurmaava"

Tuokin hän on. Mutta mielestäni on mahdotonta, että tämä yleisesti pitäisi paikkaansa. Narsistihan ei ole kulttuurin tuota silloin, kun on varsinainen persoonallisuushäiriö. Tuon voi selittää ainoastaan niin, että tuolla ominaisuudella varustetut pulpahtavat pahiten näkyviin... Vai mitä tuumitte?

• Mitähän taas oikein

Mitähän taas oikein kirjoitin. Tarkoitin, että narsistihan ei ole kulttuurisen ympäristön tuote silloin kun on varsinainen persoonallisuushäiriö. Narsismihan syntyy varhaisessa lapsuudessa, eikä ulkonäkö vaikuta asiaan... Ympäristöstä vaikutus tulee vain siltä lähihuollolta.

• olenko väärässä?
        Mitähän taas oikein kirjoitti:

Mitähän taas oikein kirjoitin. Tarkoitin, että narsistihan ei ole kulttuurisen ympäristön tuote silloin kun on varsinainen persoonallisuushäiriö. Narsismihan syntyy varhaisessa lapsuudessa, eikä ulkonäkö vaikuta asiaan... Ympäristöstä vaikutus tulee vain siltä lähihuollolta.

Jaa tiedä häntä, mutta tuo listaus ei kyllä moneltakaan kohdalta sovi hänelle, jolle narsistin viittaa sovitetaan. Mustasukkainen ja suomalaiseen tyyliin sopien kateellinen sopii, ehkä siis vain kettumainen luonne, kuten sukunsa miehet.

Sen sijaan listauksessa oli kiintoisaa, moni nainen rakastuu luonnehäiriöiseen mieheen etäältä tai läheltä ja tuntee vetovoimaa kaltaisiaan narsisteja kohtaan. Nuo samaan boksiin ja ravistellaan, niin tuloksena voi olla pahoinvoinnin purkua palstalla.

Mitä muuten olette mieltä siitä, että ajattelen, että oikea narsismi paljastuu vasta silloin, kun 24/7 eletään saman katon alla ja sekin näkyy vain lähipiirille eli ulospäin kaikki on kaunista. Ja kaikki muu täälläkin narsismiksi huutelu esim. kakkosnaisen roolissa on vain kokemus kettumaisesta miehestä, joka sattui imuriin.

Kettumaisia naisia, niin mitä voi kärpäspaperiin tarttua muuta kuin kettumaisia miehiä???

• Ja mikähän noista ei
        olenko väärässä? kirjoitti:

Jaa tiedä häntä, mutta tuo listaus ei kyllä moneltakaan kohdalta sovi hänelle, jolle narsistin viittaa sovitetaan. Mustasukkainen ja suomalaiseen tyyliin sopien kateellinen sopii, ehkä siis vain kettumainen luonne, kuten sukunsa miehet.

Sen sijaan listauksessa oli kiintoisaa, moni nainen rakastuu luonnehäiriöiseen mieheen etäältä tai läheltä ja tuntee vetovoimaa kaltaisiaan narsisteja kohtaan. Nuo samaan boksiin ja ravistellaan, niin tuloksena voi olla pahoinvoinnin purkua palstalla.

Mitä muuten olette mieltä siitä, että ajattelen, että oikea narsismi paljastuu vasta silloin, kun 24/7 eletään saman katon alla ja sekin näkyy vain lähipiirille eli ulospäin kaikki on kaunista. Ja kaikki muu täälläkin narsismiksi huutelu esim. kakkosnaisen roolissa on vain kokemus kettumaisesta miehestä, joka sattui imuriin.

Kettumaisia naisia, niin mitä voi kärpäspaperiin tarttua muuta kuin kettumaisia miehiä???

"Jaa tiedä häntä, mutta tuo listaus ei kyllä moneltakaan kohdalta sovi hänelle, jolle narsistin viittaa sovitetaan."

Ja mikähän noista ei sovi?

Riittävä lista tuo ei ole, eikä mitenkään kattava kuvaus. Puuttuu monta oleellista asiaa.

"ehkä siis vain kettumainen luonne, kuten sukunsa miehet." Niin ja niin, heikun keikun... Narsistiset piirteet ovat yleisinhimillisiä. Määritelmän mukaisesti narsistinen persoonallisuushäiriöinen poikkeaa yleisestä selvästi ja suuresti.

Tietenkään ei ole narsisti, jos on niin kuin muut. Eli narsisti on se, joka poikkeaa niissä tietyissä asioissa selkeästi.

"Mitä muuten olette mieltä siitä, että ajattelen, että oikea narsismi paljastuu vasta silloin, kun 24/7 eletään saman katon alla ja sekin näkyy vain lähipiirille eli ulospäin kaikki on kaunista."

Joo, kyllä. Minähän "tunsin" narsisti-psykopaattini useamman kymmenen vuoden takaa, mutta ikinä ei olisi mieleeni tullut, että on sellainen kuin on. Aivan valtava yllätys.

Tuota on todettu täällä palstalla, että vain aivan läheisimmät voivat tuon narsismin havaita. Tuota mieltä olen. Mutta sitten taas, kun on löydöksen tehnyt ja läksynsä lukenut, niin varmasti voi tunnistaa vaikka baaritiskiltä... huomattavan paljon vähemmällä vaivalla.

• magiamil

Kaikkien pitää olla kiinnostuneena narsistista.
      Moni näistä sopii ihan keneen vain:

-Sopeutumaton
      -Yhteiskunnanvastainen
      -muista riippuvainen
      -itsekeskeinen
      -passiivinen
      -epävakaa, eli holtiton
      -usein hauskannäköinen, puoleensavetävä, jopa hurmaava
      -pukeutuu huolitellusti tai huomiota herättävästi
      -ulospäinsuuntautunut
      -älykäs
      -monipuolisesti kyvykäs ja hyvin voimakas
      -kontaktikykyinen
      -ystävällinen
      -puhelias ja viljelee huumoria
      -moni nainen rakastuu luonnehäiriöiseen mieheen etäältä tai läheltä
      -erinomainen esiintyjä
      -hyvä näyttelijä ja laulaja
      -hallitsee asiansa ja ottaa yleisönsä
      -hyvä keskustelija, väittelijä ja myyjä
      -määrätietoinen, urhoollisen peloton ja varma

Narsisti/ Psykopaatti:
      1. Ylimielinen
      2.Suuruuden hullu
      3.menestyskeskeinen
      4. tunteettomuus
      5. hyväksikäyttö
      6. ihailun tarve
      7. Luulee olevansa ainutlaatuinen
      8. Kateellinen
      9. luulee olevansa aina etuoikeutettu

• Elämä hymyilee

Narsistin / psykopaatin piirteet kuvaavat täydellisesti ex-pomoani.
        Onneksi ymmärsin ajoissa ja jätin sairaan työyhteisön.

• Hulluja löytyy

exä oli 1. Ylimielinen 2.Suuruuden hullu 4. tunteettomuus 5. hyväksikäyttö 6. ihailun tarve
        7. Luulee olevansa ainutlaatuinen
        8. Kateellinen
        9. luulee olevansa aina etuoikeutettu

Oli kaikkea noita pelkäsi olla yksin joten senpä sitten tein erosin ukosta ja yksin sitten jäi rukoili tulla takaisin sanoin ( vittuilessa) että sä oot se fiksuin komein menestyvin joten kyllähän sä yksin nyt pärjäät...

Jos se oli ottanut kamun kanssa yhteen ( ihan pienestä asiasta) niin sieltä tuli et saatanan kusipää kyllä mä sille näytän panen sitä perseeseen jne.... Siis ihan hulluja juttuja oli kylmä oli tunteeton ainakin minua kohtaan.

Ei ajattelut muita vain itseään ja aina kaikki oli minun vikaani jos jokin ei mennyt hänen mukaansa... Olisi pitänyt palvoa hraa kuin jumalaa kun hän tiesi aina paremmin kaikki asiat kuin minä.

• mutta toisaalta:
        Elämä hymyilee kirjoitti:

Narsistin / psykopaatin piirteet kuvaavat täydellisesti ex-pomoani.
        Onneksi ymmärsin ajoissa ja jätin sairaan työyhteisön.

jokaisella ihmisellä on oikeus tuntea niin, jokainen on ainutlaatuinen. Suomalainen ei usein huonossa itsetunnossaan sitä vaan tunne sitä olevansa, ja ei näin ollen haluaisi suoda sitä muillekaan = kateellinen, mustasukkainen.

Eli kuka ja mikä olikaan narsisti?

• jep, totta tuokin....noihin Narsisti/Psykopaatti- osioon käy kyllä eräs vahtaaja. Se vaan vahtaa MUA, ei muut naiset käy, vaikka siellä on melkein puolet naisia töis
        -sä....se hullu psykopaatti on ottanut MUT ihailun kohteekseen, ja jatkaa vain vahtaamistaan, vaikka sille on kuulemma sanottu monta kertaa, et LOPETA SE VAHTAAMINEN !!! itsekin olen sanonut niin sille sata kertaa, eikä mene perille ! se on joku hullujen huoneelta karannu sekopää LÄSKI !!!! hävytöntä, ettei ne a- kat siellä ota vastuuta siitä psykopaatista !! ja sitä EI KOSKAAN RANGAISTA SII- TÄ !! se hullu on tehnyt tuota jo pari kolme piiiiiiitkäääääää vuotta.......kauemmin- kin varmaan, mutta pari vuotta sitten mäkin panin merkile sen vahtaamisen ! ei se vauva ymmärrä, et mä en oo siitä läskistä kiinnostunu tipan vertaa !!! vahdat- koon muita, ei mua enää ! no, siihen on toivottavasti tulossa muutos tulevana tiis -taina......meillä on pieni kokous asiasta......hävettää muutenkin.....ne akat väittää, et ei ne oo huomannu mitään, vaikka siellä on piilokamerat valvomassa.......ku-kaan ei oo huomannu MITÄÄN........sokeita ku ovat.......mulla ei oo enää pokkaa sanoo sille läskille enää mitään........se vaan tuijottaa, ja KUOLA VALUU............ UH !!!!!! mikä HÄPEÄ !!!! ja se on ehdottomasti myös todella ylimielinen, suuruu- denhullu, täysin tunteeton, luulee olevansa ainutlaatuinen, vaikkei se oikeasti ole !!!

• Kerropas mitä tark.

"Ja kaikki muu täälläkin narsismiksi huutelu esim. kakkosnaisen roolissa on vain kokemus kettumaisesta miehestä, joka sattui imuriin."

Kerropas mitä tarkoitat tuolla. Ja sanopas samalla, mikä on "kakkosnainen". Voisinko esim. minä olla sinun mielestäsi kakkosnainen?

• "Ja sanopas samalla, mikä on "kakkosnainen". Voisinko esim. minä olla sinun mielestäsi kakkosnainen? "

Jaa noh, ehkei hän tarkoittanut sinua vaan minua päätellen tuosta "kettumaisia naisia", mutta joo...

Kauheasti en ny viitti asiasta väitellä, hieman huvittunutkin olen aina pikkusen näistä heitoista, joista voi päätellä että jotakuta kismittää kovasti, kun kutsun miestä jonka kanssa minulla oli suhde ännäksi jolla viittaan narsistiin...

On monta syytä miksi nimitän hänetä "sellaiseksi", ja veikkaan että hän halusikin minun tietävän "mikä hän on", päätelleen hänen muinaisista lausahduksistaan "ku mä oon mikä oon niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä"..

ja ikäänkuin sokerina pohjalla, yhtenä merkittävänä "todisteena" pidän sitä hallussani olevaa kummallista spostikyhäelmää, jonka hän katsoi tarpeelliseksi lähettää minulle lähes vuosi suhteemme päättymisen jälkeeen niinikään kuin "todistaakseen", että nyksä on pimahtanut(lähettelee hänelle kostokirjeitä) ja suhde on päättynyt...

• Kuinka jaksat
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Ja sanopas samalla, mikä on "kakkosnainen". Voisinko esim. minä olla sinun mielestäsi kakkosnainen? "

Jaa noh, ehkei hän tarkoittanut sinua vaan minua päätellen tuosta "kettumaisia naisia", mutta joo...

Kauheasti en ny viitti asiasta väitellä, hieman huvittunutkin olen aina pikkusen näistä heitoista, joista voi päätellä että jotakuta kismittää kovasti, kun kutsun miestä jonka kanssa minulla oli suhde ännäksi jolla viittaan narsistiin...

On monta syytä miksi nimitän hänetä "sellaiseksi", ja veikkaan että hän halusikin minun tietävän "mikä hän on", päätelleen hänen muinaisista lausahduksistaan "ku mä oon mikä oon niin ei mulla ole aikaa eikä kiinnostusta ihmisiin joista ei ole mitään hyötyä"..

ja ikäänkuin sokerina pohjalla, yhtenä merkittävänä "todisteena" pidän sitä hallussani olevaa kummallista spostikyhäelmää, jonka hän katsoi tarpeelliseksi lähettää minulle lähes vuosi suhteemme päättymisen jälkeeen niinikään kuin "todistaakseen", että nyksä on pimahtanut(lähettelee hänelle kostokirjeitä) ja suhde on päättynyt...

Kuinka jaksat sanasta sanaan muistella noita vanhoja lauseita? Toistelet niitä kuin loitsuja?

• Kuinka jaksat kirjoitti:

Kuinka jaksat sanasta sanaan muistella noita vanhoja lauseita? Toistelet niitä kuin loitsuja?

"Kuinka jaksat sanasta sanaan muistella noita vanhoja lauseita? Toistelet niitä kuin loitsuja?"

Noh, tuo "ku mä oon mikä oon"...juurkin sai minut ottamaan selvää siitä mikä hän mahdollisesti on...että siitä syystä on jäänyt päähän ...

Toisilla on sitten joku muu(t) asia(t), joka sai epäilemään nphoota, joillakin taas useitakin kokemuksia useista ihmisistä joita nimittävät narsisteiksi...

Kukin tyylillään...ymmärrän kylllä, että jotakuta voi ärsyttää sekin, että toistelee samoja juttuja, mutta mulla ny ei ole kuin tuo yksi kokemus, joka minut aiheen piiriin aikoinaan toi...

• Jaa noh, ehkei hän

"Ja sanopas samalla, mikä on "kakkosnainen". Voisinko esim. minä olla sinun mielestäsi kakkosnainen? "

""Ja sanopas samalla, mikä on "kakkosnainen". Voisinko esim. minä olla sinun mielestäsi kakkosnainen? "

Jaa noh, ehkei hän tarkoittanut sinua vaan minua päätellen tuosta "kettumaisia naisia", mutta joo..."

Oikeastaan en ajatellut hänen tarkoittavan ketään henkilöä erityisesti. Ajattelin vain, että voisi kuvailla, miten ihminen numeroidaan...

Minähän en moista numerointia allekirjoita, eikä minun mielestäni kukaan toinen henkilö voi numeroida ketään toista henkilöä, paitsi jossain missä jonotetaan, voidaan jakaa odotusnumerot. Kilpailuissakin on nimetyt tuomarit. Toiset kilpailut on arvostetumpia kuin toiset.

Minkälaisen kilpailun voi pistää pystyyn sairas narsisti, ja minkälaisia numerolappuja hänen hulluutensa perusteella voi kukaan ottaa itselleen. Tai yleensä kukaan muukaan yksittäinen satunnainen ihminen, joita loppupeleissä olemme kaikki.

Parisuhteet ovat kaikkein eniten kahdenkeskisen kehumisen kerhoja, eikä noissa mielestäni voi olla ykkösiä tai kakkosia kukaan... Jokainen ihminen on yhtä oikeutettu antamaan itselleen numerolapun, ihan minkä itse haluaa.

Jos sairas narsisti antaa minulle numerolapun 5, voin minä antaa hänelle numerolapun 25672... Tai ihan minkä haluan. Niin kuka on se ylin arvostelija.

Eikös herrasväki ole koskaan käynyt kirkossa? Tai muuten harrasta pohdintaa, kun kaikki numerot kyseenalaistamatta otetaan vastaan, vaikka ne annettaisiin mistä kuralätäköstä.

• Jaa noh, ehkei hän kirjoitti:

""Ja sanopas samalla, mikä on "kakkosnainen". Voisinko esim. minä olla sinun mielestäsi kakkosnainen? "

Jaa noh, ehkei hän tarkoittanut sinua vaan minua päätellen tuosta "kettumaisia naisia", mutta joo..."

Oikeastaan en ajatellut hänen tarkoittavan ketään henkilöä erityisesti. Ajattelin vain, että voisi kuvailla, miten ihminen numeroidaan...

Minähän en moista numerointia allekirjoita, eikä minun mielestäni kukaan toinen henkilö voi numeroida ketään toista henkilöä, paitsi jossain missä jonotetaan, voidaan jakaa odotusnumerot. Kilpailuissakin on nimetyt tuomarit. Toiset kilpailut on arvostetumpia kuin toiset.

Minkälaisen kilpailun voi pistää pystyyn sairas narsisti, ja minkälaisia numerolappuja hänen hulluutensa perusteella voi kukaan ottaa itselleen. Tai yleensä kukaan muukaan yksittäinen satunnainen ihminen, joita loppupeleissä olemme kaikki.

Parisuhteet ovat kaikkein eniten kahdenkeskisen kehumisen kerhoja, eikä noissa mielestäni voi olla ykkösiä tai kakkosia kukaan... Jokainen ihminen on yhtä oikeutettu antamaan itselleen numerolapun, ihan minkä itse haluaa.

Jos sairas narsisti antaa minulle numerolapun 5, voin minä antaa hänelle numerolapun 25672... Tai ihan minkä haluan. Niin kuka on se ylin arvostelija.

Eikös herrasväki ole koskaan käynyt kirkossa? Tai muuten harrasta pohdintaa, kun kaikki numerot kyseenalaistamatta otetaan vastaan, vaikka ne annettaisiin mistä kuralätäköstä.

"Parisuhteet ovat kaikkein eniten kahdenkeskisen kehumisen kerhoja, eikä noissa mielestäni voi olla ykkösiä tai kakkosia kukaan."

Jaa noh, minulle ny ihan käy tuo kakkoseksi nimittelykin liittyen siihen menneeseen suhteeseeni, koska kyse ei ollut ns. seurustelusuhteesta. Itsekin pidin hänen silloista seurustelukumppaniaan ns. ykkösenä, kun en vielä tiennyt millaisen ihisen kanssa olin tekemisissä...

Kehujahan sain alkuun "kakkosena" runsaastikin, sitä en tiedä saiko silloinen ykkönenkin, kovin kaunista kuvaa minulle hän ei ainakaan antanut tulevasta/nykyisestä ykkösnaisestaan...

Näin jälkeenpäin kun asiaa ajattelen niin ihmetyttäähän tuo, miksi hän antoi ko. naisesta minulle niin kyseenalaisen kuvan ja tosiaan vielä lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeenkin...sen omituisen spostin muodossa, jota epäili nyksänsä tekeleeksi ja kertoi suhteen päättyneen...

Etten ny kaiken perusteella voi uskoa, että hän arvostaisi, saati olisi rakastanut ei silloista kuin nykyistä ykkösnaistakaan...myönsihän tuo itsekin jossain spostissa ettei ollut sellaisia tunteita naista/nyksää kohtaan, eikä sitä entistäkään ykköstä kohtaan...

Etten nykyään hevin usko, että narsisti arvostaisi yhtäkään naista, että kyse ny on vaan nimityksistä...joille itsekukin toki voi antaa oman merkityksensä...

Itselleni tuo kakkonen tarkoitti ns. sivusuhdetta, ei sen kummempaa ja oletin tuossa ylempänä kirjoittaneen tarkoittavan samaa asiaa...

• Epäilemättä hän

"Parisuhteet ovat kaikkein eniten kahdenkeskisen kehumisen kerhoja, eikä noissa mielestäni voi olla ykkösiä tai kakkosia kukaan."

Jaa noh, minulle ny ihan käy tuo kakkoseksi nimittelykin liittyen siihen menneeseen suhteeseeni, koska kyse ei ollut ns. seurustelusuhteesta. Itsekin pidin hänen silloista seurustelukumppaniaan ns. ykkösenä, kun en vielä tiennyt millaisen ihisen kanssa olin tekemisissä...

Kehujahan sain alkuun "kakkosena" runsaastikin, sitä en tiedä saiko silloinen ykkönenkin, kovin kaunista kuvaa minulle hän ei ainakaan antanut tulevasta/nykyisestä ykkösnaisestaan...

Näin jälkeenpäin kun asiaa ajattelen niin ihmetyttäähän tuo, miksi hän antoi ko. naisesta minulle niin kyseenalaisen kuvan ja tosiaan vielä lähes vuosi suhteen päättymisen jälkeenkin...sen omituisen spostin muodossa, jota epäili nyksänsä tekeleeksi ja kertoi suhteen päättyneen...

Etten ny kaiken perusteella voi uskoa, että hän arvostaisi, saati olisi rakastanut ei silloista kuin nykyistä ykkösnaistakaan...myönsihän tuo itsekin jossain spostissa ettei ollut sellaisia tunteita naista/nyksää kohtaan, eikä sitä entistäkään ykköstä kohtaan...

Etten nykyään hevin usko, että narsisti arvostaisi yhtäkään naista, että kyse ny on vaan nimityksistä...joille itsekukin toki voi antaa oman merkityksensä...

Itselleni tuo kakkonen tarkoitti ns. sivusuhdetta, ei sen kummempaa ja oletin tuossa ylempänä kirjoittaneen tarkoittavan samaa asiaa...

"Itselleni tuo kakkonen tarkoitti ns. sivusuhdetta, ei sen kummempaa ja oletin tuossa ylempänä kirjoittaneen tarkoittavan samaa asiaa... "

Epäilemättä hän tarkoitti tuota... Niitä tarkoittelijoita vain riittää. Joskus on puute enemmänkin sujuvasta ajattelusta...

Ajatelmaa voisi jatkaa pohdiskelulla -mikä tai kuka on ns. "sivusuhde"? Joskus enemmän on vähemmän - joskus taas kyse on vain eri asioista... varsinkin kun kyse on narsistista.

Lapsille tietenkin omat vanhemmat ovat ykkösiä... edellyttäen, että nämä ovat kasvatuksellisessa suhteessa lapseensa, mutta aikuiset on toinen juttu.

• päättämättömyys

"Kuinka jaksat sanasta sanaan muistella noita vanhoja lauseita? Toistelet niitä kuin loitsuja?"

Noh, tuo "ku mä oon mikä oon"...juurkin sai minut ottamaan selvää siitä mikä hän mahdollisesti on...että siitä syystä on jäänyt päähän ...

Toisilla on sitten joku muu(t) asia(t), joka sai epäilemään nphoota, joillakin taas useitakin kokemuksia useista ihmisistä joita nimittävät narsisteiksi...

Kukin tyylillään...ymmärrän kylllä, että jotakuta voi ärsyttää sekin, että toistelee samoja juttuja, mutta mulla ny ei ole kuin tuo yksi kokemus, joka minut aiheen piiriin aikoinaan toi...

Takertuuko juuri narsisti toistelemaan jotain lauseita menneisyydestä, joita toinen on sanonut tai tehnyt eli käyttää niitä uhriaan vastaan? Muistan lukeneeni, että narsistille ei pitäisi avata sisintään, sillä hän sivaltaa sillä takaisin tilaisuuden tullen eli kun on kyllästynyt tähän ns. lähteeseensä. Että jollakin on ällöttävät silmälasit tai vaattensa ovat muumitelttoja tai syytetään ns. takin kääntämisestä, silloin olit sitä mieltä ja nyt olet tätä mieltä jne. Tai kerroit hänelle, että on vähän ystäviä, niin myöhemmin hän haukkuu, että eikö sulla ole yhtään ystävää ja pakottaa luettelemaan ne myöhemmin nimi nimeltä, tai kerrot jostakin hyvästä ystävästä, niin ilkkuu, että soita nyt sille ystävällesi. Ensin on ihailevinaan jotakin asiaa sinussa ja sitten äkisti se on juuri se asia, jota sinussa vihaa, kuten nyt vaikka mikä tahansa kehon osa, ensin hymysi on kaunis ja lopuksi se on irvistys tai vastaavasti ensin jorma on ihana, mutta sitten se on liian pieni, ei toimi tms.

• FREEWELMA

Kuunnelkaa YLE areenasta aiheeseen liittyvä ohjelma "Naamiona terve mieli".
      Yllä oleva teksti on täyttä asiaa. Minulle ole tärkeätä kuulla esimerkkejä. Suosittelen kuuntelemaan.
      Elin inhoittavaa perhe-elämää narsistinaisen kanssa. Alku meni hyvin. Sitten kun narsisti luuli olevansa varmoilla (lapsen syntymä ja avioliitto) alkoi kyykytys. Vieraille narsisti esitti onnellista perheidylliä. Kyseli: "Rakas otatko kahvia". Kun vieraat poistuivat hän muuttui piruksi. Kaikilla perheessä oli paha olo, minulla varsinkin sairastumiseen asti. Masennuksen hoidon yhteydessä todellinen syy selvisi. Narsistin kanssa tekemisissä oleville ainoa hoitoneuvo on JUOKSE KARKUUN JA ÄKKIÄ!. Minä lähdin ja toipuminen alkoi. Jäkipelissä ihmettelen miten suostuin uhriksi. Näen jopa painajaisia liitostani narsistin kanssa.
      Yksi vähän koominen esimerkki narstini itsekkyydeestä. Hän tuli tohkeissaan työhuoneeseeni, sormia napsutellen pyysi minulta tulitikkuja. Sanoin, ettei minulla ole. Narsiti rupesi haukkumaan minua, olen kuulemma ala-arvoinen kun minulla ei olut tikkuja!

• tragikoominen

Alkoi ihan naurattamaan tuo viimeinen lause, vaikkei se varmaan silloin ollut naurun aihe mutta ihan oikeasti millainen ihminen alkaa huutamaan toiselle sen vuoksi ettei sillä ole tulitikkuja? Tragikoomista.

• Tässä listauksia

Tässä listauksia psykopatian piirteistä.

Cleckleyn luettelo psykopatian piirteistä:
      1.Pinnallinen viehätysvoima ja älykkyys
      2.Harhaluulojen ja muiden irrationaalisten ajattelun merkkien puuttuminen
      3.Hermostuneisuuden tai psykoneuroottisten oireiden puuttuminen
      4.Epäluotettavuus
      5.Valheellisuus ja epärehellisyys
      6.Katumuksen ja häpeän puuttuminen
      7.Epäsosiaalinen käyttäytyminen, joka on heikosti motivoitunutta
      8.Huono arvostelukyky ja kyvyttömyys oppia kokemuksista
      9.Patologinen itsekeskeisyys ja kyvyttömyys rakastaa
      10.Yleinen tunneköyhyys
      11.Oivalluskyvyn spesifi puute
      12.Välinpitämättömyys interpersoonallisissa suhteissa
      13.Outo ja luotaantyöntävä käyttäytyminen juopuneena ja joskus muulloinkin
      14.Tekee harvoin itsemurhan
      15.Sukupuolielämä on persoonatonta, triviaalia ja heikosti integroitunutta
      16.Elämän suunnitelmattomuus

Robert Hare on laatinut Hervey Cleckleyn kuvauksen pohjalta oman 20-kohtaisen piirreluettelonsa.

Haren 20-kohtainen piirreluettelo
      1.Lipevyys ja pinnallinen viehätysvoima
      2.Vahvalta vaikuttava omanarvontunto
      3.Stimulaation tarve ja taipumus ikävystymiseen
      4.Patologinen valehtelu
      5.Petkuttaminen ja manipulointi
      6.Katumuksen ja syyllisyydentunteen puuttuminen
      7.Tunteiden pinnallisuus
      8.Kovuus ja tunteettomuus, empatian puuttuminen
      9.Loismainen elämäntyyli
      10.Heikko käyttäytymisen kontrolli
      11.Promiskuiteetti (sukupuolinen holtittomuus tai valikoimaton sukupuoliyhteys eri partnerien kanssa)
      12.Varhaiset käyttäytymisongelmat
      13.Realististen pitkän tähtäimen päämäärien puuttuminen
      14.Impulsiivisuus
      15.Vastuuttomuus
      16.Kyvyttömyys ottaa vastuuta omasta käyttäytymisestä
      17.Useita lyhytaikaisia avo- tai aviosuhteita
      18.Nuorisorikollisuus
      19.Ehdonalaisen vapauden peruutus
      20.Monipuolinen rikollisuus

• Ja tässä linkki
    • kyllä helpotti

"-enemmistö ihmisistä pitää hänestä"

en siis ole narsisti, huh

• sitä he ovat

Työelämässä on tullut vastaan muutama narsistisesti käyttäytyvä tapaus. He ovat olleet kaikkea tuota, paitsi selkeää yhteiskunnanvastaisuutta tai sopeutumattomuutta en heissä ole huomannut. Menestyvät narisistit sopeutuvat sen verran, kuin rusinoiden pullasta ottaminen edellyttää. He eivät anna yhteiskunnan helpolla rajoittaa omia tekemisiään. Näiden ihmisten mielestä säännöt ja rajoitukset on laadittu tyhmiä varten.

• mites on?

Tunteekohan Kyllijoki ketään narsistia?

• entäs tämä: EI NOUDATA LIIKENNESÄÄNTÖJÄ, EI VÄLITÄ NIISTÄ TUON TAI- VAALLISTA.....piupaut vaan laille, ei se koske MUA, oon NIIIIIN tärkeä ihminen...
      sellaisia nimittäin ovat mm. koiranulkoiluttajat !! eikös ?

• MissFinland1830

Aika raju yleistys ja leimaus, vai mitä?

Koiran ulkoiluttajan on hyvä noudattaa sääntöjä ja olla muutenkin varovainen kaupungeissa jo koiran hengen ja terveyden takia, saati ihmisten tietty. Surullista kyllä, joskus näkee koiria sellaisilla hulluilla, joilla ei pitäisi olla lemmikkiä ollenkaan.

• kullankallis1

Olen ollut ADHD-mielialahäiriöisen- narsistin kanssa naimisissa 35-vuotta ja nyt alkaa olla mitta täynnä , kaikki perinnöt ja tulleet varat hän on viekkaasti käyttänyt omiin liikeideoihin ,jotka ovat jo heti alkuunsa tuhoon tuomittu ja mina hullu olen uskonut aina lupauksiin että rahat tulee takaisin . Nyt on sitte selvästi jäänyt kiinni pettämisestä, jota on osannut salata hiton hyvin, niin kauan kun minut on imetty kuiviin enkä jaksa enää taistella , silloin kun menin naimisiin niin mina mielessäni päätin jaksaa koko elämän, mutta taitaa nyt kyllä käydä toisin .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      120
      3287
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2116
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1905
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      406
      1826
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1671
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1487
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      122
      1353
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1241
    9. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1216
    10. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      442
      1116
    Aihe