Nimet ja nimimerkit

Aina välillä täällä joku paheksuu nimimerkin takaa kirjoittamista.

Olen miettinyt tarvetta in cognito -kirjoittamiseen. Ei kai tässä välttämättä kovin pahoja asioista seuraa, vaikka tulisikin omalla nimellään esiin. Mitä nyt luultavasti kommentit alkaisivat painottua henkilökohtaisuuksiin ja entistä pahemmin pois asiasta.

Ja tuskin toverimme pyh! kuitenkaan tulee käymään ampuma-aseen kanssa. Kenties hän tyytyy vain nakkaamaan kirjekuorellisen paskaa postiluukusta.

Mutta heitänpä haasteen. Jos löytyy kolme muuta henkilöllisyytensä paljastajaa tämän palstan kantajengistä, lupaan tulla esiin. Tämä ei nyt tietenkään koske niitä nimimerkkejä, joiden takana olevat henkilöt tiedetään muutenkin.

8

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jotakin tämän tapaista reaktiota osasin odottaakin.

Asia on siis niin, että aika moni haluaa pysyä tunnistamattomana. Jokaisella on omat syynsä.

Minua ei ujostuttaisi sinänsä mielipiteeni ilmaiseminen tunnettuna henkilönä.

Haluan vain välttää sitä, että keskustelussa mennään epäasiallisiin henkilökohtaisuuksiin ja myös sitä riskiä, että joku palstan hourupäisimmistä päättää ruveta ihan muutenkin kiusaamaan.

Jatkukoon siis näin, nimimerkillä.

• puskalassi

Useimmat adventistit haluavat pysyä "komerossaan" piilossa. Tämä siitä syystä, että siellä Suomen adventtikirkossa ollaan aika tarkkoja siitä, miten saa/tulee uskonasioista ajatella ja joku hivenen seurakunnan käsikirjasta poikkeava näkökanta adventistin esille tuomana saattaa johtaa paikallisen pastorin puhutteluun joutumiseen tai pahimmassa skenaariossa seurakunnasta kokonaan erottamiseen.

Parempi siis vain olla "puskajussi" muiden jussien joukossa?

• Mahtaako asia kuitenkaan olla ihan noin?

Se erottaminen mielipidesyistä.

En ole vuosiin ollut adventtikirkon jäsen, mutta sikäli kuin olen kyseisen kirkon viimeaikaista alamäkeä seurannut,

kirkolla ei yksinkertaisesti ole varaa erotella jäseniään niin kauan kuin jäsenen nähdään laittavan pennosensa kolehtiin tai tiedetään hänen maksavan enemmän tai vähemmän runsaita kymmenyksiä.

Kirkon rahapulasta kai johtunee sekin, että Porin adventtikirkon kiinteistö myytiin pilkkahinnalla Vapaakirkolle.

Vaikka ev.lut kirkon jäsenmäärä laskee vuosi vuodelta, Vapaakirkon jäsenmäärä näyttää nousevan hitaasti, mutta varmasti.

Mitenkäs sen selitätte?

• Vaietkaa!

Puskalassi - Itä-Suomen Tiktatuuri-adventtiseurakunnissa tapahtuu juuri kuvaamallasi tavalla! Siellä joko tottelet eli vaikenet ja mikäli et, niin sinut erotetaan.

• Hyvä, vapaakirkko!
        Tuomas-kuoma kirjoitti:

Mahtaako asia kuitenkaan olla ihan noin?

Se erottaminen mielipidesyistä.

En ole vuosiin ollut adventtikirkon jäsen, mutta sikäli kuin olen kyseisen kirkon viimeaikaista alamäkeä seurannut,

kirkolla ei yksinkertaisesti ole varaa erotella jäseniään niin kauan kuin jäsenen nähdään laittavan pennosensa kolehtiin tai tiedetään hänen maksavan enemmän tai vähemmän runsaita kymmenyksiä.

Kirkon rahapulasta kai johtunee sekin, että Porin adventtikirkon kiinteistö myytiin pilkkahinnalla Vapaakirkolle.

Vaikka ev.lut kirkon jäsenmäärä laskee vuosi vuodelta, Vapaakirkon jäsenmäärä näyttää nousevan hitaasti, mutta varmasti.

Mitenkäs sen selitätte?

Onneksi Adventtikirkon jäsenmäärä ei nouse sen enempää hitaasti kuin varmastikaan täällä Suomenmaassamme! Eksytyksen tyyssija koko pulju Elluineen päivineen.

Onnittelut Vapaakirkolle jäsenmäärän kasvusta! Siellä saarnataan turmeltumatonta evankeliumia!

• >>> Olen miettinyt tarvetta in cognito -kirjoittamiseen. Ei kai tässä välttämättä kovin pahoja asioista seuraa, vaikka tulisikin omalla nimellään esiin. Mitä nyt luultavasti kommentit alkaisivat painottua henkilökohtaisuuksiin ja entistä pahemmin pois asiasta. >>

Juuri näin.

Eihän siinä mitään, jos se henkilökohtainen kura lentäisi vain henkilökohtaiseen naamaani, mutta kun se alkaisi lentää perheenjäsenten suuntaan jne, niin ei kiitos.

En tiedä kovin montaa asiaa, mikä aiheuttaisi häiriintyneenpää tai julmempaa käytöstä kuin se, että ihminen joutuu puolustamaan, mahdollisesti jo kuollutta, jumalaansa.

Ei sellaista raivoa tule kukaan kokemaan edes silloin, kun oma todellinen perheenjäsen on joutunut vahingoitetuksi jonkun toimesta.

Lukee vaikka suomalaisten aktiivisten "apologeettien" nettisivuja, niin voi hyvänen aika, mikä määrä solvauksia, vääristelyä ja valhetta sieltä tulee nimeltä mainittujen ihmisten suuntaan, jonkin pölvästin jumalan puolustamiseksi.

Kun miettii vaikka tuolla USA:ssa, että uskovat ihmiset tappavat lääkäreitä siksi, että lääkärit ovat rikkoneet uskovien mielikuvituskavereita kohtaan, niin kyllä uskovaisten kanssa on paljon parempi olla nimimerkin takana.

Sen verran häiriintyneitä lahkoissa nykyisin on, että parempi pitää oma oikea minä tiukasti piilossa.

• bushmanni kirjoitti: «Eihän siinä mitään, jos se henkilökohtainen kura lentäisi vain henkilökohtaiseen naamaani, mutta kun se alkaisi lentää perheenjäsenten suuntaan jne, niin ei kiitos.

En tiedä kovin montaa asiaa, mikä aiheuttaisi häiriintyneenpää tai julmempaa käytöstä kuin se, että ihminen joutuu puolustamaan, mahdollisesti jo kuollutta, jumalaansa.»

Annoit ajattelemisen aihetta ja vatsaa kouristavan skenaarion. Joudun myöntämään, että varoitus ei ole aiheeton.

Mitäs minusta, mutta kun on lapset ja lapsenlapset. Kiivas Jumala kostaa isien pahat teot kolmanteen ja neljänteen polveen ja tietenkin hän toimii uskollisten ihmisten kautta…

• nimmari1

Ei sillä ole mitään merkitystä millä nimimerkillä täällä kirjoittaa,ainoa millä on merkitystä on mitä kirjoittaa.Luulisin että monet uskaltavat kirjoittaa sydämestään jos tekevät sen nimimerkin takaa.Näin tulee myös esiin eri ihmisten motiivit kirjoituksilleen,valitettavan monet ovat kuitenkin täällää vain purkamassa omia estojaan ja ennakkoluulojaan mikä ei oikeastaan ole palstan tarkoitus,mutta varmaan kuitenkin jonkinlainen *hengitysreikä* näille jotka sellaista tekevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe