Sarrjatuli aseitten tehot

PuheRipulisti

Mitä mieltä olette Softaajassa ja Airsoft Finlandissa vellovasta K18 peleistä ja sarjatuli asietten tehojen nostamisesta? Oma mielipiteeni on että nykyiset rajat pidettäisiin muuten, mutta nostettaisiin kk raja 2J. En tiedä keskustelun aloittajasta mutta itse olen saanu läheltä 3J osuman ja Se ei ollut mukava tunne. En tiedä olenko sitten neiti kun valitin osumasta mutta en todellakaan haluaisi mitään 3J sarjaa parista metristä! Todennäköisesti yllätys tilanteessa esim. Nurkan takaa vastaan tulijalla ei ole ensimmäinen ajatus vetää pistoolia holsterista (joka noissa tehoissa ollessa olisi varmaan joku c02 reukku) vaan vetäisi kivan paniikki sarjan vastaan tulevan neidin syliin. En täysin ymmärtänyt tuota K18 asiaa että pitäisikö kaikkien pelien olla K18 että finninaamaiset teinit ei olisi pilaamassa hyvää harrastusta, vaiko että pitäisi järjestää myös K18 pelejä. Jos kaikki pelit olisi K18, luulisin että Suomen airsoft harrastajien määrä putoaisi aika paljon. Toki kokeneempia konkareita voi harmittaa kun siellä on niitä nuorempia sähläämässä mutta kuinka moni heistä aloitti täysi ikäisenä? Tuntuu että aloittajalla on hieman asenne ongelmaa alaikäsiä softaajia kohtaan, saattaa olla että siellä päin jonnet on pilannut alaikästen softaajien maineen. Omasta mielestäni nuoria pitäisi kannustaa enemmän käyttämään reguja tai midejä hicujen sijaan sekä ohjeistamaan heitä sekin käytössä. Kun tuolla vielä luki että otettaisiin olutta pelien jälkeen, toiiko lajille hyvää mainetta se että täysi-ikäiset olivat ammuskelemassa kaipungilla kun olivat ottaneet hieman sitä olutta vahvempaa? Siis sen oluen ottamista vastaan minulla ei ole mitään jos se vain pysyy tietyissä rajoissa. Tässäpä olisi hieman väsyneenä kirjoitettua puheripulia 15v ei jonnen softaajan näkökulmasta. Mielipiteeni koko hommasta näkyy aika lailla tekstistä, jos sitä nyt kukaan jaksaa lukea loppuun asti.

5

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Advisor

Joo. Täysikäisillä sais olla omat pelinsä, jossa sais tehdä mitä lystäävät. Mutta se kaljan kittaaminen ei ole niinkään hyvä idea, koska miten sä pidät sen rajoissa? Aina löytyy ne tohelot jotka salaa vetää kossua siellä autonsa takapenkillä. Vaikka kuinka on täysikäisiä. Asiasta toiseen, en kyllä ymmärrä miksi pitäis nostaa sarjatuliaseiden tehorajaa? Jos se nyt on 1,6 tai 1,8J , se on ihan riittoisa, ei kukaan halua niitä 30-60rps sarjoja yhtään enemmällä potkulla persiiseensä. Linnasoft (Hämeenlinnan seura) on alkanut niputtaa pyssyjä jotta sais vähän kartoitettua asekantaa tehoineen.
      Sininen nippuside = saa ampua sarjaa, alle 1J
      Vihreä = saa ampua sarjaa, yli 1J
      Keltainen = ei saa ampua sarjaa, 1,6J ja yli
      Punainen = ei sarjaa 2J ja yli

Niputus tapahtuu yhdistyksen toimihenkilöiden kautta yleensä pelien tai kronotuksen yhteydessä. Nippuside tulee enemmän tai vähemmän näkyviin aseeseen.
      Meni rajusti tai ei offtopicciin mutta tää nyt on vähän tämmönen mielipide thread, ainakin käsittääkseni.
      Anteeksi kirjotustyyli.

• 8+10=17

Siis pitääkö siellä aseessa olla joku nippuside? Että näyttää joltain pahaiselta jonneviritykseltä? Mitäs kekkulia sellainen peli on?

Ja jees, ne tehorajat ja minim etäisyydet (MED, Minumun engage distance) ovat turvallisuuden takia. Jos joku ampui n. 5 metristä sarjaa (tai edes kerran) 3J tehoisella aseella, on hän pelannut törkeästi väärin eikä lähitaistelutilanteessa käyttänyt vara-asettaan ja itse ainakin vaatisin pyssyn kronoamista tehojen varmistamiseksi ja toivoisin varoitusta, josta seuraavasta kerrasta ei enää anneta pelata niin tehokkaan aseen kanssa jossei osaa käyttäytyä. Täällä tosin otettaisiin varmaankin jo nuin törkeästä sääntöjen rikkomisesta ase heti poies, koska päässä heittää.

• Advisor

Juuri sen takia ne nippusiteet on, että jos joku sua täräyttää 3J pyssyllä liian läheltä, niin voit kattoa että jahas, tää jätkä ei pelaa ihan säännöissä, ja kun viet asian eteenpäin vetäjille niin kyseinen hlö saa yleensä banaania. Nipun voi laittaa esim. M4 GBR:ään (Gas Block Rod) tai ihan mihin vaan näkyville tai helposti näytettävälle paikalle. Erittäin hyvä tsydeemi juuri tehojen kartoitukseen ja se nopeuttaa rangaistuksien antamista. Ei tarvi uudelleen kronottaa jos tapahtuu em. tilanne, vaan voi suoraan banaanoida. Jos on laittanut uudet virit ilman uutta niputusta niin siitäkin tulee banaania.
        suosittelen lukasemaan parit threadit linnasoft.org jos tarvii lisätietoa

• 13+2=14

Nääs, ihan mielenkiinnosta vaan kysyin, tuskimpa on tarvetta täällä. No joo jos ei tarvitse koko runkoa nippusiteillä täyttää niin ohan se sit ihan jees idea varsinkin kun selitit vähän miten toimii.

• Juu olishan noi K-18 pelit hyvä idea.... Välillä menee maku nuiden naskien kanssa..... Tehorajat vois kyllä vähän nousta. Samat rajatja käytännöt kun jenkeissäkin niin olis jees. Ainakin K-18 peleihin. Nappula peleihin vaikka nua vanhat rajat. Mutta nuakin on niin paikkakunta kohtasia..... Mihkään ei määrätty paljon ne tehorajat saa olla.... Joskus jossain oli 2j sarjaan kykenevillä 2.5j itsestään lataavilla semiauto kivääreillä ja tarkkiksilla 3.25j. K-18 peleissä vois onnistua nua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1558
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1549
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1353
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1008
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      971
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe