Kuinka realistista on opiskella teologiksi työnohessa?
Onko paljon kursseja, jotka vaativat pakollisen läsnäolon?
Teologiaa työnohella
5
442
Vastaukset
- teologi 2013
Oman kokemukseni perusteella onnistuu ihan hyvin. Tosin aloitin työteon opiskelun ohella vasta 2. lukuvuoden jälkeen, jolloin suurin osa intensiivistä läsnäoloa vaativista kursseista oli jo käytynä.
Mikäli sinulla on joustava työaika tai muutoin mahdollisuus järjestellä töitäsi, ei ongelmaa pitäisi olla. - lastulaine
Riippuu varmaan siitäkin mistä päin Suomea olet. Esimerkiksi tuttavani Oulusta pääsi Helsinkiin teologiaa opislemaan. Hän kävi samalla töissä ja uurasti opintojen eteen ja onnistui. Aika ajoin Helsinkiin tenttimään matkustaminen satojen kilometrien päästä vaatii kuitenkin jo uskoa asiaan. Jos hyvä lukija olet pääkaupunkiseudulta kotoisin oleva, niin opiskelu työn ohessa on sinulle todennäköisesti helpompaa koska yliopistoksi on lähellä. Mutta keskittymistä ja arkesi priorisointia sekä hyvää yleiskuntoa vaatii kaiken kaikkiaan työn ohessa opiskelu. Myös silloin jos todellisuutena on se että opiskelee työn ohessa teologiaa avoimessa yliopistossa.
Opiskelutekniikasta vielä se että kannattaa opiskeltaessa ottaa huomioon aina se että, varaa paljon aikaa tekstien ymmärtämiseen ja märehtimiseen että juuri sinulle syntyy asioista se oma näkemys. Silloin kun sinulle tulee ymmärrys asioista niin niitä on sitten helpompi kirjoittaa vastauksena tenttipaperiin.- melkeinkandi
Oon kyllä samaa mieltä, jos haluaa saada parempia kuin riman yli arvosanan 1, niin tekstin ymmärtäminen otta märehtimisaikansa.
Toisaalta on tullu ihan 4 arvosanojakin aivan mitättömällä kukemisella, kun taas kerran tuli hylsy johon itse arvelin lukeneeni ainakin 2 verran.
- melkeinkandi
Onnistuu aivan hyvin. Mulla on ekan vuoden jälkeen 90 op, opiskelin tosin kesänkin.
Mulla ei ole edes kämppää Helsingissä vaan yövyn muutaman yön viikossa sukulaisilla.
Kuljen Helsingistä Kuopioon junalla kerran viikossa - käyn töissä. - mjvvv
Teen 15-25 tuntia töitä viikossa opiskelujen ohella ja tähän mennessä olen suurin piirtein tavoiteajassa opiskellut (toinen vuosi menossa, reilu 100 opintopistettä koossa) ilman aivan mahdottomia ponnisteluja. Läsnäolopakkoja kyllä on esim. harjoitusryhmissä ja tuntuu tulevan jatkuvasti lisää (kursseilla painotetaan erilaisia harjoitusryhmiä, ryhmätöitä yms.), joten työn pitää kyllä olla aika joustavaa.
Esim. kirkkohistorian jatkokurssiin kuului tentin lisäksi esseeryhmiin osallistuminen ja esseen kirjoittaminen. Yhden kerran sai noista ryhmistä olla pois, jos oli toisen (siis vaikka olisi ollut sairas tms.) niin koko 6 opintopisteen kurssi olisi hylätty automaattisesti. Tentti, luennot, essee ja esseeryhmät olisi pitänyt kaikki suorittaa uudestaan seuraavana vuonna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564710Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202235- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221304- 851264
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1261074Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel661018Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252935- 65906