Mitäs teen?

Mitäs teen?

Oon 15 vuotias tyttö. Minnuu on kiusattu yli 5 vuotta henkisesti ja tuntuu et pahenee vaa joka vuosi. Nyt kun koulut alko niin sain "ilokseni" huomata että kiusaajille oli tullu lisää kavereita! Ei ketään kiinnosta olla miun kaa. Aikasemmin ei kukaan puhunut paskaa miun kuullen vaa tekivät jossai kulman takana. Mutta nyt se on muuttunut siihen et kiusaajat tullee istuu miun lähelle ja alkaa siin arvostella ja kaikkee mut eivät sano nimellä mut kaikesta voi arvata et miusta on kyse! Enkä tiiä miten pääsisin eroon. Voiks joku auttaa??

3

85

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tpoam

Se on niin surullista kun semmoset kusipäät tuntuu saavan kavereita. Toivon että osaisin antaa neuvoja tohon kiusaamiseen, mutta sanon vaan että älä usko mitä ne susta sanoo. Onko sulla harrastuksia? Kavereitahan voi saada muualtakin kuin koulusta.

Onko sua kiusanneet muuten aina nuo samat tytöt? T. aikanaan itsekin kiusattu poika

• telle

Sano yhelle niistä kiusaajista joka alkaa arvostelemaan että-mustako sä puhut?ja kattot suoraa silmiin.Tyttöryhmässä joku on aina kingi ja muut myötäilee kun ei uskalla sanoo vastaan.Olisko koulussa joku josta saisit kaverin ja itseluottamusta?Vaikka hokisit nyt viimestään joka aamu itelles et mullehan ei kukaan tuu aukomaan tänään päätänsä ja menen kouluun itsevarmana ja keskityn opiskeluun hyvin.Entä ope?luokassa vois keskustella syrjimisestä sehän on kiusaamista,älä kärsi enää tästä tähän pitää puuttua koulussa.Voimia ja rohkeutta sinulle!

• Kiusaamiseen ei tarvitse alistua, vaikka tuntuisikin vaikealta ja pelottavalta siihen puuttua. Mutta yksin sinun ei sitä tarvitse tehdä, kunhan kertoisit asiasta koulun aikuiselle - esimerkiksi luokkasi opettajalle, opolle, terkkarille tai koulun kuraattorille. Sekin jo helpottaa, ettei asian kanssa ole yksin, ja koulukiusaamiseen puuttuminen kuuluu koulun aikuisten tehtäviin.

Ei kannata jäädä enää yhtään syksyä kantamaan kiusatun taakkaa, vaan rohkaista mielesi puhumaan asiasta aikuisille. Oletko voinut kertoa tuntemastasi kiusaamisesta ja ajatuksistasi kotona?

PIkaisesti löydät juttuseuraa myös netissä (tukinet.net) ja saat varmasti rohkaisua ja tsemppiä! Myös paikallisen seurakunnan nuoriso- tai erityisnuorisotyöstä löydät luotettavan aikuisen juttelemaan kanssasi asiasta, ja mistä vain haluat jutella.

Hyvää syksyä ja rohkeutta ja iloa elämääsi!

Terveisin, NettiSaappaan Katja Kajaanista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2280
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1494
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1367
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1101
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1064
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      989
    Aihe