Mikähän on maailman suurin kovo!!!??? Tai maailman paras!!!!????
Mikähän on maailman suurin?
4
899
Vastaukset
- Tico
eiköhän sellainen löydy tuolta usan keskus tietokoneesta ja tais olla noin 250 000 gigaa että silleen ja niitähän on siellä satoja ellei tuhansia
- ...
Ei olisi mitään järkeä tehdä yhtä massiivista kovalevyä.
Realistisempi, ja oikeastikin käytössä oleva tapa on yhdistää useita kovalevyjä RAID:aamalla ne toisiinsa. Samalla saadaan tiedoille varmistus ja ei haittaa jos 1 tai 2 kovalevyä paukahtaa rikki kesken kaiken. Eikun uudet rikkoutuneiden tilalle ja järjestelmää ei tarvitse edes sammuttaa. Esim. top500-listan (www.top500.org) ykkössijaa pitelevä Earth Simulatorin tallennusjärjestelmä on ihan kiva. Systeemissä on ainakin satoja 250 teratavun (tuhatta gigatavua) levyjä sekä 1.5 petatavun (tuhatta teratavua) nauhajärjestelmä.
http://www.es.jamstec.go.jp/esc/eng/Hardware/mdps.html
Varmaan suurempiakin on, mutta tuo edellinenkin antaa jonkunlaista suuntaa. Parasta on vähän mahdoton valita, sillä tallennusjärjestelmät suunnitellaan tarkoituksen mukaan. Joka tapauksessa jos menisit tarjoamaan näille miljoonaluokan järjestelmien suunnittelijoille joka paikasta saatavia IDE-levyjä, niin sinut naurettaisiin pihalle heti kättelyssä.- miettii vaan....
Kiitoksia asiallisesta kommentista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391659En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271578Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131373Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411329Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681265- 121028
- 7991
- 20939
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7921- 71836