Pieni kulutuksinen polo?

Poloisella jatletaan

Ostan 5 ovisen n 200tkm ajetun korkeintaan ja pieni kulutusisen polon.
Mikä on hyvä malli? nettiauto on pullollaan poloja mutta minkä valitsen?

9

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uusi poloilija

      Dieselkoneen kulutus on lähes aina bensakoneisia alempi, mutta sen valitseminen tulee taloudellisemmaksi vain ajettaessa riittävän paljon per vuosi. Myös moottoritilavuuden pienuus johtaa vähäisempään kulutukseen.

      Kolmisylinterinen vaihtoehto löytyy molemmista polttoaineista 1,2-litraisena, TDI tosin vain tämän vuosikymmenen autoista. Myös 1,0-litraista bensamallia tarjotaan, mutta ovat kaksijakoisesti joko vuosisadan vaihteesta tai uusia/esittelyautoja. TSI-koneet pääsevät vähäiseen kulutukseen, mutta maksavat turbon suorituskyvyn vuoksi enemmän.

      Vanhat automaatit lienevät ns. momentinmuunnin-laatikkoja, jotka kuluttavat käsivaihteista enemmän?

      • turboton pieni bensa

        Pieni bensakone = TULEE HULLUKSI ei väännä ei vedä ei ei ei ei.
        Laiskanpulskea turbollinen diesel vähilläkin hevosilla esim 75hv ja 195nm vääntöä on jo autoilua eikä tule hulluksi.


      • uusi poloilija
        turboton pieni bensa kirjoitti:

        Pieni bensakone = TULEE HULLUKSI ei väännä ei vedä ei ei ei ei.
        Laiskanpulskea turbollinen diesel vähilläkin hevosilla esim 75hv ja 195nm vääntöä on jo autoilua eikä tule hulluksi.

        Niinhän se väännön puute tuntuu noissa 1,0-litraisissa, kun newtonmetrit jäävät maksimissaankin alle 100:n. Uutena myytävässä 55-kilowattisessa on se tavanomainen 95 Nm. Niitä täytyy kierrättää epätaloudellisilla pienillä vaihteilla.

        Toisaalta uusin Polo-kori on kuitenkin 100 kiloa kevyempi kuin IV-sukupolven malli. 1,2-litrainen 51 kW:n moottori jaksaa 112 Nm:n väännöllään viedä sitä ihan helposti, varsinkin kun vääntöhuippu on alempana 3.000 kierroksen kohdalla. Harmi että tipautettiin pois myynnistä faceliftin yhteydessä, hiilidioksidipäästöt 128 g/km olivat kai liikaa.

        Polon erinomaisesti toimiva kytkin ja hyvä vaihteisto toimii suomalaisilla nopeusrajoituksilla kuitenkin pienehköilläkin paperiarvoilla.


      • relluclio15
        uusi poloilija kirjoitti:

        Niinhän se väännön puute tuntuu noissa 1,0-litraisissa, kun newtonmetrit jäävät maksimissaankin alle 100:n. Uutena myytävässä 55-kilowattisessa on se tavanomainen 95 Nm. Niitä täytyy kierrättää epätaloudellisilla pienillä vaihteilla.

        Toisaalta uusin Polo-kori on kuitenkin 100 kiloa kevyempi kuin IV-sukupolven malli. 1,2-litrainen 51 kW:n moottori jaksaa 112 Nm:n väännöllään viedä sitä ihan helposti, varsinkin kun vääntöhuippu on alempana 3.000 kierroksen kohdalla. Harmi että tipautettiin pois myynnistä faceliftin yhteydessä, hiilidioksidipäästöt 128 g/km olivat kai liikaa.

        Polon erinomaisesti toimiva kytkin ja hyvä vaihteisto toimii suomalaisilla nopeusrajoituksilla kuitenkin pienehköilläkin paperiarvoilla.

        yks vanha muija polon, ajeli kuukauden ja vaihtoi relluun. tää ihmepolo jätti tielle 3 kertaa. muija sai tarpeekseen. rellu toiminut moitteettomasti. pololla ajettu 22 tkm.


      • uusi poloilija
        relluclio15 kirjoitti:

        yks vanha muija polon, ajeli kuukauden ja vaihtoi relluun. tää ihmepolo jätti tielle 3 kertaa. muija sai tarpeekseen. rellu toiminut moitteettomasti. pololla ajettu 22 tkm.

        Ja miten tämä liittyi ketjun aiheeseen eli Polon pieneen kulutukseen? Jäikö muijalta Polo tankkaamatta? Nyt on myös Renault'n tankki tyhjä?


      • rellufani
        uusi poloilija kirjoitti:

        Ja miten tämä liittyi ketjun aiheeseen eli Polon pieneen kulutukseen? Jäikö muijalta Polo tankkaamatta? Nyt on myös Renault'n tankki tyhjä?

        Ei suinkaan. Rellulla matka taittuu, toisin kuin Pololla. Toisaalta Polossa tosi pieni kulutus, kun se oli korjaamolla kuukauden aikana 3 krt. Muija kyllästyi moiseen romuun.


      • Pojutus
        rellufani kirjoitti:

        Ei suinkaan. Rellulla matka taittuu, toisin kuin Pololla. Toisaalta Polossa tosi pieni kulutus, kun se oli korjaamolla kuukauden aikana 3 krt. Muija kyllästyi moiseen romuun.

        On ne vaan niin täynnä uskottavuutta nämä maininnat yhdestä vanhasta muijasta.


    • Eino.
    • ROLSS ROYSELLA AJETA

      Löytyisköhän alta 200tkm ajetua vm 2014 syksyn ajettua autoa ja edes alle 200tkm ei yli?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1364
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      766
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      699
    10. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      97
      690
    Aihe