Ostan 5 ovisen n 200tkm ajetun korkeintaan ja pieni kulutusisen polon.
Mikä on hyvä malli? nettiauto on pullollaan poloja mutta minkä valitsen?
Pieni kulutuksinen polo?
9
204
Vastaukset
- uusi poloilija
Dieselkoneen kulutus on lähes aina bensakoneisia alempi, mutta sen valitseminen tulee taloudellisemmaksi vain ajettaessa riittävän paljon per vuosi. Myös moottoritilavuuden pienuus johtaa vähäisempään kulutukseen.
Kolmisylinterinen vaihtoehto löytyy molemmista polttoaineista 1,2-litraisena, TDI tosin vain tämän vuosikymmenen autoista. Myös 1,0-litraista bensamallia tarjotaan, mutta ovat kaksijakoisesti joko vuosisadan vaihteesta tai uusia/esittelyautoja. TSI-koneet pääsevät vähäiseen kulutukseen, mutta maksavat turbon suorituskyvyn vuoksi enemmän.
Vanhat automaatit lienevät ns. momentinmuunnin-laatikkoja, jotka kuluttavat käsivaihteista enemmän?- turboton pieni bensa
Pieni bensakone = TULEE HULLUKSI ei väännä ei vedä ei ei ei ei.
Laiskanpulskea turbollinen diesel vähilläkin hevosilla esim 75hv ja 195nm vääntöä on jo autoilua eikä tule hulluksi. - uusi poloilija
turboton pieni bensa kirjoitti:
Pieni bensakone = TULEE HULLUKSI ei väännä ei vedä ei ei ei ei.
Laiskanpulskea turbollinen diesel vähilläkin hevosilla esim 75hv ja 195nm vääntöä on jo autoilua eikä tule hulluksi.Niinhän se väännön puute tuntuu noissa 1,0-litraisissa, kun newtonmetrit jäävät maksimissaankin alle 100:n. Uutena myytävässä 55-kilowattisessa on se tavanomainen 95 Nm. Niitä täytyy kierrättää epätaloudellisilla pienillä vaihteilla.
Toisaalta uusin Polo-kori on kuitenkin 100 kiloa kevyempi kuin IV-sukupolven malli. 1,2-litrainen 51 kW:n moottori jaksaa 112 Nm:n väännöllään viedä sitä ihan helposti, varsinkin kun vääntöhuippu on alempana 3.000 kierroksen kohdalla. Harmi että tipautettiin pois myynnistä faceliftin yhteydessä, hiilidioksidipäästöt 128 g/km olivat kai liikaa.
Polon erinomaisesti toimiva kytkin ja hyvä vaihteisto toimii suomalaisilla nopeusrajoituksilla kuitenkin pienehköilläkin paperiarvoilla. - relluclio15
uusi poloilija kirjoitti:
Niinhän se väännön puute tuntuu noissa 1,0-litraisissa, kun newtonmetrit jäävät maksimissaankin alle 100:n. Uutena myytävässä 55-kilowattisessa on se tavanomainen 95 Nm. Niitä täytyy kierrättää epätaloudellisilla pienillä vaihteilla.
Toisaalta uusin Polo-kori on kuitenkin 100 kiloa kevyempi kuin IV-sukupolven malli. 1,2-litrainen 51 kW:n moottori jaksaa 112 Nm:n väännöllään viedä sitä ihan helposti, varsinkin kun vääntöhuippu on alempana 3.000 kierroksen kohdalla. Harmi että tipautettiin pois myynnistä faceliftin yhteydessä, hiilidioksidipäästöt 128 g/km olivat kai liikaa.
Polon erinomaisesti toimiva kytkin ja hyvä vaihteisto toimii suomalaisilla nopeusrajoituksilla kuitenkin pienehköilläkin paperiarvoilla.yks vanha muija polon, ajeli kuukauden ja vaihtoi relluun. tää ihmepolo jätti tielle 3 kertaa. muija sai tarpeekseen. rellu toiminut moitteettomasti. pololla ajettu 22 tkm.
- uusi poloilija
relluclio15 kirjoitti:
yks vanha muija polon, ajeli kuukauden ja vaihtoi relluun. tää ihmepolo jätti tielle 3 kertaa. muija sai tarpeekseen. rellu toiminut moitteettomasti. pololla ajettu 22 tkm.
Ja miten tämä liittyi ketjun aiheeseen eli Polon pieneen kulutukseen? Jäikö muijalta Polo tankkaamatta? Nyt on myös Renault'n tankki tyhjä?
- rellufani
uusi poloilija kirjoitti:
Ja miten tämä liittyi ketjun aiheeseen eli Polon pieneen kulutukseen? Jäikö muijalta Polo tankkaamatta? Nyt on myös Renault'n tankki tyhjä?
Ei suinkaan. Rellulla matka taittuu, toisin kuin Pololla. Toisaalta Polossa tosi pieni kulutus, kun se oli korjaamolla kuukauden aikana 3 krt. Muija kyllästyi moiseen romuun.
- Pojutus
rellufani kirjoitti:
Ei suinkaan. Rellulla matka taittuu, toisin kuin Pololla. Toisaalta Polossa tosi pieni kulutus, kun se oli korjaamolla kuukauden aikana 3 krt. Muija kyllästyi moiseen romuun.
On ne vaan niin täynnä uskottavuutta nämä maininnat yhdestä vanhasta muijasta.
- Eino.
Ohessa lainattua Tekniikan Maailma 10/2014
"Dieselkäyttöinen 66 kilowatin kolmisylinterinen tuo Poloon suuremman auton tuntua, eikä ripeämmässäkään liikkumisessa ilmene ongelmia."
"Polon ohjaus on kevyt mutta silti tunnokas."
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/volkswagen_testitjavertailut?open&model=Polo - ROLSS ROYSELLA AJETA
Löytyisköhän alta 200tkm ajetua vm 2014 syksyn ajettua autoa ja edes alle 200tkm ei yli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738