Ostan 5 ovisen n 200tkm ajetun korkeintaan ja pieni kulutusisen polon.
Mikä on hyvä malli? nettiauto on pullollaan poloja mutta minkä valitsen?
Pieni kulutuksinen polo?
9
222
Vastaukset
- uusi poloilija
Dieselkoneen kulutus on lähes aina bensakoneisia alempi, mutta sen valitseminen tulee taloudellisemmaksi vain ajettaessa riittävän paljon per vuosi. Myös moottoritilavuuden pienuus johtaa vähäisempään kulutukseen.
Kolmisylinterinen vaihtoehto löytyy molemmista polttoaineista 1,2-litraisena, TDI tosin vain tämän vuosikymmenen autoista. Myös 1,0-litraista bensamallia tarjotaan, mutta ovat kaksijakoisesti joko vuosisadan vaihteesta tai uusia/esittelyautoja. TSI-koneet pääsevät vähäiseen kulutukseen, mutta maksavat turbon suorituskyvyn vuoksi enemmän.
Vanhat automaatit lienevät ns. momentinmuunnin-laatikkoja, jotka kuluttavat käsivaihteista enemmän?- turboton pieni bensa
Pieni bensakone = TULEE HULLUKSI ei väännä ei vedä ei ei ei ei.
Laiskanpulskea turbollinen diesel vähilläkin hevosilla esim 75hv ja 195nm vääntöä on jo autoilua eikä tule hulluksi. - uusi poloilija
turboton pieni bensa kirjoitti:
Pieni bensakone = TULEE HULLUKSI ei väännä ei vedä ei ei ei ei.
Laiskanpulskea turbollinen diesel vähilläkin hevosilla esim 75hv ja 195nm vääntöä on jo autoilua eikä tule hulluksi.Niinhän se väännön puute tuntuu noissa 1,0-litraisissa, kun newtonmetrit jäävät maksimissaankin alle 100:n. Uutena myytävässä 55-kilowattisessa on se tavanomainen 95 Nm. Niitä täytyy kierrättää epätaloudellisilla pienillä vaihteilla.
Toisaalta uusin Polo-kori on kuitenkin 100 kiloa kevyempi kuin IV-sukupolven malli. 1,2-litrainen 51 kW:n moottori jaksaa 112 Nm:n väännöllään viedä sitä ihan helposti, varsinkin kun vääntöhuippu on alempana 3.000 kierroksen kohdalla. Harmi että tipautettiin pois myynnistä faceliftin yhteydessä, hiilidioksidipäästöt 128 g/km olivat kai liikaa.
Polon erinomaisesti toimiva kytkin ja hyvä vaihteisto toimii suomalaisilla nopeusrajoituksilla kuitenkin pienehköilläkin paperiarvoilla. - relluclio15
uusi poloilija kirjoitti:
Niinhän se väännön puute tuntuu noissa 1,0-litraisissa, kun newtonmetrit jäävät maksimissaankin alle 100:n. Uutena myytävässä 55-kilowattisessa on se tavanomainen 95 Nm. Niitä täytyy kierrättää epätaloudellisilla pienillä vaihteilla.
Toisaalta uusin Polo-kori on kuitenkin 100 kiloa kevyempi kuin IV-sukupolven malli. 1,2-litrainen 51 kW:n moottori jaksaa 112 Nm:n väännöllään viedä sitä ihan helposti, varsinkin kun vääntöhuippu on alempana 3.000 kierroksen kohdalla. Harmi että tipautettiin pois myynnistä faceliftin yhteydessä, hiilidioksidipäästöt 128 g/km olivat kai liikaa.
Polon erinomaisesti toimiva kytkin ja hyvä vaihteisto toimii suomalaisilla nopeusrajoituksilla kuitenkin pienehköilläkin paperiarvoilla.yks vanha muija polon, ajeli kuukauden ja vaihtoi relluun. tää ihmepolo jätti tielle 3 kertaa. muija sai tarpeekseen. rellu toiminut moitteettomasti. pololla ajettu 22 tkm.
- uusi poloilija
relluclio15 kirjoitti:
yks vanha muija polon, ajeli kuukauden ja vaihtoi relluun. tää ihmepolo jätti tielle 3 kertaa. muija sai tarpeekseen. rellu toiminut moitteettomasti. pololla ajettu 22 tkm.
Ja miten tämä liittyi ketjun aiheeseen eli Polon pieneen kulutukseen? Jäikö muijalta Polo tankkaamatta? Nyt on myös Renault'n tankki tyhjä?
- rellufani
uusi poloilija kirjoitti:
Ja miten tämä liittyi ketjun aiheeseen eli Polon pieneen kulutukseen? Jäikö muijalta Polo tankkaamatta? Nyt on myös Renault'n tankki tyhjä?
Ei suinkaan. Rellulla matka taittuu, toisin kuin Pololla. Toisaalta Polossa tosi pieni kulutus, kun se oli korjaamolla kuukauden aikana 3 krt. Muija kyllästyi moiseen romuun.
- Pojutus
rellufani kirjoitti:
Ei suinkaan. Rellulla matka taittuu, toisin kuin Pololla. Toisaalta Polossa tosi pieni kulutus, kun se oli korjaamolla kuukauden aikana 3 krt. Muija kyllästyi moiseen romuun.
On ne vaan niin täynnä uskottavuutta nämä maininnat yhdestä vanhasta muijasta.
- Eino.
Ohessa lainattua Tekniikan Maailma 10/2014
"Dieselkäyttöinen 66 kilowatin kolmisylinterinen tuo Poloon suuremman auton tuntua, eikä ripeämmässäkään liikkumisessa ilmene ongelmia."
"Polon ohjaus on kevyt mutta silti tunnokas."
http://www.volkswagen.fi/vv-auto/vw5.nsf/html/volkswagen_testitjavertailut?open&model=Polo - ROLSS ROYSELLA AJETA
Löytyisköhän alta 200tkm ajetua vm 2014 syksyn ajettua autoa ja edes alle 200tkm ei yli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690