Taulutietokone

Kumpiparempi

Pitäisi kai viimeinkin hommata tabletti. Kai ne vaihtoehdot ovat iPad tai joku Android tabletti. Olen seurannut näitä ja muita keskusteluja ja huomannut, että Applen tuotteita varoitetaan ostamasta, koska niillä ei mitään voi tehdä. Toisaalta monet kehuvat laitteita. Amerikkalaisia lehtiä olis tarkoitus lueskella ja myös käyttää laitetta television korvikkeena. Onko parempi Samsung vai iPad?

11

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ipadin käyttis eli IOS on varsin rajoitettu. Sitä ei voi kunnolla muokata mieleisekseen ja jos aikoo siirtää tiedostoja tietokoneelle niin se vaatii raskaan ja kömpelön Itunesin tai sitten siirtää pilvipalvelun kautta tiedostot sinne.

Esimerkiksi näidenvuoksi arvostan enemmän vapautta eli Androidia.

• j,.lj

Ainoa rajoite taitaa olla varpusen lompakko. Siksi halpisanteroita...

• Ostamassatodella

Vaihtoehdot meni vähiin. Kaverit on kyllä sitä iPadia kehuneet. No mikä, jos sitä iPadia ei järkevä ihminen osta? Windows vai Android?

• Kumpikin ok. Windowsissa tulee olla tarkkana että minkä ostaa. Missään nimessä ei kannata hankkia Windows 8 RT tablettia koska ne on Applem tapaan rajoitettuja.

• Älä sokeasti usko kaikkea mitä kirjoitetaan. On totta. että iPadin liittymää ei niin voi muokata. Toisille tosin käyttö on tärkeämpää kuin muokkaaminen. iPad on laadukas laite, haittana on lähinnä hinta ja, se, ettei muistia voi lisätä sisäisellä muistikorttipaikalla. iTunesia tarvitaan musiikin siirtoon, mutta tiedostot toki siirtyvät ilman.

Mieti asiaa kokonaisuutena. Mikä älypuhelin sinulla on? Jos Android, niin Android-tabletissa toimivat samat ohjelmat. Windows-tabletti on kuin pieni PC. Käyttöjärjestelmä kaappaa suuren osan muistista. Plussana on, että mukana tulee Office. Androidille tehdyt Officet ovat surkeita virityksiä.

• Kömpelö

"Ipadin käyttis eli IOS on varsin rajoitettu. Sitä ei voi kunnolla muokata mieleisekseen ja jos aikoo siirtää tiedostoja tietokoneelle niin se vaatii raskaan ja kömpelön Itunesin tai sitten siirtää pilvipalvelun kautta tiedostot"
      Ja kerro, miksi ilman iTunesia ei tietokoneelle iPadista tai iPhonesta voi siirtää tiedostoja. Olet varmaan usein käyttänyt iTunesia, koska koet sen kömpelöksi.

• Koska Ipad ei näy Androidin tapaan massamuistina ilman tätä ohjelmaa.

• 1stMacFinn
        vapunen kirjoitti:

Koska Ipad ei näy Androidin tapaan massamuistina ilman tätä ohjelmaa.

Ei minua kiinnosta muokata iPadin käyttistä vaan se mitä sillä voin tehdä...

Ne widgetit mitä vapunen niin ihannoi toimivat kyllä Ilmoituskeskuksessa.

Tiedostot siirtyvät pilvipalvelut eli iCloudin kautta vaivatta. En tablettia juurikaan kytke tietokoneeseen ainakaan kaapelilla, WiFin kautta hoituu huomaamatta.

Tekstit, taulukot, kuvat, musiikki, videot, kirjat jne. menee iCloudin kautta kätevästi, niihin pääsee käsiksi silloinkin kun tietokone ei ole lähellä. Tai voi käyttää vaikka Dropboxia jos se tuntuu sopivammalta.

Ja softavalikoima on paljon Androidia runsaampi ja laadukkaampi, siis tablettiversioina.

• Proo mulle
        1stMacFinn kirjoitti:

Ei minua kiinnosta muokata iPadin käyttistä vaan se mitä sillä voin tehdä...

Ne widgetit mitä vapunen niin ihannoi toimivat kyllä Ilmoituskeskuksessa.

Tiedostot siirtyvät pilvipalvelut eli iCloudin kautta vaivatta. En tablettia juurikaan kytke tietokoneeseen ainakaan kaapelilla, WiFin kautta hoituu huomaamatta.

Tekstit, taulukot, kuvat, musiikki, videot, kirjat jne. menee iCloudin kautta kätevästi, niihin pääsee käsiksi silloinkin kun tietokone ei ole lähellä. Tai voi käyttää vaikka Dropboxia jos se tuntuu sopivammalta.

Ja softavalikoima on paljon Androidia runsaampi ja laadukkaampi, siis tablettiversioina.

Aijon odottaa hetken, ja osta iPad proon, se on hiukan isompi ja varustettu mm. kaijuttimilla, voi paremmin katsoa elokuvia..

• Mitä uutta...,
        Proo mulle kirjoitti:

Aijon odottaa hetken, ja osta iPad proon, se on hiukan isompi ja varustettu mm. kaijuttimilla, voi paremmin katsoa elokuvia..

Mikä se proo on, oko se se seuraava ipad, vähän suurempi?
        Koska tulee markkinoille?

• venhe

Jolla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1608
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      139
      1358
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      912
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31