Tuossa mitä olen ihmisten kanssa jutellut, yleinen käsitys näyttää olevan ettei omaan asuntoon saa asumistukea. Todistan sen vääräksi.
Olen työtön, asun omassa yksiössä, minulla ei ole muuta varallisuutta kuin oma asuntoni. Yhtiövuokra on 75e sis. sähkö ja vesi. Saan asumistukea 60e/kk. Eli itselle jäävä asumiskustannus on 15e/kk.
Harhakäsitys lienee siinä, että oma asunto mielletään varallisuutena, joka olisi asumistuen saamisen esteenä. Ei ole näin. Asumistukea myönnettäessä omaa vakituiseen asumiseen käytettävää asuntoa ei katsota varallisuudeksi.
Toki työssäkäyvällä ihmisellä ei ole oikeutta asumistukeen, mutta minä olenkin työtön.
Asumistuki omaan asuntoon
5
581
Vastaukset
- zyskowitz
Sitä ei pitäisi myöntää. Sinun pitäisi myydä asunto ja muuttaa vuokralle.
- -70%
kannattaisi myydä yksiö N.Y.T. saisit siitä paljon rahaa ja syksyn jälkeen voisit ostaa 3h k asunnon ja rahaa jäisi vielä kuubanmatkaan sekä kahteen wieninleikkeeseen.
tai sitten myyntijuna on mennyt jo
tiliä voi joka tapauksessa tehdä piereskelemällä kotisohvalla. - Hiljainen hiihtäjä
-70% kirjoitti:
kannattaisi myydä yksiö N.Y.T. saisit siitä paljon rahaa ja syksyn jälkeen voisit ostaa 3h k asunnon ja rahaa jäisi vielä kuubanmatkaan sekä kahteen wieninleikkeeseen.
tai sitten myyntijuna on mennyt jo
tiliä voi joka tapauksessa tehdä piereskelemällä kotisohvalla.ei voi kun revetä nauramaan ja mennä kieriskelemään lattialle lukiessaan näitä stooreja.. :)
- sailas
sillä on väliä maksaako elämään riittämättömän
ansion kela/työttömyyskassa/yrittäjä/kunta/valtio
tahi muu yhteisö!
Jos tulot on riittävän pienet niin eikun tukea hakemaan. Luukulla neuvotaan varmasti.
Ja näsäviisastelijoille haluasin sanoa, että nimeni on todellakin sailas. En ole
ärrävikainen. RRR. rrr. RrR. rRr.
Ärrä taipuu miten vaan. Että silleen. Mutta se johtuu varmaankin siitä, että jos asunnosta on vielä velkaa, asumistukea voi saada vain korkojen ja asumiskulujen (lämmityskulujen, sähkö- ja vesikulujen tai yhtiövastikkeen) osuuteen. Itse lyhennyksiin tukea ei saa. Vuokralla tai asumisoikeusasunnossa asuva voi sen sijaan saada tukea koko vuokraan (käyttövastikkeeseen) ( noihin asumiskuluihin), josta on tosin ensin vähennetty omavastuuosuus, jonka suuruus riippuu tuloista. Eli käytännössä katsoen kaikki asumiskulut huomioidaan tukea määriteltäessä (mikäli vuokra ei ylitä tiettyjä raameja).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816