Toimitusjohtaja poseen

paha rasti

Tehtävät osakeyhtiölain mukaan
Osakeyhtiölain mukaan yhtiöllä, jonka osakepääoma on vähintään 80 000 euroa, on oltava toimitusjohtaja. Muissa yhtiöissä voi olla toimitusjohtaja jos yhtiöjärjestyksessä niin määrätään tai hallitus niin päättää. Käytännössä myös pienemmissä yrityksissä on usein toimitusjohtaja.
Lain mukaan toimitusjohtajan tulee hoitaa yhtiön juoksevaa hallintoa hallituksen antamien ohjeiden ja määräysten mukaan. Toimitusjohtaja saa ryhtyä epätavallisen laajoihin tai laajakantoisiin toimiin vain hallituksen valtuuttamana tai jos hallituksen päätöstä ei voida odottaa aiheuttamatta yhtiölle olennaista haittaa. Tällaisessakin tapauksessa hallitukselle on niin pian kuin mahdollista annettava tieto toimenpiteestä.

Tässä ote lakisääteisistä toimitusjohtajan tehtävistä. Olen ihmetellyt, miksi Talvivaaran toimitusjohtajalle tulee pallo jalkaan, eikä hallitukselle käy kuinkaan. Vai miten tämä menee?

3

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AUTA

Nyt meidän kaikkien Suomalaisten täytyy heti alkaa keräämään Talvivaara Oy:n Pekka Perälle rahaa, ettei Pekan elämän laatu vain kärsi. Olisihan se nyt kohtuutonta, jos aikaisemmin kymmeniä miljoonia euroja tienannut herra Perä joutuisi nyt elämään kurjuudessa ja puutteessa. Emmehän me voi sellaista sallia. Emmehän? Auttakaamme nyt miestä mäessä ja luovutetaan vaikka pienet eläkkeemme Pekka Perälle. Nyt kaikki yhteisvastuullisesti mukaan tähän historiallisen fantastiseen keräykseen. Järjestetään vaikka kultakeräys talvisodan hengessä.

• ...

etkö lukenut aloittajaaa?

• 55555555555555555

En tietenkään lukenut. Ei minua kiinnosta pätkääkään muiden mielipiteet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      187
      1399
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      931
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      798
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      782
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60