Onko tällä palstalla ketään entistä jehovan todistajaa joka kuitenkin edelleen uskoo heidän opetuksiinsa. Olenko ainoa? Itse voin sanoa etten ole löytänyt mitään ristiriitaisuuksia suhteessa raamattuun ja heidän oppeihin.
exxä
18
1298
Vastaukset
varsinaisesti "exxä" - tutkin joskus vuosia ja kävin säännöllisesti kokouksissa ja uskon yhä edelleen siihen Raamatun totuuteen, jota JT:t opettavat. Minä vain omistan eriitäin pehmeäksi keitetyn spagetin kaltaisen selkärangan....
- exxä
Vähän sama juttu. Raamatun normien mukaan eläminen vaatii ponnistelua. Mutta toisaalta jos antaa jotain, aina myös saa jotain.
Itse en ymmärrä niitä jotka vastustavat jehovan todistajia, mulla olisi niin monta syytä ajatella samoin. Ehkä sellaiset ihmiset eivät koskaan ole aidosti olleetkaan uskossa. - Rasvattu_jämä
exxä kirjoitti:
Vähän sama juttu. Raamatun normien mukaan eläminen vaatii ponnistelua. Mutta toisaalta jos antaa jotain, aina myös saa jotain.
Itse en ymmärrä niitä jotka vastustavat jehovan todistajia, mulla olisi niin monta syytä ajatella samoin. Ehkä sellaiset ihmiset eivät koskaan ole aidosti olleetkaan uskossa.>>Itse en ymmärrä niitä jotka vastustavat jehovan todistajia,......
Et tunnu ymmärtävän totuttua käytöstäkään. Esitit, että tällä forumilla esiintyy voittopuolisesti valheelista tietoa jehovantodistajuudesta. Pyysin sinua esittämään esimerkkejä väitteesi tueksi, mutta tunnut olevan totuttua jehofiililuokkaa ja näyttöä odotellaan edelleen. - exxä
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>>Itse en ymmärrä niitä jotka vastustavat jehovan todistajia,......
Et tunnu ymmärtävän totuttua käytöstäkään. Esitit, että tällä forumilla esiintyy voittopuolisesti valheelista tietoa jehovantodistajuudesta. Pyysin sinua esittämään esimerkkejä väitteesi tueksi, mutta tunnut olevan totuttua jehofiililuokkaa ja näyttöä odotellaan edelleen.Tarkoitan perusteluja esimerkiksi UM:n virheellisyyksistä, jehovan todistajien raamatun tulkinnasta, kolminaisuudesta.
Sen myönnän, että täällä on kyllä ihan korrektiakin tietoa ja huomaan että se riippuu paljolti siitä kuka kommentoi asioita.
Mutta onhan se toisaalta hyvä että asioita kyseenalaistetaan ja keskustellaan avoimesti.
Myönnän että otin liian kärkkäästi kantaa asioihin, joista minulla ei aluksi ollut kokonaiskuvaa. - Rasvattu_jämä
exxä kirjoitti:
Tarkoitan perusteluja esimerkiksi UM:n virheellisyyksistä, jehovan todistajien raamatun tulkinnasta, kolminaisuudesta.
Sen myönnän, että täällä on kyllä ihan korrektiakin tietoa ja huomaan että se riippuu paljolti siitä kuka kommentoi asioita.
Mutta onhan se toisaalta hyvä että asioita kyseenalaistetaan ja keskustellaan avoimesti.
Myönnän että otin liian kärkkäästi kantaa asioihin, joista minulla ei aluksi ollut kokonaiskuvaa.>>Myönnän että otin liian kärkkäästi kantaa asioihin, joista minulla ei aluksi ollut kokonaiskuvaa.
Et ole suinkaan ainoa, joka näkee asiat hyvin mustavalkoisesti. Vartiotorniseuran toistama ajatus entisten jehovantodistajien kokonaisvaltaisesta valheellisuudesta istuu sitkeässä.
>>Tarkoitan perusteluja esimerkiksi UM:n virheellisyyksistä, jehovan todistajien raamatun tulkinnasta, kolminaisuudesta.
Raamatun tulkinnasta kehkeyvät näkemyserot ovat suurelta osin mahdottomia ratkaista. Esimerkiksi kolminaisuus on Vartiotorniseuralle niin vaikea paikka, että kolminaisuuskirjaseen on lainattava kolminaisuuden kannattajien tekstiä siten vääristellen, että lainaus näyttää vastustavan kolminaisuutta. Jos asia olisi ilmiselvä raamatullinen totuus, niin tuollaista epärehellisyyttä ei tarvitsisi käyttää oman kantansa tueksi. Vartiotorniseuran raamatunkääntäjät ja -käännös onkin sitten aivan oma erikoinen aiheensa.
Minulla ei ole harmainta aavistustakaan kuka on eniten oikeassa tai vähiten väärässä vaikka tästä joukosta:
http://www.theholdemans.com/Compare.htm
- UskoToivo
Ei ole liian myöhäistä palata takaisin seurakunnan yhteyteen. Etkö voisi harkita paluuta? Lähetä minulle sähköpostia:
uskotoivo2004@yahoo.com
http://www.geocities.com/uskotoivo2004/ - kohtaan piinana
En niinkään näe ristiriitaisuuksia suhteessa raamattuun ja heidän oppeihin. Mutta heissä jt:issä itsessään näen hyvinki paljon ristiriitaisuuksia ja tiedän hyvinki vit...maisia sisaria ja veljiä joista olen ihmetellyt miten tuokin on voinut koskaan tulla jt:ksi. Eräänki sisaren tiedän joka pelkää harmagedoniakin enemmän sitä, että pääsen taloudellisesti hänen ohitseen tai menestymään sillä saralla. Hän utelee minusta edelleenki viikottain, vaikka emme koskaan olleet edes ystäviä silloin kun olin kiinostuneena samassa seurakunnassa. Muistan vain hänet pistävät kritiikkinsä minua kohtaan aina kun hän kävi luonani ja sen kuinka hän toi esille omansa ja sukulaistensa paremmuuden ja minun ns. surkeuden omalla vit...maisella tavallaan. Olen toisella paikkakunnalla asunut jo lähes 10v enkä hänen kanssaan ole ollut missään tekemisissä, mutta pelko ja kateus taloudellisesta menestyksestäni on hänen päällään *sairaaloisena* piinana ja kateus muitakin asoita kohtaan mitä elämässäni voin ja olen saavuttanut.
- exxä
Niin kauan kuin ihmiset ovat epätäydellisiä, on yksilöitä jotka eivät toimi niinkuin kuuluisi. Mielestäni kuitenkin kokonaisuutena jehovan todistajat toimivat moitteettomasti. Tiedän itsekin yksiköitä jotka ovat heitä vain nimellisesti, juuri niin kuin kuvailit.
- utelias
olisiko sinun ja tämän toisen välillä jotain henkilökohtaista kateutta ja kismaa joka nyt ei ole muitten tarvis tietää eikä varsinaisesti liity mitenkään kyseiseen uskontoon
- Sama
utelias kirjoitti:
olisiko sinun ja tämän toisen välillä jotain henkilökohtaista kateutta ja kismaa joka nyt ei ole muitten tarvis tietää eikä varsinaisesti liity mitenkään kyseiseen uskontoon
Ei mulla ole mitään kismaa häntä kohtaa kaikki ongelmat johtuu tämän sisaren kismasta minua kohtaan hän on ärsyttävän kiinostunut tekemisistäni jne. vaikka ei olla missään tekemisissä oltu ennen eikä nytkään lähes 10v ei edes nähty. Hän kaunistelee asioitaan eräälle yhteiselle tutullemme (sukulaiseni) omasta elämästään ja pitää jonkilaista kilpailuhenkeä välillämme omassa pikku maailmassaan. Hän käy tämän sukulaiseni luona lähinnä vain siksi, että saisi udella minusta ja elämästäni. Jos kohtaismme, nii siitä ei varmasti hyvää seurais, hän on ÄRSYTTÄVIN ihminen mitä tiedän joten se siitä jt:jien rakkaudellisuudesta ja hengellisyydestä.
- mielivallan uhri
Sama kirjoitti:
Ei mulla ole mitään kismaa häntä kohtaa kaikki ongelmat johtuu tämän sisaren kismasta minua kohtaan hän on ärsyttävän kiinostunut tekemisistäni jne. vaikka ei olla missään tekemisissä oltu ennen eikä nytkään lähes 10v ei edes nähty. Hän kaunistelee asioitaan eräälle yhteiselle tutullemme (sukulaiseni) omasta elämästään ja pitää jonkilaista kilpailuhenkeä välillämme omassa pikku maailmassaan. Hän käy tämän sukulaiseni luona lähinnä vain siksi, että saisi udella minusta ja elämästäni. Jos kohtaismme, nii siitä ei varmasti hyvää seurais, hän on ÄRSYTTÄVIN ihminen mitä tiedän joten se siitä jt:jien rakkaudellisuudesta ja hengellisyydestä.
Tuomitset minutkin tuon sisaren ohessa. Millaiseksi on kehittynyt oikeudentajusi? Miten valmennat oikeudentajuasi?
- Corre
mielivallan uhri kirjoitti:
Tuomitset minutkin tuon sisaren ohessa. Millaiseksi on kehittynyt oikeudentajusi? Miten valmennat oikeudentajuasi?
Vaikka vartiotornilaiset ovat Saatanasta, niin eihän se meidän vikamme ole.
Tuo luonnevikainen jt-sisar on vain yksi varoittava esimerkki lukuisten muiden luonnevikaisten jt:ien keskuudessa. Itsekin ihmettelen sitä kuinka paljon psykopaatteja ja/tahi jotenkin muuten mielenterveysongelmaisia mahtuu 100 hlön betteliläiseen seurakuntaan.
Toki ymmärrän että sairas ja kieroutunut oppi tekee sairaita ja kieroutuneita ihmisiä, koska sanoihan Jeesuskin aikoinaan, että "hedelmistään puu tunnetaan".
;-)
-Corrector- - hyvyyttä
mielivallan uhri kirjoitti:
En tuomitse sinua tai muitakaan jt:tä kyseessä on vain tämä yksi tapaus, tosin olen kyllä tavannut/tuntenut muitakin ilkeämielisiä tai vähemmän sydämmellisiä jt:tä. Ikävä kyllä tämä sisar nyt vaan on tällainen en voi mitään. olen kyllä mielestäni oikeudenmukainen ja hyväsydäminen ihminen ja hyväksyn kaikki, mutta en ihmisten ilkeämielisiä tekoja, enkä helposti suutu tai ärsyynny, tämä juttu vain on kiusallinen.
- stara
Tuossa aloitus sivulla alempana on hyvää vartiotorni tietoa! Lue!
Otsakkeella->
UM käännös - tietoa (WWW) - Correctore
Olet säälittävässä tilassa. Olet kenties erotettu tyhmän menettelelysi takia - mikä on sinulle ihan oikein - mutta haikailet takaisin oksennuksellesi, ilman että tutkit rehellisesti järjestön politiikkaa.
Tee mitä haluat ja muista, että kannat itse vastuun päätöksistäsi. - huolestunut
Voisitko kertoa meille opettavan tarinan tapauksestasi, vaikkapa varoitukseksi meille muille?
- meitä
Itse olen henkilö joka olen lähtenyt järjestöstä 5v sitten. En ole uskoani menettänyt missään vaiheessa Luojaan olin vain lopen väsynyt täyttämään kriteerit ja raportit ja vaimon painostuksen. Otin ns. hatkat, jätin srk sekä vaimoni. Olen nyt käynyt kuuntelemassa kokouksissa pitkästä aikaa. Välillä tunne on ok välilllä ei. En voi vain hyväksyä sitä että järjestö menee laatimaan sääntöjä sellaiselle alueelle joka mielestäni kuuluu yksilöille itselleen. Myös tuntuu että ei ikinä kykene täyttämään mitä vaaditaan, ja tuntee itsensä arvottomaksi = rakkaus ?
>> Myös tuntuu että ei ikinä kykene täyttämään mitä vaaditaan, ja tuntee itsensä arvottomaksi = rakkaus ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009