"Mies vain" kirjoitti aikaisemmin miten suomalaiset naiset ovat "helppoja" ja miksi me emme usko, vaikka varoittavia esimerkkejä on monia.
Onneksi en uskonut typeriä varoituksia!
Niitä sain kuulla suhteeni alussa turkkilaiseen mieheen.
Olemme olleet kihloissa jo kaksi vuotta. Asuneet huhti-lokakuun Turkissa ja tulleet Suomeen talveksi. Suhteen alussa ja koko seurustelumme ajan olemme pystyneet puhumaan KAIKESTA.
Kummatkin olemme käyneet yliopiston ja olemme työelämässä.
Ikinä mieheni ei ole minua haukkunut, lyönyt, seuraillut tai rajoittanut elämääni.
Olemme seurustelleet neljä vuotta ja suhteessamme ei ole ollut isompia kulttuuriin tai uskontoon liittyviä riitoja. Ei koskaan.
Mieheni on kohtelias, hyvästä perheestä, rakastava ja minut täysin huomioon ottava.
Hänen perheensä kanssa tulen toimeen erittäin hyvin ja myös perheillämme on hyvät välit.
Suhteemme alussa puhuimme paljon kulttuurieroista ja mies sanoi, että tietää mihin joutuu kun aloittaa seurustelun minun kanssani. Hän tietää miten haluan elää ja me kummatkin olemme joutuneet joustamaan omissa "ajatuksissamme". Niinhän jokaisessa suhteessa täytyy otta toinen huomioon.
meillä on "rikas" rakkauden täyttämä suhde jota kunnioitan ja myös hän kunnioittaa.
En ole vaalea nainen vaan tumma, pitkä kaunis suomalainen. Ja en ymmärrä miksi vaaleita naisia leimataan.
Matkustelemme yhdessä ja kaikki on mahtavasti.
Onneksi en silloin alussa kuunnellut muiden mielipiteitä vaan tein niin kuin sydän sanoo. Neljä vuotta olemme asuneet saman katon alla.
Haluan vain sanoa, että olen onnellinen. Todella onnellinen.
Turkkilaisissa ihmisissä on monia aivan mahtavia luonteen piirteitä! Eivät he ole sellaisia, kuin näillä palstoilla annetaan ymmärtää.
Tiedän, että joku ihminen fiksuna heittää tänne "typeriä" kommentteja. Ei se minua haittaa.
Jokainen ajattelee tavallaan. Mitä kuitenkin itse tiedän millaista elämäni on ja mitä olen kokenut =)
suhteestani turkkilaiseen.(Alla olevaan jonka kirjoitti .."mies vaan"
81
19149
Vastaukset
- kariqva
Menee niin hyvin, että oikein täytyi tulla tänne tilittämään? Jos oikeasti olisit kaunis ja älykäs suomalainen nainen, sinulla olisi suomalainen tai länsimainen mies.
Tilastojen mukaan suomalais-turkkilainen avioliitto päättyy n. 10 kertaa useammin avioeroon kuin suomalais-suomalainen, joten pidä hauskaa vielä, kun ehdit.- MisterE
Minkä tilastojen? Missä ne on?
Kerropa... - kariqva
MisterE kirjoitti:
Minkä tilastojen? Missä ne on?
Kerropa...selaile viestejä, niin löydät linkin. se on se kehitysyhteistyösivulta www.kepa.fi löytyvä tilasto.
- Mutantti
Nää on taas näitä
"Joo mutta me ollaan rikkaita ja kaunnita, eikä koskaan tapella, eikä MEILLÄ ole kultturi-eroja, ja me ollaan korkeesti koulutettuja, ja ME rakastamme toisiamme ilman väkivallan häivääkään.
Ai niin. Ja perheemme tulee tietysti loistavasti toimeen keskenään, eikä me erota ikinä kun me niin toisiamme rakastamme ja arvostamme."
Hölö-hölö!
Millon heräät unestas työtön, peruskoulun keskenjättänyt, turkkilaisen-narsistin kanssa elävä?- nainen..
siitä, että olen tehnyt täysin oikean valinnan.
EIHÄN SE OLE MUILTA POIS JOS JOKU ON ONNELLINEN!
Tiesin, että tälläisiä kommenteja saa lukea, mutta saa niitäkin tulla. - Mutantti
nainen.. kirjoitti:
siitä, että olen tehnyt täysin oikean valinnan.
EIHÄN SE OLE MUILTA POIS JOS JOKU ON ONNELLINEN!
Tiesin, että tälläisiä kommenteja saa lukea, mutta saa niitäkin tulla.aivan....
Omilla valinnoilla sitä elämää rakennetaan,
omien valintojen seuraukset kestettävä (tai niistä nautittava).
Onnesi ei ole muilta pois, ja olet varmasti viisaita päätöksiä, ja hyviä sattumiakin elämäsi aikana läpi käynyt.
Onnea teille!
Ja äskeisestä heitostani puheen-ollen, tiedän että "monikulttuuriset suhteet" ovat monesti ennenkin toimineet. Oli vaan pakko heittää ääripäätä, kun aloituksesi oli niin "aaah, meillä onkin ihanaaaaaaa"-tyyliä. =)
- läpi
Minkähänlaisessa työelämässä olette. Hah hah puoli vuotta siellä ja puoli vuotta täällä ja oikein yliopiston käyneitä. Ei mene läpi.
- gurlgurl
ehkäpä se oli 'elämän yliopisto'. sinne pääsevät myös vähän yksinkertaisemmat ihmiset.
keskustelunavaus itsessään oli taas osoitus siitä, kuinka noloksi ihminen voi itsensä tehdä. - nainen
gurlgurl kirjoitti:
ehkäpä se oli 'elämän yliopisto'. sinne pääsevät myös vähän yksinkertaisemmat ihmiset.
keskustelunavaus itsessään oli taas osoitus siitä, kuinka noloksi ihminen voi itsensä tehdä.Meillä tai oikeastaan hänen perheellään on yritys
Istanbulissa, jota pyörittää hänen isänsä, hän ja toinen veli. Hän voi tehdä töitä myös Suomesta ja vaikka asumme täällä (pääosin) talvella, joudumme kuitenkin käymään Turkissa 2-3 kertaa sen aikana. Itse olen käynyt yliopiston ja lukenut psykologiaa. Tarkoituksena olisi valmistua lasten psykiatriksi, mutta nyt se vähän kesken =)Eli olen valmistunut lääketieteellisestä
Hän on käynyt yliopiston ja valmistunut, mutta niin kuin varmasti tiedätte..Monet ihmiset eivät tee sitä työtä mihin heidät on koulutettu. He voivat "vaihtaa" ammattiaan tai kouluttautua uudestaan.
Muutamme pysyvästi Turkkiin, joten sitten myös minun on helpompi tehdä sitä työtä mitä haluan.
Hän kun voi tehdä töitänsä myös ulkomailta, mutta minä en.
Opiskelu ja työn tekeminen kyseisessä maassa saattaa olla minulle hankalaa. Haluaisin erikoistua, mutta en tiedä miten se vielä onnistuu. - Kebabbi
nainen kirjoitti:
Meillä tai oikeastaan hänen perheellään on yritys
Istanbulissa, jota pyörittää hänen isänsä, hän ja toinen veli. Hän voi tehdä töitä myös Suomesta ja vaikka asumme täällä (pääosin) talvella, joudumme kuitenkin käymään Turkissa 2-3 kertaa sen aikana. Itse olen käynyt yliopiston ja lukenut psykologiaa. Tarkoituksena olisi valmistua lasten psykiatriksi, mutta nyt se vähän kesken =)Eli olen valmistunut lääketieteellisestä
Hän on käynyt yliopiston ja valmistunut, mutta niin kuin varmasti tiedätte..Monet ihmiset eivät tee sitä työtä mihin heidät on koulutettu. He voivat "vaihtaa" ammattiaan tai kouluttautua uudestaan.
Muutamme pysyvästi Turkkiin, joten sitten myös minun on helpompi tehdä sitä työtä mitä haluan.
Hän kun voi tehdä töitänsä myös ulkomailta, mutta minä en.
Opiskelu ja työn tekeminen kyseisessä maassa saattaa olla minulle hankalaa. Haluaisin erikoistua, mutta en tiedä miten se vielä onnistuu.Kebabbipisnes toimii! Sitähän voi tehdä missä tahansa!
- Nathalie
Olen naimisissa turkkilaisen miehen kanssa ja olen todella onnellinen.Kaikella tavalla meillä menee hyvin. Hän kunnioittaa ja arvostaa minua ja avioliitto on hänelle pyhää asiaa.Sanokoon muut mitä tahansa... Hän on gentleman joka ottaa minut huomioon ja rakastaa minua. Minäkään en ole tyhmä blondi, vaan korkeasti koulutettu kaunis nainen jolla on aivot millä ajattelee....
- Minttu
Mukava kuulla, että teillä menee hyvin! Kaikki on mahdollista, kun ei anna muiden ihmisten, lue kateellisten, vaikuttaa omiin ratkaisuihinsa. Ja tunnetustihan täällä Härmässä ajatellaan edelleenkin tyyliin, että jos joku on onnellinen, niin se on itseltään pois! valitettavaa, mutta tottta! Jatkakaa samaan malliin, Suomihan ei ole planeettamme ainut maa...onnex...
- buras
kerropa, mistä meidän pitäisi olla kateellinen?
niinpä. en tiedä minäkään. - ***
buras kirjoitti:
niinpä. en tiedä minäkään.Olet yksi kärkkäimpiä herjaajia ja loan heittäjiä. Miksi, jos et kateuksissasi? Enkä nyt tarkoita suhdetta ulkomaalaiseen vaan, että kateutesi kohde lienee toisten onnellisuus.
- buras
*** kirjoitti:
Olet yksi kärkkäimpiä herjaajia ja loan heittäjiä. Miksi, jos et kateuksissasi? Enkä nyt tarkoita suhdetta ulkomaalaiseen vaan, että kateutesi kohde lienee toisten onnellisuus.
Ikäväähän se on, jos totuus tekee kipeää, mutta ei sen takia kannata kateelliseksi tai rasistiksi nimitellä. Katsokaa peiliin vaan.
- Laura
buras kirjoitti:
Ikäväähän se on, jos totuus tekee kipeää, mutta ei sen takia kannata kateelliseksi tai rasistiksi nimitellä. Katsokaa peiliin vaan.
Eikö sulla Buras ole todellakaan muuta tekemistä kun kirjoitella täällä asioista joista et tiedä mitään. Tuoko se sulle iloa kun saat haukkua muita ihmisiä tyhmiksi, lihaviksi jne.
Vai elätkö puutteessa ja olet kateellinen ulkomaalaisille miehille?! Näytätkö niin pahalta että et itsekään uskalla katsoa peiliin?!
Kerro mikä saa susta noin pahan ihmisen!!! - Minttu
buras kirjoitti:
niinpä. en tiedä minäkään.Olet kateellinen minulle siitä kun minä olen kaunis ja älykäs, sekä minulla on rakastava turkkilainen mies, joka myös on kaunis ja älykäs. Näiden lisäksi olet kateellinen minulle minun kahdesta ja ihanan mieheni kolmesta yliopistotutkinnostamme. Olet myös kateellinen siitä, että minulla oma hieno avoauto, jolla toivon mukaan ajan Turkkiin mahdollisimman pian pois sinun kateutesi piiristä.
- buras
Minttu kirjoitti:
Olet kateellinen minulle siitä kun minä olen kaunis ja älykäs, sekä minulla on rakastava turkkilainen mies, joka myös on kaunis ja älykäs. Näiden lisäksi olet kateellinen minulle minun kahdesta ja ihanan mieheni kolmesta yliopistotutkinnostamme. Olet myös kateellinen siitä, että minulla oma hieno avoauto, jolla toivon mukaan ajan Turkkiin mahdollisimman pian pois sinun kateutesi piiristä.
"minulla oma hieno avoauto, jolla toivon mukaan ajan Turkkiin mahdollisimman pian pois sinun kateutesi piiristä"
-Sanan "trolli" merkitys tiivistettynä yhteen lauseeseen. Ei jaksa edes vastata, alkaa olla hieman liian epätoivoista valehtelua tytöiltä. - buras
Laura kirjoitti:
Eikö sulla Buras ole todellakaan muuta tekemistä kun kirjoitella täällä asioista joista et tiedä mitään. Tuoko se sulle iloa kun saat haukkua muita ihmisiä tyhmiksi, lihaviksi jne.
Vai elätkö puutteessa ja olet kateellinen ulkomaalaisille miehille?! Näytätkö niin pahalta että et itsekään uskalla katsoa peiliin?!
Kerro mikä saa susta noin pahan ihmisen!!!Veikkasit väärin. Haluatko uuden arvauksen?
Miten niin minä en tiedä asioista mitään? Sekö tekee sinusta suuren kosmopoliitin, että pääsit kesällä ensimmäistä kertaa ulkomaille ja menetit neitsyytesi turkkilaiselle rantapummille?
Luetun ymmärtämisessäsi olisi myös toivomisen varaa. Ei minulla ole mitään länsimaalaisia miehiä vastaan. Ei periaatteessa turkkilaisiakaan - hehän vain käyttävät hyväkseen teidän tyhmyyttä ja hyväuskoisuuttanne. - Laura
buras kirjoitti:
Veikkasit väärin. Haluatko uuden arvauksen?
Miten niin minä en tiedä asioista mitään? Sekö tekee sinusta suuren kosmopoliitin, että pääsit kesällä ensimmäistä kertaa ulkomaille ja menetit neitsyytesi turkkilaiselle rantapummille?
Luetun ymmärtämisessäsi olisi myös toivomisen varaa. Ei minulla ole mitään länsimaalaisia miehiä vastaan. Ei periaatteessa turkkilaisiakaan - hehän vain käyttävät hyväkseen teidän tyhmyyttä ja hyväuskoisuuttanne.No miksi ihmeessä sä olet sitten niin innostunut tästä aiheesta, jokin sulla mättää pahasti!
Harmittaako kun et itse ole päässyt viemään neitsyyttä? Sanopa suoraan miksi sinua ottaa päähän jos suomalainen nainen seurustelee esim. turkkilaisen kanssa? - buras
Laura kirjoitti:
No miksi ihmeessä sä olet sitten niin innostunut tästä aiheesta, jokin sulla mättää pahasti!
Harmittaako kun et itse ole päässyt viemään neitsyyttä? Sanopa suoraan miksi sinua ottaa päähän jos suomalainen nainen seurustelee esim. turkkilaisen kanssa?1) Teitä on helvetin mukava ärsyttää tosiasioilla, joita te ette myönnä.
2) Olen vienyt, kiitos kysymästä.
3) Minua ottaa päähän lähinnä se, että esim. somalit ja turkkilaiset tekevät Suomessa yhtä paljon väkivaltarikoksia vuosittain kuin suomalaiset. Vähemmän päähän ottaa se, että suurin osa naisista ei tajua tai tunnusta tulleensa surutta hyväksikäytetyksi (avioerojen määrä suomi-turkki -avioliitoissa 10-kertainen suomi-suomi -avioliitoon). Maksan myös veroja joka vuosi. Mieluummin maksaisin veroja suomalaisille kuin maahanmuuttajille ja elintasopakolaisille/muuttajille. - Laura
buras kirjoitti:
1) Teitä on helvetin mukava ärsyttää tosiasioilla, joita te ette myönnä.
2) Olen vienyt, kiitos kysymästä.
3) Minua ottaa päähän lähinnä se, että esim. somalit ja turkkilaiset tekevät Suomessa yhtä paljon väkivaltarikoksia vuosittain kuin suomalaiset. Vähemmän päähän ottaa se, että suurin osa naisista ei tajua tai tunnusta tulleensa surutta hyväksikäytetyksi (avioerojen määrä suomi-turkki -avioliitoissa 10-kertainen suomi-suomi -avioliitoon). Maksan myös veroja joka vuosi. Mieluummin maksaisin veroja suomalaisille kuin maahanmuuttajille ja elintasopakolaisille/muuttajille.Jeps sen nyt olen huomannut että haluat ärsyttää!
Eikä ihme että niitä väkivaltarikoksia tulee kun sinunlaisia ärsyttäjiä liikkuu kadulla!
Minä kyllä mielummin maksaisin veroja pakolaisille kuin suomalaisille juopoille! - buras
Laura kirjoitti:
Jeps sen nyt olen huomannut että haluat ärsyttää!
Eikä ihme että niitä väkivaltarikoksia tulee kun sinunlaisia ärsyttäjiä liikkuu kadulla!
Minä kyllä mielummin maksaisin veroja pakolaisille kuin suomalaisille juopoille!"Eikä ihme että niitä väkivaltarikoksia tulee kun sinunlaisia ärsyttäjiä liikkuu kadulla!"
Tuolla samalla perusteella he myös raiskaavat niin usein, kun naisilla on liian paljastavia vaatteita. Sitäkö mieltä olet? - Laura
buras kirjoitti:
"Eikä ihme että niitä väkivaltarikoksia tulee kun sinunlaisia ärsyttäjiä liikkuu kadulla!"
Tuolla samalla perusteella he myös raiskaavat niin usein, kun naisilla on liian paljastavia vaatteita. Sitäkö mieltä olet?Tarkoitin sitä että suomalaiset miehet tulevat usein haastamaan riitaa ulkomaalaisille!
Minut on raiskannut suomalainen mies! - buras
Laura kirjoitti:
Tarkoitin sitä että suomalaiset miehet tulevat usein haastamaan riitaa ulkomaalaisille!
Minut on raiskannut suomalainen mies!Juu ja minut on raiskannut Paavi.
Sattuipa muuten somasti, että juuri, kun puhuttiin ulkomaalaisten raiskauksista, niin löytyi suomalaisen raiskaama nainen :) - Laura
buras kirjoitti:
Juu ja minut on raiskannut Paavi.
Sattuipa muuten somasti, että juuri, kun puhuttiin ulkomaalaisten raiskauksista, niin löytyi suomalaisen raiskaama nainen :)Sinä se nautit kun saat satuttaa! Olet paljon pahempi kuin yksikään turkkilainen naisten hyväksikäyttäjä!
- buras
Laura kirjoitti:
Sinä se nautit kun saat satuttaa! Olet paljon pahempi kuin yksikään turkkilainen naisten hyväksikäyttäjä!
Älä heittäydy marttyyriksi, vaan lue omia kirjoituksiasi ylempää. Ressukka sinä olet.
- ressukka
buras kirjoitti:
Älä heittäydy marttyyriksi, vaan lue omia kirjoituksiasi ylempää. Ressukka sinä olet.
Ressukka se olet sinäkin, säälittävää ettei miehellä ole muuta työtä tähän aikaan päivästä!
- buras
ressukka kirjoitti:
Ressukka se olet sinäkin, säälittävää ettei miehellä ole muuta työtä tähän aikaan päivästä!
..zzzZZZZ..
- jätkiä
Laura kirjoitti:
No miksi ihmeessä sä olet sitten niin innostunut tästä aiheesta, jokin sulla mättää pahasti!
Harmittaako kun et itse ole päässyt viemään neitsyyttä? Sanopa suoraan miksi sinua ottaa päähän jos suomalainen nainen seurustelee esim. turkkilaisen kanssa?Suomalaisia ukkoja harmittaa se, kun monet ulkomaalaisten kanssa solmitut liitot ONNISTUU. Suomalaiset ukot vain makaa ja solvaa akkojaan, revi siitä nyt sitten huumoria!
Älkää antako feikkejen teinien ärsyttää itteänne. - Meka
Laura kirjoitti:
Jeps sen nyt olen huomannut että haluat ärsyttää!
Minä kyllä mielummin maksaisin veroja pakolaisille kuin suomalaisille juopoille!Joo, mutta kuka on pakolainen? Nekö lievästi ylipainoiset miespuoliset heput joita kaupungilla pyörii? Kyllä mäkin pakolaiset mieluusti vastaanotan, mutta puoletkaan noista ryhmistä ei voi olla oikeita pakolaisia. Millä ihmeellä ne esimerkiksi lentelee ympäri eurooppaa. Koko suku vuoronperään. Eikö se maksa aika paljon?
- Mika
jätkiä kirjoitti:
Suomalaisia ukkoja harmittaa se, kun monet ulkomaalaisten kanssa solmitut liitot ONNISTUU. Suomalaiset ukot vain makaa ja solvaa akkojaan, revi siitä nyt sitten huumoria!
Älkää antako feikkejen teinien ärsyttää itteänne.Ei mua ainakaan harmita. Kiva kun on kivaa. Mutta sitten ei tartte itkeä kun tulee ongelmia. Kummasti käy lapsien kanssa vaikka niin, että jostain syystä saattaa lapset jäädä isänsä luo johkin indokiinaan. Suomalaisesta miehestä ainakin tietää mitä pääosin saa. Yleensä ollaan itsepäisiä juntteja. Aidon miehisiä miehiä. Jos me emme kelpaa, senkun etsitte sitten ulkomaan avuista miehenne. Mutta itkeminen kannattaa sitten unohtaa vaikeuksien tullessa. Ei kiinnosta.
Mika kirjoitti:
Ei mua ainakaan harmita. Kiva kun on kivaa. Mutta sitten ei tartte itkeä kun tulee ongelmia. Kummasti käy lapsien kanssa vaikka niin, että jostain syystä saattaa lapset jäädä isänsä luo johkin indokiinaan. Suomalaisesta miehestä ainakin tietää mitä pääosin saa. Yleensä ollaan itsepäisiä juntteja. Aidon miehisiä miehiä. Jos me emme kelpaa, senkun etsitte sitten ulkomaan avuista miehenne. Mutta itkeminen kannattaa sitten unohtaa vaikeuksien tullessa. Ei kiinnosta.
Mika: suomalainen mies on yksi suurimpia kusettajia, mitä maa päällään kantaa. suurimmalla osalla deittipalstoistakin yli puolet on jo jonkinlaisessa suhteessa olevia "seikkailua" etsiviä pettureita. Suomalaisesta miehestä ei saa mainitsemasi kaltaista miestä vaikka voissa paistais.
- Nimetön
buras kirjoitti:
"minulla oma hieno avoauto, jolla toivon mukaan ajan Turkkiin mahdollisimman pian pois sinun kateutesi piiristä"
-Sanan "trolli" merkitys tiivistettynä yhteen lauseeseen. Ei jaksa edes vastata, alkaa olla hieman liian epätoivoista valehtelua tytöiltä.Siis mikä juttu se on, että suomalainen mies on muita kansalaisuuksia parempi? Tai miksi te aina haukutte juuri turkkilaisia?? Oletteko kateellisia kun ne saa kaikki teidän naiset? Tai miksi aina sanotte,että kaikki rumat naiset on turkkilaisten ja kauniit naiset teidän suomalaisten kanssa? Minä olen suomalainen 19v nainen ja myönnän harrastaneeni seksiä turkkilaisen kanssa, MUTTA tiedän myös suomalaisia miehiä, jotka käy ULKOMAILLA naiskentelemassa tummia thai-tyttöjä ja venäläisiä. Joten turha teidän on meidän naisten valintoja haukkua. Minä vaan satun tykkäämään enemmän tummista kuin vaaleista miehistä!!!! Omalta kohdaltani voin sanoa tuntevani suomalaisia huumeiden käyttäjiä, työttömiä ja mustasukkasia rasisteja. Tuntemani ulkomaalaiset,myös turkkilaiset, käy kaikki töissä!(ne nyt on vaan niin helppo leimata ku niitä on täällä vähemmistönä). Ja minulle on ihan sama ketä menee kenekin kanssa kihloihin, ehkä minullakin on pieni haave päästä kokeilemaan rakkaus-ystävyyssuhdetta ulkomaalaisen,vaikka sitten turkkilaisen kanssa!!
- Nainen
en nyt tietysti varma asiasta voi olla mutta luulenpa että älykäs, kaunis ja korkeasti koulutettu nainen ei kirjoittelisi tänne keskustelupalstalle omasta suhteestaan turkkilaiseen!
ja mielestäni ei missään tapauksessa kannattaisi muuttaa turkkiin.. et tyttö-kulta tiedäkkään mihin pääsi pistät..
kyllä sitä hyvin äkkiä tullaan itku kurkussa kotiin äidin tykö.. (jos pääsee!)- nainen (alkuperäinen)
Tähän kateus keskusteluun en puutu ollenkaan.
Haluan todella sanoa, että kyllä moni turkkilainen mies on sitä mitä täällä palstalla puhutaan, mutta minun miehessäni ei ole kukaan nähnyt noita merkkejä viimeisen neljän vuoden aikana.
Me ihmiset olemme erilaisia. Jokainen meistä on yksilö.
Kaikilla turkkilaisilla (esim minun miehelläni) eskonto ei ole niin vahva ja se ei näy jokapäiväisessä elämässä.
Olen saanut häneltä sellaista arvostusta mitä en olisi kuvitellut, että muslimi mies voisi naiselleen osoittaa. Olin väärässä. Hän on myös oppinut monia asioita meidän perinteistä ja kulttuurista.
Mutta hänen uskontonsa tuo paljon hyvää. Hän ei esimerkiksi käytä alkoholia runsaasti. Juo vain harvoin niin kuin minäkin.
Perhe on hänelle hyvin tärkeä. Minä olen tärkeintä hänelle. Hän on omistautunut minulle ja meidän tulaveisuudelle. - just me
nainen (alkuperäinen) kirjoitti:
Tähän kateus keskusteluun en puutu ollenkaan.
Haluan todella sanoa, että kyllä moni turkkilainen mies on sitä mitä täällä palstalla puhutaan, mutta minun miehessäni ei ole kukaan nähnyt noita merkkejä viimeisen neljän vuoden aikana.
Me ihmiset olemme erilaisia. Jokainen meistä on yksilö.
Kaikilla turkkilaisilla (esim minun miehelläni) eskonto ei ole niin vahva ja se ei näy jokapäiväisessä elämässä.
Olen saanut häneltä sellaista arvostusta mitä en olisi kuvitellut, että muslimi mies voisi naiselleen osoittaa. Olin väärässä. Hän on myös oppinut monia asioita meidän perinteistä ja kulttuurista.
Mutta hänen uskontonsa tuo paljon hyvää. Hän ei esimerkiksi käytä alkoholia runsaasti. Juo vain harvoin niin kuin minäkin.
Perhe on hänelle hyvin tärkeä. Minä olen tärkeintä hänelle. Hän on omistautunut minulle ja meidän tulaveisuudelle.toi kuulostaa niin paljon kliseiseltä provolta että huh...
- Art
että olen kuullut samallaisia lauseita kaksi kertaa elämäni aikana mutta kun on aikaa mennyt niin asiat ovat muuttuneet tulee lapsia perheeseen niin heistä on ehdottomasti kasvatettava muslimeja ja nainen jää taka alalle...tai jos ei tule lapsia niin ero on väistämätön pikku hiljaa meinaan suku vaatii jälki kasvua ja jos tähän et kykene niin suku hommaa naisen joka synnyttää lapsia.
- ..aloittaja!
Olisi mukava vaihtaa kanssasi muutama sana, joten uskaltaisitkohan laittaa maili osotettasi?
Ymmärrän kyllä, jos et viitsi, ku on näitä hervaajia liikenteessä niin paljon..
Mutta jos suinkin pystyt, niin olisi tosi mukavaa!- tyhjänperän ilpo
hervaajia? tosiasioitahan täällä luetellaan.
- pahanen
tyhjänperän ilpo kirjoitti:
hervaajia? tosiasioitahan täällä luetellaan.
siis mitä se miehes tekee jos ei ole saanut koulutusta vastaavaa työtä? kebab? pizza? kuunteleeko se sitä muslimimusaa jota soitetaa joissain kebabpaikoissa? käytte varmaan kattomassa lätkäpelejä yhdessä Suomessa ;)
PS. Onko mustalla (tummalla) valkoista pidempää? - nainen
pahanen kirjoitti:
siis mitä se miehes tekee jos ei ole saanut koulutusta vastaavaa työtä? kebab? pizza? kuunteleeko se sitä muslimimusaa jota soitetaa joissain kebabpaikoissa? käytte varmaan kattomassa lätkäpelejä yhdessä Suomessa ;)
PS. Onko mustalla (tummalla) valkoista pidempää?Ei täällä netissä voi kaikkea levitellä.
Heillä on eräänlainen konealan yritys. Toimii pääosin Turkissa, mutta vie osia myös lähimaihin. - tyhjänperän ilpo
nainen kirjoitti:
Ei täällä netissä voi kaikkea levitellä.
Heillä on eräänlainen konealan yritys. Toimii pääosin Turkissa, mutta vie osia myös lähimaihin.turkkilainen konealan yritys kuulostaa yhtä uskottavalta kuin rehellinen mustalainen..
- Tulli setä
nainen kirjoitti:
Ei täällä netissä voi kaikkea levitellä.
Heillä on eräänlainen konealan yritys. Toimii pääosin Turkissa, mutta vie osia myös lähimaihin.muistaakseni Bin Laden Group..olivo oil ja kone osat..niitähän ne aina kontit sisältää...
- suomalainen tietäjä
tyhjänperän ilpo kirjoitti:
turkkilainen konealan yritys kuulostaa yhtä uskottavalta kuin rehellinen mustalainen..
Mistäköhän niitä toyota corolloja tulee nylyisin suomeen? :)
- Minä
Tulli setä kirjoitti:
muistaakseni Bin Laden Group..olivo oil ja kone osat..niitähän ne aina kontit sisältää...
Nyt se sotkee jo Bin ladenkin turkkiin... edelleenkin ei se tyhmyys mikään synti ole mutta helvetillinen häpeä!
- janne
oletko miettiny et elämä vois olla ihanempaa ihmisen kans, ku turkkilaisen...
- tyhmistä
Itse muutin pois suomesta jo nuorena kun tuntui että suomalaiset on niin kummallista kansaa. Niin kateellisia, pikkusieluisia,ennakkoluuloisia, rasistisia...(no ei kaikki tietysti)Mut monet on.
Mistä se nyt vois johtuu??? Ehkä siitä että suomessa on luokkaerot tosi huimia. Edes omat kansalaiset eivät arvosta omiaan.(sit on pakko etsiä joitakin jotka ovat "vielä huonompia, ulkomaalaiset, ja jos niillä menee paremmin niin sehän on tosi vihan kohde). Aikasemmin kuitenkin olin ylpeä että olen suomalainen. Nyt olen kuitenkin vaihtanut kansallisuudenkin. Olen iloinen puolestasi. Itse olen myös korkeakoulua käynyt. Tunnen paljon ihmisiä eri maista ja ne ihmissuhteet antaa enemmän kun joku pikkusieluinen suomalainen.Ymmärrän että halusit valaista positiivisia ajatuksia, mutta se on ehkä turhaa tällä palstalla. Ehdotettasko uutta palstaa "sivistyneille".- Minä
Kummallista ja kateellista kansaa? Eli oot niitä jotka pähkii koko ajan mitä muut on musta mieltä. Ja sinähän oot kuitenkin melkein täydellinen.
On se vaan niin kummallista kun toisille on muiden mielipiteet on niin tärkeitä. Mitä väliä sillä on mitä mieltä muut on tai jos ne on kateellisia tms? Pikkusieluisuus taitaa olla omassa navassasi.
- ihmettelijä
"Olemme seurustelleet neljä vuotta ja suhteessamme ei ole ollut isompia kulttuuriin tai uskontoon liittyviä riitoja."
"Neljä vuotta olemme asuneet saman katon alla."
Eli muutitte yhteen välittömästi kun aloitte seurustella?
Rohkea temppu!
Tai sitten et itsekään tiedä, missä mennään...- Suomalainen keski-ikäinen
Minä muutin vaimon kämppään tokan tapaamiskerran jälkeen, eli kolmantena iltana. Yhdessäasumista on kestänyt liki 20 v.
- petri............
itse luin tuon kirjoituksesi, ja voin sanoa että, olen vilpittömästi onnellinen puolestasi!, ja jos olet onnellinen miehesi kanssa niin hyvä!
hyvää jatkoa teille!!!!!!!!! - Pekka
Ensiksi onnea sinulle ja miehellesi.
Minulla on vähän samanlainen tarina. Olen ollut kahdesti naimisissa suomalaisen naisen kanssa. Molemmat päättyi avioeroon. Kyllästyin suomalaisnaisiin ja menin naimisiin filippiiniläisen naisen kanssa. Sen jälkeen elämä on ollut yhtä juhlaa, vaimoni arvostaa minua. Hän tekee puolestani kaiken, kun lähden aamulla töihin on kahvit keitetty ja kun palaan töistä iloinen ja kaunis nainen ottaa minut vastaan. Hän toteuttaa kaikki minun toiveeni, ei motkota kaljan juomisesta tai muusta vastaavasta. Seksiä saan aina kun tekee mieli. Ihmettelenkin nyt mikä sai minut sietämään suomalaisia naisia niinkin kauan. Hän jopa luopui omasta uskostaan pyynnöstäni. Sillä mielestäni islamilaisuus vetää terrorismia puoleensa kuin hunaja kärpäsiä.
Olen hyvin onnellinen nuoren (18v nuorenpi)Filippiiniläisen vaimoni kanssa.
Tosin toivon että eläisit onnellista avioliittoa miehesi kanssa Turkissa. Niinkuin mainitsin islamilaisuus aiheuttaa meille ongelmia.
Hyvät suomen miehet miettikää tosissanne itämaista naista elämänkumppaniksi.
Hyvää syksyn jatkoa.- Rasisti
on niiiin iihaaniiaa ja suuloisiia että. Sitten yhtenä päivänä mies tulee töistä yhteiseen pesään, josta lemmenlintu onkin lentänyt pois, tyhjättyään sekä pesän että yhteisen pankkitilin. Sama tapahtuu tietysti naisillekin. Mutta asiat täytyy oppia kantapään kautta.
- innocent
En ymmärrä miksi turkkilaisia,etenkin minun miestäni luullaan joksikin naistenhakkaajaksi ja alistajaksi.Hän on hyvin koulutettu,samoin häen vanhempansa.Ehkä paremmin kuin minut Malmin kauppaoppilaitoksessa.Perhe on hyväksynyt minut ja isäpappa jopa joskus leikkisästi taputtaa minua pepulle,lienee paikallinen kohtelias tapa.Tosin anoppi leikkii silloin mykkäkoulua,ja mulkoilee.Mieheni(poikaystaväni) on hyvin koulutettu,sivistynyt ja pitää taiteesta.Hän on leikkisästi joskus sanonut pitävänsä"iso peppu",ja hassu tyttö.Minähän olen vähän selainen toiveiden täyttymys,ainakin toivon niin.Tosin se peppu on päässy vähän pienenee näin ramadanin aikana,kun ei tunnu saavan ruokaa päiväsaikaan.Tosin pidän yö syömisistä odottaessani poikaystaväni paluuta kotiin.Hänellä tosin tuppaa menemään aamuun asti,"kun ne opiskelurahat täytyy tienata",hän sanoo.Saattapa joskus leikkisästi läimäistäkin.Kertokaa onks teillä kokemuksia,olis tosi kiva kuulla.
- suomalainen tietäjä
Juu siis KAIKKI Turkkilaiset ovat naisten hakkaajia ja pahasti uskonnollisia ja ja ne on pahoja ja niille ei ole koulutusta ja, mitää ikinä on PAHA maailmassa niin KAIKKI turkkilaiset ovat sitä! :)
Mä tieerrrrän. :) Mä tunnen niitä kaikki. :)
- M30__
Kyllä krapulassa menis tollanen turkkilaisten kaataja-nainenkin. Mokka-tissit vaan pumppais ilmaa, kun stikkaisin juurta myöten suppariin.
- MisterE
Äitini on suomalainen, isäni on turkkilainen. He ovat edelleen naimisissa, yli 26v. jälkeen, isäni on yks. yrittäjä, äitini on osastonhoitaja tavaratalossa. Perhetuttaviimme kuuluu mm. turkkilainen insinööri, jolla on suomalainen vaimo ja kaksi poikaa, joista vanhempi lukiossa.
Toinen tapaus, jossa on turkkilainen mies ja suomalainen vaimo, alkoholisti. Tästä huolimatta turkkilainen mies on kotona, tukee ja yrittää auttaa vaimoaan... Edelleen vanhempi pariskunta, turkkilainen mies ja suomalainen nainen, onnellisesti naimisissa..
Ei se sitä tarkoita, että turkkilaiset tulee ja pokaa helppouskoiset naiset, ihan sama meininki on suomalaisilla miehillä. Asiaan vaan kiinnittää huomiota, kun kyseessä on tumma ulkomaalainen.
Katkerien ihmisten puhetta. Yleensä näissä "pokaustapauksissa" on vain kyse kahdesta nuoresta ihmisestä, jotka ovat aidosti kiinnostuneet toisistaan, mutta sitoutuvat liian nopeasti (kihlat, avioliitto). Turhaa höpötystä...
Kyllä, turkkilaisissa (ja muissa ulkomaalaisissa) on pokaajia, mutta ihan yhtä paljon suomalaisissa...
Nauti elämästäsi nimimerkki "nainen"! Pidä kivaa ja rakasta...- buras
"Kyllä, turkkilaisissa (ja muissa ulkomaalaisissa) on pokaajia, mutta ihan yhtä paljon suomalaisissa..."
Voisitko selittää, miksi suomalaismiehet eivät juurikaan avioidu rantalomakohteista löytyneiden turkkilaisnaisten kanssa. - burakselle
buras kirjoitti:
"Kyllä, turkkilaisissa (ja muissa ulkomaalaisissa) on pokaajia, mutta ihan yhtä paljon suomalaisissa..."
Voisitko selittää, miksi suomalaismiehet eivät juurikaan avioidu rantalomakohteista löytyneiden turkkilaisnaisten kanssa.Johtuiskohan se siitä että musliminainen ei voi avioitua muiden kuin muslimien kanssa. Ota selvää asioista ennenkuin tulet tänne viisastelemaan..
- buras
burakselle kirjoitti:
Johtuiskohan se siitä että musliminainen ei voi avioitua muiden kuin muslimien kanssa. Ota selvää asioista ennenkuin tulet tänne viisastelemaan..
Kyllä minä sen tiesin, mutta kysehän on siitä, onko se sinun mielestäsi oikein. Kuinka joku idiootti voi avioitua tuollaiseen uskontoon uskovan miehen kanssa? Miksi suomalainen nainen haluaa tehdä elämästään rajoitetumman ja vaikeamman? Onko kotikasvatus ollut liian avoin ja vapaa?
- Miksi mies voi ja nainen ei?
burakselle kirjoitti:
Johtuiskohan se siitä että musliminainen ei voi avioitua muiden kuin muslimien kanssa. Ota selvää asioista ennenkuin tulet tänne viisastelemaan..
Minusta on kummaa että mies voi tehdä mitä huvittaa, mutta nainen ei saa naida kristittyä? miksi näin?
- no just
Miksi mies voi ja nainen ei? kirjoitti:
Minusta on kummaa että mies voi tehdä mitä huvittaa, mutta nainen ei saa naida kristittyä? miksi näin?
Opiskelepa vähän tuota ks. uskontoa niin löydät vastauksen. Itse "seurustelen" turkkilaisen muslimimiehen kanssa joka ei ole harras uskovainen. Itse olen kristitty ja sellaisena pysyn koska hänen uskontonsa ei minua kiinnosta enkä näe sitä järkevänä. Meidän suhteessa ei kuitenkaan ole mitään merkitystä uskonnolla.
- voi pojat
Opiskelepa vähän tuota ks. uskontoa niin löydät vastauksen. Itse "seurustelen" turkkilaisen muslimimiehen kanssa joka ei ole harras uskovainen. Itse olen kristitty ja sellaisena pysyn koska hänen uskontonsa ei minua kiinnosta enkä näe sitä järkevänä. Meidän suhteessa ei kuitenkaan ole mitään merkitystä uskonnolla.
- MisterE
buras kirjoitti:
Voisitko selittää, miksi suomalaismiehet eivät juurikaan avioidu rantalomakohteista löytyneiden turkkilaisnaisten kanssa.Siksi, että hyvin (valitettavan) paljon he ovat nykypäivänäkin vanhempien "käskyläisiä" ja on edelleen erittäin yleistä (vanhan perinteen mukaista), että tytär muuttaa kotoaan vasta häiden jälkeen tai ainakin pitkän seurustelun jälkeen. Tuskin kukaan suomalainen mies menee Turkkiin ja takaisin tullessaan on naimisissa. Ymmärrät kai mitä yritän selittää?
- MisterE (puoliturkkilainen)
Se vaan yksinkertaisesti johtuu siitä, että Lähi-Idässä uskonto vaikuttaa edelleen niin paljon kulttuuriin... Sama juttu jos täällä kristinusko vaikuttaisi edelleen yhtä paljon niin, kaikkien raskaana olevien tulevien yksinhuoltajateiniäitien päälle syljettäisiin kadulla, kun ovat harrastaneet esiaviollista seksiä...
- MisterE (puoliturkkilainen)
no just kirjoitti:
Sama meininki on ollut alusta asti minunkin vanhemmillani, itse olen kristitty ja olin 8 vuotta rippikoulutoiminnassa mukana, mutta totesin jälkeenpäin, että ei ne uskonasiat kiinnosta, mutta oli kiva olla nuorten kanssa tekemisissä...
- puoliveri?
mullakin on turkkilainen isä ja suomalainen äiti.
eroon päätyivät. mutta niinhän joka kolmas avioliitto eikö vain..??
mun isä on super-hyvä tyyppi ja pakko sanoa että siinä on sellaista särmää ettei moni suomalaismies pysty samaan.
suomalainen sisu vs turkin pippuri...
on kiva olla koktail. - MisterE
puoliveri? kirjoitti:
mullakin on turkkilainen isä ja suomalainen äiti.
eroon päätyivät. mutta niinhän joka kolmas avioliitto eikö vain..??
mun isä on super-hyvä tyyppi ja pakko sanoa että siinä on sellaista särmää ettei moni suomalaismies pysty samaan.
suomalainen sisu vs turkin pippuri...
on kiva olla koktail.Mieluumminkin tuplaveri kuin puoliveri. :)
Minunkin isäpappani 165-senttisenä ei kyllä jutuissaan häviä suunsoittajille... :)
- Suomalainen
Onhan noita poikkeuksia. Kaikki eivät ole samanlaisia. Kaikki suomalaisetkaan eivät pidä alkoholista tai pukeudu huonosti.
- Bablo
Todellakin näitä turkkilaismiehiä se prosentti löytyy fiksujakin, tiedän vain yhden. Onnea valitsemallesi tielle, ilman matseja.
Bablo - Nimetön
Älä välitä muiden turhista puheista,elä oikein ja hyvin,jaa hyvää oloa onnestasi ympärillesi.Minulla on arabialaisia ystäviä,eivät täydellisiä,en minäkään,ei kukaan ole,mutta juuri sellaisina kuin he ovat minä haluan heidät elämässäni ja sydämessäni säilyttää.Suojelusta ja rauhaa teille.
- international suomalainen
Luin viestisi ja ymmärsin,et sinulla on hyvä mies.Olen ollut avioliitossa ulkomaalaisen kanssa
koko elämäni ajan,enkä vaihtais suomalaiseen mieheen koskaan.Suomalaiset epäilevät aina ulkomaalaisia ihmisiä,vaikka eivät edes ymmärrä heitä.Syy on juuri siinä.Maailmassa on paljon maita ja joka maassa on omat hyvät,pahat ja rumat.Halusin vain tuoda sinulle oman ajatuksen,koska jotenkin tunsin,että kaipaat tukea omaan kokemukseesi ulkomaalaisista.Mukavaa jatkoa Sinulle.Maria - @Mor
Onnea vaan!
Ethän ole kuitenkaan menossa avioon?? Silloin nimittäin asiat saattavat muuttua nopeasti. Ja oletko vilkaissut mitä turkin laki sanoo lasten huoltajuudesta ja naisen oikeuksista eron koittaessa. Olit sitten kuinka tumma ja nätti tahansa... Pientä puusilmäisyyttä on, jos et huomaa kuinka ihan suomalaisissakin ihmisissä on monia aivan mahtavia luonteen piirteitä! No, jokainen on onnellinen tavallaan, toivottavasti!- nainen
Joo..Olen kanssa miettinyt tota avioliittoa ja lapsia, mutta olemme tehneet tai teemmee sopimuksen ihan allekirjoitetun juristien kera. Siis siitä, että miten lapsien käy jos ero joskus kävisi ennen kuin he ovat täysi-ikäisiä.
Mieheni (tuleva mieheni) on suostunut siihen täysin, että lapset asuvat aina minun luona jos jotain sattuisi. Vielä en tiedä haluanko tuleville lapsilleni ( Suomen kansalaisuuden) synnyttää heidät Suomessa.
Kaikesta on keskusteltu ja fiksuihin päätöksiin päästy. - @Mor
nainen kirjoitti:
Joo..Olen kanssa miettinyt tota avioliittoa ja lapsia, mutta olemme tehneet tai teemmee sopimuksen ihan allekirjoitetun juristien kera. Siis siitä, että miten lapsien käy jos ero joskus kävisi ennen kuin he ovat täysi-ikäisiä.
Mieheni (tuleva mieheni) on suostunut siihen täysin, että lapset asuvat aina minun luona jos jotain sattuisi. Vielä en tiedä haluanko tuleville lapsilleni ( Suomen kansalaisuuden) synnyttää heidät Suomessa.
Kaikesta on keskusteltu ja fiksuihin päätöksiin päästy.En viitsi kiusia enempää, jos todellakin olet noin tarkkaan asiat funtsinut! :)Itse seurustelin aikoinaan 4 kuukautta ennen aviota, ja kesti sekin liitto yli 10 vuotta.
- ASKIM
Olipa helpotus lukea myös positiivista. Olen myös rakastunut turkkilaiseen mieheen ,joka vielä on vielä minua huomattavasti nuorempi mutta niin tosissaan ja sinnikäs ettei mikään gigolo olis jaksanut sellaista yhteydenpitoa ja vaivannäköä.tapasimme kun olin lomalla ja vasta lopussa.olen kutsunut hänet suomeen,koska muuta vaihtoehtoa ei näytä olevan,että voisimme olla yhdessä.ja hän niin tosissaan haluaa olla yhdessä vaikka olis valmis odottamaankin.ei vielä tiedä saako viisumia.ei välttämättä haluais tulla tänne kylmään ,olen selittänyt ettei tämä mikään paratiisi ole ja töitäkin on vaikea saada varsinkaan täältä pohjoisesta missä asun.hänelle sopisi myös että asuisimme siellä mutta vielä se ei ainakaan ole minun kannalta mahdollista.hän on minusta erikoisen syvällinen näissä rakkausasioissa,huolehtivainen ja ajattelee pitkälle mutta tietenkään en voi olla aivan varma.toisaalta luotan häneen.suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta siksi haluaisin kysyä nyt sinulta miten sinun miehesi on sopeutunut suomeen ja ihmisiin ja miten saanut oleskeluluvan ilman että olette naimisissa? jos viitsisit kertoa .olisin kiitollinen. naimisiin meno näyttää olevan pidemmän päälle ainut vaihtoehto.en kyllä haluaisi kiirehtiä. hän haluaa ja uskoo sopeutuvansa.haluaa vain elää tavallista elämää yhdessä.
mitä olet mieltä?miltä kuulostaa?- no joo
No ei nyt ainakaan kannata naimisiin mennä yhden lomaromanssin takia!! Kannattaa nyt kuitenkin ihan rauhassa katsella ja edetä ja miettiä onko järkeä vai ei ja tutustua ja katsoa onko se toinen oikeasti tosissaan ja onko se sulle se oikea ja mitä itsekin haluat kun tunteet kuitenkin muuttuu helpostikin. Mieti tarkkaan, teillä on kuitenkin edessä kieli-, kulttuuri- ja uskontoerot. Tekstistäsi sai sellaisen käsityksen, että olet tavannut tämän miehen vain kerran ja nyt jo mietit naimisiin menoa. Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!
- MisterE (edelleen puoliturk...
Monet turkkilaiset sokaisee se,että täällä ihmiset ansaitsevat niin paljon enemmän kuin Turkissa. Muista varoittaa siitä, että täällä on kaikki myös niin paljon kalliimpaa kuin Turkissa. Kerro ihan konkreettisia asioita. Esimerkiksi elintarvikkeiden hintoja, vuokrahintoja, bensan litrahinta ja kaikkea sellaista jokapäiväistä raha-asiaa. Jos ei ole kummempaa koulutusta, niin ei täällä meinaa edes suomalaiset pärjätä. Kannattaa oikeasti keskustella sitten myös suomenkielen kursseille osallistumiset ja muut läpi, koska ne tulevat helpottamaan elämistä huomattavasti. Sitten suomen kielen oppimisen jälkeen kannattaa pohtia jonkun näköistä ammattiin valmistavaa koulua ja mahdollisesti oppisopimusjuttuja. Monesti vaan turkkilaisilla on kova kaipuu päästä työn kautta heti rahaan kiinni...
- MisterE
no joo kirjoitti:
No ei nyt ainakaan kannata naimisiin mennä yhden lomaromanssin takia!! Kannattaa nyt kuitenkin ihan rauhassa katsella ja edetä ja miettiä onko järkeä vai ei ja tutustua ja katsoa onko se toinen oikeasti tosissaan ja onko se sulle se oikea ja mitä itsekin haluat kun tunteet kuitenkin muuttuu helpostikin. Mieti tarkkaan, teillä on kuitenkin edessä kieli-, kulttuuri- ja uskontoerot. Tekstistäsi sai sellaisen käsityksen, että olet tavannut tämän miehen vain kerran ja nyt jo mietit naimisiin menoa. Eihän tuollaisessa ole mitään järkeä!
Totta tuokin.
Jos rahavaranto antaa periksi ja suhde tuntuu toimivan, kannattaa ottaa pitkä loma Turkkiin ja katsoa kuinka se yhdessäolo toimii pidemmissä putkissa.
Ja varokin tulemasta raskaaksi, siitä tulee polemiikkia ja paperisotaa. Ja sitten jos se suhde ei toimikaan, niin siinä sitä ollaan ilman isää lapselle.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969