Olen harrastanut sitä n. 50 vuotta. Olen kai maailmassa noin miljoonan parhaan pelaajan joukossa joka on mielestäni hieno saavutus. Tietysti asiaa tuntematon ei sitä osaa arvostaa. Maailman suurimmalla sivustolla on kuitenkin 10 700 000 jäsentä ja kotipelaajat päälle.
En tästä enää kehity mutta tasoni olen onnistunut säilyttämään.
Olen tuota peliä aina ihmetellyt. Näennäisesti tosi yksinkertaista mutta...
Vanha kunnon riisinjyvälaskenta jo tuottaa uskomattomia tuloksia. Yksi jyvä ekalle ruudulle, kaksi toiselle, 4 kolmannelle, 8 neljännelle etc...
Lopputulos ties mitä teratavuja mihin ei maalaisjärkeni ylety.
Erilaisia asemavaihtoehtoja on viisaampien mukaan enemmän kuin maailmankaikkeudessa on atomeja.
Nyt katson livenä MM- peliä Sotsista. Vastakkain MM Magnus Carlsen VS Visvanathan Anand ex- MM. Yksinkertaistettua peliä tänään mutta aivan sikavaikeaa kun asemia analysoi. Niin tekee koko shakkimaailma nyt juuri ja ovat pyllyt kylminä.
Shakin syntyhistoriasta ei ole mitään varmaa tietoa, ainoastaan arveluja. Se on varmaa ettei se ole sattumalta syntynyttä jonkun talonpojan päästä...
Onko tämä peli ihmisten keksimä vai jostain ymmärryksemme tuolta puolen?
Shakki.
28x...
0
88
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2091628Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1401394- 541133
- 721005
- 541005
- 106922
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52903Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82830
- 31764