Häpeätkö jehnulaisuutta?

|-''-|

Oletko ylpeä jehnulaisuudestasi vai häpeätkö sitä?

Useat tuntemani jehnut, srk:n vanhimpia myöten, todellisuudessa häpeävät uskontoaan. Esimerkikisi he tuntevat ahdistusta työpaikoilla, jos puheet menevät siihen suuntaan, että jehnulaisuus tulisi ilmi. Myös syntymäpiviä varten suoritettavat keräykset aiheuttavat usein ahdistusta uskontoaan häpeäville jepuille. Useimmat onnistuvat salaamaan jehnutaustansa niin hyvin, ettei edes pitkäaikaisetkaan työtoverit tiedä siitä mitään.

Tarua vai totta?

Kommentteja?

12

1091

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnimanni

Häpesin, vaikka olin tienraivaaja. Edelleenkin minua hävettää jossakin määrin, vaikka nykyään menneestä jehovantodistajuudestani puhuminen onkin helpompaa kuin silloin, kun se oli ajankohtaista.

On turha puhua ihmispelosta, koska siitä ei ollut kysymys. Ennemminkin oli vaikea olla niiden ajatusten, opetusten ja toiminnan edustajana, jotka itse koin järjettömiksi. Omia näkemyksiä ei ollut mahdollista tuoda ilmi, koska se olisi välittömästi rikkonut kuvan yksimielisestä kansasta.

• on itsetunnossa jotain vikaa, jos uskoaan hävetä täytyy.

• Rotestantti

Silloin on uskossa jotain vikaa, jos itsetuntoaan hävetä täytyy.
        Viittaan siihen, miten jt:t yrittävät täällä vakuutella UskoToivolle, että hän on väärässä kun käyttää myös omia aivojaan, eikä VTS:n aivoja.

• Corre

Hävetkää! Hävetkää! Hävetkää! jehnulan harhaoppeja ja kaikkea Brooklynin saastaa ja turmelusta.

Veikkaanpa että >90% vartiotornilaisista häpeää jehovantodistajuuttaan.

Saarnaajan sanoja mukaillen "Olen vanhaksi elänyt mutta en ole nähnyt uskostaan ylpeää jehnua livenä enkä srk:n vanhimman nauttivan kansalaisluottamusta."

-Corrector-

• Jokainen ihminen on laulun ...

koska, ET RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI !!! HÄVETTÄÄ!

• ex jehu

hävetti se ku kaikki haukku mua koulussa et jehut on kieroi paskoi ku livistää armeijastaki, maan pettäjiä.. se oli kyllä totta.. hävettää muittenki jehujen puolesta et ne viittiiki uskoa olla tossa uskossa. eikö raamatussa sanotakki et pitäis kunniottaa esivaltaa tai jotain semmosta.. mun mielest pitäis käydä armeija tai sivari

• Jokainen ihminen on laulun...
        ex jehu kirjoitti:

hävetti se ku kaikki haukku mua koulussa et jehut on kieroi paskoi ku livistää armeijastaki, maan pettäjiä.. se oli kyllä totta.. hävettää muittenki jehujen puolesta et ne viittiiki uskoa olla tossa uskossa. eikö raamatussa sanotakki et pitäis kunniottaa esivaltaa tai jotain semmosta.. mun mielest pitäis käydä armeija tai sivari

Hyi häppee poika sinäkin... lähimmäisiä tappamaan..hyi olkoo..

• Corre
        Jokainen ihminen on laulun ... kirjoitti:

koska, ET RAKASTA LÄHIMMÄISTÄSI !!! HÄVETTÄÄ!

Älä älä yhtään kuule yritä. Kyllä minä tiedän että sinä olet todellisuudessa ylpeä minusta. Aion vastaisuudessakin laatia provoja ja siitä sinä pidät ;-)

Niinkö? no laulapas sitten vaikka tätä:

55. "Päivittäinen vaellus luopion kanssa"

"Luopioiden kanssa kulje iloiten nyt hengaillen,
        Luopioilta aina saamme tärkeet tiedot parhaiten.
        Potkut saimme jeppulasta Internettiin tartuimme,
        varoituksen sanaa lähimmäisillemme annamme."

Muistakaa jehnut seuraavan kerran tämä laulu kun menette koksaan! ;-)

-Corrector-

• Ex-evank.luter

Entä me Corre? Osaammeko me hävetä nykyistä käytöstämme ja suumme hedelmää?

• Corre

• Juhani.P

väärinkäsitys johtuu varmaan luopioiden taustasta, he ovat voineet pelätä jo todistajina ollessaan.

• Hävettää

Jt:ien julkaisema kirja Ilmestyksen suurenmoinen huipentuma on käsillä! antaa seuraavanlaiset selitykset s.173 Ilmestyskirjan 7:stä trumpetin puhalluksesta. Jokainen voi miettiä kuinka uskottavalta nuo selitykset kuullostavat. Itse pidän niitä surkuhupaisina ja järjettöminä pakkoselityksinä, jotka on laadittu vain siksi että jotain on ollut pakko keksiä. Heitän omat pikkukommentit sulkuihin () tuonne väleihin.

Elikä näin jt:ien selitykset kuuluu:

Jehovan trumpetinkaltaisten tuomiojulistusten kohokohtia

1. 1922 Cedar Point, Ohio, Yhdysvallat: Uskonnoissa, politiikassa ja suurliikemaailmassa toimivat kristikunnan johtajat haastettiin selittämään, miksi he eivät ole onnistuneet saamaan aikaa rauhaa, menestystä ja onnellisuutta. Messiaan valtakunta on yleinen parannuskeino.

(Aika epäreilua haastaa ihmiset poistamaan pahuus, kun Raamattu sanoo, että "koko maailma on Paholaisen vallassa".)

2. 1923 Los Angeles, Kalifornia, Yhdysvallat: Esitelmä "Kaikki kansat marssivat nyt Harmagedoniin, mutta miljoonat, jotka nyt elävät, eivät kuole koskaan" kehotti rauhaa rakastavia "lampaita" hylkäämään ihmisistä koostuvan, kuolemaa tuottavan meren.

(Tuo nyt on aika hassu sana, kun ottaa huomioon, että tuo on jo yli 80 vuotta vanha tapaus ja jt:t pitävät sitä edelleenkin Jumalalta tulleena totuutena. Makeat naurut tuo selitys kuitenkin antoi.)

3. 1924 Columbus, Ohio, Yhdysvallat: Pappeja syytettiin siitä, että he ovat korottaneet itsensä ja kieltäytyneet saarnaamasta Messiaan valtakuntaa. Tosi kristittyjen täytyy saarnata Jumalan kostoa ja ja lohdutusta surevalle ihmiskunnalle.

(Kukahan tässä panettelee ja ketä?)

4. 1925 Indianapolis, Indiana, Yhdysvallat: Kristikunnan hengellisen pimeyden vastakohdaksi esitettiin toivonsanoma loistavasta Valtakunnasta joka lupaa rauhan, menestyksen, terveyden, elämän, vapauden ja ikuisen onnellisuuden.

(Tulee ihan mieleen farisealaisen rukous.)

5. 1926 Lontoo, Englanti: Kristikunataa ja sen papistoa kohtasi ikäänkuin heinäsirkkavitsaus, sen paljastettiin hylänneen Jumalan valtakunnan, tuon taivaallisen hallituksen syntymää tervehdittiin iloiten.

(Sama väärien syytösten esitys jatkuu. Ihan oma mielenkiintoinen juttu lohkeaisi tuosta "heinäsirkkavitsauksesta")

6. 1927 Toronto, Kanada:Ratsuväkijoukkojen viemä kutsu, jossa ihmisiä kehotettiin hylkäämään "järjestäytynyt kristillisyys" ja osoittamaan sydämestään uskollisuutta Jehova Jumalalle ja hänen Kuninkaalleen ja Valtakunnalleen.

(Hyökkäys on paras puolustus, sanotaan. Tässä röyhkeät sanat kuvastavat sitä pettymystä kun loppu ei tullutkaan 1925.)

7. 1928 Detroit, Michigan, Yhdysvallat: Julistus Saatanaa vastaan ja Jehovan puolesta, jossa osoitetiin selvästi, että Jumalan voitelema ja vuonna 1914 valtaistuimelle asettama Kuningas tuohoaa Saatanan pahan järjestön ja vapauttaa ihmiskunnan.

(Tuo 1914-laskelmahan onkin jo todettu epäraamatulliseksi ja paikkansa pitämättömäksi.)

------

Siis kelatkaa vähän: Jumalako näytti Johannekselle Raamattuun kirjattavaksi ~2000 vuotta sitten näkyjä jehnujen 7 konventista ja traktaatista joista 5 oli amerikassa ja yksi enkussa ja yksi kanadassa. Oliko esimerkiksi tähän trumpetinpuhallus nro:2:een kätketty jokin jumalallinen totuus vai osoittautuiko se valheeksi:

"2. 1923 Los Angeles, Kalifornia, Yhdysvallat: Esitelmä "Kaikki kansat marssivat nyt Harmagedoniin, mutta miljoonat, jotka nyt elävät, eivät kuole koskaan" kehotti rauhaa rakastavia "lampaita" hylkäämään ihmisistä koostuvan, kuolemaa tuottavan meren.

Tiedämme kaikki että tuo oli täyttä soopaa, ja kun otetaan huomioon, että "ketju on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki" niin eivät nuo muutkaan esitykset ole kestävällä pohjalla, koska noihin peräkkäisiin vuosilukuihin (1922 -> 1928) tulee katkos, tai sitten pitäisi kekesiä jotain muuta merkittävää vuodelle 1923, mutta sellainen tapahtuma taas poikkeaisi noiden muun kuuden luonteesta.

Jehnut ovat korviaan myöten valheessa ja eksytyksen suossa!

-Corrector-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      96
      2738
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1764
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      379
      1648
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1247
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe