6. "Paljastakaa suuri valhe"
On luopiolla uutinen nyt mukanaan, kun Internetin palstoilla hän kirjoittaa
ja käskee meitä: jeppulasta erotkaa, ja opeille voit viittaa vaikka kintaalla:
"On maailmanloppu tuotapikaa tulossa, siis lahjalaatikkoa muista kunnolla.
Se edellisen maailmanlopun ennustus, ol' muutamien innokkaiden kusetus."
92. "Eroa rohkeasti"
"Jeppulan orjat, ravistukaa, Brooklynin valhe voittaa ei saa!
Valheita saatte Vartsikasta, Herätkää lehdistä ja kirjoista.
Luopiot teitä kun johdattaa, tietoa saatte rohkaisevaa.
Luopiomiesten|naisten rehellisyys, olkoon myös teillä ja ystävällisyys.
55. "Päivittäinen vaellus luopion kanssa"
"Luopioiden kanssa kuljen iloiten ja hengaillen,
Luopioilta aina saamme tärkeet tiedot parhaiten.
Potkut saimme jeppulasta Internettiin tartuimme,
varoituksen sanaa lähimmäisillemme annamme."
Jepuille uusia lauluja
31
2285
Vastaukset
lähettänyt teoksesi euroviisukarsintoihin - voisivat vaikka pärjätä siellä! :D :D
- Kukas mä taas olinkaan
... en ole ihan varma miten ne menestyisivät siellä euroviisukarsinnoissa. Ja siksi ajattelinkin lähetellä niitä tänne teidän arvoisan raatinne arvosteltavaksi.
Kiitokset PikkuMyyy kannustavasta palautteestasi ;-)
- Paradise
Kekseliästä, täytyy myöntää. Mutta yksi raamatunkohta sopii tähän kuin nenä päähän.
"varoituksen sanaa lähimmäisillemme annamme."
Sananl. 11:9: "Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon."- laserkaplan
Sinä näemmä määrittelet itse henkilöitä eri luokkiin, luoioihin ja muihin. Oletkos objektiivinen?
- Corre
Palvelkaa Herra iloiten ja ottakaa vastaan Kristuksen sovitustyö!
Ja vielä jehoville: Muista erota jeppulasta! Pane sinäkin eropaperit vetämään ja rupea kristityksi! - Paradise
laserkaplan kirjoitti:
Sinä näemmä määrittelet itse henkilöitä eri luokkiin, luoioihin ja muihin. Oletkos objektiivinen?
"Sinä näemmä määrittelet itse henkilöitä eri luokkiin, luoioihin ja muihin."
En viitsi nimeltä mainita esimerkkejä, mutta eikö tälle palstalle mielestäsi kirjoita useampikin luopio? Ja mikäs minä olen vastustamaan erehtymättömän Raamatun totuuksia? - Taivas
Paradise kirjoitti:
"Sinä näemmä määrittelet itse henkilöitä eri luokkiin, luoioihin ja muihin."
En viitsi nimeltä mainita esimerkkejä, mutta eikö tälle palstalle mielestäsi kirjoita useampikin luopio? Ja mikäs minä olen vastustamaan erehtymättömän Raamatun totuuksia?"Ja mikäs minä olen vastustamaan erehtymättömän Raamatun totuuksia?"
Sinä itse sanoit sen. Ei millään pahalla, mutta ylistäessäsi hallintoelimen epäraamatullisia tulkintoja sinä todellisuudessa vastustat Raamatun totuuksia, koska kaksi keskenään ristiriitaista näkemystä ei voi olla oikeita. Ja Raamattu on totuus kuten itsekin ajattelet.
Mietipä sitä montako kertaa ylistämäsi Vartiotorniseura on muuttanut oppejaan kuluneiden vuosikymmenten aikana! - Paradise
Rasvattu_jämä kirjoitti:
odotat minun vastaavaan viestiisi, jossa sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa ja lisäksi ohittaa varsinaisen aiheen kokonaan. Kiinnität luopiomaisesti liikaa huomiota epäolennaisuuksiin, enkä juurikaan näe syytä vastata sellaiseen.
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon- - Barnabas
Paradise kirjoitti:
odotat minun vastaavaan viestiisi, jossa sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa ja lisäksi ohittaa varsinaisen aiheen kokonaan. Kiinnität luopiomaisesti liikaa huomiota epäolennaisuuksiin, enkä juurikaan näe syytä vastata sellaiseen.
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon- - Paradise
Taivas kirjoitti:
"Ja mikäs minä olen vastustamaan erehtymättömän Raamatun totuuksia?"
Sinä itse sanoit sen. Ei millään pahalla, mutta ylistäessäsi hallintoelimen epäraamatullisia tulkintoja sinä todellisuudessa vastustat Raamatun totuuksia, koska kaksi keskenään ristiriitaista näkemystä ei voi olla oikeita. Ja Raamattu on totuus kuten itsekin ajattelet.
Mietipä sitä montako kertaa ylistämäsi Vartiotorniseura on muuttanut oppejaan kuluneiden vuosikymmenten aikana!"Ei millään pahalla, mutta ylistäessäsi hallintoelimen epäraamatullisia tulkintoja sinä todellisuudessa vastustat Raamatun totuuksia"
Kertoisit nyt ensin, mikä hallintoelimen Raamatuntulkinta on mielestäsi epäraamatullinen, niin voisin jotenkin kommentoida. Sitä paitsi, Raamatun totuuksien vastustamista on se, jos tarkoituksellisesti kapinoi siellä annettuja käskyjä vastaan.
Ihmiset tekevät virheitä, mutta sitä ei voida verrata Raamatun totuuksien vastustamiseksi, koska ihmiset ovat epätäydellisiä. Pystytkö sinä rehellisesti ja käsi sydämellä vakuuttamaan, että tiedät tarkalleen, miten Raamattua pitäisi tulkita?
"Ja Raamattu on totuus kuten itsekin ajattelet."
Tätä ei hallintoelinkään ole ikinä kiistänyt.
"Mietipä sitä montako kertaa ylistämäsi Vartiotorniseura on muuttanut oppejaan kuluneiden vuosikymmenten aikana!"
Minä ylistän Vartiotorni-Seuraa sen vuoksi, että se on todistettavasti Jehovan maanpäällinen Järjestö. En ole ikinä väittänyt Seuraa erehtymättömäksi ja täydelliseksi. Ihmisiähän hekin vain ovat.
Ja kyllä minä olen tietoinen kaikista niistä oppimuutoksista, mutta Raamattu osoittaa selkeästi, että totuuden tunteminen tulee lisääntymään suuresti viimeisten päivien aikana.
Jos he eivät olisi muuttaneet vääräksi osoittautuneita oppeja, niin Raamattu olisi siinä tapauksessa valheellinen kirja.
Barnabas kirjoitti:
Olisi mukavaa, jos sanoisit selkeämmin mitä pitäisi kommentoida. Correa, hänen tekstiään vai turvapaikkaa?
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon- - Barnabas
Paradise kirjoitti:
Olisi mukavaa, jos sanoisit selkeämmin mitä pitäisi kommentoida. Correa, hänen tekstiään vai turvapaikkaa?
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon-Kysyit:"Olisi mukavaa, jos sanoisit selkeämmin mitä pitäisi kommentoida. Correa, hänen tekstiään vai turvapaikkaa?"
Jos kommentoisit noita tekstejä? - Rasvattu_jämä
Paradise kirjoitti:
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon->>jossa sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa
Olet oikeassa, siinä olikin lähinnä lainauksia Vartiotorniseuran materiaalista.
>> ja lisäksi ohittaa varsinaisen aiheen kokonaan.
Ja kun ei ohittanut, vaan osoitti sinun tietämättömyytesi jota nyt peittelet. Kyse oli ainoastaan siitä, kuka säilyy hengissä Harmagedonissa, kas näin se alkoi:
>>>>"vain Jehovan todistajat pelastuvat?"
>>>>Missä niin on väitetty?
Tuo on jehovantodistajille kaksitotuuksinen oppinäkemys. Kirjallisuudessa ja kokouksissa säilyy ainoastaan jehovantodistaja; ovilla ja nettiforumeilla huomattavasti laajempi joukko.
Aihe on niin arka, että Vartiotorniseuran omalla nettisivulla sitä ei haluta käsitellä avoimen rehellisesti, vaan mennään sivuraiteelle:
http://www.watchtower.org/languages/finnish/library/jt/index.htm
Uskovatko he olevansa ainoat, jotka pelastuvat?
Eivät. Miljoonat, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina ja jotka eivät olleet Jehovan todistajia, tulevat takaisin ylösnousemuksessa ja saavat mahdollisuuden elää. Monet nykyään elävistä voivat vielä asennoitua totuuden ja vanhurskauden puolelle ennen ”suurta ahdistusta”, ja he pelastuvat. Sitä paitsi Jeesus kielsi meitä tuomitsemasta toisiamme. Me näemme ulkomuodon, mutta Jumala katsoo sydämeen. Hän näkee tarkasti ja tuomitsee armollisesti. Hän on antanut tuomintavallan Jeesukselle, ei meille. (Matteus 7:1-5; 24:21; 25:31.) - Paradise
Rasvattu_jämä kirjoitti:
>>jossa sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa
Olet oikeassa, siinä olikin lähinnä lainauksia Vartiotorniseuran materiaalista.
>> ja lisäksi ohittaa varsinaisen aiheen kokonaan.
Ja kun ei ohittanut, vaan osoitti sinun tietämättömyytesi jota nyt peittelet. Kyse oli ainoastaan siitä, kuka säilyy hengissä Harmagedonissa, kas näin se alkoi:
>>>>"vain Jehovan todistajat pelastuvat?"
>>>>Missä niin on väitetty?
Tuo on jehovantodistajille kaksitotuuksinen oppinäkemys. Kirjallisuudessa ja kokouksissa säilyy ainoastaan jehovantodistaja; ovilla ja nettiforumeilla huomattavasti laajempi joukko.
Aihe on niin arka, että Vartiotorniseuran omalla nettisivulla sitä ei haluta käsitellä avoimen rehellisesti, vaan mennään sivuraiteelle:
http://www.watchtower.org/languages/finnish/library/jt/index.htm
Uskovatko he olevansa ainoat, jotka pelastuvat?
Eivät. Miljoonat, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina ja jotka eivät olleet Jehovan todistajia, tulevat takaisin ylösnousemuksessa ja saavat mahdollisuuden elää. Monet nykyään elävistä voivat vielä asennoitua totuuden ja vanhurskauden puolelle ennen ”suurta ahdistusta”, ja he pelastuvat. Sitä paitsi Jeesus kielsi meitä tuomitsemasta toisiamme. Me näemme ulkomuodon, mutta Jumala katsoo sydämeen. Hän näkee tarkasti ja tuomitsee armollisesti. Hän on antanut tuomintavallan Jeesukselle, ei meille. (Matteus 7:1-5; 24:21; 25:31.)"Ja kun ei ohittanut, vaan osoitti sinun tietämättömyytesi jota nyt peittelet. Kyse oli ainoastaan siitä, kuka säilyy hengissä Harmagedonissa"
Kysehän oli sinun väittestäsi, että Seuran mukaan ainoastaan Jehovan todistajat pelastuvat ja sinä siirrät puheenaiheen vuosikymmeniä vanhaan käsitykseen saarnaamistyöstä. Sillähän nyt ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
"Eivät. Miljoonat, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina ja jotka eivät olleet Jehovan todistajia, tulevat takaisin ylösnousemuksessa ja saavat mahdollisuuden elää. Monet nykyään elävistä voivat vielä asennoitua totuuden ja vanhurskauden puolelle ennen ”suurta ahdistusta”, ja he pelastuvat. Sitä paitsi Jeesus kielsi meitä tuomitsemasta toisiamme. Me näemme ulkomuodon, mutta Jumala katsoo sydämeen. Hän näkee tarkasti ja tuomitsee armollisesti. Hän on antanut tuomintavallan Jeesukselle, ei meille. (Matteus 7:1-5; 24:21; 25:31.)"
Niin, mitä vikaa tuossa vastauksessa on? Me ihmiset emme voi alkaa tuomitsemaan toisiamme, sillä me näemme vain ulkomuodon. Jehova näkee jokaisen sydämentilan, ja näin ollen vain Hän pystyy antamaan oikeudenmukaisen tuomion.
Barnabas kirjoitti:
Kysyit:"Olisi mukavaa, jos sanoisit selkeämmin mitä pitäisi kommentoida. Correa, hänen tekstiään vai turvapaikkaa?"
Jos kommentoisit noita tekstejä?Pistetään nyt tähänkin sitten se taulukko:
"SEITSEMÄN AJAN" LASKEMINEN
"Seitsemän aikaa" = 7 × 360 = 2520 vuotta
Raamatullinen "aika" eli vuosi = 12 × 30 päivää = 360 päivää (Ilm. 11:2, 3; 12:6, 14)
"Seitsemän ajan" täyttymyksessä kukin päivä vastaa yhtä vuotta (Hes. 4:6; 4. Moos. 14:34)
Lokakuun alku 607 eaa. - 31. joulukuuta 607 eaa. = 1/4 vuotta
1. tammikuuta 606 eaa. - 31. joulukuuta 1 eaa. = 606 vuotta
1. tammikuuta 1 ya. - 31. joulukuuta 1913 = 1913 vuotta
1. tammikuuta 1914 - lokakuun alku 1914 = 3/4 vuotta
Yhteensä: 2520 vuotta
Tämä on selkeä ja vahva todiste ajanlaskun paikkansapitävyydestä, jonka mukaan Jerusalem autioitettiin 607 eaa. ja juutalaiset vapautettiin Babylonian pakkosiirtolaisuudesta. Paaston alkamisesta ja loppumisesta en tiedä, eikä sillä ole mitään väliä. - Kaarmis
Paradise kirjoitti:
Pistetään nyt tähänkin sitten se taulukko:
"SEITSEMÄN AJAN" LASKEMINEN
"Seitsemän aikaa" = 7 × 360 = 2520 vuotta
Raamatullinen "aika" eli vuosi = 12 × 30 päivää = 360 päivää (Ilm. 11:2, 3; 12:6, 14)
"Seitsemän ajan" täyttymyksessä kukin päivä vastaa yhtä vuotta (Hes. 4:6; 4. Moos. 14:34)
Lokakuun alku 607 eaa. - 31. joulukuuta 607 eaa. = 1/4 vuotta
1. tammikuuta 606 eaa. - 31. joulukuuta 1 eaa. = 606 vuotta
1. tammikuuta 1 ya. - 31. joulukuuta 1913 = 1913 vuotta
1. tammikuuta 1914 - lokakuun alku 1914 = 3/4 vuotta
Yhteensä: 2520 vuotta
Tämä on selkeä ja vahva todiste ajanlaskun paikkansapitävyydestä, jonka mukaan Jerusalem autioitettiin 607 eaa. ja juutalaiset vapautettiin Babylonian pakkosiirtolaisuudesta. Paaston alkamisesta ja loppumisesta en tiedä, eikä sillä ole mitään väliä.Ai että Jerusalem autioitettiin 607eaa?
Löytäisitkö vielä sellaisen historiantutkijan, joka väittää tuon tapahtuneen 607eaa?!
Minä voin sitten kaivaa 100 linkkiä jokaista löytämääsi kohden, todistamaan että tuo jehovantodistajien väittämä vuosi heittää tosi rankasti pieleen. Joten myös vuosi 1914 menettää täysin todistuspohjansa. - Rasvattu_jämä
Paradise kirjoitti:
"Ja kun ei ohittanut, vaan osoitti sinun tietämättömyytesi jota nyt peittelet. Kyse oli ainoastaan siitä, kuka säilyy hengissä Harmagedonissa"
Kysehän oli sinun väittestäsi, että Seuran mukaan ainoastaan Jehovan todistajat pelastuvat ja sinä siirrät puheenaiheen vuosikymmeniä vanhaan käsitykseen saarnaamistyöstä. Sillähän nyt ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
"Eivät. Miljoonat, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina ja jotka eivät olleet Jehovan todistajia, tulevat takaisin ylösnousemuksessa ja saavat mahdollisuuden elää. Monet nykyään elävistä voivat vielä asennoitua totuuden ja vanhurskauden puolelle ennen ”suurta ahdistusta”, ja he pelastuvat. Sitä paitsi Jeesus kielsi meitä tuomitsemasta toisiamme. Me näemme ulkomuodon, mutta Jumala katsoo sydämeen. Hän näkee tarkasti ja tuomitsee armollisesti. Hän on antanut tuomintavallan Jeesukselle, ei meille. (Matteus 7:1-5; 24:21; 25:31.)"
Niin, mitä vikaa tuossa vastauksessa on? Me ihmiset emme voi alkaa tuomitsemaan toisiamme, sillä me näemme vain ulkomuodon. Jehova näkee jokaisen sydämentilan, ja näin ollen vain Hän pystyy antamaan oikeudenmukaisen tuomion.
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon->>...sinä siirrät puheenaiheen vuosikymmeniä vanhaan käsitykseen saarnaamistyöstä.
Ja sitten osoitin mitä mieltä seura on viestin perilleviejästä tai vientitavasta tänä päivänä, mutta sitä et näköjään käsitä. Se, että seuran mukaan viesti viedään esimerkiksi Kiinaankin kaikkialle, ei ole muuttunut.
>>Niin, mitä vikaa tuossa vastauksessa on? Me ihmiset emme voi alkaa tuomitsemaan toisiamme, sillä me näemme vain ulkomuodon.
Vastauksessa ei haluta mennä siihen, mikä asiaa tuntematonta lukijaa eniten kiinnostaa, eli elossa olevan henkilön osa Harmagedonissa.
Toisaalta netissä saman tietämättömän henkilön harmapelotteluksi kyllä kelpaa pian 10 vuotta sitten hylätty opetus:
http://www.watchtower.org/languages/finnish/library/pr/index.htm
"Miten pitkä ajanjakso nämä viimeiset päivät lopulta olisivat? Jeesus sanoi aikakaudesta, jolloin nähtäisiin "ahdingon tuskien alku" vuodesta 1914 eteenpäin: "Tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." (Matteus 24:8, 34-36.) Kaikkien viimeisten päivien piirteiden täytyy siis ilmetä yhden sukupolven, vuoden 1914 sukupolven, aikana. Niinpä jotkut niistä, jotka olivat elossa vuonna 1914, ovat yhä elossa tämän järjestelmän päättyessä. Tuohon sukupolveen kuuluvat ovat nyt hyvin iäkkäitä, mikä osoittaa, ettei voi kulua kauan ennen kuin Jumala tekee lopun tästä nykyisestä asiainjärjestelmästä."
Meuhkaamisesi johtuu suurelta osin siitä, että et tunne Vartiotorniseuran oppinäkemyksiä riittävän hyvin. - Paradise
Kaarmis kirjoitti:
Ai että Jerusalem autioitettiin 607eaa?
Löytäisitkö vielä sellaisen historiantutkijan, joka väittää tuon tapahtuneen 607eaa?!
Minä voin sitten kaivaa 100 linkkiä jokaista löytämääsi kohden, todistamaan että tuo jehovantodistajien väittämä vuosi heittää tosi rankasti pieleen. Joten myös vuosi 1914 menettää täysin todistuspohjansa."Ai että Jerusalem autioitettiin 607eaa?"
Näin on, ellet toisin kykene Raamatulla todistamaan. Ei asia on sitten, jos et Raamattuun usko. Silloinhan koko keskustelua on aivan turha jatkaa.
"Löytäisitkö vielä sellaisen historiantutkijan, joka väittää tuon tapahtuneen 607eaa?!"
Luuletko, että luotan tässä asiassa epätäydellisiin ihmisiin, kun minulla on henkeytetyn Raamatun antamat selkeät faktat vuodesta 607 eaa. Esim. juuri tuo lainaamani taulukko, mutta sehän tietysti on sinun mielestäsi virheellinen.
"Minä voin sitten kaivaa 100 linkkiä jokaista löytämääsi kohden, todistamaan että tuo jehovantodistajien väittämä vuosi heittää tosi rankasti pieleen."
Huvittavaa lukea teidän luopioiden epätoivoisia yrityksiä vesittää Raamatun ilmoittamat ilmiselvät tosiasiat. Mutta jos haluat tätä leikkiä jatkaa, niin siitä vaan.
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon- - Rasvattu_jämä
Paradise kirjoitti:
"Ai että Jerusalem autioitettiin 607eaa?"
Näin on, ellet toisin kykene Raamatulla todistamaan. Ei asia on sitten, jos et Raamattuun usko. Silloinhan koko keskustelua on aivan turha jatkaa.
"Löytäisitkö vielä sellaisen historiantutkijan, joka väittää tuon tapahtuneen 607eaa?!"
Luuletko, että luotan tässä asiassa epätäydellisiin ihmisiin, kun minulla on henkeytetyn Raamatun antamat selkeät faktat vuodesta 607 eaa. Esim. juuri tuo lainaamani taulukko, mutta sehän tietysti on sinun mielestäsi virheellinen.
"Minä voin sitten kaivaa 100 linkkiä jokaista löytämääsi kohden, todistamaan että tuo jehovantodistajien väittämä vuosi heittää tosi rankasti pieleen."
Huvittavaa lukea teidän luopioiden epätoivoisia yrityksiä vesittää Raamatun ilmoittamat ilmiselvät tosiasiat. Mutta jos haluat tätä leikkiä jatkaa, niin siitä vaan.
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon->>Luuletko, että luotan tässä asiassa epätäydellisiin ihmisiin, kun minulla on henkeytetyn Raamatun antamat selkeät faktat vuodesta 607 eaa.
Oletan, että mielestäsi myös Vartiotorniseuralla on vastaavat henkeytetyn Raamatun antamat selkeät faktat vuodesta 607 eaa. Niinpä kysyn toistamiseen, mikä näissä Vartiotorniseuran faktoissa on mahdollisesti vialla?
Tässä on pelkästään Vartiotorniseuran omasta materiaalista koottu Babylonian hallitsijoiden katkeamaton järjestys sekä heidän hallinta-aikansa:
Nebukadnessar hallitsi 43 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Evil-Merodak. (dp pp. 50-51; dp p. 99; it-1 pp. 238-239; it-2 p. 480; w00 May 15 p. 12; w86 Nov. p. 5; w65 Jan. 1 p. 29)
Evil-Merodak hallitsi 2 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Neriglissar. (it-1 p. 773; w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p. 147; g72 May 8 pp. 27-28; it-1 p. 453; kc p. 186)
Neriglissar hallitsi 4 vuotta ja hänen jälkeensä tuli hallitsijaksi Labashi-Marduk. (w69 Feb. 1 p. 89; w69 Feb. 1 p. 90; w65 Jan. 1 p. 29; it-2 p.493; it-1 p.453; it-1 p. 425; it-1 p. 239; g72 May 8 pp. 27-28)
Labashi-Marduk hallitsi alle vuoden ja hänen jälkeen tuli hallitsijaksi Nabonidus. (w65 Jan. 1 p. 29; it-1 pp. 238-239; it-1 p.425; it-2 p. 458; w69 Feb. 1 p. 89)
Nabonidus hallitsi 17 vuotta, jonka jälkeen Kyyros valloitti Babylonin vuonna 539. (it-2 p. 457; it-1 pp. 567-568; w68 Aug. 15 pp. 490-491; w68 Aug.15 p. 491 Footnote)
Kun nämä hallitsijat sekä heidän hallinta-aikansa asetetaan Vartiotorniseuran osoittamaan järjestykseen sekä kiinnitetään Vartiotorniseuran nk. absoluuttiseen vuosilukuun, niin syntyy seuraava luettelo:
21 = 605 Nebukadnessar II 43 vuotta
1 = 604
2 = 603
3 = 602
4 = 601
5 = 600
6 = 599
7 = 598
8 = 597
9 = 596
10 = 595
11 = 594
12 = 593
13 = 592
14 = 591
15 = 590
16 = 589
17 = 588
18 = 587
19 = 586
20 = 585
21 = 584
22 = 583
23 = 582
24 = 581
25 = 580
26 = 579
27 = 578
28 = 577
29 = 576
30 = 575
31 = 574
32 = 573
33 = 572
34 = 571
35 = 570
36 = 569
37 = 568
38 = 567
39 = 566
40 = 565
41 = 564
42 = 563
43 = 562 Evil-Merodak 2 vuotta
1 = 561
2 = 560 Neriglissar 4 vuotta
1 = 559
2 = 558
3 = 557
4 = 556 (Labashi Marduk 9 kk) Nabonidus 17 vuotta
1 = 555
2 = 554
3 = 553
4 = 552
5 = 551
6 = 550
7 = 549
8 = 548
9 = 547
10 = 546
11 = 545
12 = 544
13 = 543
14 = 542
15 = 541
16 = 540
17 = 539 Nk. absoluuttinen vuosiluku (w68 Aug. 15 pp. 490-493)
Tämän Vartiotorniseuran opettaman hallitsijoiden ja näiden hallinta-aikojen kavalkadin perusteella vuonna 607 eaa oli kuninkaana Nebukadnessarin isä Nabopolassar.
Jos haluat ajatteluaikaa, niin vetoa ihmeessä siihen että tässä on pelkät lähdeviitteet, siinä tapauksessa laitan pitemmän litanian ja saat jatkoajatteluaikaa. - totuus tm
Paradise kirjoitti:
"Ja kun ei ohittanut, vaan osoitti sinun tietämättömyytesi jota nyt peittelet. Kyse oli ainoastaan siitä, kuka säilyy hengissä Harmagedonissa"
-Suullaan saattaa luopio lähimmäisensä turmioon-"Eivät. Miljoonat, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina ja jotka eivät olleet Jehovan todistajia, tulevat takaisin ylösnousemuksessa ja saavat mahdollisuuden elää. Monet nykyään elävistä voivat vielä asennoitua totuuden ja vanhurskauden puolelle ennen ”suurta ahdistusta”, ja he pelastuvat. Sitä paitsi Jeesus kielsi meitä tuomitsemasta toisiamme. Me näemme ulkomuodon, mutta Jumala katsoo sydämeen. Hän näkee tarkasti ja tuomitsee armollisesti. Hän on antanut tuomintavallan Jeesukselle, ei meille. (Matteus 7:1-5; 24:21; 25:31.)"
paradise:Niin, mitä vikaa tuossa vastauksessa on? Me ihmiset emme voi alkaa tuomitsemaan toisiamme, sillä me näemme vain ulkomuodon. Jehova näkee jokaisen sydämentilan, ja näin ollen vain Hän pystyy antamaan oikeudenmukaisen tuomion.
- Jehovan lehdistön päätoimittajaksi valittu Seura kertoo Jehovan henkeytetyllä voimalla sen, että tämänhetkisistä ihmisistä (1914:sta sukupolvi sulkeutuu noin 2014) vain Jehovan Todistajat pelastuvat
- Ja sitä vastoin ovella tätä asiaa ei näin IKINÄ kerrota
2030 kun viimeisetkin 1914 aikuiset, eikun teinit, eikun lapset, eikun syntyneet vauvat ovat kuolleet : Tällöin Seura turvautuu ikivanhaan temppuun.
Itse kirjoitit : Me ihmiset emme voi alkaa tuomitsemaan toisiamme.
Juuri tätä Seura tulee käyttämään 2030. "Jotkut innokkaat todistajat ovat jne."
Sama toistui 1975:ssa. Syyt vieritettiin innokkaiden todistajien harteille.
Sama tulee käymään 2030. Syyt lopun odottelusta ja sukupolviopista (joka jo muuttunut mutta virallisilla nettisivuilla vieläkin muuttumaton) sekä pelastuvista vieritetään 2031 innokkaiden jehovan todistajien harteille. Seura kun vastuuta ei ota.
- geeza
olisit corrector mies ja käyttäisit REKISTERÖITYÄ NIMImeRKKIäSI kun kirjoitat tuota lapsellista soopaasi.
sinulta unohtuu useasti laittaa corrector nimesi viestiin kun kirjoitat ivallisia nälvintä juttujasi ,jonka takana et uskalla/kehtaa seistä.
ei näköjään se yo-lakki sinulle ole paljoa päähän järkeä tuonut. tähän sopii mainiosti vanha sanan lasku kuvaamaan sinua. ei kannettu vesi kaivossa pysy! corrector käyttäköön tarkkanäköisyyttään.- Kysyn vaan
Turvapaikan takaa löytyi ihan mielenkiintoista luettavaa. Ja oli vieläpä asiallisesti kirjoitettua. Sinulla on selvästi herneet nenässä mutta miksi?
- sabina
EVVK ! -CORRECTOR, oletko pellekristitty?
- Show time
Show time esittää teille kahden kappaleen sikermän "On mulla kotikilju tuolla" ja "Juhlavalssi" (saa laulaa mukana);-)
On mulla kotikilju tuolla,
beettelissä kirjavarastossa siellä
juonut oon viikon taikka kaksi,
siksi nenä punottaa.
Sinne vielä tahdon mennä,
siellä on kaikki ennallaan.
Jukka, Heikki, Kalle, Veikko,
kaikilla perseet olalla.
Humpappaa humpappaa humpappaa...
Beettelin varjoissa taas juhlitaan,
kun konventit pidetty on.
Lahjoituslaatikot tyhjennetään,
ja tuotto siis on veroton.
Vain yksi on joukosta poissa,
ei siellä Erkkiä näy.
On sankarit muut karkeloissa,
ja juhlat heiltä ne käy.
ja juhlat heiltä ne käy.
Kiljua virtaa ja on mukavaa
on käsissä heidän tää maa.
Kiirettä kansalle taas tarjotaan,
näin sokeita talutetaan.
ei siellä Erkiä näy.
On sankarit muut karkeloisa
ja juhlat heiltä ne käy.
On sankarit muut karkeloissa
ja juhlat heiltä ne käy.
-Corrector ;-) - Laulaja
Show time kirjoitti:
Show time esittää teille kahden kappaleen sikermän "On mulla kotikilju tuolla" ja "Juhlavalssi" (saa laulaa mukana);-)
On mulla kotikilju tuolla,
beettelissä kirjavarastossa siellä
juonut oon viikon taikka kaksi,
siksi nenä punottaa.
Sinne vielä tahdon mennä,
siellä on kaikki ennallaan.
Jukka, Heikki, Kalle, Veikko,
kaikilla perseet olalla.
Humpappaa humpappaa humpappaa...
Beettelin varjoissa taas juhlitaan,
kun konventit pidetty on.
Lahjoituslaatikot tyhjennetään,
ja tuotto siis on veroton.
ei siellä Erkkiä näy.
ja juhlat heiltä ne käy.
ja juhlat heiltä ne käy.
Kiljua virtaa ja on mukavaa
on käsissä heidän tää maa.
Kiirettä kansalle taas tarjotaan,
näin sokeita talutetaan.
ei siellä Erkiä näy.
On sankarit muut karkeloisa
ja juhlat heiltä ne käy.
On sankarit muut karkeloissa
ja juhlat heiltä ne käy.
-Corrector ;-)138. Oi kulje luopion kanssa!
Oi kulje kanssa luopion, se hyödyllistä on.
Saat häneltä tiedon tarpeellisen, hallintoelinkin tietää sen.
Ja siksi koitaa rajoittaa ja kieltää juttelun. Mutt' luopioiden sinnikkyys lopulta voittaa jehnustelun.
-Corrector- - velipuoli
Laulaja kirjoitti:
138. Oi kulje luopion kanssa!
Oi kulje kanssa luopion, se hyödyllistä on.
Saat häneltä tiedon tarpeellisen, hallintoelinkin tietää sen.
Ja siksi koitaa rajoittaa ja kieltää juttelun. Mutt' luopioiden sinnikkyys lopulta voittaa jehnustelun.
-Corrector-Tässä olisi jatkoa laulun 138 muuttamisessa toden mukaiseksi:
Oi, kulje kanssa luopion, se tarpeellista on.
Saat tiedon näin myös kriittisen, myös Seura tietää sen,
ja siksi meitä kehottaa:"Käy heitä karttamaan!"
vaan täysi tieto meidät saa sen pian unhoittamaan.
Oi, kulje kanssa luopion, se mahdollista on.
Saat tiedon näin oikeellisen, myös Seura tietää sen.
Se meitä niin kuin sokeita vain yhä taluttaa.
Kun mielipiteet ilmaistaan, se meidät erottaa.
- Anti-pukuherrojen viihdytys...
Jah jah.. en todellakaan tunne ketään rehellistä bi-seksuaalia.. joten en tunne ketään pukupäistä herraakaan..
- velipuoli
42. Erotkaa
Näin luopio kutsuu: "Te nyt erotkaa,
ja elämästänne viimein nauttikaa!"
Internetin kautta käy tiedottamaan
hän, kannustaa meitä näin irtautumaan.
Siis lahkosta nyt erotkaa, ja vapauteen näin astukaa.
Saapunut meille on tuo viesti luopion:
"Siis viimeinkin te erotkaa!"
Jt-tuki myöskin on apunamme.
Se meitä näin auttaa, kun eroamme.
On sanalla sointi niin vetoava,
kun luopio meille on opettaja.
Me tahdomme tehdä nyt selväksi sen:
on uskonne väärä, ja sen tietäen
te lahkosta nyt erotkaa ja muillekin se sanokaa.
Ei loppu tulekaan, vaik' toisin sanotaan,
sen uskomme. Se lohduttaa.
Ei valhe voi voittaa, kun erota saa.
Me siis kehotamme: te pian erotkaa.
Siis selittäkäämme nyt eromme tie
ja kuinka se meidät myös vapauteen vie.
Kun lahkolle kirjeen me lähetämme,
on vapaus niin suuri pian tunnollamme.
Tie eromme on ilon tie, ja vapauteen se meidät vie.
Myös muita johtaen ain tiedän kohta en
kai vankina siis enää lie.
Nyt nostaen päämme me kiiruhdamme,
ja lahkolle kirjeen myös lähetämme.- Corre
Sehän meni komeasti ;-) *taputtaa innoissaan käsiään*
- velipuoli
Corre kirjoitti:
Sehän meni komeasti ;-) *taputtaa innoissaan käsiään*
Kiitos palautteesta. Lisäksi myöhästynyt kiitos turvapaikkaan tehdystä Vartiotornin tutkistelusta. Osaan sen ulkoa sanasta sanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009