Oon 20 vuotias nuori nainen ja pitäis 20kg tiputtaa painoo. Miten ees aloitan? Entä liikunta? Antakaa vinkkejä ja hyviä/ASIALLISIA neuvoja :)
Tarviin apuunne :(
4
83
Vastaukset
Aloita laittamalla ruokavalio kuntoon. Tee pieniä, mutta pysyviä muutoksia, ja koita ajatella asiaa enemmänkin uutena elämäntapana kuin jonain kertaluontoisena taikasauvan heilautuksena.
Poista ensin ruokavaliosta kaikki "roska", kuten karkit, limut, sipsit, hampurilaiset ym. Ihan kokonaan ei tietenkään tarvi kaikesta "syntisestä" luopua, mutta koita syödä niitä korkeintaan joka toinen viikko, mielummin vaikka kerran kuussa. Kunhan et ajattele niitä "kiellettynä", sillä se pahentaa yleensä niiden himoamista ja aiheuttaa helposti retkahduksia ja niistä seuraavaa epäonnistumisen tunnetta joka vuorostaan voi ruokkia (heh) lisää huonoja ruokavalintoja "kun kaikki meni jo kerran läskiksi!"
Kun olet putsannut pahimmat roskat pois ruokavaliostasi voit ottaa seuraavan askelen ja ryhtyä muokkaamaan sitä oikeasti terveelliseksi ja laihduttamiseen sopivaksi. Tyylejä on monia, mutta yksi hyvä ja kaikki viralliset suosistukset täyttävä malli on Fitfarmin Go Fat Go -dieettirunko: http://vaikeuksienkauttaaidiksi.blogspot.fi/2012/09/go-fat-go-ruokavalio.html
Liikunta on toki hyväksi, mutta pakollista se ei laihtumisen kannalta ole. Se edistää kyllä sitä, ja ennen kaikkea se edistää terveyttäsi. Lihaskunnon kannalta suosittelen punttisalia 2-3 kertaa viikossa ja lisäksi 2-3 aerobista treeniä, joiden ei toki tarvi olla kävelylenkkiä vaativampaa. Tärkeintä olisi kuitenkin löytää sellainen liikuntamuoto josta pidät. Jos joku asia tuntuu pakkopullalta, niin ennemmin tai myöhemmin se jää tekemättä kokonaan. Jos taas löydät itsellesi mieluisan lajin, niin seuraavaa treenikertaa suorastaan odottaa.Niin, liikunnan osalta kannattaa myös yrittää lisätä arkiliikuntaa. Kävele töihin/kouluun tai jää bussista pari pysäkkiä aikaisemmin pois. Kävele rappuset hissin sijaan. Seiso, älä istu.
Aktiivisuusranneke on hyvä motivaattori monille, ja sen avulla on helppo seurata muutenkin tuota liikkumisen määrää.
- rahastusta
Unohda heti nuo Fitfarmin ohjeet. Eivät ole selvästkään ajantasalla ravintoasioista. Tuo Fastin lisäravinteiden suositeleminen on kyllä jotain niin asiantuntematonta että jo sen perusteella kannattaa kyseenalaistaa ko. paikan asiantuntemus.
Totta kai he suosittelivat Fastin kamoja kun olivat tuohon aikaan Fastin kumppani. Jokainen kuitenkin ymmärtänee, että ihan minkä tahansa merkin vastaava tuote ajaa saman asian.
Ja miltä osin eivät mielestäsi ole ajan tasalla ravintoasioissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562188En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 811002
- 20969