Aihe kuuluisi kylla Juttutupaan, jossa nimenomaan liikutaan virtuaalitodellisuudessa. Muita nimityksia voisivat olla: keinotodellisuus, lumetodellisuus tai tekotodellisuus
Tuo keinotodellisuus voisi olla minusta kuvaavin.
Harmi, etta Juttutupa on jo keksitty, ihan hyva, mutta Virtuaalitupakin voisi olla kelvollinen tai miten olisi ihan Virtuaalipalsta?
Virtuaalitodellisuus
13
1020
Vastaukset
- ZOZ
Joka aamu kun herään (n. 06:45) ja painun kylmään ulkoilmaan täyttämään pikku pääkkyäni tiedolla vakuutan että tää on vaan virtuaalitodellisuutta pahimmasta päästä.
Ikuista, orvanpyörämäistä painajaista :)
No ei vaiskaan...
Vakavasti puhuen tuo Juttutupa on ihan hyvä hulluttelu pleissi.
Vastineeksi sille on ehdotettu jonkin sortin purnaus paikkaa mihin voisi mennä rähjäämään pahaa oloaan. Sillekin varmaan olis käyttöä. Mikä sille vaan tulis nimeksi ? Kävisikö vaik: "Mikä elämässä vitu....mättää ?" - Maalaismies*
Jos joku tutkii (kävijämääristä päätellen joku tutkiikin), Juttutuvan pikkujoulun tapahtumat, niin voi todeta kysymyksessä olevan virtuaalinäytelmän. Alkuinnostus on suuri, mutta illan lähestyessä väki vähenee (en lähde sittenkään), ihan niinkuin oikeastikin tapahtuu.
Valmistelut on tehty huolellisesti, tehtävät jaettu. Kaikki ei sitten täsmää (niinkuin ei oikeastikaan); boheemitaiteilija, ZOZ on epäilyttävässä kunnossa, mutta saa kuin saakin aikaan hienon pikkujoulukuvan.
Huomaan jääneeni ainoaksi mieheksi värikkääseen naisjoukkoon. Punaisessa smokissani pidänkin puuropuheen naisille. Lahjat jaetaan, tanssitaan ja riehaannutaankin.
Juttutupa on herättänyt närää(vanhat leikkivät). Mutta sanoma on aito: "vanhakin jo nuortuu, koukkuselkä suortuu". Sitä on moitittu sisäpiiriläisyydestä, siellähän ei suvaita nälvimistä ja esittäytyäkin pitää (lepsua touhua).
Joo, tuossa ZOZ esittikin vastapainoksi jonkinlaisen purnaustuvan perustamista. Tai tuo virtuaalitodellisuus, mitä kaikkea se voisi sisältää, siihen tässä on väline. Sitä käsittääkseni Ruuneperi tarkoittaakin. Mielenkiintoista!- ellumari
olisi kyllä hyvä...toisaalta.
Vai oliko se kiukuttelutupa.Ajattelin omalla kohdallani sillä kyllä olevan kysyntää, vaikka voisikohan meikäläisen päästää irti?
Joku valvoja, tai portsari siellä kyllä täytyisi olla. Sellainen puolueeton rauhallinen "sheriffi"
omasta joukosta, joka hillitsisi liian kiukkuisia purnaajia.
Luulen kyllä että kukaan ei tahtoisi altistua haukkumisen kohteena olemiselle.
Oikein estottomaan sanailuun osallistuja saattaisi lyödä helposti vyön alle ja joutua ottamaan vastaan iskuja.
Vai minkälaista "pahantuulen tupaa" tarkoitit? ellumari kirjoitti:
olisi kyllä hyvä...toisaalta.
Vai oliko se kiukuttelutupa.Ajattelin omalla kohdallani sillä kyllä olevan kysyntää, vaikka voisikohan meikäläisen päästää irti?
Joku valvoja, tai portsari siellä kyllä täytyisi olla. Sellainen puolueeton rauhallinen "sheriffi"
omasta joukosta, joka hillitsisi liian kiukkuisia purnaajia.
Luulen kyllä että kukaan ei tahtoisi altistua haukkumisen kohteena olemiselle.
Oikein estottomaan sanailuun osallistuja saattaisi lyödä helposti vyön alle ja joutua ottamaan vastaan iskuja.
Vai minkälaista "pahantuulen tupaa" tarkoitit?muutama päivä sitten kun fiiuliN ehdotti Pulmahuonetta perustettavaksi.
Kirjoitin vastineen:
"Sama tuli mieleeni
Kirjoittanut: MdK-MdK 13.11.2004 klo 13.35
kun olen ollut huomaavinani että joittenkin tekisi mieli aloittaa riitely, mutta se ei nyt vaan onnistu näillä näkymillä.
Viime vuonna asetin Roskakorin pystyyn. Tarkoitus oli, että sen otsakkeen alle voisi kirjoittaa mikä milloinkin pännii. Ja kun kori tulisi täyteen roskaa niin pyytäisimme Ylläpitoa tyhjentämään sen.
Mutta silloin leviteltiin roskat ympäriinsä, niinkuin todellisuudessakin näkee.
Olisikohan nyt kokeilun arvoinen juttu jos avattaisiin sellainen ketju, mihin saisi purkaa sydäntään, kirjoittaa mikä ottaa kupoliin, ehkä se helpottaisi jos saisi vapaasti vuodattaa sappeansa, mutta "kiltit" ketjut saisivat olla rauhassa?
Mikä lapselle nimeksi? Valitusvirret? Ottaa pannuun? Voi itku -!"
Uskaltaisiko ehdottaa tosissaan? Uskotteko ikäihmisillä olevan minkäänlaisia "jarruja" jos saavat vapaat kädet? Itse olen hyvin epäuskoinen niitten kokemusten perusteella mitä täällä palstoilla liikkuessa olen nähnyt.pahan mielen huone.
Tarkoitan,jos se olisi paikka,mihin tultaisiin "mollaamaan" jotakin nikkiä ,olisiko se paljon parempaa,kuin "entinen" vanha tyyli.
Pahan mielen siitä sais ,niikuin ennenkin.
Siitä saattaisi vihjailuina siirtyä toisiin ketjuihin ja taas alkoi sama ruljanssi.
Itsekin lämpenin tälle ajatukselle aiemmin,mutta rupesin pohtimaan,kuinka sitä valvottaisiin ja kuka sen tekisi.
Viestejä poistettaessa ,taas syntyisi kysymyksiä,millä perusteella,miksi?
Mitä kiukkua siellä hyväksyttäisiin,mitä ei.
Turhaampa pohdin,ei minulla ole vastauksia,joten jätän asian toisten pohdittavaksi.- Lokari
Kyllä minäkin olen mielestäni mies.
Vai pitääkö Näyttää
Vaikka pitkän matkan vuoksi olinkin ehkä vähän myöhässä.
Terv: Lokari - ellumari
Lokari kirjoitti:
Vai pitääkö Näyttää
Terv: LokariOnneksi vilkaisin tänne palstalle vielä ennen töihin lähtöäni ja huomatessani viestisi voin vakuuttaa ja todistaa, että olet.
Maalaismies ei vaan ehtinyt huomata sinua, kun sinä todellakin tulit myöhästyneenä, jolloin me muut olimme jo poistuneet Juttutuvan tiloista odottamaan taksia.
Maalaismies meni toisella taksilla eri suuntaan
Jos ajattelet, että kuinka olen niin varma sinun "miehisyydestäsi", eli siitä että olet mies, niin niistä ostereista.
Heippa taas! Palaillaan! - Maalaismies*
Lokari kirjoitti:
Vai pitääkö Näyttää
Terv: LokariAnteeksi Lokari! Hyvä, että huomautit. Kyllä, tarkemmin ajateltuani, tuo "purnaus- tai Pulmatupa" on arveluttava. Tietenkin, jos asioista purnattaisiin, mutta kun ja jos se menee henkilökohtaisuuksiin, niin se rikkoo Ylläpidon 70 otsakkeessa olevaa "leppoisa keskustelupaikka" määritelmää vastaan. Ja juuri kun olemme päässeet mollaamisista irti, niin eihän sellaista missään nimessä pidä ryhtyä palauttelemaan.
Eikähän kukaan estä kirjoittelemasta kuinka painavia mielipiteitä ja avauksia hyvänsä. Juttutupa on vain yksi mielestäni onnistunut esimerkki virtuaalitodellisuudesta.
enkä oikein osaa selvittää itselleni mitä se todellisuus lopultakin on, tarkoitan tässä netti keskustelussa.
Todellisia ihmisiähän kirjottajat ovat, kirjoittavat omia ajatuksiansa joissa varmasti kuvitelmatkin ovat mukana. Emme vain pääse puhujaa näkemään, muutenhan tämä on leppoisaa jutustelua ja keskustelua, ihan kuin todellisessa elämässäkin.
Mikä sen muuttaa... mikä siitä tekee mielikuvitusmaailmassa tapahtuvaa... tai epätodellista?
Selittäkää minulle kun mietin pääni puhki, enkö minä ole tänne kirjoittaessani edes olemassa, todellisuudessa, onko tähänkin kirjoittamiseen kuluttamani aika kuitenkin vielä jäljellä käytettäväksi johonkin tärkeämpään tekemiseen, vai menikö sekin aika ihan virtuaalimaailmaan?
Ihan kokeilin ihoani ja kyllä, kyllä se vielä on lämmin. Minä siis olen olemassa, ainakin täällä todellisessa elämässä.kyllä sinä aivan todellinen olet,olet sitä täälläkin.
Virtuaali maailmassa pystymme sanomaan asiamme ilman kasvoja,voimme olla ilkeitä tai mukavia,kukin niiden tuntojen perustella,mitkä milloinkin omaamme.
Tämä kasvottomuus antaa meille naamion,mitä todellisuus ei salli.
Kohtaaminen "ulkomaailmassa"on aina antamassa meistä kuvan,mikä kuljetetaan mukana,nähdessämme toisemme,tiedämme mitä olemme.
(suurin piirtein)
Täällä pystymme leikkimään mielikuvien maailmassa ,menettämättä kasvojamme.
(nikki voi mennä,mutta voihan sen vaihtaa,mikä ei suotavaa)
Huumorilla ja leikkimielellä kevennämme elämäämme.
Sen sallii virtuaalimaailma,siis hyvä, että näin voimme tehdä.
Olemme olemassa,mutta näytämme itsestämme kasvottoman minän,mikä kyllä voi tulla monelle tutuksi jo pelkällä kirjoittelulla ja samalla nikillä.
Aika minkä kulutamme tänne kirjoitellessa ,ei mene hukkaan,koska myös tämä kirjoituskin antaa puuhaa aivoille,pitää mielemme vireänä.
Toki huumoria ja mielikuvitusta voimme harjoittaa livenäkin,mutta kirjoittelun kautta se saadaan paremmin elämään,tälläisiä minä ajattelen virtuaalumaailmasta.- ellumari
näillä palstoilla ovat ajatukset ja tunteet.
Kukaan tuskin palstakeskusteluissa ilmaisee selkeästi ,tarkkaan ja totuudellisesti esimerkiksi perhesuhteensa, työpaikkansa ja oman toimenkuvansa siellä(työpaikallaan)
Viitteitä kaikesta noista tulee annettua ja itse olen lähimpien omaisteni luvalla saanut kertoa, että minulla on läheinen siskon tytär ja sisar joka on minua kaksi vuotta nuorempi ja oikea tiukkapipo. Hän itsekin kirjoittaa silloin tällöin ja seuraa kiinnostuneena näitä keskusteluja.
Virtuaalimaailmassa voi heittäytyä vaikka jonkun viinaan ja miehiin menevän vanhanpiian rooliin....siis silloin kun eletään täysin leikin maailmassa, vaikka todellisuudessa olisi hyvin kohtuullinen alkoholin käyttäjä.
Todellinen luonne kyllä jokaisella tulee esiin ennemmin tai myöhemmin, enkä näe mitään syytä miksi se pitäisi salatakaan.Tiedänhän minä, niinkuin muutkin, että meitä on "moneen junaan."
- Helena04
Ihan tässä posket hohtavat, kun yritän ymmärtää... jotain, jota en kuitenkaan taida ymmärtää ja silloin pitäisi olla hiljaa. Mutta.
Tässä kirjoittaessani oletan olevani sähköisessä virtuaalimaailmassa, anonyyminä omine sanomiseneni, sen keskustelupalstalla. Minua on varoitettu (lapset) uskomasta kaikkea, mutta jääräpäisesti itse pysyttäydyn kuitenkin ominaisuuksineni Helenana.
Olenhan siis tässä Virtuaalipalstalla, en missään keinotodellisuudessa!?! Taitaa olla parasta panna pää tyynyyn...- Neuvon
Suomi 24:n keskustelupalstalla, mutta nuku hyvin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa842605En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361819- 101684
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701609Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly181562Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681417- 1191227
- 131166
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91126- 201029