2004 Transit T260, 160tkm outoja vikoja katsastuksessa...

V..ttaa ja kovasti

Löytyisikö ihan "aikuisten oikeasti"asiallisia kommentteja ja kokemuksia tästä kokemuksesta:160tkm ajettu ja todella tarkalla pidolla ihan yks käytössä oleva auto jonka viime katsatuksesta vuosi sitten 10tkm=Ei mitään huomautettavaa!
Noh,tämä tietysti taas olettamuksena, niinkuin toki kaikilla meillä,kun viikolla oli tämänvuotinen katsastus.
Todella itseensä kyllästynyt ja "entisajan"tyylin omaava tyranni otti auton katsatettavakseen.
Lopputulos:toinen etuiskari sökö=paperissa luki vaimennuskyky riittämätön,ei mitään arvoja annettuna.
Lisäperusteluna öljyt sisuksista valuneet,vaan kun kerroin että öljytty koko auto kesällä niin katsoi toista puolta ja kuulemma joo,samanlainen öljyinen...

Alatukivarren laakerointi:sisäkehä irti molemmissa!
Siis jotkut kumipuslat löysät pulttien sisällä..ikään kuullutkaan moisesta enkä ikinä nähnyt jonkun niitä retkuttavan eestaas katsastuksessa...
Raidetangon pään välys vasen oikea etu..joo,ehkä,mutta kun 10tkm aiemmin oli tiukka vaan ehkä tämän uskon ihan normaaliviaksi ja ok tietysti se on korjattava.

Mites,onko teillä mielipidettä tai tullut samoja vikoja omissa autoissanne?
Muuten kyllä pomminvarma peli enkä olisi tiennyt että se rikki on nytkään ellei setä olisi sanonut ja toivottanut hyvää itsenäisyyspäivää kalenteria tyrkyttäen...Sinne meni veronpalautusrahat pajalle reilut 500e.

Ilmeisesti asiakkaan naama ei miellyttänyt kun revittiin turvavöitä,syynättiin numerot monesta paikasta,nestesäiliöt tsekattiin ja oli kuulemma jarrulevyt ruosteessa sisäpuolelta eli sieltä puolen missä ei edes jarrupaloja tai muutakaan jarrutukseen vaikuttavaa.
Kysyinpä tuon laittomuudesta,ei sanonut mitään..mulkoili enempi.

Valojensäätökin kuulemma hidas,kysyin aikarajaa lain mukaan ja häipyi koko äijä.

12

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herttoniemen äpärä

      Iskariarvoja ei pakko merkata tarkastuskorttiin, alatukivarren kumipuslat normipaskaa, ohjausnivelten välykset myös. Valmistenumerot ym. muut mainitsemasi kuuluvat katsastukseen. Jarrulevyssä on kitkapinnat molemminpuolin. Valojensäädön nopeuden kommentointia ihmettelen. Toivottavasti vituttaa niin paljon että valitat Trafille, huomaat ennenpitkää matalan älykkyytesi asioiden suhteen. Riittääpähän meille asentajille töitä kun hylkäävät tuollaiset.

    • laho Duca pihassa

      Olikohan tuo äsköinen kommentti aloittajalle v--lua loppukommenttinsa osalta?
      Noo,se ei mitenkään ihme olisi ja pakko tähänkin ketjuun muutama älypätevä osallistu.
      Jarrulevyissä on kitkapinnat molemmin puolin siltäosin että jarrulevyn paksuus tietysti mitataan etu kuin takapuolelta,toinen leuka toisella toinen toisella puolen.
      Enempi vissiin ihmetyttää mistä Suomesta löytyy käytettyjä tai edes uusia autoja joissa se joutilas puoli ei olisi ruosteessa???

      Mielestäni Herttoniemen äpärä ei asentajana nosta omaa duuniaan yhtään muitten epäonnistuneiden yläpuolelle,meinaan tota kun mun nuoruudessa amiksessa oli putki ja autopuoli niitä johon pääsi jos osasi jotenkin lukea...
      Hän kuulunee selvästi tuohon kategoriaan.
      Henkilökohtaisesti arvostan kaikkia hyvin työnsä tekeviä ja itsensä sillä elättäviä olit sitten p-kuski,lehdenjakaja tai vaikka pitsanpaistaja näillä alimmilla orsilla siis.
      Kaikkia tarvitaan paitsi tänne loisimaan tulevia tätä meidän heimovähemmistöä.

    • 100%ruostum.terästä

      Täällä on 1 vakiovastaus kaikkiin ongelmiin,kysymyksiin ja haaveisiin,nimeltään Hiace.
      Vuosimallilla,ajomäärällä kuten muullakaan pikkujutulla ei väliä,siinä yksinkertaisesti ei ole vikoja,ei ruostetta tai jakohihnamurheita,ei kylmä saati ahdas tai talviongelmia(menee vaikka puuhun,muttei kylki edellä..) tai vaihteiden kankeutta vaikka olisi -50,puhumattakaan että joku aateveli lipeäisi rivistä ja vaihtaisi jonkun muun merkin jonkin murheen takia.
      Siispä yksinkertainen vastaus ongelmiisi on väärä merkki sekä palsta mistä kyselet.
      Sorry!

    • olipa virkaintoinen

      Olisit nyt edes maininnut sen katsastajan nimen, jokainen googlettaa joskus omaa nimeään, olisi se senkin mulkun kiva lukea muiden ajatuksia itsestään. Virkansa puolesta kusipäitä ei pidä sääliä.

    • mulkukkaas

      Mistäs sää oikke katastukses maksast? Siit että sun koslas kunto katotaan! Lievä pässi sanos mää!

    • Kunnon sika!!

      Katsastuksessa nykyaikana maksetaan palvelualttiudesta,ihan ystävällisestä ja ihmismäisestä käyttäytymisestä sekä selvien,ihan oikeiden vikojen kirjaamisesta siihen lomakkeeseen eikä 70-80-luvun katsastusmiehen käyttäytymisestä jolloin saivat purkaa raivonsa tai huonon päivänsä asiakkaan autoon oikein fyysisesti tai/sekä että siihen asiakkaaseen törkeällä diktaattorin elkeillä.
      Nyt on ajat toiset ja katsastusasemia piisaa,pudotuskilpailu on kovaa ja vaihtoehtona on mennä vaikka naapurikuntaan tai toiselle puolen maata..tai jättää koko kosla katsastamatta.
      Siinäpä vastaus tuon mulkkumiehen ökellykseen.

    • Mutzibur

      Pitää valita tuttu katsatusmies joka ei niin tiukkapipoinen.Ainahan se on katsatusmiehen syy jos vikoja löytyy tai ei löydy.Kerran naapurinmies vei Nissanin katsatukseen jossa sitten toinen taakse menevä jarruputki katkesi.Ehdotin asiakkaalle että kannattaisi nyt vaihtaa toinenkin putki kun on niin ruosteinen.Hän vastasi että vain se uusitaan mikä katkesi.2 vvikon jälkeen katkesi se toinenkin kun voimakkaasti jarrutti.Sanoi minulle että miksiköhän katsatusmies ei sanonut siitä toisestakin putkesta.

    • Piirinuohooja

      Täälläkin taas Hiace miehet tarjoavat ainoata oikeata uskoaan.Siis Hiaceuskoa.Muut vääräuskoisia.

    • Lukekaa asia!

      Mutzibur yrittää lyödä nyt huumoriksi mutta tuotahan lie täällä haettiin että ne oikeat,selvät ja kunnon viat tietysti korjaututetaan eikä mitään tuttuja katsastusmiehiä,lahjuksia tai omia peitevirityksiä tässä kukaan hae.
      Ei täällä siitä ole valitettu jos vikoja löytyy jotka ihan selviä ja jokainen katsastusmies olisi kirjannut,myös se tuttu.

    • penavaa

      Niin se on jos ei autoista mitään tiijä,kannattaa ostaa HIASE.
      Se kun on muka liki täydellinen ja viaton auto.
      Totuus on ettei hiasemies kuule ylimääräsiä kolinoita ja jurinoita muutoinkin
      järkyttävän kovan melutason vuoksi.
      Ja hiasessa voidaan monet viat katsoa ominaisuuksiksi.
      No konehan hiasessa kestää,se kun on niin matalaviritteinen kun olla voi,
      Liki -50 lukuisten maamoottorien tasolla.
      Ei siis mikään ihme,kun hiaset on aina tien tukkoina.

    • Joo on -02 Toyota

      Ainakin talvella tuntuu että mopoautokin vieruskaistalla omaa vähintään V8 moottorin jos tienpinta hiukankaan liukas.
      Mökille en uskalla ajaa perille asti jos lunta enempi tai liukas,loppumatka sellaista hiukkasen peltotietä parempaa joka kyllä aurataan ja perällä talojakin muttei liene Hiacea tallissa..
      Istuin ja koko ohjaamoergonomia tälläiselle 185cm ja 100kg on onneton ja tuo Dole ananaspurkin tunnelman.
      Meteliä on sillai kohtuullisesti että pärjää ja tottuuhan siihen.
      Tekniikka on kestävää mutta jakohihna on kirosana ja akilleen kantapää muuten ok koneessa.
      Kylmä on jos pakkasta -15 tai enempi lasit huurussa herkästi.
      Ruostetta ei tarvi kauaa odotella pintapelleihin vaikka miten pitelisit.
      Pohjahan niissä ruosteessa heti niinkuin muissakin koska ruostesuojaus on mitä on tai ei ole.
      Etelän maihinhan se on tarkoitettu ja lie oiva peli siellä koska päävaatimus lie toimivuus,muista ei väliä.

    • Big-D

      No ainakin se, että ei niissä jarrulevyissä ole "joutilasta" puolta, eli jos levy ruosteessa, jotain häikkää siellä on...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      188
      1419
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1208
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      948
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      900
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      810
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      808
    7. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      792
    8. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      774
    9. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      69
      748
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    Aihe