Miehelläni on kaksi koiraa ja häntä ne tottelevat kun unelmat. Minuakin, kun mies ei ole kotona. Siis, mitä mieltä tästä: Pitääkö koiran totella 2 ihmistä vai voiko vain yksi olla sille pomo?
G: Koiran pomo
8
827
Vastaukset
- Mie
koirathan ovat "lauman" pohjinmaisia oli
äijäsi kotona tai ei.
Ei muuta kun otat paikkasi laumassa.
Sinähän olet alfa- naaras. antanut itseni ymmärtää, että vain yksi pomo,joskin pomon poissa ollessa koiran täytyy totella muitakin. Laumaeläin=yksi johtaja ja ilmeisesti teidän laumassanne koiran kannalta katsottuna, mies on johtaja :)
- Helli
Vaikka miehesi onkin pomo koirille, niin ehdottomasti koirien paikka tulee vasta sinun jälkeesi, eli ihminen on aina koiran "yläpuolella", myös perheen lapset, tämä on ihan ehdoton juttu, siis koiralla voi olla vaikka kuinka monta pomoa.
- issu56
että riippuu hyvin pitkälti rodusta, miten monta "pomoa" on. Kuin myöskin siitä äänen painosta, jolla koiria komennetaan. Jos toinen on jämäkkä ja toinen lirkuttaa, niin epäselvyyksiä ei jääne, kumpaako uskovat.
- Pinja
Teillä taitaa laumajärjestys mennä koirien näkövinkkelistä näin: mies, nainen, koirat. Ja silloinhan on kaikki hyvin, kun koirat ovat alimmaisena ;) eikö totta.
Meillä on toisinpäin, nainen, mies, koira. Ja siltikään koira ei miehenkään nenille hypi, mutta esim tottisliikkeissä tottelee vain minua kun ollaan molemmat paikalla. Eli koiralla on vain yksi pomo kerrallaan - se ihminen joka on paikalla on sen pomo. Ja jos on monta ihmistä, niin niistä se tutuin :)- Uusi vmo
Juuri näin todellakin on. Mies on pomo jos satutaan olemaan lenkillä tai jossain, mikä vaikuttaa metsästämiseltä, mutta esim. jos käyn tupakalla koirien kanssa keskenäni, kyllä ne pihassa pysyy ja sisälle tulee.
- Veera
No susilaumassa on alfauros ja alfanaaras joten miksei teilläkin olisi. :)
Koiran johtajaksi ei tosin pääse vain sillä perusteella että on ihminen, vaan sinun pitää osoittaa koirille paikkasi. Sitä ei tehdä huutaen tai voimakeinoin. Ohjeita johtajuuteen saat vaikka Jan Fennellin kirjasta Kuuntelen koiraani.- :o)
susilaumassa ole vain yksi johtaja? Oman kokemukseni mukaan koira ei hyväksy johtajakseen kuin yhden ihmisen ja yleensä vahvimman henkilön. Varmasti koira tottelee myös muita perheenjäseniä, mutta kun se pelkää jotain tosissaan niin silloin ainakin meidän koiran kohdalla kävi ilmi, että koira haki turvaa vain perheemme vahvimmasta jäsenestä. Muiden jäsenten yrittäessä rauhoitella koiraa, se kävi vain entistä hermostuneemmaksi. Turvan hakeminen on se asia, joka todistaa ketä koira pitää johtajanaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009