Luntaaaaaa !!!! :)

ZOZ

Vihdoinkin maa on valkoinen !!!
Tulkaa tänne niin annan teille kaikille lumipesut !!! :D

57

2063

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellumari

Turuus ei oo totta maar yhttä lunta!!!!!))))

Muutenkin , missäs sinä vipeltelet?!!!!)

• ZOZ

*Heittää isoimman, märimmän ja likaisimman lumipallon mitä pystyy kohti tätsyä*

Läl-läl-läää !!! :)

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

*Heittää isoimman, märimmän ja likaisimman lumipallon mitä pystyy kohti tätsyä*

Läl-läl-läää !!! :)

sitä Turuus nakkaa.
        Mää uskon gyl et sää olet josai Savonlinnan paigeil gun sää sanosit et lunta satas.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

sitä Turuus nakkaa.
        Mää uskon gyl et sää olet josai Savonlinnan paigeil gun sää sanosit et lunta satas.

"satoi", mennyt aikamuoto :)

Kauhiaa murre mongerrusta :D !!
        *Pyörittää seuraavaa palloa*

Ookko pistäny jo etsivät perääni ?
        Muistan kun sanoit ottavasi selvää missä köllöttelen :)

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

"satoi", mennyt aikamuoto :)

Kauhiaa murre mongerrusta :D !!
        *Pyörittää seuraavaa palloa*

Ookko pistäny jo etsivät perääni ?
        Muistan kun sanoit ottavasi selvää missä köllöttelen :)

"Satas" on Turkulaisittain satoi ja niin edelleen.

Esm. "Sanoi" on turuksi "sanos"

Äläkä väkätä vastaan!!!!!

Tässäpähän taas tapasin yhden liukkulassin valheesta kiinni.

Vaikka, itsekin kyllä sanoin, että onko sen niin väliä, vaikka ei niin absoluuttisesti totta puhuisikaan.

Sinähän saat muutenkin anteeksi kaikki.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

"Satas" on Turkulaisittain satoi ja niin edelleen.

Esm. "Sanoi" on turuksi "sanos"

Äläkä väkätä vastaan!!!!!

Tässäpähän taas tapasin yhden liukkulassin valheesta kiinni.

Vaikka, itsekin kyllä sanoin, että onko sen niin väliä, vaikka ei niin absoluuttisesti totta puhuisikaan.

Sinähän saat muutenkin anteeksi kaikki.

kuvittele että vaikka turus asunkin niin alentuisin puhumaan myös paikallista murretta :)
        Muuta kuin satunnaisin lipsahduksin...

Voi kun olet epäluuloinen!
        BTW, lumipallo kello 12:ta !
        *FIUUUUU!* *BLÄTS!*

Hä-häää !!!

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

kuvittele että vaikka turus asunkin niin alentuisin puhumaan myös paikallista murretta :)
        Muuta kuin satunnaisin lipsahduksin...

Voi kun olet epäluuloinen!
        BTW, lumipallo kello 12:ta !
        *FIUUUUU!* *BLÄTS!*

Hä-häää !!!

Kerro nyt jotain kuulumisiasi kaikille palstalaisille!
        Onko minun härnäämiseni sinusta todella niin kivaa?
        Kaikki täällä Juttutuvassa ja Ellin poksissakin olemme kehuneet ja kaivanneet sinua.

Tulisit käymään ja antaisit jonkun murrenäytteen samalla.!

Ajattelepa minun tarmoani, minä olen kotoisin itäiseltä Uudeltamaalta ja puhun lähes virheetöntä suomea ja savoakin ja saan heti vilpistelijät kiinni "väärennöksistä."

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

Kerro nyt jotain kuulumisiasi kaikille palstalaisille!
        Onko minun härnäämiseni sinusta todella niin kivaa?
        Kaikki täällä Juttutuvassa ja Ellin poksissakin olemme kehuneet ja kaivanneet sinua.

Tulisit käymään ja antaisit jonkun murrenäytteen samalla.!

Ajattelepa minun tarmoani, minä olen kotoisin itäiseltä Uudeltamaalta ja puhun lähes virheetöntä suomea ja savoakin ja saan heti vilpistelijät kiinni "väärennöksistä."

Siin ol näytet sul...mahtako ol 100% oikke...

Huomen aikane herätys.
        Katellaan sitten lisää.. :)

Heips !
        P.S:
        Kultsi, enhän minä sinua kiusaa...

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

Siin ol näytet sul...mahtako ol 100% oikke...

Huomen aikane herätys.
        Katellaan sitten lisää.. :)

Heips !
        P.S:
        Kultsi, enhän minä sinua kiusaa...

Sainpas taas kiinni sinut veijari!

Eihän Turussa sanota "nukkumaha"

Yrititköhän sinä tosissasi, vai taas vedätit?!
        Mene nukkumaan, tai tästä tulee liian kivaa!

Terveisiä muutenkin sinne Kouvola- Puumala akselille! Tarkoitin Etelä-Savo, Kymenlaakso.

• ellumari kirjoitti:

Sainpas taas kiinni sinut veijari!

Eihän Turussa sanota "nukkumaha"

Yrititköhän sinä tosissasi, vai taas vedätit?!
        Mene nukkumaan, tai tästä tulee liian kivaa!

Terveisiä muutenkin sinne Kouvola- Puumala akselille! Tarkoitin Etelä-Savo, Kymenlaakso.

kastelkaa nyt jalkanne ja saatte nuhan.

Lunta ei vielä Savossakaan ,saati Turussa.

Villi pentu olet,kyllä piiskaa sietäisit,sinne jätit kaikki Juttutupaan ja oikkuilet kuin pieni kakara, huh

• ellumari
        SkillaN kirjoitti:

Villi pentu olet,kyllä piiskaa sietäisit,sinne jätit kaikki Juttutupaan ja oikkuilet kuin pieni kakara, huh

Itsehän toivoit, että porukalla kasvattaisinmme sinua ja nyt Skiltsu tuli kuvioihin mukaan juuri kun minulla olivat kokemattomana kasvattajana neuvot vähissä.

Olen sellainen hempeän hellä, etten koskaan voisi antaa selkäsaunaa lapselle(isommallekaan)
        mutta mitäs jos menisit vähäksi aikaan häpeänurkkaan.
        Minua rangaistiin sillä tavoin penskana ja niinkuin näet, hyvin seuraamuksin.

• ZOZ
        SkillaN kirjoitti:

kun kukkaan ei usko...
        Höh!

Sinua en taida uskaltaa lumpparilla heittää mutta ellutätsyä kohti voisi vielä yhden heittää....mahtaiskohan suuttua..

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

kun kukkaan ei usko...
        Höh!

Sinua en taida uskaltaa lumpparilla heittää mutta ellutätsyä kohti voisi vielä yhden heittää....mahtaiskohan suuttua..

mutta sen sinun pususi, tietty ottaisin mieluummin.
        Menethän nyt kiltisti nukkuman!
        Terveiset sinne Kymenlaakso, Vuoksenlaakso maisemiin!
        Annoithan luvan arvailla.Puumalakin on kaunista seutua ja...Anttola.
        Kerothan sitten kun tärppäsi!
        Öitä nyt ja nuku hyvin!

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

mutta sen sinun pususi, tietty ottaisin mieluummin.
        Menethän nyt kiltisti nukkuman!
        Terveiset sinne Kymenlaakso, Vuoksenlaakso maisemiin!
        Annoithan luvan arvailla.Puumalakin on kaunista seutua ja...Anttola.
        Kerothan sitten kun tärppäsi!
        Öitä nyt ja nuku hyvin!

olkoon...
        Mitä minä sinua turhaan vakuuttelemaan...
        Kun ei usko niin ei usko... :)

Kuiteskin:
        *PUSI!*

Ja hyvää yötä!

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

olkoon...
        Mitä minä sinua turhaan vakuuttelemaan...
        Kun ei usko niin ei usko... :)

Kuiteskin:
        *PUSI!*

Ja hyvää yötä!

Turkulaisuudestasiko vakuuttelemaan?
        Sinä nyt olet niin mukava ja kiva , että vaikka olisit Kiinasta (ei rasistista)kotoisin, niin mehän tykätään susta.

Miljoona hyvän yön suukkoa!!!

• fiiuliN

Lähdin eilenaamulla Helsingin seutuville,
      eikä täälläpäin ollut lunta vielä missään.
      Matkalla jossain Lohjan paikkeilla tuiskutti aikalailla. Mutta pääaupungissa oli vielä pimeä syksy vielä tänäkin aamuna.

Nyt olen taas täällä Turun liepeillä ja voi miten hieno talvinen maisema täällä onkaan. Puut ovat ihanimmillaan ja kun katson ikkunasta ulos, niin kieltämättä saunamme katolla on 5cm:n paksuinen lumi kerros.
      Oikeassa olet, lunta kuulemma satoi jo eilenkin.

• vaikka eilinen sade jätti auton katolle ohuen valkoisen vaipan, ja kyntöviilujen päällä näkyy pellolla siellä täällä hieman valkoista.

Nyt on kaunis aurinkoinen sää, pakkasta viitisen astetta täällä meilläpäin.

• ZOZ

mitä minä sanoin ?
        FiiuliN sentään uskoi minua !

Mutta hän onkin kiltimpi kuin ellutätsy...
        Nän-nän-nää ! :)

• ZOZ kirjoitti:

mitä minä sanoin ?
        FiiuliN sentään uskoi minua !

Mutta hän onkin kiltimpi kuin ellutätsy...
        Nän-nän-nää ! :)

säävaroitusta! Huomiseksi on luvattu täällä Sveea-mamman maalla itärannikolla lumimyrskyä, todellista kaaosta ja niinpä päätin varautua "hyvän sään aikana" täydelliseen eristykseen ulkomaailmasta!
        Lähdin suurostoksille. Kuvittelin, kuinka lumimyrsky vinkuu talon nurkissa, mutta minulla ei ole mitään hätää! Ostin mm herkullisia juustoja, keksejä, jokusen viinipullon, grillattua kananpoikaa, hedelmiä...mmm!

Vein tauluja kehystettäväksi sen turkkilaisen luo, joka teki kaksi kärpästä raskaaksi, tietää että minä asun valkoisessa postilaatikossa ja että puhun hänen mielestään ruotsia ilman vuotoja! Liikkeen omistajan kysyessä milloin haluan taulujen olevan valmiita, vastasin että sitten kun myrsky on ohi.
        "Mika mursku", kysyi hän. "Se mikä tulee huomenna", vastasin arvoituksellisesti.
        Keskustelimme kehystämisen hinnoista. Olin jättänyt 13 (kolmetoista) maalausta ja tiesin että hänen kanssaan on tingittävä, tingittävä niin paljon kuin mahdollista.
        Sisälle tuli uusi asiakas, jolla olisi ollut kiire, mutta turkkilainen oli nyt saanut "tärkeän" asiakkaan ja pyysi toista asiakasta tulemaan tunnin päästä uudestaan, - tai puolen tunnin päästä - tai ehkä jo 15 minuutin päästä. "Sinä ymmärtä, minun pitä puhua tämän naise kansa, laskea hintoja, voi viedä aikaa. Katso miten monta taulu."

Pääsimme vihdoin viimein yhteisymmärrykseen kun sanoin että minulla on vielä monta taulua työn alla ja jos nyt sovimme hinnoista, tuon loputkin hänelle kehystettäväksi.
        Lumipyryn aikana voin maalata. Tai miksei istua tietsikan ääressä ja antaa lumiraportteja!

• ZOZ
        MdK-MdK kirjoitti:

säävaroitusta! Huomiseksi on luvattu täällä Sveea-mamman maalla itärannikolla lumimyrskyä, todellista kaaosta ja niinpä päätin varautua "hyvän sään aikana" täydelliseen eristykseen ulkomaailmasta!
        Lähdin suurostoksille. Kuvittelin, kuinka lumimyrsky vinkuu talon nurkissa, mutta minulla ei ole mitään hätää! Ostin mm herkullisia juustoja, keksejä, jokusen viinipullon, grillattua kananpoikaa, hedelmiä...mmm!

Vein tauluja kehystettäväksi sen turkkilaisen luo, joka teki kaksi kärpästä raskaaksi, tietää että minä asun valkoisessa postilaatikossa ja että puhun hänen mielestään ruotsia ilman vuotoja! Liikkeen omistajan kysyessä milloin haluan taulujen olevan valmiita, vastasin että sitten kun myrsky on ohi.
        "Mika mursku", kysyi hän. "Se mikä tulee huomenna", vastasin arvoituksellisesti.
        Keskustelimme kehystämisen hinnoista. Olin jättänyt 13 (kolmetoista) maalausta ja tiesin että hänen kanssaan on tingittävä, tingittävä niin paljon kuin mahdollista.
        Sisälle tuli uusi asiakas, jolla olisi ollut kiire, mutta turkkilainen oli nyt saanut "tärkeän" asiakkaan ja pyysi toista asiakasta tulemaan tunnin päästä uudestaan, - tai puolen tunnin päästä - tai ehkä jo 15 minuutin päästä. "Sinä ymmärtä, minun pitä puhua tämän naise kansa, laskea hintoja, voi viedä aikaa. Katso miten monta taulu."

Pääsimme vihdoin viimein yhteisymmärrykseen kun sanoin että minulla on vielä monta taulua työn alla ja jos nyt sovimme hinnoista, tuon loputkin hänelle kehystettäväksi.
        Lumipyryn aikana voin maalata. Tai miksei istua tietsikan ääressä ja antaa lumiraportteja!

Vaikuttaa mukavalta tyypiltä tämä kaksi kärpästä raskaaksi tehnyt kauppias :D

Kyllä sun nyt kelpaa kun olet oikein linnoittautunut eikä varmaan tartte minnekään huomennakaan mennä. Vähän niinkuin talviunille olisit menossa...mörrr :)
        Juu, anna vaan selonteko säännöllisin väliajoin, sitten kun porukka siellä rupeaa tarttemaan lumikenkiä taikka suksia että pääsee töihin niin sitten on varmaan aika huolestua...

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

Kyllä sun nyt kelpaa kun olet oikein linnoittautunut eikä varmaan tartte minnekään huomennakaan mennä. Vähän niinkuin talviunille olisit menossa...mörrr :)
        Juu, anna vaan selonteko säännöllisin väliajoin, sitten kun porukka siellä rupeaa tarttemaan lumikenkiä taikka suksia että pääsee töihin niin sitten on varmaan aika huolestua...

että Turussa oli satanut eilen lunta, niin että
        sori vaan kun väitin ettei ollut satanut.

Mistäs minäkään nyt kaiken voin tietää.
        Ei ainakaan lumipalloja voinut tehdä, eihän?
        Sitä paitsi, ennenkuin maa on routainen, pysyvä lumi ei tule....Ole nyt vaikka Kainuussa sitten.

• fiiuliN
        ellumari kirjoitti:

Sitä paitsi, ennenkuin maa on routainen, pysyvä lumi ei tule....Ole nyt vaikka Kainuussa sitten.

"Sanon viimeiseen sanan, vaikka itse tietäisin olevani väärässä", sanoi minulle muaan...

Täällä tulee lisää kaunista valkoista lunta mutta ei siitä voi tehdä limipalloja, ei ainakaan meidän pihan lumesta, sillä se on kevyttä pakkaslunta.
        Se olisi ihme jos tämä lumi maassa pysyisi maaliskuulle, sillä eilenhän vielä maa vihersi.
        Pakkasilmaa kuitenkin taivas näyttää mukanaan tuovan.
        Mutta mitä sitä voisi uskoa, ei oikeastaan mitään.

• fiiuliN
        ellumari kirjoitti:

Lumipallojapa tietenkin.

• ellumari
        fiiuliN kirjoitti:

Lumipallojapa tietenkin.

uskoa, että joku mättää ja pahasti näissä viestien lähtemisessä.
        Tuonne Juttutupaan lähetin viestin, mistä ei näy jälkeäkään.
        Sitten väsäsin toisen samanlaisen ja ehkä ne taas ilmestyvät joskus sinne kumpikin.
        Tuntuu tosi tyhmältä kun on kirjoittanut saman asian kahteen kertaan.

• MUMMELI1
        ellumari kirjoitti:

Sitten väsäsin toisen samanlaisen ja ehkä ne taas ilmestyvät joskus sinne kumpikin.

Sen verran lunta satoi täällä Ylä-Savossakin ,että kun pakastaa ja lauhtuu sai jo liukkaan kelin joihinkin paikkoihin.
        Piti vaihtaa talvirenkaat so. liukuesteet kenkiin ja tulpat pois kävelysauvoista. Silti pelottaa vähän ,vietinhän ison osan viimetalvesta jalka kipsattuna.
        Muuten mukava ,että valaistuu vähän tämä pimeys lumen myötä.

• ellumari
        MUMMELI1 kirjoitti:

Sen verran lunta satoi täällä Ylä-Savossakin ,että kun pakastaa ja lauhtuu sai jo liukkaan kelin joihinkin paikkoihin.
        Piti vaihtaa talvirenkaat so. liukuesteet kenkiin ja tulpat pois kävelysauvoista. Silti pelottaa vähän ,vietinhän ison osan viimetalvesta jalka kipsattuna.
        Muuten mukava ,että valaistuu vähän tämä pimeys lumen myötä.

vuodesta on vuoden kurjinta aikaa.
        Valitan aivan estottomasti sään kurjuutta, vaikka se ei kiukuttelemalla miksikään muutu.
        Minun ystävättäreni, joka asuu Ylä-Savossa, kertoo aina keväisin ja syksyisin, kuinka molemmat, sekä kevät, että syksy ovat pari viikkoa eri aikataulussa Etelä-Suomen kanssa.

• ZOZ kirjoitti:

Joo, raamikaupan omistaja on hauska tyyppi. Turkkilaisista tavoista hän ei vaan pääse eroon vaikka on asunut niin kauan täällää. Niinkuin tuo tinkiminenkin. Eikä ole helppoa puhua vierasta kieltä, etteikö kielikukkasia syntyisi.
        Esim. "hauska tappaa vanha tuttu" tai "osua hyvä ystävä ampumaradalla".

Toivottavasti et ole samanlainen "nörtti" kuin minun oma mussukkanörttini on, joka ei lue muuta kuin tietsikkakirjallisuutta ja -lehtiä, vaan luet ehkä muutakin.
        Yksi hauska kirja tämmöisestä "kaiken varalle"-varautumisesta on esim. Veikko Huovisen "Lampaansyöjät" (1970)ja opiskelijalle sopiva "Rasvamaksa" (1973), ajalta jolloin sinä vielä keikuit isäsi mukana! :-)

Muuten olen iskenyt sukset jo ulko-oven pieleen, samoin lumilapion, kävin äsken katolla oikomassa TV-antennia, jonka edellinen myrsky oli heilauttanut huishapeliin...

Pantteritäti on valmis kuin partiopoika!

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

pikku nahkapöksy.

Sinun kannattaisi ennen viestin lähettämistä "maalata" se tekstisi ja painaa Ctrl-C niin tavara menee leikepöydälle talteen.
        Sitten jos homma pissii niin aloitat uuden viestin ja painat Viesti osassa Ctrl-C niin jo kerran kirjoittamasi pullahtaa esille!

Ei tartte nähdä turhaa vaivaa vaikka nää systeemit ei skulaakaan :)

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

pikku nahkapöksy.

Sinun kannattaisi ennen viestin lähettämistä "maalata" se tekstisi ja painaa Ctrl-C niin tavara menee leikepöydälle talteen.
        Sitten jos homma pissii niin aloitat uuden viestin ja painat Viesti osassa Ctrl-C niin jo kerran kirjoittamasi pullahtaa esille!

Ei tartte nähdä turhaa vaivaa vaikka nää systeemit ei skulaakaan :)

Olen iloisesti yllättynyt, että kasvatukseni on tuottanut jotain tulosta.
        Olit,katsos niin asiallinen.
        Tsekkaan sen kirjoittamasi vielä läpi, sillä joku piilohävyttömyys siihen on pakko kätkeytyä!

Mitä Kouvolaan kuuluu?

• fiiuliN
        ellumari kirjoitti:

Tsekkaan sen kirjoittamasi vielä läpi, sillä joku piilohävyttömyys siihen on pakko kätkeytyä!

Mitä Kouvolaan kuuluu?

Minä kokeilin tuota ZOZ:n neuvoa, kyllä sen noin voi tehdä. Mutta joka viesti olisi ennen lähettämistä maalattava ja painettava noista napukoista, niin vain siinä tapauksessa minun ymmärrykseni mukaan neuvosta olisi hyötyä.

• fiiuliN
        fiiuliN kirjoitti:

Minä kokeilin tuota ZOZ:n neuvoa, kyllä sen noin voi tehdä. Mutta joka viesti olisi ennen lähettämistä maalattava ja painettava noista napukoista, niin vain siinä tapauksessa minun ymmärrykseni mukaan neuvosta olisi hyötyä.

Luin taas huolimattomasti Z:n viestin, sillä niinhän hän oli tosiaankin neuvonut kuin minä ymmärsinkin.
        Olen sellainen hätähosu.

• ZOZ
        fiiuliN kirjoitti:

Luin taas huolimattomasti Z:n viestin, sillä niinhän hän oli tosiaankin neuvonut kuin minä ymmärsinkin.
        Olen sellainen hätähosu.

hättäile. Saat vielä sydärin ! (niinkuin joskus joku kuulemma oli saanut kun oli kiireessä polkupyörällä ajanut...)

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

Mitä Kouvolaan kuuluu?

Kuinka voit edes kuvitella tuollaista ? :D

Muuten, näin susta unta eilen. Sulla oli semmoset tiukat, kiiltävät nahkapöksyt ja muistaakseni niitten alla punaiset (vai olikohan valkoiset)
        sukkanauhat..siis kun riisuit ne..ja..ja...

Jaa...parasta lopettaa etten saa selkäsaunaa...
        ;)

• Nyt on maa valkoinen! Parikymmentä senttiä "uutta, pehmeää lunta"!
      Oli se onni, että kävin eilen kaupungilla ja hamstrasin yhtä ja toista jos eristäytyminen ulkomaailmaan tulee pitkäksi!
      Nyt istun täällä lämpimässä, hörpin kuumaa aamukahvia, levitän koko aamulehden eteeni pöydälle ja luen kaikessa rauhassa ja vaan nautin upeasta näköalasta mikä ikkunan takana levittäytyy.

• Kävin tekemässä lumiakan oven pieleen.
        Laitoin sille kunnon muodot ja ahdoin mustat rintsikat lunta täyteen, värikkään sarongin muitten muotojen peitoksi. Sitten leveälierinen hattu päähän ja kaiken kruunasi aurinkolasit, joitten yläreunassa on puna-valkoraitainen markiisi! Huomenna paistaa nimittäin aurinko!

P.S. Nuo aurinkolasit olen saanut Ruotsin TV:ltä palkinnoksi viikon parhaasta keksinnöstä:
        navanlämmittimestä!

• ZOZ
        MdK-MdK kirjoitti:

Kävin tekemässä lumiakan oven pieleen.
        Laitoin sille kunnon muodot ja ahdoin mustat rintsikat lunta täyteen, värikkään sarongin muitten muotojen peitoksi. Sitten leveälierinen hattu päähän ja kaiken kruunasi aurinkolasit, joitten yläreunassa on puna-valkoraitainen markiisi! Huomenna paistaa nimittäin aurinko!

P.S. Nuo aurinkolasit olen saanut Ruotsin TV:ltä palkinnoksi viikon parhaasta keksinnöstä:
        navanlämmittimestä!

sulla taitaa olla ihan liian paljon ylimäärästä aikaa kun kerkeet lumiakkojakin pyöräyttelee.

Teeppä sille vielä ukko ja pari mukulaa kans...
        :)

• ZOZ kirjoitti:

sulla taitaa olla ihan liian paljon ylimäärästä aikaa kun kerkeet lumiakkojakin pyöräyttelee.

Teeppä sille vielä ukko ja pari mukulaa kans...
        :)

enää nuusaa ;-) Pantteritäti-iässä joutaa peuhaamaan lumessakin ja keksimään kaikkea hauskaa naapureittenkin iloksi :)

Kesä on tietysti vuoden parasta aikaa kun voi kiipeillä rannalta tullessa parvekkeen kautta sisään, saada palohälytin ulvomaan kun saunan ovi on raollaan ja naapurit soittaa palokunnan paikalle. Sitten huomataan että finni vaan saunoo :) Ai, juk...nyt minä keksin...menenkin lapioimaan lunta takapihalle isoon läjään ja laitan saunan lämpenemään ja sitten... :)

• ZOZ
        MdK-MdK kirjoitti:

enää nuusaa ;-) Pantteritäti-iässä joutaa peuhaamaan lumessakin ja keksimään kaikkea hauskaa naapureittenkin iloksi :)

Kesä on tietysti vuoden parasta aikaa kun voi kiipeillä rannalta tullessa parvekkeen kautta sisään, saada palohälytin ulvomaan kun saunan ovi on raollaan ja naapurit soittaa palokunnan paikalle. Sitten huomataan että finni vaan saunoo :) Ai, juk...nyt minä keksin...menenkin lapioimaan lunta takapihalle isoon läjään ja laitan saunan lämpenemään ja sitten... :)

kyllä aika villi ikäisex :D
        Taisit olla pienenä ihan mahdoton lapsi ?

Mul on nyt aivan helvatun kylmä, täytyy vääntää patteriin lisää lämpöä...
        Mites siel sää & lumitilanne ?

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

poro Petteri ja tietysti kaikki lumesta tykkäävät!
        Itse en lukeudu edellämainittuihin, sillä olen lämmössä ja auringossa viihtyvää tyyppiä.
        ZOZ kummipoikani, minä olen iloinen kun sinä olet noin linjakas! Kun lumiaiheesta aloitit, niin olkoon se punaisena lankanamme - minun puolestani.
        Itse tulin juuri saunasta ja on mukava lämmin olo - sellainen nojatuolin nurkkaan käpertymis fiilis.

• ZOZ kirjoitti:

että mulla on kiltti poika! En uskalla edes ajatella kuinka huolissani olisin ollut jos hän olisi tehnyt samoja juttuja kuin minä; esim. noussut junan kyytiin ja hypännyt jonkun matkan päässä pois jonkun propsipinon päälle...junan ollessa jo aikamoisessa vauhdissa!

Joo, lunta tuli parikymmentä senttiä yöllä ja nyt tulee koko ajan lisää, että voishan sitä vaikka huomenna värkätä lumiukonkin. Ja vaikkapa ellumarin ja ZOZinkin! Juttutupalaisia pitkä rivi taloa vahtimaan.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

poro Petteri ja tietysti kaikki lumesta tykkäävät!
        Itse en lukeudu edellämainittuihin, sillä olen lämmössä ja auringossa viihtyvää tyyppiä.
        ZOZ kummipoikani, minä olen iloinen kun sinä olet noin linjakas! Kun lumiaiheesta aloitit, niin olkoon se punaisena lankanamme - minun puolestani.
        Itse tulin juuri saunasta ja on mukava lämmin olo - sellainen nojatuolin nurkkaan käpertymis fiilis.

kummitätihän se sieltä pelmahti!
        Sitä ollaan oltu taas viikottaisessa peppujumpassa vai ?
        Se on oikein ! Saa kilot kyytiä...vaikka ei kai sinulla niitä liiemmälti ole vai :)

Vai linjakas, minäkö ?
        Empä tiedä...alkaa jo olla pikkuista masun alkua. On niin laiskan olo ei huvita yhtään kuntoilla enää.
        Tulis vaan äkkiä joulu että sais mässätä ja paljon lahjoja. Ja heti perään kesä !

• ZOZ
        MdK-MdK kirjoitti:

että mulla on kiltti poika! En uskalla edes ajatella kuinka huolissani olisin ollut jos hän olisi tehnyt samoja juttuja kuin minä; esim. noussut junan kyytiin ja hypännyt jonkun matkan päässä pois jonkun propsipinon päälle...junan ollessa jo aikamoisessa vauhdissa!

Joo, lunta tuli parikymmentä senttiä yöllä ja nyt tulee koko ajan lisää, että voishan sitä vaikka huomenna värkätä lumiukonkin. Ja vaikkapa ellumarin ja ZOZinkin! Juttutupalaisia pitkä rivi taloa vahtimaan.

kuule taas narrata...
        Taisit laskeutua pää edellä vai, ihmekkös oletkin niin yli-vilkas...

Heeh, vitsit, vitsi ! :)

Nyt painun minä vuorostani suihkuun, nyt on niin kylmä.
        Mdk^2, tee patsas musta ja ellusta ja pistä ne halimaan keskenään :D !!!

*Suihkuun*

• ZOZ kirjoitti:

kuule taas narrata...
        Taisit laskeutua pää edellä vai, ihmekkös oletkin niin yli-vilkas...

Heeh, vitsit, vitsi ! :)

Nyt painun minä vuorostani suihkuun, nyt on niin kylmä.
        Mdk^2, tee patsas musta ja ellusta ja pistä ne halimaan keskenään :D !!!

*Suihkuun*

mutta kintut meni jonkun verran syrttyyn ja olin vielä vähällä saada selkäsaunankin savusaunan lisäksi.

Lupaan tehdä oikean lumipatsaan, pitäisköhän se nostaa pakasteeseen että säilyy mahdollisimman kauan? Ainakin siksi aikaa kun täytyy tehdä tilaa joulukinkulle :)

*Saunaan ja sitten lumikasaan*

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

kummitätihän se sieltä pelmahti!
        Sitä ollaan oltu taas viikottaisessa peppujumpassa vai ?
        Se on oikein ! Saa kilot kyytiä...vaikka ei kai sinulla niitä liiemmälti ole vai :)

Vai linjakas, minäkö ?
        Empä tiedä...alkaa jo olla pikkuista masun alkua. On niin laiskan olo ei huvita yhtään kuntoilla enää.
        Tulis vaan äkkiä joulu että sais mässätä ja paljon lahjoja. Ja heti perään kesä !

täytyy lukea aina vähintäänkin kahten kertaan vanhasta tottumuksesta.
        Olen sen verran hidasälyien, että hoksaan sinun puolihävyttömyytesi yleensä aina viiveellä ja olen vastannut nätisti ja asiallisesti kunnes....

Nyt väistit tuon linjakkkuusasian, alkamalla puhua näistä ulkoisista linjoista, vaikka minä tarkoitin henkistä linjakkutta, mitä olen sinun vallattomaan kov...siis pikku päähäsi kuukausitolkulla takonut.

Minä painan 64 kiloa, se ei ole vähän, mutta olen pitkän puoleinenkin.
        Eikä ole masua minulla, olen sen verran liikunnallinen ja jumppaan joka päivä ja kerran viikossa ohjatusti, rajummin.

Jouluun ei ole kuin runsas kuukausi. Minäkin odotan lahjoja, sekä pukkia. Minun siskoni 24 ja juuri 22 vuotta täyttäneet tyttäret tahtovat joka joulu joulupukin. Sinä kun asuisit täällä päin voisit vaikka esittää pukkia.Onhan sinulla jo kokemustakin esiintymisestä.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

täytyy lukea aina vähintäänkin kahten kertaan vanhasta tottumuksesta.
        Olen sen verran hidasälyien, että hoksaan sinun puolihävyttömyytesi yleensä aina viiveellä ja olen vastannut nätisti ja asiallisesti kunnes....

Nyt väistit tuon linjakkkuusasian, alkamalla puhua näistä ulkoisista linjoista, vaikka minä tarkoitin henkistä linjakkutta, mitä olen sinun vallattomaan kov...siis pikku päähäsi kuukausitolkulla takonut.

Minä painan 64 kiloa, se ei ole vähän, mutta olen pitkän puoleinenkin.
        Eikä ole masua minulla, olen sen verran liikunnallinen ja jumppaan joka päivä ja kerran viikossa ohjatusti, rajummin.

Jouluun ei ole kuin runsas kuukausi. Minäkin odotan lahjoja, sekä pukkia. Minun siskoni 24 ja juuri 22 vuotta täyttäneet tyttäret tahtovat joka joulu joulupukin. Sinä kun asuisit täällä päin voisit vaikka esittää pukkia.Onhan sinulla jo kokemustakin esiintymisestä.

Näääh...minusta on kivempi saada kuin antaa lahjoja.

Kyllä 64 kiloa on vähän verrattuna 89 kg. Ja minä olen muuten myös pitkän puoleinen. :)

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

Kyllä 64 kiloa on vähän verrattuna 89 kg. Ja minä olen muuten myös pitkän puoleinen. :)

89 kiloa?
        Miten niin painavana jaksaa juosta?
        Jos nimittäin tarkoitit itseäsi?
        Nyt menen sammuttamaan parvekkeelta kynttillyhdystä kynttilän!
        Kamalan pimeä yö, eikä ole sitä luntakaan valaisemassa.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

89 kiloa?
        Miten niin painavana jaksaa juosta?
        Jos nimittäin tarkoitit itseäsi?
        Nyt menen sammuttamaan parvekkeelta kynttillyhdystä kynttilän!
        Kamalan pimeä yö, eikä ole sitä luntakaan valaisemassa.

jaksaa nimittäis jos se 89 kg koostuu pelkästä lihaksesta :) Niin ja ihan pikkasesta masusta...

Vai ei siellä ole lunta.
        Varo mörköjä! :)

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

jaksaa nimittäis jos se 89 kg koostuu pelkästä lihaksesta :) Niin ja ihan pikkasesta masusta...

Vai ei siellä ole lunta.
        Varo mörköjä! :)

oikeastaan kovin arka.
        Kerran valehtelin, etten mene mörköjen pelossa kellariin, mutta sen sanoin vain siksi, etti tarvinnut lähteä sinua siellä hyysäämään.
        Se oli niitten mukavien pikkujoulujen aattopäivinä.Vaikka
        vieläkin kyllä nyppii kun et tullut suorittamaan sitä ohjelmaosuuttasi - kelkan vetoa.Meitä ei vetänyt kukaan.

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

oikeastaan kovin arka.
        Kerran valehtelin, etten mene mörköjen pelossa kellariin, mutta sen sanoin vain siksi, etti tarvinnut lähteä sinua siellä hyysäämään.
        Se oli niitten mukavien pikkujoulujen aattopäivinä.Vaikka
        vieläkin kyllä nyppii kun et tullut suorittamaan sitä ohjelmaosuuttasi - kelkan vetoa.Meitä ei vetänyt kukaan.

Minua sentään veti kaksikin mammaa vuorotellen :)
        No seuraavalla kerralla sitten...

Olisit tullut silloin vaan hyysäämään sinne kellariin. Sain aika pahan yskän kun siellä värjöttelin, heh.

• ellumari
        ZOZ kirjoitti:

Minua sentään veti kaksikin mammaa vuorotellen :)
        No seuraavalla kerralla sitten...

Olisit tullut silloin vaan hyysäämään sinne kellariin. Sain aika pahan yskän kun siellä värjöttelin, heh.

eihän yskäisenä jaksa kelkkaa vedellä.
        Miksi et heti juhlien jälkeen kertonut, ettet ollut kunnossa.
        Turhaan minäkin kiroilin ja uhkailin hyppiä tasajalkaa pääsi päällä, vai mitä uhkasin....
        Nyt kuitenkin on se aika iltayöstä kun menen nukkumaan. Minun täsmällisyyteni mukaan voisi vaikka vetää, tai oliko se käynnistää kellon.
        Hyvää yötä!

• ZOZ
        ellumari kirjoitti:

eihän yskäisenä jaksa kelkkaa vedellä.
        Miksi et heti juhlien jälkeen kertonut, ettet ollut kunnossa.
        Turhaan minäkin kiroilin ja uhkailin hyppiä tasajalkaa pääsi päällä, vai mitä uhkasin....
        Nyt kuitenkin on se aika iltayöstä kun menen nukkumaan. Minun täsmällisyyteni mukaan voisi vaikka vetää, tai oliko se käynnistää kellon.
        Hyvää yötä!

ja kauniita unosia !

....Pikku nahkapöksy :D !!!
        Zzzzz...

• MdK-MdK kirjoitti:

mutta kintut meni jonkun verran syrttyyn ja olin vielä vähällä saada selkäsaunankin savusaunan lisäksi.

Lupaan tehdä oikean lumipatsaan, pitäisköhän se nostaa pakasteeseen että säilyy mahdollisimman kauan? Ainakin siksi aikaa kun täytyy tehdä tilaa joulukinkulle :)

*Saunaan ja sitten lumikasaan*

Ellumarin ja ZOZin syleily on ikuistettu ja siirsin sen kaiken varalta pakastekaappiin että säilyy kauemmin :-) eli siihen saakka kun kinkku vaatii tilaa! Yritän tyytyä pieneen kinkkuun tai ehkä paastoan koko joulun ajan... Olen tehnyt sen joskus aikaisemminkin ja laihduin 3 kg joulun aikaan kun toiset lihoivat saman verran.
        Halusin kokeilla onko minulla ns. luonteen vahvuutta :-)

• ZOZ kirjoitti:

"IsoPoikaTku" joka oli käynyt kurkkimassa profiiliani? Jos olet, niin olipa komea kuva!
        "Six-pack" kohdallaan ja sinä puhut masusta!
        Ellumari, kuvasta päätellen hän jotakin 186 senttinen....

• ellumari
        MdK-MdK kirjoitti:

Ellumarin ja ZOZin syleily on ikuistettu ja siirsin sen kaiken varalta pakastekaappiin että säilyy kauemmin :-) eli siihen saakka kun kinkku vaatii tilaa! Yritän tyytyä pieneen kinkkuun tai ehkä paastoan koko joulun ajan... Olen tehnyt sen joskus aikaisemminkin ja laihduin 3 kg joulun aikaan kun toiset lihoivat saman verran.
        Halusin kokeilla onko minulla ns. luonteen vahvuutta :-)

Mdk ei koskaan petä.
        Minkähänlainen se patsas on?
        No,siellä paljastustilaisuudessa näemme.
        Mukavaa kun on juhlia tulossa!
        Minä sanoin siskolle tänään puhelimessa, että kokeilisimmeko kalkunaa tänä vuonna kinkun asemasta, mutta heille se ei käy ja enhän minäkään yksin itselleni viitsi mennä mitään kalkkunaa ostamaa.
        Jos olet joskus laihduttanut joulun aikaan, niin olet tosi lujatahtoinen emäntä!

• ZOZ
        MdK-MdK kirjoitti:

"IsoPoikaTku" joka oli käynyt kurkkimassa profiiliani? Jos olet, niin olipa komea kuva!
        "Six-pack" kohdallaan ja sinä puhut masusta!
        Ellumari, kuvasta päätellen hän jotakin 186 senttinen....

empä ollut...
        Täytyypä vilasta millanen uros se oikein oli :)

• ellumari kirjoitti:

Mdk ei koskaan petä.
        Minkähänlainen se patsas on?
        No,siellä paljastustilaisuudessa näemme.
        Mukavaa kun on juhlia tulossa!
        Minä sanoin siskolle tänään puhelimessa, että kokeilisimmeko kalkunaa tänä vuonna kinkun asemasta, mutta heille se ei käy ja enhän minäkään yksin itselleni viitsi mennä mitään kalkkunaa ostamaa.
        Jos olet joskus laihduttanut joulun aikaan, niin olet tosi lujatahtoinen emäntä!

Kalkkunaleike, ellumari, on tosi ihanaa! Kuka sitä nyt kokonaista kalkkunaa viitsii... Joskus ostan strutsin leikettä (sitä on aivan tässä lähettyvillä) ja herkuttelen ruhtinaallisesti.

Nyt on tässä joulun edellä suuria juhlia: on Suomen itsenäisyyspäivä ja sitten Nobel-juhlat.
        Molempia aion viettää.
        Suomen itsenäisyyspäivän juhliin kutsun kylältä ne parit joissa on ainakin toinen osapuoli suomalainen.
        Suomen lippu ulko-oven viereen salkoon, tervapadat roihuaa.
        Tervetuliaismaljat, 3-ruokalajin päivällinen ja myöhemmin kahvitarjoilu. Puheenaiheet tietenkin vanhassa koti-Suomessa. Vahinko, ettemme voi nähdä itsenäisyyspäivän juhlia presidentin linnasta.

Nobeljuhlat vietän ehkä yksin. Ei sittenkään, sehän on perjantai-ilta! Katson Nobel-palkintojen jakamistilaisuudet sekä Oslosta että Konserttitalolta Tukholmassa.
        Illalla istun ja syön Nobel-päivällisen TV:n ääressä, parhaimpiin pukeutuneena ja kuvittelen että olen mukana
        :-) (Älkää naurako, elämässä täytyy olla unelmia!) Katson TV:stä jonkun aikaa myös tanssia.
        Ja sitten väsyneenä mutta inspiroituneena nukkumaan!

• ellumari
        MdK-MdK kirjoitti:

Kalkkunaleike, ellumari, on tosi ihanaa! Kuka sitä nyt kokonaista kalkkunaa viitsii... Joskus ostan strutsin leikettä (sitä on aivan tässä lähettyvillä) ja herkuttelen ruhtinaallisesti.

Nyt on tässä joulun edellä suuria juhlia: on Suomen itsenäisyyspäivä ja sitten Nobel-juhlat.
        Molempia aion viettää.
        Suomen itsenäisyyspäivän juhliin kutsun kylältä ne parit joissa on ainakin toinen osapuoli suomalainen.
        Suomen lippu ulko-oven viereen salkoon, tervapadat roihuaa.
        Tervetuliaismaljat, 3-ruokalajin päivällinen ja myöhemmin kahvitarjoilu. Puheenaiheet tietenkin vanhassa koti-Suomessa. Vahinko, ettemme voi nähdä itsenäisyyspäivän juhlia presidentin linnasta.

Nobeljuhlat vietän ehkä yksin. Ei sittenkään, sehän on perjantai-ilta! Katson Nobel-palkintojen jakamistilaisuudet sekä Oslosta että Konserttitalolta Tukholmassa.
        Illalla istun ja syön Nobel-päivällisen TV:n ääressä, parhaimpiin pukeutuneena ja kuvittelen että olen mukana
        :-) (Älkää naurako, elämässä täytyy olla unelmia!) Katson TV:stä jonkun aikaa myös tanssia.
        Ja sitten väsyneenä mutta inspiroituneena nukkumaan!

juhlitaan aina.
        Olen kuullut, että missään maailmassa ei vietetä vastaavaa.

Meillä oli pieni perhejuhla muutama päivä sitten kun sukulaistytöllä oli synttärit.
        Juhlat ovat mukavia ja piristävät tätä ankeaa harmaata syyskautta.

Niin, kalkkunasta vielä, että onhan niitä pieniäkin kalkkunoita varmaan. Joulupöydässä on mukavaa olla kokonaisia kinkkuja ja kalkkunoita.

Hoitakoon käytännöllinen systeri valmistelupuolen - makselenhan minä sitten.
        Voi juku kun tuli taas nälkä!!

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      65
      2339
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1734
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1574
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      374
      1555
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      15
      1518
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1377
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1131
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1118
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1074
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      999
    Aihe