Huomenta yrittäjät? Minkälaiset asikkaat ovat kehittyvällä yrityksellä.
Kannattaa miettiä, tämä ei olekkaan niin helppo kun äkkiseltään luulisi.
Huomenta yrittäjät! Minkälaiset asiakkaat ovat
13
182
Vastaukset
- ajattelin vaan
Tyytyttävällä tavalla tyytytetyt?
Menikö oikein?- tuli mieleen
Riittääkö tyytyväiset asiakkaat? tuskin.
- vain-yki-asikas
Hyvä joulupukki,
Minula kehityvänä yrityksenä on vain yksi asikas, ja sen asikkaan nimi on Kehittyvien Maakuntien Suomi. Se on minusta hyvä asikas, ja hoidan kaikki rahaliikenteen sen kauta.
Terveisin
Ike Kanerva, 5 vuoden vanha - Kehittyvät yritykset
Eikö kenelläkään ole hyviä ehdotuksia.
Odotan lisää (asiallisia) vastauksia niin saamme aikaan toivonmukaan mielenkiintoisen keskustelun. - Onko tavaoitteita
Minkälaista palautetta kehyttvä yritys ERITYISESTI odottaa asikaskunnaltaan.
- KEHITYS haluinen yri
Minkälaista palautetta kehittyvä yritys ERITYISESTI odottaa asiakaskunnaltaan?
- liikemies
No ei näytä olevan. Jios ei ala tulla tietuu. Ni huomenissa mie avaun. Oikeesti.
- yrittäjä 111
Kehittyvällä yrityksellä on sellaiset asiakkaat jotka eivät pärjää ilman sun palveluita !
- H&Joulua
Tuollaisen aseman saanti on harvinaista. alko ollut joskus sellainen yritys.
Mielestäni kehitys vaatii muuta ....
Eikö asikaiden tarpeet muutu ja vaatimukset kasva?
Myöhemmin lisää!
Monella yhtäkkiä yrittäjäksi alkavalla on aika hassut mietteet markkinoinnista. Yksikin nuorimies aloitti erään apulaitteen markkinoinnin vanhuksille, jotka laitetta tarvitsevat. Piti klopille vääntää rautalangasta, että ei vanhus tee ostopäätöstä satasen laitteesta, vaan hänen lähiomainen. Siis lapsi, puoliso tai hoitaja. Näihin siis se markkinointi pitää suunnata, ei vanhukseen.
Toinen omakohtainen kokemus on nettikauppa-yrityksestä. Tuli alkuvuodesta juhlissa vastaan vastavalmistunut tyttö joka kehui kovasti nettikauppaansa, löytyy sitä ja löytyy tätä. Nykäsin tytön sivummalle ja pyysin käymään ja ennenkaikkea lopettamaan turhan jauhamisen jos ei tiedä mitä puhuu. Suuttuihan se siitä.
Parin kuukauden päästä soi puhelin ja tämä nainen kysyi, että voiko tulla käymään. Toivotin tervetulleeksi. Kertoi sitten huolensa eli hänen tuotteitansa myyvät ulkomaiset nettifirmat halvemmalla kuin millä hän ostaa niitä sisään. Velkaa oli varasto-ostoihin törsättynä jo 15000€. Annoin sille muutaman neuvon, eli ensiksi varaston purku, ale-myynti pienellä katteella. Samaan aikaan pitäisi miettiä, miksi kauppa on olemassa, mikä on sen tarkoitus. Kun vähän siinä ajatteli, hoksasi neiti, että ei taida homma näin toimia.
Annoin sitten vinkin, eli myy uniikkia tuotetta, siis tuotetta jota ei ole myynnissä muualla. Kohdista markkinointi tämän tuotteen asiakassekmenttiin, siinä sivussa menee tätä tusina-tavaraakin. Eipä mennyt kuin elokuulle kun tyttö soitti ja sanoi tarjoavansa lounaan. Lounaalla sitten tapasin onnellisen yrittäjänaisen, joka oli oivaltanut markkinoinnin pieniä koukkuja ja oli löytänyt asiakasryhmänsä. Myynti ei ollut unelmien tasolla, mutta katteella hän sai elannon ja tulevaisuudensuunnitelmia oli paljon.
Riippuu siis monesta asiasta, miten löytää sen oikean asiakkaan. Kyllä mm nettikauppaan selailijoita saa helpostikin, saattaapa joku epätietoinen tilatakin tuotteen, mutta myyntiä ei sillä saa, kyllä oman alan, oman tuotteen asiakas ja ennenkaikkea tuote on tunnettava.- MenestynytYrittäjä.
Harvalle vanhukselle kukaan omainen päätöksiä tekee. Holhouksessa olevat muistisairaat jne... sitten erikseen. Suurinosa alle 90vuotiasta kuitenkin aivan itse tekee ostopäätöksensä, oli sitten kyseessä satasen kännykkä tai parinkymmenen tuhannen kattoremontti. Aivan turhaan siis sekoitit "kloppia" paskanjauhannallasi.
Pikkutyttöjen nettikaupat nyt ovat sellaista harrastelu näpertelyä, enkä sivistyneenä ihmisenä katso aiheelliseksi heille päteä ohjeitani. Kyllä oppi tulee ajan elämän myötä. Tavalla tai toisella.
- Menestys/menetys
Loppumattomat.
(Lapsia tulee koko ajan lisää. Vanhuksia tulee koko ajan lisää. Jne.)
Lisäksi: Minkälaiset tuotteet on kehittyvällä yrityksellä?
Tuotteet, jotka vanhenevat saman tien.
Palvelu ostetaan, ja kun se palvelu on suoritettu, se pitää ostaa uudestaan.
Kehityvällä yrityksellä joko
a) ei ole fyysisiä tuotteita, vaan palveluja. ->markkinoilla ei tule "kyllästymispistettä".
b) on ihan tajuttomasti fyrkkaa,jolla koko maapallo on markkina-alue. -> "kyllästymispisteen" saavuttaminen kestää mellko kauan (ainakin yrittäjän/omistajan eläkeikään asti).
Joka tapauksessa yritys pitää myydä, kun kyllästymispiste lähestyy, ja tunnusluvut näyttävät vielä hyviltä... - mutta ei ylilaatua
Kriittiset asiakkaat, jotka vaativat palvelujen ja tuotteiden kihittymistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 702952
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792128
- 951956
- 321702
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191175