Olen syntynyt jehovan todistaja perheeseen 70 luvun puolivälissä.
Elin lapsena ulkomaailmasta eristettyä elämää silloisen jehovan todistajien kasvatusmallien mukaisesti.
Piti pysytellä erossa "maailmasta" ja kasvatusmenetelmät olivat tapoja,joiden perusteella nykyään lapsia huostaanotetaan.
Tällainen oli rakkauden jumalan "tahto" järjestön mukaan..kokouksissa neuvottiin pitämään huolta siitä,että lapsista kasvaa tietynlaisia "alamaisia" jehovalle,ja edelleen,se ketä vitsaa säästää,se lastaan vihaa.
Noh..tämähän ei pidä paikkansa nykyään ainakaan kaikissa jehovan todistaja perheissä..kiitos ns.uuden valon,joka antaa järjestölle hyvän peitetarinan heidän jatkuvasti muuttaessa opetuksiaan.
On hassua miten samaan aikaan puhutaan järjestön julkaisujen olevan lähtöisin jumalalta,joka kuitenkin on "erehtymätön"
Palanen totuutta: kesti 10 vuotta päästä eroon peloista ja tajuta että elämä jatkuu ilman jehovan todistajiakin.
Olen auttanut järjestöstä irti useita ihmisiä,kaikki kärsivät samoista pelkotiloista,sekä aivopesusta,joka sitoo ihmisen mielen järjestöön.
Mielelläni tekisin sitä vieläkin,mutta turhan moni järjestöstä irtautuva ei saa apua ajoissa,ja luiskahtaa takaisin entiseen.
On helpompi elää vanhoissa kuvioissa joissa on ns.ystäviä,sekä elämä jota ei tarvitse sen kummemmin miettiä.
Maailma ei ole ihan niin paha paikka kuin mitä jehovan todistajat jäsenilleen opettavat.
Vähemmä valhetta,sekä ulkokultaisuutta on nykyisissä maailmallisissa ystävissäni verrattuna entisen elämäni jehovan todistaja ystäviin.
Olen tutkinut järjestöön liittyvää mädänneisyyttä,sekä valheellisuutta jo useita vuosia,ja pidän täysin käsittämättömänä että miten tuollainen soopa voi mennä "läpi" nykyaikana..
Uskon yhä jumalaan,mutta en halua ihmisen muodostamaa järjestöä väliin.
Toteutumattomat ennustukset,sekä muuttuneet opetukset osoittavat kiistattomasti sen tosiasian,ettei jehovan todistajien järjestöllä ole mitään tekemistä jumalan kanssa.
Jos,ja kun tähän joku jehovan todistajaksi itseään kutsuva vastaa,niin muista vastausta kirjoittaessasi,että kirjoitat "jt-lasit" silmillä.
Et näe maailmaa sellaisena kuin se oikeasti on.
Jos minulla olisi valta ja voima,niin koko järjestö ajettaisiin takaisin sinne mistä se on tullutkin..amerikkaan.
Saatan muistaa väärin,mutta raamatussa sanotaan,että tutkikaa muita uskontoja,sekä hankkikaa tietoa..vain siten voitte tunnistaa tosi uskonnon..totuushan ei pala tulessakaan?
Minkä takia tuo em.asia on käytännössä kielletty?
Onko syytä olla huolissaan että järjestön jäsenet saattavat huomata missä mennään?
Jos olet jehovan todistaja,niin noudata jumalan henkeyttämän raamatun kehoitusta,ja hanki tietoa.
Lopuksi kiva linkki: www.jwfiles.com
Puolueetonta tutkimusta jehovan todistajien opeista ja niiden kehityksestä.
Lainaukset seuran omasta kirjallisuudesta jehovan todistajien "opin" lyhyen elämänkaaren varrelta.
Yksikään jehovan todistaja ei voi väittää tuon sivun olevan luopiosivu.
kiinnostuneille
24
1292
Vastaukset
- epäilevältä
Kaikkia lainaten, kaikkia tarkoitushakuisesti kiistäen, mutta mikä tarkoitusperänä, tavoitteena? Ainoan tosi Jumalan Jehovan yhteydestä irtirepäiseminen... Siitä tunnistaa luopiokirjallisuuden.
- jumalan poika
Vastineestasi puuttuu olennaisin osa.
Ei ole tarkoitus repiä ihmisiä irti jumalasta,vaan mädännäisyyttä täynnä olevasta järjestöstä.
- lähtenyt
Hyvä kirjoitus! Olet oikeassa!
Itse kun kuuluin heihin niin usein varsinkin viikonloppuna (asuin yksin)joku todistajista (usein mies) soitti ja kysyi missä olen, olenko yksin, tai mitä teen.
Kun olin kaupungilla tai kadulla kävelyllä niin usein minulta kysyttiin mistä tulen tai mihinkähän olen menossa.
Liityin todistajiin 27v ikäsenä olin uusi paikkakunnalla ja paljon yksin laskin todistajia kotiini jotta oli vähän juttukaveria.
Siitä asiat sitten lähtivät käyntiin ja menin kasteelle 2 vuotta myöhemmin.
(TODISTAJT KYLLÄ OSAAVAT MIELISTELLÄ JA KÄYTTÄVÄT AIKAA LUPAAVIIN KÄÄNNYNNÄISIIN.
TÄTÄ TAPAA KUTSUTAAN ,RAKKAUSPOMMITETUKSI; JA ON KOKEMUKSENI MUKAAN HYVIN TEHOKASTA.
JA LISÄKSI TODISTAJAT VOIVAT RAPORTOIDA JOKAISESTA TUNNISTA MINKÄ HE VIETTÄVÄT KIINNOSTUNEEN SEURASSA VAIKKA AINA AIKA EI MENE KÄÄNNYTYSTYÖSSÄ TAI HENGELLISSESSÄ ASIASSA)
Jäin hitaasti pois puolivuotta sitten minua ei ole erotettu koska en ole jäännyt kiinni mistään synnistä (VAIKKA HARRASTAN TODISTAJA OPPIEN MUKAAN HUREUTTA)
En ole luopio kirjoitan vain omista kokemuksista ja tuntemuksista. - Sara
Onnistuisinpa minäkin auttamaan sukulaiseni pois tuosta ahdistavasta,painostavasta ja omavaltaisesta ryhmästä,joka vaatii muilta arvostusta ja uskonsa huomioonottamista,mutta samalla halveksii muiden arvoja.Halua sukulaisella on,koska on joutunut nyt paitsioon,mutta helppoa se ei ole. Täytyy myöntää,että maallikostakin tämä porukka on pelottava!!
- Perfect-Gentleman
- jumalan poika
PikkuMyyy kirjoitti:
Jehovan todistajat elävät samassa maailmassa kuin muutkin..tosin tehden heidän omaa "tynnyriään" ympäröivän maailman pahemmaksi kuin se onkaan.
Edelleen elän samassa maailmassa kuin ennenkin,mutta vailla ahdistusta.
Jos vielä kommentoit,niin voit jättää rienaavan sävyn pois. - jumalan poika
Lähtökohta: en ole luopio..en ole jehovan todistaja.
Mikään ei sumenna ajatteluani,enkä tunne katkeruutta todistajia kohtaan,vaan kunnioitan heidän taisteluaan vakaumuksensa puolesta.
Ainoa asia mitä en hyväksy on järjestö.
Mikä pätevöittää järjestön ihmisen ja jumalan väliin?
Toteutumattomia lupauksia kutsutaan kansankielellä "vedättämiseksi"
Olen tutkinut yli 20 vuotta jt kirjallisuutta,ja loput uskontojen historiaa johon on kuulunut myös jt opin historia.
Käsittääkseni näkemykseni on puhdas,ja tasapuolinen vailla hurmosta suuntaan tai toiseen.
Tiedän myös sen ettei kovinkaan moni jt ole noudattanut kehotusta kyseenalaistaa totuus,jotta voisi olla täysin varma uskostaan. - Perfect-Gentleman
PikkuMyyy kirjoitti:
- jumalan poika
Perfect-Gentleman kirjoitti:
Sinulla on mielenkiintoinen tyyli kirjoittaa ja kommentoida,siis positiivisessa mielessä olen tätä mieltä.
Olen elänyt suojattua ja turvallista jt elämää,sekä valitettavasti tullut tietoiseksi maailmassa vallitsevasta hyvästä ja pahasta tuon elämän päätyttyä.
Sama paha on ollut olemassa jo silloin kun olin jt,mutta jotkin pahaksi luulemani asiat ovat osoittautuneet hyviksi.
Mitä tällä tarkoitan? lähinnä sitä,että maailma ei ole niin paha kuin jt:t opettavat.
Niin sanotut "maailmalliset" eivät kaikki ole niin pahoja kuin minulle opetettiin,ja olenkin tullut siihen johtopäätökseen että paheiden summa on vakio.
Myös seurakunnassa oli pahoja,jotka hakivat omaa etuaan jne.
Alkoholisteja,haureuden harjoittajia sun muita.
On helppoa olla yhteisössä jossa kaikki ovat toistensa "ystäviä" automaattisesti,eli elää tavallaan pienessä suljetussa tynnyrissä.
Pakko takertua tuohon sanaan,koska sitä käytettiin minua vastaan erään kommentoijan taholta.
Pitäkäämme keskustelu kuitenkin fiksuna ja jokaisen mielipiteitä kunnioittavana. - Perfect-Gentleman
jumalan poika kirjoitti:
Lähtökohta: en ole luopio..en ole jehovan todistaja.
Mikään ei sumenna ajatteluani,enkä tunne katkeruutta todistajia kohtaan,vaan kunnioitan heidän taisteluaan vakaumuksensa puolesta.
Ainoa asia mitä en hyväksy on järjestö.
Mikä pätevöittää järjestön ihmisen ja jumalan väliin?
Toteutumattomia lupauksia kutsutaan kansankielellä "vedättämiseksi"
Olen tutkinut yli 20 vuotta jt kirjallisuutta,ja loput uskontojen historiaa johon on kuulunut myös jt opin historia.
Käsittääkseni näkemykseni on puhdas,ja tasapuolinen vailla hurmosta suuntaan tai toiseen.
Tiedän myös sen ettei kovinkaan moni jt ole noudattanut kehotusta kyseenalaistaa totuus,jotta voisi olla täysin varma uskostaan. - jumalan poika
Yhtä hyvin ns.raamatun tutkijat ovat oikeassa.. seuran mielestä raamatun tutkijat ovat lähteneet omille teilleen,ja jäljelle jäi se "oikea" porukka joka otti nimekseen jehovan todistajat.
Raamatun tutkijoiden mielestä jehovan todistajat ovat sivuhaara heistä,ja rutherford on luonut jehovan todistajat.
Historia antaa molemmille osapuolille mahdollisuuden olla haluamaansa mieltä..valitettavasti.
Russellhan on näiden molempien takana.
Esim.russellin haudan vieressä on watch tower tract societyn pyramidin muotoinen muistomerkki..olihan yksi russellin keskeisiä tutkimuksen kohteita ns.pyramidioppi.
Silloisissa kirjoissa esiintyi kannessa auringon jumalatar "ra" jne.
Russell laski vuoden "1914" aikoinaan pyramidin mitoista..vaiettu historiallinen tosiasia.
Näin ollen voidaan sanoa,että jehovan todistajat nykymuodossaan ovat ns.rutherfordilaisia.
Mikä erottaa tällä hetkellä nuo kaksi haaraa toisistaan?
Yksi asia: raamatun tutkijat eivät saarnaa ihmisten ovilla.
Tekeekö se uskonnosta oikean? - Perfect-Gentleman
jumalan poika kirjoitti:
Sinulla on mielenkiintoinen tyyli kirjoittaa ja kommentoida,siis positiivisessa mielessä olen tätä mieltä.
Olen elänyt suojattua ja turvallista jt elämää,sekä valitettavasti tullut tietoiseksi maailmassa vallitsevasta hyvästä ja pahasta tuon elämän päätyttyä.
Sama paha on ollut olemassa jo silloin kun olin jt,mutta jotkin pahaksi luulemani asiat ovat osoittautuneet hyviksi.
Mitä tällä tarkoitan? lähinnä sitä,että maailma ei ole niin paha kuin jt:t opettavat.
Niin sanotut "maailmalliset" eivät kaikki ole niin pahoja kuin minulle opetettiin,ja olenkin tullut siihen johtopäätökseen että paheiden summa on vakio.
Myös seurakunnassa oli pahoja,jotka hakivat omaa etuaan jne.
Alkoholisteja,haureuden harjoittajia sun muita.
On helppoa olla yhteisössä jossa kaikki ovat toistensa "ystäviä" automaattisesti,eli elää tavallaan pienessä suljetussa tynnyrissä.
Pakko takertua tuohon sanaan,koska sitä käytettiin minua vastaan erään kommentoijan taholta.
Pitäkäämme keskustelu kuitenkin fiksuna ja jokaisen mielipiteitä kunnioittavana. - Corre
PikkuMyyy kirjoitti:
- Perfect-Gentleman
jumalan poika kirjoitti:
Yhtä hyvin ns.raamatun tutkijat ovat oikeassa.. seuran mielestä raamatun tutkijat ovat lähteneet omille teilleen,ja jäljelle jäi se "oikea" porukka joka otti nimekseen jehovan todistajat.
Raamatun tutkijoiden mielestä jehovan todistajat ovat sivuhaara heistä,ja rutherford on luonut jehovan todistajat.
Historia antaa molemmille osapuolille mahdollisuuden olla haluamaansa mieltä..valitettavasti.
Russellhan on näiden molempien takana.
Esim.russellin haudan vieressä on watch tower tract societyn pyramidin muotoinen muistomerkki..olihan yksi russellin keskeisiä tutkimuksen kohteita ns.pyramidioppi.
Silloisissa kirjoissa esiintyi kannessa auringon jumalatar "ra" jne.
Russell laski vuoden "1914" aikoinaan pyramidin mitoista..vaiettu historiallinen tosiasia.
Näin ollen voidaan sanoa,että jehovan todistajat nykymuodossaan ovat ns.rutherfordilaisia.
Mikä erottaa tällä hetkellä nuo kaksi haaraa toisistaan?
Yksi asia: raamatun tutkijat eivät saarnaa ihmisten ovilla.
Tekeekö se uskonnosta oikean?Minä olin ymmärtänyt, että ainakin meillä Suomessa raamatuntutkijat, olivat niitä samoja erkaantumisestaan lähtien. Ja melkein ovat kuolleetkin siis jo sukupuuttoon. Mutta ilmeisesti ainakin joku on, vielä verestänyt vanhojen Dinojen verta.
”Raamatuntutkijat opettavat, että kaikkien Jumalan vihkiytyneiden palvelijoiden tulee olla Jeesuksen ja Jumalan sanan todistajia. (Ilm. 20:4; Apt. 1:8) Me uskomme, että tämä todistustyö tulisi suorittaa kaikilla laillisilla keinoilla sisältäen henkilökohtaisen todistuksen antamisen naapureille ja ystäville, painetun viestin jakamisen eri tavoilla, julkisten esitelmien ja radion kautta. Me emme usko, että pelastus riippuu mistään näistä todistusmenetelmistä, vaan että pelastus tulee Kristuksen veren kautta ja täydellisen vihkiytymisen kautta Jumalan tahdon tekemiseen, niinkuin Jumala vaikuttaa jokaisessa yksityisessä sen loppuunsaattamiseksi. — Fil. 2:12,13 ”
Jehovan Todistajat antavat seuraajiensa ymmärtää, että jolleivät he uskollisesti vie heidän kirjallisuuttaan talosta taloon ja levitä sitä, he ovat vakavassa vaarassa joutua kadotukseen, toiseen kuolemaan.
(Lainaus Raamatuntutkijoiden kotisivulta.)
V Sama vastaus ja näkemys on meilläkin kuin raamatuntutkijoilla, paitsi kohdasta Jehovan Todistajat huomauttaisin että kirjallisuus on, sittenkin apuväline. Saarnaamistyössä kiireisille ihmisille tarpeellinen, muoto lähestyä heitä jotenkin. Ja onhan 30 sekunnin henkilökohtainen, kiinnostuksen herättämiseksi annettu todistus helpompi, kuin pitää tunnin ekstemporoitu saarna.
joten ei kai se (todistaminen) kenellekään pitäisi olla, aivan ylivoimaista tai liikaa pyydetty?
Seuraava kopio heidän sivultaan auttaa ehkä ymmärtämään miksi he eivät näe kovin tarpeeliseksi saarnamistyötä
Raamatuntutkijat opettavat, että "niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa." (1 Kor. 15:22) Me opetamme, että tämän evankeliumikauden seurakunta tehdään ensin eläväksi Kristuksessa, ja että Kristuksen tuhatvuotisen hallituksen aikana kaikki muut Aadamin jälkeläiset (lukuunottamatta "suurta joukkoa" Ilm. 7:9) tullaan herättämään kuoleman unesta ja he saavat tilaisuuden ottaa vastaan elämän Kristuksen kautta ja elää ikuisesti ihmisinä maan päällä. Me uskomme, että tämä ylösnousemus sisältää syntiset kuolleet, kuten Sodomalaiset ja muut tunnetusti syntiset ihmiset, jotka on mainittu Raamatussa. — Hes. 16:53-55; Miika 4:1-4
Niin onko peräti sama ajatus kuin pastori Antti Kylliäisellä ” Kaikki pelastuvat”
T: I know you know, who!
I don't feel up to the mark ! I feel out of place. - jumalan poika
Minä olin ymmärtänyt, että ainakin meillä Suomessa raamatuntutkijat, olivat niitä samoja erkaantumisestaan lähtien. Ja melkein ovat kuolleetkin siis jo sukupuuttoon. Mutta ilmeisesti ainakin joku on, vielä verestänyt vanhojen Dinojen verta.
”Raamatuntutkijat opettavat, että kaikkien Jumalan vihkiytyneiden palvelijoiden tulee olla Jeesuksen ja Jumalan sanan todistajia. (Ilm. 20:4; Apt. 1:8) Me uskomme, että tämä todistustyö tulisi suorittaa kaikilla laillisilla keinoilla sisältäen henkilökohtaisen todistuksen antamisen naapureille ja ystäville, painetun viestin jakamisen eri tavoilla, julkisten esitelmien ja radion kautta. Me emme usko, että pelastus riippuu mistään näistä todistusmenetelmistä, vaan että pelastus tulee Kristuksen veren kautta ja täydellisen vihkiytymisen kautta Jumalan tahdon tekemiseen, niinkuin Jumala vaikuttaa jokaisessa yksityisessä sen loppuunsaattamiseksi. — Fil. 2:12,13 ”
Jehovan Todistajat antavat seuraajiensa ymmärtää, että jolleivät he uskollisesti vie heidän kirjallisuuttaan talosta taloon ja levitä sitä, he ovat vakavassa vaarassa joutua kadotukseen, toiseen kuolemaan.
(Lainaus Raamatuntutkijoiden kotisivulta.)
V Sama vastaus ja näkemys on meilläkin kuin raamatuntutkijoilla, paitsi kohdasta Jehovan Todistajat huomauttaisin että kirjallisuus on, sittenkin apuväline. Saarnaamistyössä kiireisille ihmisille tarpeellinen, muoto lähestyä heitä jotenkin. Ja onhan 30 sekunnin henkilökohtainen, kiinnostuksen herättämiseksi annettu todistus helpompi, kuin pitää tunnin ekstemporoitu saarna.
joten ei kai se (todistaminen) kenellekään pitäisi olla, aivan ylivoimaista tai liikaa pyydetty?
Seuraava kopio heidän sivultaan auttaa ehkä ymmärtämään miksi he eivät näe kovin tarpeeliseksi saarnamistyötä
Raamatuntutkijat opettavat, että "niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa." (1 Kor. 15:22) Me opetamme, että tämän evankeliumikauden seurakunta tehdään ensin eläväksi Kristuksessa, ja että Kristuksen tuhatvuotisen hallituksen aikana kaikki muut Aadamin jälkeläiset (lukuunottamatta "suurta joukkoa" Ilm. 7:9) tullaan herättämään kuoleman unesta ja he saavat tilaisuuden ottaa vastaan elämän Kristuksen kautta ja elää ikuisesti ihmisinä maan päällä. Me uskomme, että tämä ylösnousemus sisältää syntiset kuolleet, kuten Sodomalaiset ja muut tunnetusti syntiset ihmiset, jotka on mainittu Raamatussa. — Hes. 16:53-55; Miika 4:1-4
Niin onko peräti sama ajatus kuin pastori Antti Kylliäisellä ” Kaikki pelastuvat”
T: I know you know, who!
I don't feel up to the mark ! I feel out of place.Mielenkiintoisia mietintöjä sinulla,vaikkei asiayhteys alkuperäiseen tekstiin olekkaan ihan noin vain havaittavissa.
Jokainen jotakin uskontoa tunnustava on valmis puolustamaan oman uskonsa oikeutusta,ja ikävä kyllä samalla toisinaan ikävin sanankääntein värittämään pohdintojaan toisten uskosta..vertaa jenkkien presidenttipeli..minä olen tällainen,mutta koska sinä olet tuollainen,niin minä olen oikeassa..vain ja ainoastaan minä.
Eräs uskontojen pahimpia piirteitä kautta aikojen on ollut historian vääristäminen omiin tarkoituksiinsa.
Omista riveistä saadaan fanaattisimmat puhujat omille mielipiteille valmistamalla ns.oppikirjat itse.
Psykologinen fakta: toista lapsellesi 10 kertaa päivässä,että hän on tyhmä,niin jonain päivänä hän uskoo sen,ja on nöyrästi samaa mieltä kanssasi ja toimii sen mukaan.
Minä/me olemme oikeassa..te muut olette väärässä ja me olemme parempia..muilla ei ole samaa ymmärrystä kuin meillä.
Anna meidän opettaa,koska me tiedämme.
Jos et halua opetella..sinulla ei ole samoja mahdollisuuksia kuin meillä.
Käsittääkseni olen tuonut tämän keskustelun avaamisesta lähtien hyvin selkeästi julki asioita joiden kaataminen on lähes tulkoon mahdotonta keskusteltaessa sivistyneiden ihmisten kesken..tavalla jota ei väritetä henkilökohtaisilla paineilla. - täh_
Mitä Martti Luther liittyy jehovantodistajiin???
- Rasvattu_jämä
täh_ kirjoitti:
>> Mitä Martti Luther liittyy jehovantodistajiin???
No vaikka tätä:
"The great Pyramid of Egypt, standing as a silent and manimate witness of the Lord, is a messenger; and its testimony speaks with great eloquence concerning the divine plan (Isaiah 19:19).. Arius .. Waldo .. John Wycliffe .. Martin Luther [were all] part of God's Organization." {WT May 15 1925 148-9} - Perfect-Gentleman
täh_ kirjoitti:
Luther sai melkoisen maineen Raamatun syvällisestä ymmärtämisestään,hän osasi ulkoa katkelmia Raamatusta melkoisen litanian.
( Yleensä ottaen Jt:täkin pidetään, kohtalaisen hyvinä Raamatun tuntijoina. joka tapauksessa Ihan hyvä tavoite, nykyajan Jumalan palvojillekin )
”En hyväksy paavien ja kirkolliskokousten valtaa – ellei minua saada siitä vakuuttuneeksi Raamatun ja selvän järjen avulla – sillä ne ovat ristiriidassa keskenään – minun omatuntoni on uskollinen Jumalan sanalle.”
Jumalan palvelijat Eivät nykyänkään tarvitse minkään ihmistekoisen järjestön suosituksia tai valtuuksia toimia luojan neuvojen ja määräysten mukaan, ja tottelevat
esivaltaa ja sen lakeja, mikäli ne eivät käske tekemään syntiä, sillä siinä tapauksessa heidän tulee) totella enemmän Jumalaa kuin ihmisiä .(Apt 5:29)
Hän epäilemättä ohjasi uskontoa jossain määrin kohti varhaiskristillisyyttä,ja teki hyvää työtä raamatun saamiseksi tavallisille ihmisille.
Luther hyökkäsi myös katolilaisten juutalaisvihaa vastaan sanoen juutalaisista: ”Heihin on sovellettava kristillisen rakkauden lakia eikä paavin lakia.”
Näistä kärkevistä sanoista huolimatta hän, valitettavasti osoittautui itse, jossain määrin suvaitsemattomaksi. Eikä ilmeisestikään kulkenut,hyvin alkanutta etenevän totuuden tietään, täysin loppuun asti.
- Corre
Toistan: Hieno esitys!
- jumalan poika
Niin..esitys..missäköhän mielessä tuon sanoit..
Olen muuten ollut yhdellä edesmenneellä keskustelupalstalla nimimerkillä "taivaanlintu" jos muistat..muistaakseni palstan nimi oli turvapaikka.. - jumalan poika
jumalan poika kirjoitti:
Olen muuten ollut yhdellä edesmenneellä keskustelupalstalla nimimerkillä "taivaanlintu" jos muistat..muistaakseni palstan nimi oli turvapaikka..Siis nyt löysin turvapaikan..mielestäni se oli poissa..tuli vain just nyt mieleeni kokeilla onko se olemassa..
- Corre
jumalan poika kirjoitti:
Olen muuten ollut yhdellä edesmenneellä keskustelupalstalla nimimerkillä "taivaanlintu" jos muistat..muistaakseni palstan nimi oli turvapaikka..Elikä toisin sanoen: Hieno kirjoitus!
- jumalan poika
Corre kirjoitti:
Elikä toisin sanoen: Hieno kirjoitus!
Kiitos oikein paljon positiivisesta palautteesta!
Kirjoitan näistä asioista yleensä suoraan sydämestä sen kummemmin miettimättä..kaikki ihmiset eivät kykene taipumaan minun tapaani ajatella/ilmaista asioita.
Ulkona paistaa aurinko..muutama aste pakkasta..
Tällaisina päivinä kiitän itseäni siitä,että olen vapaa ja pystyn nauttimaan pienestä ohikiitävästä hetkestä tavalla jota vain saman kokeneet voivat ymmärtää.
Kunpa vain useampi "mukana oleva" tietäisi mitä lähdöstä seuraa..sumu väistyy ja valo tulee tilalle..elämä alkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa682411En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361779- 101614
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3741575Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly161525Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681397- 1061141
- 121118
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91094- 201009