Meitä on moneksi. On sellaisiakin, joiden on vaikea noudattaa kaikkien yhteiseksi hyväksi tehtyjä sääntöjä ja jotka sen seurauksena joutuvat viettämään aikaa kalterien takana.
Tunnetko läheisemmin henkilöitä, joilla on ollut tällainen kohtalo tekemiensä rikosten seurauksena? Millainen lapsuus heillä oli? Saattoiko jo silloin ennustaa ihmisen tulevat vaikeudet?
Miten luokan tai koulun ongelmalapset selviytyivät myöhemmin elämässä?
kenestä tuli rikollinen
5
342
Vastaukset
- P. Veli
Ovat pääsääntöisesti psykopaatteja.
- william
Omasta tuttavapiiristäni tunne vähän toisenlaisen tilanteen.
Poika oli aivan mukava, mutta saattoi olla myös väkivaltainen ja - rääkkäsi eläimiä. Perheessä oli useita lapsia, mutta hän poikkesi siinä suhteessa muista; hän oli toiseksi vanhin.
Maan- tai pienviljelijänä hän taisi hankkia toimeentulonsa eläen lainkuuliaista elämää.
Hänen pojallaan ei enää mennyt hyvin. Poika alkoi syyllistyä murtoihin ja pikkurikoksiin paikkakunnalla. En tiedä, onko tätä nykyä, yli 30-vuotiaana ristikoiden takana.
Jommankumman kasvatuksessa oli jotakin mennyt vinoon, ehkä kummankin. Luin eilisestä iltalehdestä (ruotsalaisesta) että yli puolet raskaista rikoksista vangituista on
ns. adhd-häiriöstä kärsiviä.
Se on impulssihäiriö joka tekee lapsista yliaktiivisia. He ovat poikkiteloin kaikissa asioissa, protestoivat sekä vanhempiaan että opettajiaan vastaan, päiväkotien henkilökuntaa vastaan, kaikkialla.
Heitä ei ole ajoissa saatu tajuamaan että he eivät saa ohjailla maailmaa mielensä mukaan.
Moni tällainen lapsi joutuu rikoksen tielle jos yhteiskunta ei ajoissa tarjoa apua.
Ja rikokset maksavat valtavia summia yhteiskunnalle.
Esim. eräs Malexanderin poliisimurhasta elinkautiseen tuomittu on maksanut n 31 milj. kruunua yhteiskunnalle tähän mennessä. Jos hän olisi saanut ajoissa apua olisi se maksanut ehkä 1,8 milj.
Ei tietenkään kaikista adhd- lapsista tule rikollisia, mutta heidän kohdallaan vaara on suurempi kuin muitten "tavallisten" lasten kohdalla, jos he eivät saa apua ajoissa.- hakea
ADHD- lapsiksi esittelemiä lapsia on paljonkin ollut lähipiirissäni. Jopa murha miehiä. Eikö kuvailemiisi raamein sovi myös kasapäin hallitsijoista. Ehkä yksi pahimmista ohjailijoista olisikkin Adof Hitler, eikä Josef Staliniakaan sovi unohtaa.
- savompoeka
Oman entisen kansakouluni naapurissa oli lastenkoti.
Pahimmat ongelmalapset eivät koulussa kuitenkaan olleet sieltä.
Myöhemmissä vaiheissa olen nähnyt lehdissä joskus heidän nimiään - ja poikkeuksetta rikosuutisissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1052983- 101864
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371855Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3901706Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211621Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681457- 1191277
- 131186
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91156- 201039