Miksi etelaan?

Meita talvensa etelassa viettavia on jo suuri maara ja joku ehka miettii miksi nain on.

Olen keskusteluissa todennut tarkeimmaksi syyksi terveyden.

Esim. liikuntavammaisen on taalla liukkaudettomassa maassa hyva liikkua, moni turha kaatuminen jaa pois ehka elinikainen vammautuminen. Lisaantynyt liikunta parantaa kuntoa ja siis hyvinvointia, raskaita vaatteitakaan ei tarvitse kayttaa.

Mielialakin on parempi valoisassa etelassa kuin talvisynkassa Suomessa. Ihmisilla on enemman aikaa toisilleen, sekin pieni mukavuus-/viihtyvyyslisa.

10

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että etelässä asuminen tähän aikaan vuodesta, tai vaikkapa viikon parin loma siellä, tekee hyvää, varsinkin jos on kroonikko ja lämpö lievittää kipuja.

• Kirsikka

Todella maamme ilmasto ei ole paras mahdollinen ainakaan marraskuussa. Onko Espanjassa sen parempi, viileää sielläkin, lämmitys heikohkoa, itse pitää sähköllä lämmittää ja on kallista.

Suo siellä vetelä täällä. Ystävä pariskunta pakkasi tänään autonsa ja lähti 4kk ajaksi Espanjaan, pitivät välivuoden koska edellinen visiitti ei oikein miellyttänyt - miksiköhän?

Kieliongelma on varmaankin yksi ja toinen huoneiston viileys.
      Toivon kuitenkin kaikkien etelään matkustavien saavan vastetta eetelän matkalle ja viihtyvän siellä minne matkustavatkin, hyvin.

• Taalla ei ole kylmaa, nytkin n. 20-astetta ja aurinko paistaa. Sahko kuuluu hintaan ainakin osittain ja lampopatterilla pidan huoneenlammon yollakin n. 20 asteessa.

Englannilla parjaa ja espanjan oppii riittavasti hetkessa. Ummikotkin selviavat.

Kummia kasityksia tietamattomilla!

• Kirsikka
        Ruuneperi kirjoitti:

Taalla ei ole kylmaa, nytkin n. 20-astetta ja aurinko paistaa. Sahko kuuluu hintaan ainakin osittain ja lampopatterilla pidan huoneenlammon yollakin n. 20 asteessa.

Englannilla parjaa ja espanjan oppii riittavasti hetkessa. Ummikotkin selviavat.

Kummia kasityksia tietamattomilla!

Sinulla on oikeus omiin mielipiteisiisi, ota huomioon että on muitakin.
        Omalla kohdallani Fuengirolassa 2v sitten oli marras-joulukuussa melko viileää sisällä sekä ulkona. Sehän oli vain sattumaa ja ilmat voivat olla oikullisia kaikkialla maailmassa.

Viihdyn parhaiten Puerto Ricossa jossa ilmat eivät petä.

• Maalaismies*

Minusta on tullut talven ystävä. En kammoksu pimeää enkä kylmää. Tänäänkin hiihtäessäni keskellä lumista "postikorttia" nautin suunnattomasti. Ymmärrän toki heitä joille etelä sopii paremmin syistä, joita luettelit Ruuneperi.

• Anu.

Minulle sopii hyvin tämä talven viileys,
        kesällä tahtookin aika-ajoin olla liian hellettä.

Tautini on sellainen että kylmä on hyvä asia.
        Mutta se liukkaus mikä täällä on niin se on todella pahasta.

Ystäviäkin on joita en vieraassa maassa varmaankaan saisi, kieliä kun si osaa paljoa.

Pari kertaa käynyt Kreikassa ja se nyt toistaiseksi saa riittää.

Norjassa ja Ruotsissa käyn joka kesä,
        mutta nehän ovat kuin toiset kotimaat.

Mikä sopii toisille niin se ei sovi
        kaikille.

Hyvää jatkoa vain sinne Espanjaan.

• Ymmarran niita, jotka Sinun tavallasi hiihtavat ja pitavatkin siita. Hyvia hiihtokeleja vain!

Tallaiselle uteliaalle ihmiselle on tarkeaa tutustua uuteen ja oppia vahan kieliakin.

• Helena04

Sellaisia talvimaisemia kuin viime aikoina olemme nähneet Suomessa harvoin tähän aikaan syksystä on saatu kokea - ainakaan emme täällä etelä-rannikon tuntumassa. Pimeää, kaamosta, rospuuttaa enimmäkseen lähes parin kuukauden verran, sitä se normaalisti on. Ja silloin tuntuu, että piipahdus Etelän lämpöön, valoon, nähdä kukkaisia maisemia, kuulla linnunlaulua, on paikallaan. Se keventää mielialaa, lisää voimavaroja. Siis, jos siihen on mahdollisuus.

Tänä syksynä mielestäni syksy muuttui lähes hetkessä kauniiksi talveksi - vai houreessako olen välillä ollut? En ihmettelisi! -
        Suomen talvi joulukorttimaisemineen on jumalainen, näin täysikuun aikana öiseenkin aikaan
        , saatikka päivisin auringonpaisteessa - ja jos vielä "hiihdellen hiljalleen, minä hiihtelen kultani kanssa..." (huom. minulla ei ole kyllä enää suksiakaan, viety maalle, kullasta puhumattakaan!)

Kaikesta huolimatta, jos terveenä pysyn, Etelä odottaa lähiaikoina minuakin - vaikkapa sitten vaihtelunkin vuoksi.

• Mammamari

Syitä on varmaan monia.
      Astma helpottuu monella, psoriasis samoin, monet pakenevat päästäkseen jouluhömpötyksestä eroon ja rasittavista sukulaisvierailuista joulunpyhinä.
      Onneksi ei ole mitään tarvetta maan vaihtoon, kotona paras.

• Heiliin

Onnea teille jotka voitte siellä viettää aikaa ja elellä ,kaikille se ei ole todellakaan mahdollista eikä kaikki haluakkaan sinne asumaan kun vain edes pääsevät joskus edes käymään,sekin jo jotaain.
      Tulevaisuudessa eläkeläisillä on paljon vähemmän varaa lähteä minnekkän tai edes tulla toimeen mitenkän ja toisaalta eihän enää pääse monet eläkkeelle ollenkaan kun ei ole mahdollista jäädä eläkkeelle kun pitäsi kuoleeman asti olla muka töissä ,uusi eläkejärjestelmä kun on jo syntyjään susi .
      Nyt eläkkeelle jäävät pärjää hyvin ja voi elää kuin tykkää muut ei enää .
      Vanhoille tulee vaikeaa suomessa kun ei täälä heitä arvosteta ei kunnioiteta eikä heitä haluta missään myöskän auttaa ei hoitaa.
      Siis kaikki on töissä niinpitkän aikaa kun kynnellekykenevät ja kuolevat sitten pois niin valtio säästää kun ei ole eläkemaksuja eikä eläkeläisiä enää olemassakaan siihenhän sitä nyt pyritään . Selityksiä ja sananhelinää kyllä kuuluu jatkuvasti perusteetonta höpötystä vain kaiki .
      En halua olla vanhus suomessa .
      Ennen vaikka kuolen pois ,enkä missään nimessä tietenkän missään laitoksissa riutumassa .
      Kyllä se aurinko paistaa kesät suomessa ja kyllä tämä syksy on ollut parempi kuin esim viimesyksynä jolloin oli sitä pimeää synkkää ja märkää oli jatkuvasti kuin ois ollut yö vain ,kun ei lunta tullut maahan .
      Valo ja valoisuus ja aurinko auttaa ja kyllä suomen vuodenajat on mukavia ja niistä voi nauttia . Tämä syksy onmennyt nopeasti ja kevyesti ei ole väsynyt pimeyteen ja synkkän on lunta on aurikoa ollut harvinaisen paljon syksystä ja pian on jo joulu ja sitten ootellaankin sitä kevättä joka on kaikista kauneinta ja ihaninta .
      Hyvää oloa ja iloista menoa ja kauniita päiviä sinne etelään
      Kyllä joulu on suomessa aito oikea joulu ja en siitä luovu en halua mihinkään rannalle hikoisemaan hiekkaan kulkemaan jouluna on oltava lunta ja talvi
      Hymy ja ulkoilemaan vaan hei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      105
      2983
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1864
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1855
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      390
      1706
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1277
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe