Koulukammo !

Miss r.

Jäikö sinulle jokin kouluaikainen kammo varjostuttamaan elämääsi iki-ajoiksi. Kerro, se helpottaa kummasti.
Minulle jäi ns. sammakonkutuvelli(velli jossa oli pyöreitä kovia palloja jotka jäivät kurkkuun ilkeällä tavalla). Vielä tänä päivänäkään en pysty ko. velliä syömään.
Ennen oli pakko syödä vaikka olisi oksentanut, näin ainakin minun koulussani.

24

1133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss r.

sisarelleni taas jäi ruismarjapuurokammo. puurossa oli kuulemma joitain viljanjäänteitä jotka oksettivat. Hänkään ei syö ko. ruokaa tänä päivänäkään.

• miss r.

entisaikojen kouluruoan kauheudesta/pakollisuudesta.

• Nanni

minäkään tainnut ruismarjapuuroa syödä suuremmasti
      kouluaikojen jälkeen. Se taitaa ollakin ainoa ruoka mistä jäi kammo. Enimmäkseen se oli klimppistä ja jäähtynyttä.

Serkkupoikani tapasi kerätä herneet hernekeitosta
      taskuunsa ja heitteli ne sitten linnuille kotimatkallaan.

• Miss r.

tuo sinun veljesi. Niin sitä pitää, tarvitsevathan linnutkin syötävää.

• yön Valvoja

oli kauhea pettymys ja painajainen sen jälkeen, kun sitä odottamisen jälkeen eka kerran sain..
        Kävin juuri lukemassa aikaisemman aiheen tulla "marraskuisia mietteitä"?

• miss r.
        yön Valvoja kirjoitti:

oli kauhea pettymys ja painajainen sen jälkeen, kun sitä odottamisen jälkeen eka kerran sain..
        Kävin juuri lukemassa aikaisemman aiheen tulla "marraskuisia mietteitä"?

niin hyvää kun olit ajatellut.

• yön Valvoja
        miss r. kirjoitti:

niin hyvää kun olit ajatellut.

eikä ole nytkään. Suklaasta kyllä tykkään ja puuroa syön, mutta en yhtäaikaa ja piste.

• Nanni
        yön Valvoja kirjoitti:

eikä ole nytkään. Suklaasta kyllä tykkään ja puuroa syön, mutta en yhtäaikaa ja piste.

minäkin tykkään syödä suklaan suklaana ja muut
        muina joten ruuasta ei meille ainakaan tulisi
        erimielisyyksiä.

• yön Valvoja
        Nanni kirjoitti:

minäkin tykkään syödä suklaan suklaana ja muut
        muina joten ruuasta ei meille ainakaan tulisi
        erimielisyyksiä.

tuli! Aika hyvin? Mitekähän muut vastaukset?

• Miss r.

katkoi raivoissaan kymmeniä karttakeppejä lukuvuoden aikana meidän suloisten lasten kauhuksi. OPe oli kai hullu.

• Nanni

karttakeppi terroristeja olikin varmaan paljon
        ennen, minäkin muistan yhden, mutta onneksi ei
        kohdistunut minuun sillä olin aina "kiltti"
        oppilas.
        Muistan yhden opettajan joka lymysi aina
        kaupungilla kyttäämässä oppilaita koulun jälkeen
        ja ilmestyi mitä kummallisimmista paikoista
        (pylväitten takaa jne) ja ykskaks heitti kysymyksiä edelliseltä oppitunnilta.
        Mikähän hänen ongelmansa oli, mitähän Freud olisi
        siihen sanonut?

• miss r.
        Nanni kirjoitti:

karttakeppi terroristeja olikin varmaan paljon
        ennen, minäkin muistan yhden, mutta onneksi ei
        kohdistunut minuun sillä olin aina "kiltti"
        oppilas.
        Muistan yhden opettajan joka lymysi aina
        kaupungilla kyttäämässä oppilaita koulun jälkeen
        ja ilmestyi mitä kummallisimmista paikoista
        (pylväitten takaa jne) ja ykskaks heitti kysymyksiä edelliseltä oppitunnilta.
        Mikähän hänen ongelmansa oli, mitähän Freud olisi
        siihen sanonut?

kyseessä oli vainoharhainen hullu.

• miss r.

Taitavat olla liioiteltuja entisaikojen koulujutut ilkeine opettajineen ja pakkoruokineen kun ei tämän enempää tule kommentteja.
      Sen voin vielä sanoa että hammaslääkärini muistan vieläkin. Se porasi puuduttamatta ja ärjyi välillä, siitä jäi ikuinen hammaslääkäripelko.

• Nanni

anna koskaan puuduttaa kun porataan, inhoan puudutusta enemmän kuin porausta.
        Muuten olen nukahtanut pari kertaan hammaslääkärissä kun porattiin, joutui herättämään
        minut kun homma oli selvä.
        Osaan rentoutua paikassa kuin paikassa vai pitäisikö sanoa paikattavana kuin paikattavana.

• Nanni

menen nyt vähän muihin askarteluihin,
        kiitos juttuhetkistä!

• Tosi -Jortikka

kohta kammo kun ei oo mitään kammoa.

• Tuulikki

Meidän koulussa opettaja syötti väkisin eräälle pojalle pinaattikeittoa kun ope sattui itse tykkäämään keitosta.Pinaattisoppaa oli pojan päällä ja siitä nousi suuri haloo!
        Pojan äiti tuli open juttusille ja antoi tulla
        mitä ajatteli.
        Itse inhosin tillilihaa,en ole senkoommin syönyt enkä syö!

• miss r.
        Tosi -Jortikka kirjoitti:

kohta kammo kun ei oo mitään kammoa.

kun ei ole mitään kammoa, toivottavasti et saa siitä sitten karmeaa kammoa itsellesi tai stressiä.

• vieläkin

minulle jäi kun miesopettaja pamautti karttakepillä päähän kun en reagoinut nopesti ja nostanut karttakeppiä lattialta hänelle jonka hän pudotti.Sama opettaja vaati että häntä tervehditään mutta itse ei vastannut mitään.Sai varmaan jotain nautintoa sadistisesta kohtelusta-ja minä en ollut ainoa!

• miss r.

ihan karmea ope, onneksi tällainen ei tule kysymykseenkään enää.

• miss r. kirjoitti:

ihan karmea ope, onneksi tällainen ei tule kysymykseenkään enää.

..ainakin kerran. Lausuin runon. Opettaja sanoi että siinä oli hyvä esimerkki, miten runoa ei pidä lausua. Tästä on noin 40 vuotta aikaa, mutta vielä muistan. Arvatkaa olenko paljon lausuillut runoja sen jälkeen?

• päiviä

Koulussa ensimmäisellä luokalla opettaja pakotti minut syömään kesäkeittoa. Kukkakaali oli sellaista puoliraakaa. Ihan hirvittävää.
      En laita tänäpäivänäkään kesäkeittoa suuhuni, enkä valmista sitä.
      Siitä jäi ikuinen kammo!!

• kammo

Oot tainnut käydä samaa koulua kuin minä! Kyllä kamalinta oli helmivelli ja ruispuolukkapuuro ja sitten vielä kaalisoppa.
      Kahta ensin mainittua en ole vapaaehtoisesti suuhuni laittanut koskaan mutta kaaliruoista pidän nykyään paljonkin kun saan itse laittaa.
      Minä jäin jo lastentarhassa jälki-istuntoon ruokatunnilla kun ruispuolukkapuuro ei mennyt alas. Sitten kun yökkäilin jo siihen malliin että hoitajan olisi kohta pitänyt ruveta siivoamaan oksennusta, niin sain mennä ulos muiden kanssa. Sillä tavalla pieniä lapsia ennen kohdeltiin eikä kukaan puuttunut asiaan - korkeintaan niin että lapsessa on vika kun ei kunnon ruoka maistu ...

• siili

Mulle maistui kaikki ruoka, ehkä johtui siitä kun kotona oli sitä iänikuista läskisoosia ja pottuja! Sammakonkutuvelliä keitin myös lapsilleni joskus ja tykkäsivät eli... pitää antaa ruuan kypsentyä eikä puoliraakana tarjota lapsille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5680
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2477
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      269
      1832
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      26
      1502
    7. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    8. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1286
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1281
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      347
      1271
    Aihe