jänismetsästys

tappakaakaikki

Mikä on kun Nykissä kaikki pitää ampua?
Teeri katosi 2000puoli välissä oltuaan 'aina'. Nyt valkoista pupu jahdataan viimeiseen asti. On ajateltu että jänisellä muutenkin vaikeata kun lumi tulee myöhään, paistaa valkoinen karva pusikossa. Ajokoiria paljon. Ei haittaa vaikka metsästysoikeutta ei ole vuokrattu, puolessa tunnissa ajettu vuokratulle ja eikun kuulaa. Monessa autossa pyssy aina mukana. Keväisin saaristossa kotkat päivystävät, lähtevät kyllä kun jänöä ei löydy ja veneilykausi räjähtää. Telkkarista täytyy katsoa luonto-ohjelmaa paikallisesta eliöstöstä, jota ei ole. Vieraslaji metsäkauris on rauhoitettu kannanhoidollisista syistä. Ristiriitaista. Tuskin citymaasturi-metsästäjä nälkää näkee.

4

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeutta

Valitettavasti niinkutsutut metsästäjät harrastavat eläinten ampumista. Jos kanahaukka tai ilves saalistaa ruokaa, syövät ne harrastajien pöydästä ja ne saa kohdatessaan ampua. Niinkutsutuilla metsästäjillä ei ole lajituntemusta. Suuret linnut ovat kanahaukkoja ja sorsat kaikki heinäsorsia.
      Heidän olisikin parempi harrastaa viinanjuontia kotonaan eikä uhota pyssyn kanssa metsän- tai metsäautotien reunassa.
      Toivottavasti sudet syövät suihinsa kaikki metsään päästetyt koirat, loppuu sekin räksytys ja voi kuulla oikeita luonnon ääniä.

• jgjjgkgkg

On se hyvä, että parvekeulkoilijalta löytyy lajituntemusta ja taitoa onanoida isin antamalla tietsikalla.

Millaisia ääniä sieltä parvekkeelta on nyt kuulunut?

Olen koko pitkän ikäni liikkunut luonnossa työkseni mutta enpä ole törmännyt näihin henkilöihin siellä metsissä. Näillä merkatuilla reiteillä ja pururadoilla niitä liikkuu pieni repun-nyssykkä selässä.

Ole rauhassa, ei niitä luonnon elikoita siellä sinun alueellasi liiku, korkeintaan tiaisia ja varpusia. Sutta ja karhua et ole koskaan nähnyt luonnossa ja vois tuoksahtaa pahasti, jos vastaan tulisi.

• oikeutta

Pitkä ura on tullut luotua luonnon parissa ja maastopäiviä kertyy vuodessa yli 200.
        Olen tavannut jos jonkinlaista kulkijaa metsissä pelloilla ja meren tuntumassa. Ainoastaan metsästystä "harrastavat" ovat pyssyineen ylivertaisia omasta mielestään. Ase antaa rohkeutta, mutta lajituntemukseen se ei auta. Surkea mikä surkea. On vain kanahaukkoja ja heinäsorsia.
        Jos tappamista pitää harrastaa olisi syytä suunnata vaikka Ukrainaan. Siellä kukaan ei kysele miksi tapat.
        Valitettavasti en koskaan ole onnistunut saamaan kerrostaloasuntoa ja joudunkin asumaan omassa talossa metsän keskellä. Luonto on läsnä 24/7.

• No onhan meillä merimetsoja jota suojella.Ja tulos näkyy kun oikein suojellaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      199
      1590
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      138
      1354
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      51
      950
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      902
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31