Olen ajatellut lähteä kylpylämatkalle jonnekin Viron tai Turkin maisemiin.
Onko teillä kokemuksia?
Mitä suosittelisitte hyvänä ja edullisena kohteena?
Kylpyläreissulle joskus jonnekin?
10
<50
Vastaukset
- O-Orvokki
Viron kylpylöissä olen vieraillut useinkin 1990-luvulla. Pärnussa muutamissa kylpylöissä ja yhdessä Haapsalun kylpylässä, lahden rannalla kaupunkia vastapäätä olevassa, viihdyin parhaiten. Arvostin erityisesti paikkoja, joissa voi käydä aamu-uinnilla vain kylpytakkiin pukeutuneena.
Jään mielenkiinnolla odottamaan tietoja muiden kokemuksista. Mä olen huono suosittelemaan kellekkään mitän ja siks puhun omasta halustani ja matkani päämäärästä.
Mä haluisin mennä kerran viel yleiseen saunaan,sellaseen lapsuuren kivijalka kylpylään.
Haluisin haistaa sen puulla lämmitettävän savun tuoksun, nährä kapeet käytävät ,sen varrella olevat pukukoppien rivit.
Oli ns yleinen puoli ,miehet ja naiset erikseen, halpakin oli kun oli iso pukuhuone , viikon hikiset vaatteet tuoksui miehelle,puheen sorinaa ja vitsintynkää ilmassa.
Saunassa saunottaja jota pikkupoika ujosteli, isot miehet pyrki kähmimään ja saivat pesusienestä ympäri korvia.
Sit oli parempi yksityinen puoli,omalla pukukopilla ja omalla saunalla ,joskus sielläkin kun herrastella halus.
Ei olis isot toiveet huruukolla,Sinun pitää varmaan poiketa saunomassa likimain kuvaamassasi saunassa niin kauan kun niitä vielä on toiminnassa.
Luulen, että Helsingissä toimii pari sellaista tai varmasti ainakin yksi. Viime kesänä näin varttuneita miehiä istuskelemassa jäähyllä (Kallion kaupunginosassa), puiston laidalla vain pyyheliinat sylissään.
Kotitalossani yhdessä saunassa on sähkökiukaan lisäksi myös puilla lämmitettävä aitokiuas. Vapaaehtoisia ilmoittautuu hämmästyttävän usein lämmittäjiksi. Puuhailu koivuklapien kanssa ja erilaiset tuoksut palkitsevat lämmittäjiä monella tapaa, jo ennen löylyttelyä.optimisti-orvokki kirjoitti:
Sinun pitää varmaan poiketa saunomassa likimain kuvaamassasi saunassa niin kauan kun niitä vielä on toiminnassa.
Luulen, että Helsingissä toimii pari sellaista tai varmasti ainakin yksi. Viime kesänä näin varttuneita miehiä istuskelemassa jäähyllä (Kallion kaupunginosassa), puiston laidalla vain pyyheliinat sylissään.
Kotitalossani yhdessä saunassa on sähkökiukaan lisäksi myös puilla lämmitettävä aitokiuas. Vapaaehtoisia ilmoittautuu hämmästyttävän usein lämmittäjiksi. Puuhailu koivuklapien kanssa ja erilaiset tuoksut palkitsevat lämmittäjiä monella tapaa, jo ennen löylyttelyä.Onhan niit haaveita meil ihmispolosilla, olen mä ajatellu tapojanikin parantaa mut tuppaa jäämään suunittelun asteelle.
Tommonen aikamatka vois olla toeuttamisen arvonen.
- SiskoEspoosta
Sitähän minäkin, mutta kun puuttuu kaveri
miehen poistuttua taivaalliseen kuoroon,
niin en ole saanut lähdettyä.
Muuten käyn joskus Virossa, ja olen mennyt Eckerö-laivalla Länsisatamasta.
No pari vuotta jo viimeisestä käynnistäni, joten aikataulut ja muut joudun uudelleen hakemaan netistä.
Mutta lippujen tilauskin suijui hyvin netin kautta, niin muistelen.
Kaikki matkani ovat menneet hyvin, vaikka ainahan se hiukan vaivalloistakin on,
kun on otettava mukaan "nesessääri" (= hammasharjat muut pesutarvikkeet sisältävä pussi), lääkkeet, (minulla vain vitamiineja yms.), vaatettakin vaihtoa varten, hyvät kävelykengät, tanssikengät ja yöpuku.. - flegu
Muutama joulu Kalevissa. Hyvänä puolena sijainti.
Yksi joulu Saarenmaalla Valss kylpylässä. Meneminen hankalaa.
Viimeeksi jokunen vuosi sitten Piritassa. Viheliäinen paikka.
Meneminen on yhtä rähjäämistä. Lähtösatamassa tungeskelua. Laivat täynnä, ettei tahdo perseelleen saada sijaa. Kalevia lukuun ottamatta Tallinan päässä ruuhkailua ja aina jonkun hiivatin henkselivenyttäjän odottelua.
Takaisin päin samat meuhkaamiset.
Vaihdoimme muutama vuosi sitten kotimaiseen urheiluopistoon- O-Orvokki
Olitteko ryhmämatkoilla? Minkä matkatoimiston järjestämillä?
Omatoimisesti matkustaessa olemme säästyneet Viron kylpylämatkoilla suurimmasta osasta jonotteluja.
Pari vuotta sitten kävin pitkästä aikaa Pärnussa, Terviksessä. Hämmästyin, miten viihtyisiä tiloja ja hyvää palvelua siellä tarjottiin. Olin vähintäänkin tyytyväinen matkaan, jonka järjestäjää en muista, koska lähdin mukaan pohjoisemmasta tulleeseen ryhmään ystävän houkuttamana. Edellisestä käynnistä ko. kylpylässä oli kulunut toista kymmentä vuotta. - Pitääkin kurkistaa tarjouksia, jos vaikka...
Joissakin Viron kylpylöissä olen käynyt,
Piritassa en viihtynyt, pitkät käytävät, muuten hyvä sijainti, ruoka loppui kesken, jos et ollut heti jonossa,
Haapsalussa Laineessa olen saanut parhaat hoidot, siellä tarjotaan täysihoitoa, ainainen syönti tuntui liialta, kiva pieni kaupunki, konsertteja,
Saarenmaalla olin Rosessa, hyvä sijainti ihan keskustassa, viihtyisä kylpylä ja huoneet, hoidot ok, mutta ei kunnon uima-allasta, vain pulikointia porealtaissa, erittäin hyvä ruoka, keskikesällä siellä linnakkeessa varmasti hyvää kulttuuritarjontaa ja rantapaikoissa kannat silloin asua,
Pyhäjärvellä, hyvä uima-allas, sain jopa ohjausta uimiseeni, hyvät mieshierojat, ei mitään hivelyä, kivat ulkoilumaastot, olin talvella, kesällä varmasti mukavampaa, rajan läheisyys, paljon venäläisiä
Kalev spaassa Tallinnas useita reissuja, hyvä sijainti, ruokaan kyllästyy nopeasti, syötiin muissa ruokapaikoissa, lääkärin vastaanotolla sain hyvät lääkkeet flunssaani,
Laulumaassa on hyvät uima-altaat, paljon väkeä ja lapsiperheitä, hyvät ulkoilumaastot, kivoja polkuja ja merimaisemia ja erittäin hyvää ruokaa, ihania monenlaisia salaatteja, siellä sielu ja kroppa todella lepäsi. eikä sinne edes ollut kovin pitkä matkakaan,
tämä nyt tuli mieleeni tältä istumalta, seuraavaksi menen Pärnuun johonkin pienehköön kylpylään, siellä on niitä valtavia hotelleja ja pitkiä käytäviä, ne kierrän kaukaa, rantaviiva ja ulkoilu kiinnostaa sielläkin- laizkaKyselee
Kiitos valaisevasta raportista. Missäpäin Viroa on Laulumaa?
Se on oikein Laulasmaa, siinä se sijaitsee Tallinnasta etelään, lahden rannalla, paikallisbussilla piipahdettiin Tallinnassa, siinä lähellä sijaitsi Lohusalun kylä, jossa on upea vierasvenesatama, oli kevätaika ja kyliä siivotiin ja keräiltiin sinne satamaan mahtavaa kokkoa, juhannuksen aikaan siellä varmaankin tanssitaan ja lauletaan.
Kylpylässä oli muuten hyvä sauna, tai oikeastaan saunan tapaisia nykyisin kylpylöissä on vaikka kuin monta, mutta tämän hyvän saunan lauteilla saattoi istua parikymmentä henkeä, metrisiä haloilla ulkopuolelta se lämmitettiin, joka päivä käytiin siellä, oli vielä mukavasti yhdistetty uima-altaisiin kylmävesialtaalla.
Silloin oli vuokkojen kukkimisen aikaa, voi, joskus vielä menen sinne uudestaan, hiekkarantoja ja käkkärämäntyjä.
Kesäaika on yleensä kalliimpaa ja kevät ja syys halvempia kylpyläreissuja.
Kauaksi kun menee kylpyläreissulle Viroon kahdeksan päivää hyvä aika, pari päivää menee kuitenkin matkoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1774834- 123416
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402233Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly262004Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471946Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6801906- 1171841
- 1381767
- 451525
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431