Onko koolla väliä

Isoko

Entisessä blogissa sain paljon valitusta siitä että menen liian isoilla hevosilla.
Onko sillä kauheasti väliä minkä kokoisella hevosella jos se ei ole liian pieni ja se kuuntelee mun avut hyvin? Haluisin mieli piteitä

9

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pieni1

Mikä sun blogin osoite on?

• poni-.-

Eipä sillä väliä, jos hevonen on liian iso. Toki jos hevonen on aivan liian iso*, on ratsastajan vaikea antaa oikeita apuja kun pohkeetkin tulee "väärään" paikkaan.
      Tarkoitan siis vaikkapa joku 150cm ratsastaja ja 180cm hevonen.

• Gik

Olenko liian pieni olen noin 149 cm pitkä ja heppa 160

• Jos kantapääsi osuvat hevosen kyljen yläosaan, on hevonen liian iso

• Pitkäko

Olenko liian pitkä 110cm Porille jos olen 148cm?

• nopenope

Et! Minä olen 170cm ja ratsastan aina välillä 120cm ponilla. Tietysti myös painosi vaikuttaa asiaan.

• Pitkäkö

Ponille

• Pitkäkö

Vastatkaa pliis!! Se säkä on noin mun rinnan kohalla

• Ratsu on sopivan kokoinen jos sen selkä on suunnilleen hartioidesi tasalla.
        Jos selkä on rinnan korkeudella, se on pieni, mutta sillä voi vielä ratsastaa jos poni on vahva ja/tai ratsastaja on kevyt.
        Jos ponin selkä on suunnilleen vyötärön korkeudella, se on liian pieni eikä sillä ole enää järkevää ratsastaa vaikka poni jaksaisikin kantaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe