Laskuttaja

no_

Miten on, jos on vastavalmistunut tradenomi, niin onko niin, että menee suoraan firmaan ja näytetään vain työpiste, niin sitten alkaa laskuttajan hommat sujua - ja nyt on niin, että tämä tradenomi ei siis olisi laskutusta ennen tehnyt?
Onko niin, että laskuttajan tehtävään täytyy joka tapauksessa perehdyttää vähän enemmänkin kuin antaa käyttäjätunnukset firman ohjelmistoon? Vai opetetaanko tradenomikoulutuksessa laskuttajan työ? Eli jos olisin toimistotöitä tehnyt mutta en laskutusta, ja toinen työpaikkaa hakija ei olisi myöskään tehnyt laskuttajan töitä mutta on tradenomi ja hänelle siis ilmeisesti on koulussa laskuttajan työ opetettu, niin toiseksi jäisin ilman muuta?

3

605

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laskujalippa

Eihän tradenomin koulutuksessa mitenkään voi olla opetusta kaikkien suomalaisten yritysten laskutuskäytäntöihin. Perehdytys työpaikalla tarvitaan joka tapauksessa. Mutta tradenomilla on pohjatietoa, joka helpottaa nopeaa asioiden ymmärtämistä ja oppimista. Fiksu merkonomi voi olla noihin hommiin yhtä hyvä.

Omassa yhden miehen firmassani tein laskutuksen itse ilman mitään kaupallista koulutusta. Ei se niin erikoista ole.

• niinpä_olis

Niin, että joka tapauksessa joudutaan opettamaan! Joo! Fiksu merkonomi. Tradenomi ja merkonomi vastaavat toisiaan kyllä aivan täysin. Katselin tässä yhden tradenomin lopputyötä, niin niitähän löytää netistä, oli tyyppi tehnyt sen englanniksi (ilmeisesti ollut ulkomaankaupan linjalla), no, olenpa tässä itse ennen tradenomititteleitä opiskellut merkonomisi, ja kyllä pisti naurattamaan englannin kielen virheet kyseisen erinomaisen tradenomin lopputyössä! Jestas sentään, kun ovat olevinaan päteviä... Merkonomikin näkee, että virheellistä englantia suolsi!

• EnNytNiinkään

En mä nyt ihan niin sanoisi. Kaverini on opiskellut Tradenomiksi ja minä merkonomiksi. Itselläni ei ole hajua kansainvälisestä tilinpäätöksestä ja hänellä taas on. Johtaminen ja esimiestyöskentely on myös omassa koulutuksessani loistanut poissaolollaan, kun taas ystäväni on käynyt syventäviä kursseja omassa tradenomikoulutuksessaan.

Noin muuten kirjanpidon ja palkanlaskennan osalta koulutukset on olleet aika samantasoisia. Omassani ehkä hitusen käytännönläheisempää kun hänellä taas teoreetisempaa. Molemmat ollaan saatu toisiltamme apua eri osa-alueissa, kun kouluja ollaan käyty samoihin aikoihin :)

Kirin toivottavasti hänet kiinni kuitenkin tiedoissa tässä seuraavan 3-vuoden aikana :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      209
      1628
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      140
      1394
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1133
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      1005
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      54
      1005
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      922
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      903
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      860
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31