Jotenkin ihmetyttää tämä kokkojenpolttamisperinne. Jos järjellä ajattelee. Ihmiset kokoontuvat sankoin joukoin tuijottamaan jonkun risukasan palamista. Mikä tässä roihuamisessa savuttamisessa oikein kiinnostaa ihmisiä?
Pääsiäis ym kokot
4
117
Vastaukset
- MUSTAKISSAMIISU
Kokkoja on poltettu sen takia että ne pitäis noidat poissa, myös noitina on poltettu kokossa, kokkojen polttamisperinne on erityisesti pohjanmaalla, myös lestadiolaisia on etenkin pohjanmaalla...
- mukavatavatavalo
Ensinnäkin tuli on eloisa elementti. Kynttilän liekkiäkin voi tuijotella kauan tai takkatulta.
Kokko lämmittää ja antaa jännän valon.
Enemmän painaa yhteisöllisyys. Kokolla tavataan muita ihmisiä. Jo kokon rakentaminen tuo kyläläiset yhteen.
Kokko on hyvä ohjelmanumero, kun sää on suotuisa.- Pöllit
Nykyisin nämä kokot taitavat olla enemmän viinan juontitilaisuuksia. Ei kiinnosta lapsia enää viedä kun on olleet järjestäjät itse humalassa. on kait josain ihan kunnon tapahtumiakin.
- Pääsiäiskukko
Eikö Pohjalaisperinnettä saa vaalia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699