Kertokaapas kokeneemmat noviisille miksi purkkareissa ei yleensä vetolaitteen vedenalaisia osia ja potkuria myrkkymaalata ?
Luulisi myrkkymaalin suojaavan myös näitä osia eliöiltä yhtä hyvin kun pohjaakin ?
Vetolaitteen ja potkurin maalaus
7
4347
Vastaukset
- wwwppp
Koska normaalit myrkkymaalit sisältävät kuparia entisen tinana sijasta, ja tämä aiheuttaa epäjalompien metallien syöpymistä. Tästä syystä alumiiniveneisiinkin on omat myrkkyvärit.
- smarintku
Vetolaitteille on oma maalinsa, löytyy spray:nä ja siveltävää. Esim hempels alu safe tai vastaava tökötti spraynä tai lompsit volvo pentan vittumaisten (asiakaspalvelu henkisten) myyjien nöyryytettäviksi ja osta sieltä.
Pohjan myrkkymaalia ei saa tuoda paria senttiä lähemmäs vetolaitetta näin ainakin moottoriveneessä, eli maalarin teipillä rajaat... Vetolaitteelle on oma spray -maalinsa (kupariton). Ainakin Hempel -merkkinen löytyy. Jotenkin tuntuu, että siitä on teho kadonnut muutaman viime vuoden aikana. Sen takia päätinkin putsata ja maalata vetolaitteen mahd kiiltäväksi. Vedän vielä reilusti vahaten teflonpitoisella vahalla ennen vesillelaskua. Joku jollain palstalla vakuutteli, että tämä systeemi on toiminut odotuksia paremmin. Käyn loppukesästä sienen kanssa sukeltamassa niin sitten näkee onko siellä elämää.
- NoviisiNokuusi
Kiitokset vastauksista. Veneen edellinen omistaja on mennyt mainitut paikat maalaamaan, ja sävystä päätellen normaalilla antifouling-maalilla. Milläs sen maalin saa siitä parhaiten pois aiheuttamatta lisää vaurioita kyseisiin kohteisiin ?
- ei.skraballa
Vanhan antifoulingin voit poistaa vesihionnalla tai maalinpoistoaineella (esim. Interstrip). Skrapaaminen voi naarmuttaa. Kaikki maalinpoistajat eivät sovi alumiiniin.
- 12-3
Tinneri liuottaa myrkkymaalin. Suttaista puuhaa ja tarvitaan paljon rättejä.
- seppomartti
Interiltä tuli markkinoille alumiinisen vetolaitteen ja pronssisrn potkurin primeri ja antifowling spraypulloina. 2009 maalasin niillä. Antifowling kului heti pois ja primeri oli erinomainrn kasvualusta. Koskaan ennen tai jälkeen ei ole ollut niin paljon näkkiÄ kuin näillä maaleilla. Reviiri oli Välimeri. Suomessa ei kiilloitettu pronsdipotkuri minusta vaadi mitään kallista kaslikäsittelyä. Etelässä taitaa muovipussi olla paras eliöesto- ehkä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa972821En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos361839- 101804
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3821670Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211611Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681447- 1191257
- 131176
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91146- 201039