Olinpa eilen Lumossa minäkin. Suuresta väenpaljoudesta ja hakutilanteen kaaosmaisuudesta johtuen hain nopealla vilkaisulla nuorta taitavaksi tanssijaksi arvioimaani ennestään tuntematona naista.
Soitettava musiikki oli joko Hurman tai Sinitaivaan erittäin nopea swing- tai rock'n roll tyyppinen kappalepari.
Yleensä tanssin tällaiset boogina tai myös buggana jos seuraaja niin haluaa.
Nyt kävi niin että neito ehdotti fuskua tai buggaa. Boogia tai jiveä hän ei yllätyksekseni omien sanojensa mukaan osannut.
Totesin että fusku ei ehkä kovin hyvin sovi soitettavaan musiikkiin mutta bugg kyllä.
Buggalla aloitettiin ja jo aloitusviennillä tyttö otti oikein pitkän (rock) tyyppisen askeleen taaksepäin ja oli sitten aiva mahdottomassa asennossa ehtiäkseen seuraavalle perusaskeleleelle.
Asiaa pahensi vielä erittäin nopea soitetun kappaleen tempo. Tyttö joko jännitti minua tai sitten ei ollut tottunut rentoutumaan. Kädet ja koko vartalo olivat koko ajan hyvin jäykät. Tanssi ei kerta kaikkiaan edennyt ensimmäistä tahtia pidemmälle.
Tyttö ehdotti fuskua mutta siinä sama haaste. Toimiakseen olisi vaatinut nopeaa askellusta, tuplabaunssia ja vartalonkäyttöä. Näiden tilalla seuraajani koetti ottaa tuen ennaltamainitun rockaskeleen jälkeen seuraavat askeleet suorilla jaloilla ja jäykällä vartalolla jokaiselle iskulle.
Eihän se toiminut.
Lopulta sovittiin että jätetään tällä kertaa yhteen kappaleeseen ja saatoin tytön takaisin riviin.
Ihan hymyillen ja naureskellen tilanne saatiin ratkaistua mutta luulen että kumpaakin asia jäi vaivaamaan.
Itseäni vaivasi ehkä eniten tuo etiketin murtaminen. Oli selvää
että olin hakenut itseäni aika paljon kokemattomampaa tanssijaa, ehkäpä ihan aloittelijaa.
Periaatteessa nuoressa naisessa tai hänen käyttäytymisessään ei kuitenkaan ollut mitään muuta joka olisi ollut peruste tanssin keskeyttämiselle. Päinvastoin, pirteä, hyväntuulinen, kaunis nuori nainen.
Yhteistä tanssia nyt ei vaan lainkaan saatu toteutumaan.
Olisiko pitänyt vain jatkaa se toinenkin tanssi vaikka suljetussa otteessa ja jutustellen. Mutta olisiko siitäkään ollut iloa kummallekaan.
Kesken kaiken riviin saattaminen tuntuu näin jälkikäteen kuitenkin melkein rangaistukselta.
Tanssietiketin ongelma, most difficult
11
<50
Vastaukset
- hannu-
Et ilmeiseti ole kovin taitava tanssija itsekkään kun et pystynyt tilannetta ratkaiseman ja viemään miellyttävästi vaikka sitten suljetussa otteessa. Yhden kappaleparin pystyy tanssiin vaikka kuinka osaamattoman naisen kanssa, jos vain on hieman muuntautumiskykyinen ja luova.
- ZEPPO.ON.YKKÖNEN
Et ole taitava tanssija. tarvittaessa pystyt hidastamaan / nopeuttamaan, pienentämään / suurentamaan, yksinkertaistamaan / monimutkaistamaan tanssia seuraajan taitotason mukaan.
Tarvittaessa hyvänä viejänä pystyt siirtymään vaikeista tanssilajeista yksinkertaiseen foksiin, jos seuraaja aivan aloittelija.
Tavallaan nöyryytit tätä aloittelevaa naista. - Eilumoon
Käykää Ruusulinnassa, ei ole näitä ongelmia! Lumoon pesiytynyt kaikki kädenalipellet ja helikopterit. Normaali tanssikanssa tanssii Ruusulinnassa.
- discooooo
Jäykkä aloittelija pystyy mitä ilmeisimmin seuraamaan foxia, eikä sitäkään tarvitse joka rytmille iskeä ... tai no .. ehkä aloittelija ei olisi kuullut välirytmejä. No kuitenkin olisit voinut yrittää viedä jollainlailla.
Itse olen törmännyt joskus kesälavoilla aloittelijamiehiin tai sitten ns. väärään paikkaan eksyneisiin herroihin. Olen ehdottanut irtitanssimista, jammailua. Olen itse saanut tietenkin kunnon flown kun olen painanut kokovartalon diskotanssin luovasti ja herra on nauttinut näkemästään ja yrittänyt itsekkin liikkua ;))
Tosin en tiedä näissäkään systeemeissä ihan tarkkaan miltä herrasta on tuntunut ;)) ja ehkä tämä homma toimii paremminkinn näinpäin että daami osaa ja herra ei ;)).
https://www.youtube.com/watch?v=jYID_csTvos Hyvä tanssittaja osaa mukauttaa tanssin vietävän taitoihin sopivaksi
- Tuttu_ongelma
Helpommin sanottu kuin tehty. Ei vaan aina ja kaikkien kanssa onnistu. Erityisen kiusallista, kuten tässä tapauksessa, jos nainen ehdottaa tanssilajia ja ei sitten kuitenkaan sitä hallitse. Aika noloa silloin vaihtaa yksinkertaisimpaan foksiin. On näitä tapauksia tullut eteen.
- Nina_Vantaa
Nolo tapaus kaiken kaikkiaan. Buggassa voi vähän jämäkämmällä viennillä säädellä naisen askeleen pituutta ja pikku hiljaa tanssi kyllä onnistuu. Jos bugga ei onnistu niin fuskaten saa minkä vaan onnistumaan jos vaan osaa. Vähän vaikuttaa siltä että olet arvioinut omat taitosi todella yläkanttiin.
Jos olisit tanssinut toisen kappaleen suljetussa otteessa niin olisit välttänyt pellen maineen. Vaikka tanssi ei aina suju mallikkaasti nin eipä se nyt kovin suuri uhraus ole kuitenkin tanssia paria loppuun asti. - olithanmoukka
Olitpas MOUKKA, kun haet niiin viet. Jokainen tanssii tavallaan ja jokaisen kyvyt kyllä riittävät suljetussa otteessa kahden biisin läpivientiin.
- Dancedans
Ei koskaan saa lopettaa kappaleparia kesken ! Se pitäisi olla kaikille aloittelevillekin tanssijoille tiedossa. Se kuuluu perus kohteliaisuuteen ja yleissivistykseen.
Kun tanssitaitosi kehittyy opit kyllä ainakin fuskuna viemään nopeatkin kappaleet kenen aloittelijan kanssa tahansa. - Nina_vantaa
Ehkä vielä jonain päivä opit tanssimaan, ja käyttäytymään kohteliaasti
- tatu8
Tulee tilanteita, ettei oikein mikään tanssiaskel käy. Tuossa edellä vastaaja kertoi, että jos vaan viejällä on taitoa tarpeeksi, pystyy viemään aloittelelvalle fuskuna mitä tahansa. Eihän se nyt ihan näinkään ole. Jos tuo aloittelija ottaa metrin mittaisen taka-askeleen ja ojentaa kätensä suoraksi jne, on peli menetetty. Jotenkin söörimmin tuo tilannne olisi tietenkin pitänyt hoitaa, jäi selvästi aloittajaa harmittamaan. Joskun vaan käy näin, kun päätös on tehtävä nopeasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa442043En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311650Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141434Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 91281
- 121078
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 81952