Minun täytyy tunnustaa, että näin miehenä joku turkulaisella murteella puhuva nainen tuntuu minusta erittäin epäseksikkäältä. Tiedän, ettei tällä asialla ole niin suurta merkitystä kaikille tai ehkä monellekaan. Mutta mikä murre on mielestäsi seksikästä kuunnella ja millaisia mielikuvia murteella puhuviin kumppaneihin teillä liittyy?
Onko murteella puhuminen mielestäsi seksikästä?
10
285
Vastaukset
- savolaisuus_kunniaan
Savolainen murre naisella on mielestäni erittäin seksikästä! Sellaista veikeää
- gdfgsg
Komppaan.
- lovewithsavo
Sama. Ihan älyttömän seksikästä! <3
- Etelämmmmmies
Tapailin kerran lyhyen aikaa naista, joka oli Pohjois-Karjalasta ja se murre kuulosti naisen puhumana kyllä kivalta.
Tuo Turun murre - tai laajemmin lounaismurre - on vähän kaksipiippuinen, kun joidenkin naisten suuhun se sopii tosi hyvin ja joidenkin ei ollenkaan. Ehkä hieman varttuneempien naisten suuhun se sopii paremmin mielestäni. Aika harva ihminen puhuu oikein kunnolla murteella ja suurimmalla osalla taitaa olla niin, että jo "pienikin" aika muualla, kuin "kotiseudulla" vaikuttaa puheeseen aika nopeasti....
- eihaittaamurteet
No ei ihme, jos pysytään ikisinkkuna vuosikymmenestä toiseen, kun jo puhetapakin saa ärsyyntymään.
Joillakin se tuntuu olevan pienestä kiinni.....mutta eihän se kerro kuin kyseisestä ihmisestä, jos tälläiset asiat tulevat kynnyskysymyksiksi....
- lukutaidottomuuttako
Eihän tässä ketjussa kukaan ole sanonut, että murre olisi este seurustelulle.
Minkäs sille voi, että jotkut murteet miellyttävät toisten korvaa enemmän kuin toisten. Ja kauneus on kuulijan korvassa. Herneet voi kuitenkin jättää vetämättä nenään.
Johan on! Vai että onko murre seksikästä???
Rakastan murteiden kuulemista silloin, kun puhujana on aito osaaja.
Kahvipirtin kanta-asiakkaana olen saanut nauttia savonkielisen mestarin kirjoituksista.
Teksti on niin elävää, että sen todella kuulee lukiessaan.
Suomi on täynnä mielenkiintoisia murteita, joilla on oma nuottinsa, savolainen nuotti ehkä tarttuvin. Turkulainen ja varsinkin Rauman seudun jutustelu on sellaista säksätystä, jota pitäisi. Miltei kateellisena kuuntelen, kun joku puhuu aidolla murteellaan.
Olen pienestä pitäen ollut murrehullu ja opetellut syntyperäisten paikkakuntalaisten puhetapaa. Kotoani en sitä evääksi saanut, kun äiti oli Hauhon myllärin jälkeläinen ja isä puolestaan svenska talande sukukunnasta.
Valitettavasti kotipaikkakuntani etelähämäläinen murre on katoamassa. Vanhat kuolevat ja uusia muuttaa eri puolilta Suomea.
Sitäpaitsi oma ikäluokkani, joka lapsuudessaan on puhunut paikallista murretta, on "sivistynyt" sen verran ettei enää kotomurretta osaa.
Eihän tietenkään ole kovin seksikästä kysyä, että minkäs siä olet menevänäs?- miekkosenmielipide
Turku on tunnettu kauniista naisistaan, esim. misseistään, joten turun murre tuo automaattisesti mielikuvan seksikkäästä naisesta. Itä-suomen murre kuulostaa maalaiselta, tulee mieleen joku pullea mummo huivi päässä, saappaat lannassa, joten se ei oikein kolahda.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa522100En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511436- 101394
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681305- 121098
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81014- 81982
- 20969